Historisch materiaal 2006

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#1 Bericht door Eagle »

Slechtvalkjes - seizoen 2006 :

Was wat op de PC aan het zoeken, stuit ik ineens op een aantal foto's waarvan ik eigenlijk niet meer wist dat ze er nog opstonden. In een tijd dat ik van het bestaan van een forum niet of nauwelijks notie had.

Screencaptures maken kwam toen ook niet bij me op maar fotografeerde live van het monitorbeeld. Als er belangstelling voor is kan ik die wel achter elkaar zetten á la scholeksters. Kwaliteit is niet zo denderend maar dan krijg je iets zoals dit :

Afbeelding

Zo vond ik :
11 beelden van 09 mei 2006 in de minuut 17:47-17:48
5 beelden van 11 mei 2006 in de minuut 17:55 - 17:56
40 beelden van 11 mei 2006 tussen 18:45 en 18:52
12 beelden van 11 mei 2006 in de minuut 19:03 - 19:04

* tijden volgens de klok in de camera en aannemende dat dit goed was ingesteld.

Het laat het voeren van de vier jongen zien.
Het kan best zijn dat binnen die tijden al lang en breed nette screencaptures door iemand zijn gemaakt en ergens geplaatst. Ik heb die info niet en dus graag advies of ik dit nog aan elkaar moet zetten.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#2 Bericht door Petra »

Ach Bert, die Ma! Ontroerend haar weer te zien. Wat mij betreft (wie ben ik? :wink: ) mag je ze hier plaatsen, kan ik ze alsnog opslaan.
Wie biedt?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gonny
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:36:11
Locatie: Werkendam

#3 Bericht door Gonny »

Kom maar op hoor bert!!!! alles is welkom :wink:

achja ma,

Wat kijkt ze lief naar de kids,tis net of ze glimlacht 8)

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#4 Bericht door Eagle »

O.K., zal proberen het vanavond aan elkaar te zetten. Keep you informed.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#5 Bericht door Barbara »

Lijkt me ontzettend leuk want dat heb ik gemist.kan ik nog wat inhalen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#6 Bericht door Petra »

Wat foto's gevonden. 02 mei 2006: ringen.

Afbeelding

Vermoedelijk Pilli
Afbeelding



mei 2006
Afbeelding



april 2006
Afbeelding

april 2006
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel plezier. Meer heb ik echt niet, sorry!

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#7 Bericht door Eagle »

Petra, die foto's zijn veel duidelijker dan op de foto's die ik vanaf de monitor van de webcambeelden had gemaakt en de afgelopen avond in een klankbeeld heb verwerkt met 68 beelden met een aardig melodietje.

Weet nu niet of ik dat nog wel moet plaatsen :? :?:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#8 Bericht door roosje »

Erg leuk al dit oude materiaal.

Dat filmpje had ik destijds ook bewaard. Dat was een mooie promotie destijds. Laten we hopen dat we dit voorjaar weer net zo kunnen genieten.

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#9 Bericht door Eagle »

Slechtvalkjes klankbeeld 2006 is verwijderd.
Laatst gewijzigd door Eagle op dinsdag 22 januari 2008, 19:04:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#10 Bericht door roosje »

Ha die Bert,

Ik ga nu downloaden en daarna genieten.

Bekeken, heel erg mooi. Hierdoor kon je Ma ook goed bekijken. Het viel me op dat ze lichte plekken op haar vleugel had.

Bedankt weer voor al je moeite. :D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#11 Bericht door Dorine »

Bert,

Hartelijk Dank, al gedownload en bekeken !!

Heel mooi.

2006 was een super jaar voor de spotters onder aan de toren.
Na het uitvliegen van de 4 kids kregen we bijna elke avond wel een geweldige voorstelling.
Ma was avond aan avond bezig met haar jonkies.
We hebben heel wat prooioverdrachten gezien en sommige vergeet je nooit meer.
Zoals die van de avond van 2 juni 2006, als ik zeg dat het de avond was wat de slechtvalken betreft overdrijf ik echt niet.
Het hoogtepunt van 2006.

Gepost door dorine op 02-06-2006
Hallo vogelvrienden,
Gerrit, had je de rest ook wel kunnen schrijven, je weet dat ik weer ijskoude handen heb.
Lieve mensen, bovengenoemde kijkgenoot maakt er zich wel makkelijk vanaf, geef hem groot gelijk want weet niet waar ik mee moet beginnen en wat ik eigenlijk allemaal moet vertellen. Het was inderdaad een avond die je niet vlug vergeet, wat betreft onze valkjes, de catering en het gezellige groepje wat we vanavond hadden. Wij hebben daar wat afgelachen vanavond, maar gelukkig voor jullie ook nog heel goed naar de valkjes gekeken hoor. Maar jullie thuis hebben de valken vanavond ook uitvoerig kunnen zien. Die ene die op de rand van het hek zat voor de buitencam, zei nog zo dadelijk wandelt ie naar de cam toe en pikt ie met zijn snavel tegen de lens.
Om maar met het begin te beginnen, was er rond 7.45. Het was druk, Gerrit was er dus al en nog wat andere mensen onder wie Diana, die hier voor mij afgelopen maandag heeft ingevallen. We zijn pas rond 22.00 naar huis gegaan. We hebben in die tijd veel gezien, er werd z'n best gevlogen door de familie valk, de kids hebben er echt zin in, gelukkig voor ons.
De vluchten vanaf de toren worden steeds langer en ze gaan al een behoorlijk eindje van de toren vandaan. Maken al hele mooie zweefvluchten. We hebben er ook achter een duif aan zien gaan, zit nu te twijfelen of we dat niet 2 keer hebben gezien. Mensen die er vanavond zijn geweest help me aub. ben nog helemaal hoteldebotel. Ook hebben we een hele mooie prooioverdracht gezien, weet trouwens niet waar die valk naar toe is gegaan. Ja sorry mensen was ook zo gezellig. Familie valk heeft ons zo veel laten zien dat je de volgorde ervan vergeet. Dan sta je daar met een groepje, gaat valk vliegen, staan er weer wat bomen in de weg, ben je valk weer kwijt, gaat er weer een andere, roept iemand; daar gaat er weer een, kijk je dan naar, vervolgens zie je zelf nog iets anders. Zo ongeveer ging het vanavond. Ik kon het af en toe niet meer volgen dus jullie ook niet :-)).
Tegen half tien hadden we wel zoiets van, de kroost krijgt vast geen eten meer, die zullen nu wel moe zijn en gaan slapen. Leek er inderdaad ook wel op want jullie hebben van familie valk werkelijk een mooie voorstelling gekregen voor de camera, zag er tenminste voor ons daar beneden wel zo uit.
Wij hadden eigenlijk zoiets van, kom we gaan naar huis. Komt er een ouder aan met prooi, een grote prooi, vliegen er dus, ik dacht, twee jonge op af. Ouder laat de prooi vallen en een van de kids weet de prooi te pakken, er klonk bijna applaus van ons voor de dappere valk. Echter toen kwam voor het jonge valkje het grootste probleem, hoe kom ik met prooi op de toren, je zag het hem bijna denken. Hij heeft er echt voor gevochten. De prooi was behoorlijk groot en ook behoorlijk aan gewicht voor kid valk. Wat ie ook probeerde dat arme ding kwam met die prooi in zijn poten niet omhoog, geen meter. Valk dacht, niet omhoog dan ga ik maar op de lamp zitten, maar hoe doe je dat met een prooi in je poten. Het was best zielig hoor want het lukte hem niet. Dan maar weer wegvliegen en voor onze ogen steeds lager over het grasveld.
Dit arme ding was al zo moe dat het er even op leek dat ie gewoon het gras in zou vliegen zo laag zat ie.
Het lukte hem uiteindelijk toch om nog een paar metertjes omhoog te komen, een draai naar links te maken, voor het bos door, maar de bomen die toen kwamen zou ie niet halen. Heeft dat jong bijna zijn leven gegeven om met die prooi te vliegen moet ie hem toch laten vallen. De prooi kwam een goede honderd meter bij ons vandaan neer, langs de kant van de weg. Gelukkig kon ons valkje nu wel enige hoogte maken zodat ie zonder kleerscheuren over de bomen kon ipv in. Waren hem heel even kwijt. Zagen hem voor de toren weer achter de bomen uitkomen om tenslotte op de rand van het raam, boven de onderste lamp, uitgeput te gaan zitten. Hoger had ie niet meer gehaald. Vliegen kunnen ze al redelijk goed, maar als er een beetje gewicht bij komt blijkt het toch nog een hele opgave te zijn, moeten ze nog goed oefenen. De man van Diana ging op zoek naar de prooi en heeft hem gevonden langs de weg, een duif met 2 ringetjes, lijf helemaal kaalgeplukt, net zoiets als ik deze week ook zag. Wat ik wel heel opvallend vind, denk er nu pas aan, is dat deze duif ook geen hoofd meer had, prooien worden dus zonder hoofd afgeleverd. Het is bijna middernacht, horror mag. De prooi werd natuurlijk door iedereen geinspecteerd, werden foto's van gemaakt, maar gelukkig mocht ie z'n ringetjes omhouden.
Lieve mensen dit was hemels om te zien, buiten het feit dat ik het wel sneu vond voor valkje. Dit maak je geen 2e keer meer mee. Daar was trouwens iedereen het mee eens.
Wat wel lachwekkend was, dat de kraaien weer achter de buizerd aanzaten, jagen hem dus echt weg, nou dan ga je af als roofvogel. Het was een geweldige avond, tot laat spektakel gezien, later als normaal.
Ma valk zal we tegen de kids gezegd hebben, 't is toch weekend, mogen jullie wat langer opblijven, nou dat vonden wij daar beneden dus helemaal niet erg.
Ga er nu een einde aan maken, het verhaal bedoel ik, ga nog even wat drinken en hopelijk slapen ;-)
Gerrit, Diana als ik iets ben vergeten grijp maar in hoor.
Groetjes en welterusten Dorine.
PS Gerrit, vergeet je klapstoeltje morgen niet, leg hem al maar in de auto :- ), had beloofd aan onze lieve dame die weer voor koffie zorgde dit te melden.

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#12 Bericht door roosje »

Dorine,

Heerlijk dit verslag weer te lezen.

Bedankt.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#13 Bericht door Petra »

Ja, 2006 was echt 'kicken'. Vier prachtkuiks. Adem inhoudend bij het aanschouwen bij het sporten op het rooster van die 4 helden.
Het op en af de betonrand klapwieken, ze af en aan zien vliegen op de toren.
Ik zat toen niet op het forum, maar had de webcam non stop aan staan (als ik thuis was).
De foto's die ik hier neergezet heb, komen van de Planet site vandaan, vandaar de duidelijkheid Bert :lol: .

Heerlijk Dorine om het prachtige verslag te lezen, ik voelde gewoon de sfeer.

Bert, dank voor je compilatie!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#14 Bericht door Barbara »

Dit is nog eens fijn wakker worden op een druilerige zondagmorgen.
2006 wist ik nog niet van jullie bestaan en had ook nog geen computer.
Op deze manier kan ik toch nog stukjes terug zien.Heerlijk!
Petra,Bert,Dorine mijn welgemeende dank!

Hè lekker,dit forum wordt ook weer een echt slechtvalkenforum!

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#15 Bericht door Piet »

Kwam ook deze link nog tegen.
Met veel campics van 2006.

Echter weet ik niet wie hier achter steekt.
Maar het is nog wel te bekijken.

http://members.chello.nl/a.segveld/valkjes/
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#16 Bericht door Barbara »

Goh,Piet,ik wil dat wel opslaan want ik denk dat de link misschien het over een tijdje mischien niet meer doet.Hoe sla ik het op?
De reportage is van A.Segveld maar ik weet niet wie dat is!

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#17 Bericht door Piet »

Barbara,

A.segveld had ik ook gezien, maar geen idee wie dat is.
Opslaan kun je wel, doe maar een keertje Bestand --> Opslaan Als..
Maar dan heb je alleen het blad wat je nu ziet.
Alle campics (groot formaat) kun je alleen maar opslaan door ze een voor een aan te klikken, en dan die foto op te slaan. :cry:
Maar het is te overzien.

Vond ik deze link nog:
http://groups.msn.com/SlechtvalkjesGeme ... tsnew.msnw
Staan er ook nog een aantal
(of direct via http://groups.msn.com/SlechtvalkjesGeme ... 6/pictures kan je ook nog naar pagina 2)

En natuurlijk niet te vergeten de site van arjanmax
http://members.lycos.nl/arjenmax/

WilmaJoane heeft haar fotos van 2006 ook nog steeds online op:
http://s56.photobucket.com/albums/g167/ ... nd%202006/

Hier staan nog filmpjes en screenshots van Ingrid (Amelandse) van het seizoen 2006
http://home.planet.nl/~brou0841/voor%20 ... index.html
Laatst gewijzigd door Piet op vrijdag 25 januari 2008, 11:11:13, 3 keer totaal gewijzigd.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#18 Bericht door Petra »

In 2005 had ik net mijn laptopje (lapje) en heb toen wat uitgevogeld met foto's opslaan. Resultaat: zie hier boven.

Er verschijnen hier nu links (dank Piet). Misschien is het een ideetje om wat fotootjes hier echt op te slaan, zodat we ze gewoon kunnen bekijken? Een soort van overzicht. Weet niet hoe het in het vat te gieten, maar er zal toch wel een manier zijn? Lijkt me gaaf!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#19 Bericht door Barbara »

Hoe meer fotootjes,hoe meer vreugde.
In de tweede link zie ik duidelijk de foto's van Arenmax zoals hij ze ook in 2007 maakte.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#20 Bericht door Barbara »

Jammer veel filmpjes zijn er niet meer.

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 1203
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 23:57:59

#21 Bericht door Angela »

Petra schreef:Er verschijnen hier nu links (dank Piet). Misschien is het een ideetje om wat fotootjes hier echt op te slaan, zodat we ze gewoon kunnen bekijken? Een soort van overzicht. Weet niet hoe het in het vat te gieten, maar er zal toch wel een manier zijn? Lijkt me gaaf!
Tja, van filmpjes kunnen screenshots gemaakt worden en die kan ik wel plaatsen hier.
Helaas heb ik zelf geen materiaal van andere jaren dan 2007, dus dat worden dan screenshots van wat anderen
gefilmd hebben. Zou daar een bezwaar tegen zijn?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#22 Bericht door Petra »

Wie ben ik Angela.... Maar ik gebruik ook screenshots van anderen. En ach, zolang we er allemaal van genieten zal er geen bezwaar zijn, denk ik...?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#23 Bericht door Dorine »

Angela,

In dat geval is het wel netjes om in je berichtje even te vermelden, wie
het filmpje heeft gemaakt.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 1203
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 23:57:59

#24 Bericht door Angela »

Dorine schreef:Angela,

In dat geval is het wel netjes om in je berichtje even te vermelden, wie
het filmpje heeft gemaakt.
Dat zal ik vermelden.
Zal kijken wat ik de komende dagen kan doen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#25 Bericht door Petra »

Dankt voor de tip Dorine, bij voorbaat dank Angela! Gaaf!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten