Haarlem op de KPN-toren 2008

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#151 Bericht door roosje »

Roely,

Erg leuk het artikel te zien. :D Moet het nog wel lezen, maar mijn bril ligt beneden. Komt nog wel. :lol:

anniet
Berichten: 547
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 18:59:27
Locatie: Le Coteau (Fr)

#152 Bericht door anniet »

Jo! Roely! Bedankt voor het artikel!
Ik heb het heel goed kunnen lezen.
en dat je een goeie fotograaf bent heeft zich alweer bevestigd!
Je hebt het origineel vast hier ergens op het topic staan. Ik heb een paar drukke weken, weinig tijd om de sites te bekijken, maar binnenkort weer echt tijd. Dan kan ik deze topic en andere sites heerlijk doorspitten.
Ik zal mijn waarneming doorgeven. Dan weten ze in ieder geval dat er eentje rondvloog. Hij was vast op zoek naar..... ? Hij Fluitgakte (of Gakfloot? :lol: ) een aantal keer achter elkaar, terwijl hij langs vloog tussen de daken door. (!!) Precies hetzelfde geluid als Pa zo goed maakt.
Grappig dat deze Pa een "gewone jongen uit de buurt" is. Geringd bij Corus!

En dan die abrupte afgrond... Kunnen ze d'r nie een klein tak-duikplankje bij doen? Dan overleven ze het makkelijker en hoeven niet meteen de diepte in!

Wel fijn dat er nu een nestkast staat.
Volgend jaar weer!

(Ik kan het nog steeds bijna niet geloven weet je dat? Ik loop wel heel erg achter op de informatie hoor! Maar wat een belevenis die ontdekking! Volgend jaar lekker live in de buitenlucht spotten. Wel effe sparen voor een goeie verrekijker.
:wink:

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#153 Bericht door Joke »

Helemaal toppy Roely.
Heb het kunnen lezen hoor. :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#154 Bericht door Yleor »

Het was weer zulk mooi weer vandaag dat ik niet op mijn stoel kon blijven zitten (ojee, ik bedenk net dat de was nog in de machine zit :) ) en op de fiets naar Haarlem ben gegaan. Ook al woon ik in het centrum, het is vrijwel integraal een leuke tocht, door de Bretten, langs Spaarnwoude en door de Waarderpolder. Onderweg heb ik nog een poosje op een dijkje gezeten, kijkend naar een torenvalk en hopend dat een verre buizerd toch maar dichterbij zou komen, quod non.
Bij de KPNtoren van Haarlem heb ik Adriaantje gebeld, die was er nog nooit wezen kijken, wat natuurlijk een gotspe is :shock: , en in afwachting van haar komst heb ik met mijn kijker de toren afgespeurd. Er stopte nog een mij bekende medespotter, met wie ik gezellig heb gekeuveld over de voorbije weken. Hij had in de polder nog wat ruiveren van de slechtvalk gevonden. Daarna hebben Adriaantje en ik ruim een uur onder de toren gestaan, kijken, praten, luisteren, erg gezellig! Om half zes weer op de fiets naar huis, via de kortste weg langs het spoor en fijn begeleid door het geluid van vertrekkende vliegtuigen. Het weer bleef heerlijk!
En nu dan toch die was ophangen en in de droger stoppen..

Haarlemse Pa was thuis
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#155 Bericht door roosje »

Roely,

Dank voor je verslag. Erg leuk dat je Adriaantje hebt ontmoet bij de toren en dan ook nog een slechtvalk thuis. Weer een waarneming om te koesteren.

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#156 Bericht door neeltje »

Roely bedankt voor je leuke verslag, jij hebt een intensief middagje achter de rug, maar het was het wel de moeite waard, als ik dat zo lees.

anniet
Berichten: 547
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 18:59:27
Locatie: Le Coteau (Fr)

#157 Bericht door anniet »

:lol:

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#158 Bericht door Joke »

Roely een gezellig verslag.
Gezellig dat Adriaantje ook kwam spotten.
Twee zien weer meer als een. :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#159 Bericht door Dorine »

Jij hebt samen met Adriaantje een leuke middag gehad.
Wel zo leuk van een valk om thuis te zijn.

En och, de was in de machine vergeet ik ook weleens hoor en dat komt niet alleeen door slechtvalken :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten