Haarlem op de KPN-toren 2008

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#51 Bericht door Yleor »

Barbara schreef:Roely,zei jij iets over de apperatuur van Bert?Die van jouw mag er ook wezen hoor :D Prachtige scherpe foto's
Ja Barbara, als er iets niet lukt dan heb ik het zelf gedaan :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#52 Bericht door Petra »

Roely en Bert, ik ben heel ernstig onder de indruk van al het moois wat mij voor de ogen getoverd wordt.
Dank jullie wel! Roely, ook dank voor je verslag, heerlijk.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#53 Bericht door Yleor »

Leuk om allemaal complimenten te ontvangen hoor! :bighug:

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#54 Bericht door Joke »

En zo hoort het ook Roely.
Als jij ons zulke mooie foto's voorschoteld en zulke fijne verslagen schrijft dan mag je best complimenten ontvangen. :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#55 Bericht door Grijze Muis »

Wat een prachtige foto's Roely. Was zeker de moeite waard om op te wachten. :lol:
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#56 Bericht door roosje »

Roely en Bert,

Ik ben er stil van. Wat een mooie foto's. Het filmpje met de prachtige muziek ook weer erg mooi.
Bedankt voor al jullie moeite om dat maar weer vast te leggen. :thumbsup:

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#57 Bericht door Eagle »

Vandaag een halfuurtje op dezelfde plek langs het fietspad bij de picknicktafel geweest als waar Roely gisteren de foto's maakte.
Geen vliegbewegingen in die periode. Vader valk wederom op dat I-profiel ter hoogte van de kast.
Zo'n 120 meter hoog en de picknicktafel op zo'n 130 meter van de toren. Dan is de afstand tot de vogel hiervandaan gezien zo'n 180 meter.

Ondanks die afstand kunnen we toch aardig bekijken hoe de valk z'n nageltjes een inspectie geeft. 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eagle op vrijdag 18 juli 2008, 0:33:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#58 Bericht door Petra »

Als ik een manicure nodig heb ga ik naar dit valkje. :wink: Wat schattig Bert, gaaf!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#59 Bericht door Eagle »

Nog een paar van de valk op de hoge I-balk en de twee jongen op de gesloten ring.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#60 Bericht door neeltje »

:D prachtige foto's :D
Wat een klauwen hebben ze toch!

Gebruikersavatar
Dora
Berichten: 3563
Lid geworden op: dinsdag 22 januari 2008, 19:49:46
Locatie: Groesbeek

#61 Bericht door Dora »

deze zijn weer prachtig :D
Geniet van elke dag
Afbeelding

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#62 Bericht door Joke »

Mooi mooi mooi ook als ze niet vliegen Bert. :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#63 Bericht door Petra »

Bert, gaaf! Kan ook alleen maar zeggen: wat zijn die diertjes mooi. Vooral die laatste waarbij het valkje toch wel erg aanbiddelijk kijkt.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#64 Bericht door Barbara »

Heerlijk foto's Bert,ik heb weer genoten :D

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#65 Bericht door roosje »

Amai, wat een schoonheden prachtig. :D

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#66 Bericht door Yleor »

Ah Bert, wat een fantastische foto's! Een hele mooie van Pa die zijn staartveren spreidt!
Tige dank! (kom net uit Fryslân terug, mijn billen hebben de tocht overleefd, wat een pokkeweer, windkracht zes en 2/3e van de tocht tegen, 230 km.... Maar wat een leuke stadjes!)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#67 Bericht door Grijze Muis »

Yleor schreef:Ah Bert, wat een fantastische foto's! Een hele mooie van Pa die zijn staartveren spreidt!
Tige dank! (kom net uit Fryslân terug, mijn billen hebben de tocht overleefd, wat een pokkeweer, windkracht zes en 2/3e van de tocht tegen, 230 km.... Maar wat een leuke stadjes!)
Afbeelding
Heb je de Elfstedentocht gefietst???
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#68 Bericht door Yleor »

Ja Grijze Muis, maar wel in drie dagen hoor! We fietsten met z'n vieren, maar zelfs van de drie die de Elfstedentocht meer keren op één dag hebben gefietst vonden het twee best zwaar, vanwege de harde wind. Mijn man natuurlijk weer niet, maar ja, wat bij hem tussen zijn oren zit weet ik niet, maar het is niet uit balans te krijgen. We hebben overnacht in Dokkum en Sloten en zijn begonnen in Bolsward. De toeristische tocht is toch anders dan die op tweede Pinksterdag, je fietst echt over paadjes door de weilanden, op zich hartstikke leuk, maar met die wind........ Van Dokkum naar Sloten, meer dan 90 km met tegenwind kracht zes. Gelukkig zaten we tijdens de ernstige buien toevallig binnen aan de lunch :D Maar de stadjes zijn schatjes! Allemaal met grachtjes, prachtige huizen, veel bomen, heel pittoresk. In Sneek was het beredruk in de stad, bleek dat het Skûtsjesilen was afgelast wegens de wind. Twee keer bij het ontbijt sûkerbolle gegeten, dat moet je je natuurlijk niet laten ontgaan, net als de mosterdsoep, en altijd dúmkes bij de koffie en de thee :D . Het was leuk weer wat Fries om me heen te horen, mijn vader was een Fries.

Goh, ik zie net dat je in Workum woont Grijze Muis! Ben ik gisteren dus doorheen gefietst! Ererondje om de kerk gemaakt en heerlijk broodje gegeten op het plein (lunchroom Folkerts zie ik net, ik doe de administratie :)), de zon was net gaan schijnen. Prachtige gebouwen daar! Ze wilden er kennelijk het centrum van Friesland maken gezien de grootte van de kerk en de onderbouw van de toren.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#69 Bericht door Joke »

Kan je de elfstedentocht op de snorscooter rijden?
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#70 Bericht door Yleor »

Die is niet breder dan een fiets denk ik mamalot, dus dat gaat goed :D

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#71 Bericht door Eagle »

Roely : mag je nog niet mopperen als je de wind en regen met die van vandaag vergelijkt. Ik dacht al 230km op één dag :shock:
Maar dat doen ze toch ook eens per jaar (dat is vast wat je met 2e Pinksterdag bedoelde) :?


Zondagmiddag ben ik twee maal een tijdje bij de Waarderpolder Slechtvalken wezen kijken.
Dit afgewisseld met een kort bezoekje bij AEB (waar heel even een valk op een rooster te zien was en die al was vertrokken voordat ik er een cameralens op kon richten), en een rondje in de Waarderpolder.

Roely kent de omgeving. Ik inmiddels ook een beetje. Voor de overigen op het forum wellicht wel aardig om naast de diverse plaatjes van de fotostandplaatsen van Roely en ondergetekende zoals reeds eerder hier geplaatst nu in één overzicht een indruk te geven met behulp van een Google Earth prentje waarin de diverse kijkpunten zijn weergegeven met een zicht op de toren.
Gistermiddag stond er redelijk wat wind wat het maken van de beelden van de valken bemoeilijkte maar het landschap met de blik naar de toren vanuit 4 richtingen gaf ook aardige wolkenluchten te zien.

Met de toren links en rechts (ten oosten) daarvan de fotoplaats van die middag zijn verder aangegeven de 3 overige plekken waarvandaan een indruk te zien is van het blikveld richting toren.

Afbeelding

Zicht-1 - een parkeerplaatsje aan de Oudeweg vlakbij molen De Veer te Penningsveer

Afbeelding

Zicht-3 - aan de andere kant van de Veerplas langs de Amsterdamse vaart

Afbeelding

Zicht-2 - vanaf de rand van het grote parkeerterrein van IKEA

Afbeelding

En als laatste de toren gezien vanaf de fotoplaats tegen het zonlicht in om 17:45

Afbeelding

Dan de valken :
Jonge valk bovenop de toren om ongeveer 15:10

Afbeelding

Vader valk met kleine prooi voor eigen consumptie om 15:20 (Spreeuw of Merel - zoiets, kijk maar naar de zwarte veer in de snavel)

Afbeelding

Dezelfde valk even later op een andere plek op de toren om 15:40

Afbeelding

En later op de middag omstreeks 17:30 nog een kleine prooi, ook weer voor eigen gebruik terwijl een jonge valk op een andere ring zat.

Afbeelding

Tenslotte het wegvliegen van een jonge valk (17:40). Ze vliegen al goed, ook in de wind, maar tijdens mijn aanwezigheid werd er nauwelijks gevlogen en als ze dat al deden, dan in een andere richting dan waar ik stond.

Afbeelding

Tot zover de beeldende berichtgeving omtrent de valkenfamilie en de uitzichten in de Waarderpolder van zondagmiddag 20 juli.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#72 Bericht door Petra »

Bert, de foto's zijn wederom van een onuitsprekelijke schoonheid. Eigenwijze Pa met z'n raapje vol, het jong wat aanzet om weg te vliegen... Dank je.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#73 Bericht door Yleor »

Prachtig Bert!
Die Pa, hongerlap, laat het waarschijnlijk aan moeders over om de jongen te voeren. Hij staat er heel mooi op! Mooie broek heeft het jong aan.

Als het weer een beetje opklaart pak ik misschien de fiets voor een tochtje westwaarts. Da's nu een peuleschil :wink:

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#74 Bericht door Grijze Muis »

Prachtig Bert. Ziet er weer wonderschoon uit. Ach en niet actieve vallken zijn ook mooi om te fotograferen. :lol: Weten we in ieder geval dat ze er nog zijn.
@Roely, had even laten weten dat je de Elfsteden tocht ging fietsen. Kopje koffie hebben we altijd wel staan. Was inderdaad flinke wind de afgelopen dagen. (nog wel)
@Mamalot, alles wat zich voort kan bewegen doet de Elfstedentocht, dus waarom jij niet op je Snorretje. We hebben al de Elfstedentocht gehad voor: schaatsen, rolschaatsen/skeelers, fietsen, Solexen, motoren, oude auto's, nieuwe auto's, kano's en zelfs wandelaars. (ben er vast nog vergeten. :oops: ) Dus je ziet, geen probleem. Bij de VVV kun je vast een routebeschrijving krijgen. Wil hem wel opsturen. :lol:
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#75 Bericht door neeltje »

Bedankt Bert, voor alle uitleg en de mooie foto's.
Als je zo ziet waar je moet gaan staan om foto's te maken en dan toch zo scherp!
Heel mooi :tiphat:

Gesloten