Columbus Ohio; Slechtvalken 2008

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 1203
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 23:57:59

#51 Bericht door Angela »

Je hebt een PM Barbara. :)

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#52 Bericht door Eagle »

rosta schreef:Ja hoor, zie filmpje

Plaatje voor de ruimtebesparing verwijderd.
Betreft het filmpje (Note : Eagle)

KLIK op plaatje
Waarschijnlijk naar aanleiding van dat filmpje deze reactie op het forum in Ohio :) Zie bij de pijltjes.
Leuk hè ?

Cecilia: Sat Feb 09 2008, 11:57PM

-->> Wow! How did a video of the Columbus, Ohio, USA falcons end up on a Dutch forum?!? Neat!

***
It was very interesting to me to watch how cautiously Donna dealt with the falcon, moving slowly, always keeping an eye on her and the falcon was perfectly content to stay where she was and keep both eyes on Donna. Was it my imagination or did Donna's helper start waving the jacket around and agitate the falcon?

***
I also thought it was interesting that Donna went out there without any sort of protection, except for her helper eventually holding up the jacket. When the ODNR folks are up here they wear hard hats and carry big plexiglass shields. Granted, they are taking chicks out of the box, but I sure wouldn't get that close to a falcon without being protected in some way. Donna could have easily gotten a big rip in the backside of her jeans thanks to either one of the falcons!

Great video! It's still not clear to me how it was acquired.
Back to top

nora Sun Feb 10 2008, 06:57AM

Cecilia wrote ...
-->> Wow! How did a video of the Columbus, Ohio, USA falcons end up on a Dutch forum?!? Neat!

-->> Because a Dutch falcon fan recorded the live streaming cam images and posted the video on the Dutch forum.

Gebruikersavatar
rosta
Berichten: 233
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 1:02:10
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

#53 Bericht door rosta »

Leuk Eagle dat je dit even meld,ik keek heel toevallig even op de ohio-cam en vond het wel zo bijzonder dat ik het opgenomen heb.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#54 Bericht door Eagle »

# Rosta : Nog wat meer daarover :

nora Sat Feb 09 2008, 09:09AM
Apparently yesterday afternoon Donna Daniel (I think) was adjusting the nestbox cam. I found a video on the Dutch forum. The video says 20:00, but I guess thats our time here in the Netherlands. Should be 2 PM Columbus Time

Just my two cents, Scout on the ledge and Orville flying.
Enjoy!


Lees maar de volgende series. Men is op z'n zachts gezegd enthousiast over Rosta's opname. Haal daar maar een doos gebakjes op :)
Een bende studenten zit elke middag daar een uur naar de camera te kijken en hadden gemist wat jij op film hebt gezet.
De emoticons die erbij waren geplaatst om e.e.a. te accentueren zijn blijkbaar niet compatbel met die van ons.
Het zou nog groot op een projectiescherm worden getoond maar tegenslag met blokkering door het systeem en daarna sneeuwvrij 8) en vier dagen weekend :wink:
(Ik ga maar naar Amerika :P )
Zo zie je maar wat een filmpje van Rosta op een nederlands forum daarginds in Amerika teweeg kan brengen. :lol:

Wow, thanks Nora for the video. That was great. My students make observations in shifts using the falcon cams from 1:10 until 1:55 each afternoon. They will freak when they realize they just missed that action. I'll show them Monday and remind them that they never know what they might see.
----------------
Mrs. Fraley, I bet your students will explode! They missed it at 5 minutes, now they'll demand more time to observe!
---------------
Mrs.Fraley Sat Feb 09 2008, 03:50PM
I know they will explode! They have made a few observations when one of the falcons were home but when they were there they haven't moved around or even flew off or landed so they haven't seen a lot of action yet. I keep telling them that things will pick up eventually. We have library Monday and have access to a projector so I'll show them the video and then slide the time to them of when it happened.

--------------
Mrs. Fraley let your students do some mathemetics: the Netherlands is GMT+1 (Greenwich Mean Time) and I think Columbus is EST (at least I thought the same time as Cleveland), so let them figure out themselves when it happened!
----------------

Mrs.Fraley Thu Feb 14 2008, 04:02AM
nora wrote ...
Mrs. Flaley? Did your students like the video and could they figure out themselves when it happened? I'm pretty curious

My librarian got all the equipment set up including the projector to show them the video on the big screen and I had them excited to see what they missed and when I clicked on the link.......our school system blocked the video , so I have to save it at home on a flash drive and take it to school for them to see but the moment of suspense has been lost and most were going to view it at home. We've been out since then two days for snow and on delays tomorrow and then we have a four day weekend....so I think my moment has been lost. But, oh well it's early in the season so more fun things will be happening.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#55 Bericht door Barbara »

Wat een bijzonder verhaal!
Rosta,je zult wel trots zijn.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#56 Bericht door roosje »

Rosta,

Wat ontzettend leuk voor je dat je filmpje zo'n impact heeft in Amerika. :thumleft:

En Bert die dat maar weer even vindt en hier meldt.
:thumright:

Gebruikersavatar
rosta
Berichten: 233
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 1:02:10
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

#57 Bericht door rosta »

@ Bert, Fijn dat je dit gevonden hebt, en ik vind het inderdaad leuk dat mijn filmpje dat teweeg brengt, maar waar vind je dit verhaal ?
Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#58 Bericht door Barbara »

Ja,Bert dat wil ik ook wel weten!Je hebt ook iedere keer zulke leuke links en dan denk ik,waar heeft hij die nu weer vandaan?Maar vooral dit is erg leuk! Hoe kwam je hier achter

Gebruikersavatar
rosta
Berichten: 233
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 1:02:10
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

#59 Bericht door rosta »

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#60 Bericht door Barbara »

Ik heb meteen de neiging om me te registren.Bij ons doet de cam het niet meer,sinds dat filmpje.Het is echt herkenning,een soort brother and sisterhood! Leuk!

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#61 Bericht door Barbara »

Ik moest via de valkenforum uit Ohio er achter komen dat de binnencam het weer doet.
Angela ze hebben ook namen.Het vrouwtje heet Scout en het mannetje Orville.Leuk hè?

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#62 Bericht door Eagle »

# Barbara : Met het grote aanbod aan vogel camsites (ik hutsel tussen ruim 400 cams van vogels waarvan momenteel zo'n 150 min of meer werkend) zal daar vast wel een aardige link tussen zitten.
Maar als ik tijd en zin heb en door die lijst worstel duurt het een aantal dagen en kan dan weer bij nummer 1 beginnen :)
Zo fanatiek ben ik nu ook niet en selecteer wat random en als er voor het forum wat aardigs bij zit (ze moeten wel werken en wat tonen) meld ik dat wel.

# Rosta : en bij die serie zit dan uiteraard ook wel iets van de Ohio slechtvalken. Ohio valken beperkt zich niet tot 1 koppel hoor. Er zijn er diverse in de regio.

Ik zet je op pagina 4 van het forum in het draadje van de 2008 Columbus Falcons. Op pagina 3 en pagina 5 kan je ook nog wat vinden over het filmpje wat je gemaakt hebt.
http://www.falconcam-cmnh.org/e107_plug ... p?24459.30

Omdat ik de Ohio valken en informatie met regelmaat volg check ik op het forum naar de laatste situatie. En zodoende viel het oog op de kreet "Dutch Forum". Dat lezende,... ach, de rest weet je en kan je in het geheel nu met emoticons zien en lezen.

Je kan daar ook de verwijzing vinden naar het filmpje waar ik in het slechtvalkencamoverzicht melding van had gemaakt.

En op deze pagina zie je een aantal foto's die ik in een collage had verwerkt (foto's van Hiliard Road Bridge Falcons door Chad & Chris).
Zie dan ook pagina 2. Duidelijke, scherpe foto's.
http://www.falconcam-cmnh.org/e107_plug ... hp?24476.0 en klik op de foto's om ze duidelijker te zien.

Gebruikersavatar
rosta
Berichten: 233
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 1:02:10
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

#63 Bericht door rosta »

Eagle, ik heb me al geregistreerd,en gereageerd, heel erg bedankt, en leuk om te lezen
Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#64 Bericht door Barbara »

Wow Rosta,ik heb je stukje gelezen en nu wachten op reacties!

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#65 Bericht door Eagle »

Rosta. En nu nog een berichtje er overheen en aangeven welk soort gebakje je lust :) DHL of equivalent stuurt het binnen 24 hours - een high priority cakeje 8)

Hoe / waarmee heb je trouwens dat filmpje opgenomen ?
Wil je dat geheimpje verklappen ?

Gebruikersavatar
rosta
Berichten: 233
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 1:02:10
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

#66 Bericht door rosta »

@ EAGLE-opnemen met wmrecorder, en bewerken met pinnacle 11.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 1203
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 23:57:59

#67 Bericht door Angela »

Barbara schreef:Ik moest via de valkenforum uit Ohio er achter komen dat de binnencam het weer doet.
Angela ze hebben ook namen.Het vrouwtje heet Scout en het mannetje Orville.Leuk hè?
Hun namen ken ik Barbara. Ben blij dat ze er weer zijn. :)

Heb vorig jaar ook menig screenshot van ze genomen. Ik heb meegeleefd met Scout, hoe ze haar eitjes probeerde te beschermen tegen de hitte van die zomer, zoals je hier kunt zien:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Er was op het Planetforum wel een topic over: http://www.planetforum.nl/viewtopic.php?t=556
maar helaas werd dit helemaal ondergesneeuwd door de gebeurtenissen in De Mortel.

Heb toen nog wel deze foto geplaatst van Scout, die gemaakt is terwijl haar eieren werden verwijderd.
Ze bleken later onbevrucht.
(Misschien komt deze foto wel bekend voor... :wink: )

Afbeelding

Ik hoop echt dat het Scout en Orville dit jaar gaat lukken. Ik geloof dat het toen Orville was die nog te jong was om succesvol eieren te bevruchten. We zijn nu een jaar verder, dat moet nu toch wel lukken.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#68 Bericht door Barbara »

Oohh,gosje wat snoezig! Ja die grote foto ken ik ,die is helemaal geweldig!!

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#69 Bericht door roosje »

Poeh wat zal ik zeggen geweldig allemaal. En Rosta heeft zich al geregistreerd. Ben ook benieuwd naar de reacties.

En wat Barbara zegt je krijgt gewoon de neiging je te registreren.
Ik weet alleen niet of ze daar op zitten te wachten. :?
Lijkt me een tof forum. Wie weet in het hoogseizoen.
De foto's kan ik me ook nog herinneren prachtig.

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#70 Bericht door Eagle »

Kijk (lees) eens wat de 'collega's' in Cleveland de laatste paar dagen van de Nederlandse valken hebben verzameld - inclusief duif in Zwolle :)

Er is trouwens een (kleine) reactie op het filmpje van Rosta geplaatst.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#71 Bericht door Barbara »

Wat een giller!!! :LachMeDood:
Angela je campics gaan de hele wereld over.Helemaal te gek!
Heel leuk!

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#72 Bericht door Eagle »

Nora = Angela of Angela = Nora :?: 8) :? :)

Of zijn het exact dezelfde plaatjes die van deze of andere nederlandse sites gebruikt zijn ?
Er zijn daar wel al 13 pagina's sinds 01/01/2008 - laat staan als de "echte" Mortel cams nog eens in de ether komen :)

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 1203
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 23:57:59

#73 Bericht door Angela »

Het zijn niet de mijne hoor! Deze Nora houdt het waarschijnlijk zelf allemaal bij. Dat kan uiteraard iedereen die internet heeft.
Vind het wel erg leuk. Bedankt Bert dat je ons er op wees. :)

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#74 Bericht door Barbara »

Oh,nou snap ik alles,het kwartje valt!!Wij hebben een spion in ons midden.Afbeelding

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 1203
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 23:57:59

#75 Bericht door Angela »

Hahaha. :lol: En wie weet hoeveel meer...

Gesloten