Deventer (de Silo bij Barbara) Bijtje, Geert en Barbara 2008

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#76 Bericht door Petra »

Dank je Barbara, gelukkig zetten diertjes (alle!) je altijd voor gek :lol: . Prachtig.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#77 Bericht door roosje »

Nou Barbara elke foto is de moeite waard. Bedankt weer voor je verslag. :D

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#78 Bericht door Yleor »

Voortaan komen en gelijk weer weggaan Barbara :wink: . Scheelt je tijd.
Gezien de witte vlekken om de prooi heen lijden de valken geen honger...

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#79 Bericht door Barbara »

POEFffff,wat was het spannend vanmiddag bij de Silo.Bij aankomst zat Lieve in de deur van de kast.We konden haar al van een afstand horen.Gert zet meteen de kijker klaar!Lieve gaat de kast in en blijft schreeuwen.Wij zeggen dus tegen elkaar,Geert moet in de buurt zijn!Waarom zit ze in de kast te schreeuwen?Zou er een Ei zijn?Ik zeg nog tegen Gert,Doen valken net als kippen als ze een Ei leggen?Dan komt Lieve weer naar buiten en onder luid ge-ee-chup gaat ze op haar buik op het rooster liggen met haar kont omhoog.Dit vraagt natuurlijk om schunnige opmerkingen,ik zal ze niet herhalen.Lieve blijft roepen en we volgen haar blik en zien in de lucht een buizerd en een valk.De valk probeert de buizerd te verjagen maar die gaat onverstoorbaar door met rondjes cirkelen.We kijken elkaar aan!Onze dappere Geert!Gelijk horen we een raar geluid achter ons en kijken om.Hè,wat is dat nou?Dat is Geert.Hoe kan dat nou?We draaien ons weer om.Geert is toch in de lucht daar?Ja,kijk maar,nee niet dus! Wel een valk in de lucht maar niet Geert,dus een derde valk.Geert vliegt langs en heeft duidelijk een piepklein prooitje bij zich.Hij gaat roepend op zijn hoekje zitten.Lieve vliegt om de Silo heen naar het dak.Geert maakt een extra rondje met prooi en bied Lieve de prooi aan die 'm gaat zitten plukken.Geert zit ondertussen weer op z'n hoekje.Hij vliegt meteen weer op naar Lieve en voor dat wij het ons realiseren,is Het gebeurd(helaas te snel voor een foto)Geert vertrekt en Lieve vliegt meteen naar de kast om daar te blijven.

Geert met prooi
Afbeelding Afbeelding

Geert maakt extra rondje
Afbeelding

Lieve op het dak
Afbeelding

Lieve direkt weer naar de kast
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dora
Berichten: 3563
Lid geworden op: dinsdag 22 januari 2008, 19:49:46
Locatie: Groesbeek

#80 Bericht door Dora »

mooie foto's Barbara :D
Geniet van elke dag
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#81 Bericht door Dorine »

Je had een leuke middag zo te lezen en te zien.
En wat is er leuker dan HET te zien gebeuren :wink: :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#82 Bericht door Piet »

Barbara,

Geef toe, dit is zeker zo mooi als valken op een rotsrichel :wink:
Jij hebt kunnen genieten vandaag, en wij met jou met je leuke verslag :thumbsup: en mooie fotos. :foto:
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#83 Bericht door roosje »

Tjee, Barbara,

Ik poetsen de hele middag en jij weer een fantastische middag.
Wat een spannend en levendig verhaal. De foto's zijn ook weer geweldig mooi.
Dank je wel hoor :D

Gebruikersavatar
Angela
Berichten: 1203
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 23:57:59

#84 Bericht door Angela »

Prachtig Barbara! Ik ben jaloers op je dat de slechtvalken zo dichtbij je huis vertoeven. Leuke verslagen ook.

Als je eens tijd hebt en de valken zitten rustig, moet je eens proberen om een foto te maken door de lens van de kijker heen (als dat lukt met de grootte van de lens natuurlijk). Ik heb dat vaker gedaan met een verrekijker en zelfs met een sterke telescoop. Soms lukt dat erg goed en heb je een mooie sterk ingezoomde foto. :)

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#85 Bericht door Barbara »

Op weg naar de ambachtelijke slager toch even langs de Silo.Geert zit op zijn vertrouwde hoekje en roept af en toe iets.Lieve is niet te zien.Dus denken wij dat ze wel in de kast zal zitten.Opeens komt er om de hoek van de Silo iemand aanlopen. Eindelijk!!!Meneer Nijhof :P Ik loop op een drafje op hem af.Zo eierkokers,zegt hij(hij vind ons maar een raar soort volk)Ik kijk 'm verwachtingsvol aan.....Nee,schut hij met z'n hoofd.Meid wees toch niet zo ongeduldig,het is de tijd nog niet.Ik vertel 'm over al die andere eieren en de jongen in Oberhausen.Kan wel wezen zegt hij op z'n Sallands.Je kunt die kippen niet dwingen!Hij haalt toch zijn sleutel te voorschijn en we mogen naar binnen.De monitor is verplaatst van boven op een kast naar een tafeltje.Hij zet 'm aan en ik denk meteen dat er wel degelijk iets is.Nee zegt meneer Nijhof dat zijn voedselresten en als ik beter kijk,moet ik hem gelijk geven.Het betekent wel dat Lieve niet in de kast is.Waar is ze dan?Nou,zegt meneer Nijhof,ik zag gisteren een derde valk(wij maandag ook)en volgens mij is dat het vrouwtje van vorig jaar want ze miste een slagpen in de vleugel.Dan ga je natuurlijk meteen denken hè?Waar is Lieve,hebben ze gevochten?Als we de volgende keer komen is er dan een vrouwtje en hoe weet je welk vrouwtje het is?Terwijl we weggaan vliegt Geert ter afscheid nog een rondje om de Silo en vertrek dan richting binnenstad.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#86 Bericht door Dorine »

Jammer dat er nog geen eieren zijn.
Wordt wel spannend daar.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#87 Bericht door roosje »

Precies mijn gedachten Dorine.

Barbara dhr. Nijhof is wel een erg nuchtere man. :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#88 Bericht door Petra »

Dank Barbara voor je uitgebreide verslag. Hmm, zou Lieve misschien nog te jong zijn? Is er wat meer over haar bekend (of kijk ik weer met m'n neus en staat de info gewoon hier :lol: ).
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#89 Bericht door Yleor »

Spannende verhalen Barbara! Wanneer een ei? Van welk vrouwtje? Groeien slagpennen aan? Loopt Nijhof ooit warm voor Lieve en Geert? Vragen vragen...

Dat foto's maken door een verrekijker heen, dat kan lukken als je lensje van je compactdigi in het oculair van de kijker past. Zoomen met de compact en je hebt geen last van hoe heet het ook al weer, die ring rond het beeld. En je krijgt fantastische vergrotingen!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#90 Bericht door Falcon »

Barbara, nu pas ondek ik dit prachtige draadje over Deventer.
Zal nu voortaan ook hier even kijken als ik inlog....
Fijn dat je er zo vaak naar toe ga en zoveels moois weet te beschrijven.
En dan de foto's erbij...prachtig!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#91 Bericht door Grijze Muis »

Hoi Barbara,
Er is zoveel te zien en te lezen op dit forum, dat ik af en toe wel eens iets mis. :oops: :oops: Zoals jou verhalen over Lieve en Geert. Erg leuk en mooie foto's. Misschien kun je die meneer met de sleutel een Beerenburgje geven, dan wordt ie misschien wat toeschietelijker. :lol:
Afbeelding
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#92 Bericht door Barbara »

Ik zal het maar meteen opbiechten,ik heb niet zo'n zin om te schrijven.Het loopt niet zoals ik het wil maar het zij zo!
Ik kom dus om 12.45 bij de Silo en denk Lieve in de opening van de kast te zien zitten.Er gebeurt verder helemaal niets en Geert is niet te vinden.Ik neem 2 foto's en ga naar mijn werk.Om 15.00 uur kom ik terug en hoor ge-ee-chup,kijk naar boven en ja hoor,daar zit een valk.Ik pak mijn kijker.Raar,is dat Lieve?Nee toch?Lieve is toch niet zo donker!!??Dan moet het Geert zijn.Geert is toch niet zo groot?Ineens zit Geert uit z'n velletje te wapperen op z'n hoekje,waar komt die nu vandaan want de valk zit nogsteeds te ee-chuppen naast de kast.Geert vertrekt geen spier!
Ik ga ontzettend aan mezelf twijfelen.Zie je wel!!Je kent je eigen valken niet eens!Leek!!Ik ben doodmoe en ga naar huis!Humeurig! Thuis zet ik de computer aan en zie daar een mail van Gerard.Er zit een ander vrouwtje op de Silo! Shit! shit! shit! Ik was dus niet gek!Ik ken mijn valken wel! Het was natuurlijk te verwachten maar je wil het niet weten.
Maandag hadden wij een vreemde valk zien vliegen.Gerard dus ook!Dinsdag hebben Gerard en meneer Nijhof een vreemde valk gezien en ik dus nu weer!
Een vreemde valk in de lucht is heel iets anders dan een vreemde valk in de kast.Want thuis op de foto's denk ik toch dat de valk van 12.45,niet Lieve was maar ook die andere valk.Waar is Lieve?Het lijkt het verhaal van Ma en S2 wel!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#93 Bericht door Dorine »

O jee ook al vreemde vrouwen.
(bij de valken bedoel ik dus)
Ik kan me wel voorstellen hoe jij je nu voelt hoor :wink:

Sterkte ermee Barbara.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#94 Bericht door roosje »

Tjee Barbara wat een teleurstelling voor je.
Nu ga je je ook nog zorgen maken om Lieve. Wat je zegt waar is ze :?
En ja als ze verjaagt is dan komen er gelijk vervelende vragen bij je op.
Wat nu als ze bevruchte eitjes in zich draagt.... nou ja vul zelf maar in.
Wat een drama.
Kan me voorstellen dat je je rot voelt.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#95 Bericht door Yleor »

Hè, verdikkie, hadden we nog zó gevraagd om een saai jaar, krijg je dit weer. Nou, maar even afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen. Heeft niemand om de silo heen iets gehoord, gezien?

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#96 Bericht door Barbara »

Helaas niets gehoord maar het slag mensen die daar het meest vertoeven zijn niet helemaal meer bij deze wereld.Meneer Nijhof heb ik niet gezien en verder zijn het schippers die niet langer als een halve dag daar zijn!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#97 Bericht door Falcon »

Barbara, ik kan me goed voorstellen dat je nu geen zin had om te schrijven.. Eerst snapte ik het niet, maar wel toen ik doorlas....
Dus dat wordt vaker gaan kijken wat er zich afspeelt en hopelijk komt er meer duidelijkheid over Lieve..
En wie is dit andere vrouwtje dan?
Ook al weet je dat dit kan gebeuren, het is niet leuk om het zo van zo dichtbij mee te maken. Maar je hoeft niet aan jezelf te twijfelen dus, je herkenningsgave is prima!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#98 Bericht door Petra »

Barbara, je kent je valken. Dat is duidelijk. Wat erg voor je. Weet eigenlijk niet wat ik zeggen kan. Hoop dat Lieve weer opduikt?

Inderdaad, die vrouwen toch! Met name slechtvalkvrouwen, een apart soort.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#99 Bericht door Barbara »

Ze hebben ontzettend veel plezier samen.constant om de Silo vliegen.
Gaat Geert vliegen,gaat zij ook vliegen,gaat zij vliegen,gaat Geert vliegen.
Ze wagen zich een eind verder op naar een oude fabrieksschoorsteen en weer terug om met luid geschreeuw bij de kast te landen.
Er komt een man naar me toe en vraagt of ik kan uitleggen waarom ze zo schreeuwen,Hij denkt dat het al jongen zijn.Hij verteld dat zijn tuin grenst aan dit terrein en dat hij ze iedere dag in de gaten houdt.Ik zie mijn kans schoon om te vragen of hij iets gemerkt heeft van 3 valken.Ja vertelt hij.Ze vlogen met z'n drieeen en dat was woensdagochtend en die twee grootste gingen met de poten tegen elkaar,net als kraaien wel eens doen!En die kleine heeft al 2 mussen uit de takkenbossen in mijn tuin gehaald!Tjakka!Zegt hij.Voor dat ik verder kan vragen is hij weg want hij heeft haast!
Woensdag toen wij naar de monitor mochten kijken konden wij Lieve al niet vinden.Wij dachten dat ze in de kast zat maar dat was niet zo.Nu begrijp ik waarom!Heb stiekem lopen zoeken naar een gewonde Lieve

Geert
Afbeelding


Geert ee-chuppen bij de Kast
Afbeelding

Nieuwe vrouwtje reageert en land op Geerts hoekje
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#100 Bericht door Dorine »

Barbara,

nu weet je tenminste iets meer.
Dat je het er moeilijk mee hebt kan ik me heel goed voorstellen.
Bijna een jaar geleden kon ik S2 haar nek wel tig keer omdraaien.

En aan de andere kant weet je dat het zo gaat in de dierenwereld,
de sterkste, de beste overwint.

en dat zoeken, doe ik nog steeds als ik in het bos rondom de toren rondstruin
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten