Stamtafel Jan-Feb 2008

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1951 Bericht door Piet »

marianne8 schreef:Ik heb zonet nog even gekeken, maar alles is nu open bij Amelandse, alleen moet je opnieuw inloggen.
Ik heb ook even gekeken, maar volgens mij zit er nog steeds een deel achter slot.
Privacy-fotos en filmpjes.
Tenminste zo begrijp ik het.
Maar weet het ook niet, kan ook niet alles zien daar.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#1952 Bericht door Joke »

Nee hoor Barbara was maar een losse grap tussen door. :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#1953 Bericht door Barbara »

Ja,zo ben je een groep en zo sta je aan de zijlijn.

Gebruikersavatar
marianne8
Berichten: 216
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 19:07:23
Locatie: geleen

#1954 Bericht door marianne8 »

Klopt Piet, wel de verslagen, maar ik zie idd ook nergens de filmpjes........

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#1955 Bericht door Joke »

Ik zal BFC eens vragen of hij niet weer wat zou willen plaatsen als hij op msn is. 8)
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#1956 Bericht door Kuiko »

Openbaar, half openbaar, gesloten

Er zijn mensen die niet op een foto willen staan die op internet wordt gezet. Dat is de aanleiding geweest om de boel op slot te gooien. Dat gedoe van wel of niet zichtbaar zijn is een lastig probleem.

Ik zie niet in waarom ik niet zichtbaar zou willen zijn, maar dat komt misschien omdat ik vrij open ben en ook weinig te verbergen heb. Ook schaam ik me er niet voor dat ik gepassioneerd ben door de slechtvalken, dus waarom zou ik mezelf niet willen laten zien?

Ik denk dat Ingrid er ook wel een beetje het heen en weer van krijgt, maar dat forum is eenmaal ooit begonnen met verborgen topics en kan nu niet meer terug (dit is geen aanval hoor).

Alles bij elkaar is het wel jammer, want er is nu geen enkel forum dat het planet forum kan vervangen. Er zijn nu 3 forums met allemaal dezelfde boodschap en geen een leeft zoals het planet forum.

Elk forum heeft zijn eigen 'fans' en daar is helemaal niks mis mee, maar krachtig is er ook geen een, dus om als forum werkelijk iets te kunnen doen om de cambeelden aan de praat te krijgen acht ik de kansen minimaal.
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#1957 Bericht door Barbara »

Kuiko dat wordt wel moeilijk ja! Jammer hè?


Mamalot dat lijkt me een goed idee!

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#1958 Bericht door Joke »

mamalot gaat bed in.
Het was een fijne dag.
Kuik slaap lekker en Barbara ook een goede nacht.
Tot morgen weer.
Dikke kus van mij.

Oei Marianne 8 en Piet ook jullie slaap lekker.

Piet en Barbara hebben nog een pb staan :P
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marianne8
Berichten: 216
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 19:07:23
Locatie: geleen

#1959 Bericht door marianne8 »

Een voordeel zou kunnen zijn dat we ons wel moeten bundelen wil het zover komen, dat men "ons" nodig heeft om de cams te laten openen. En dan lijkt me dat het groepsbelang [valken] toch veel belangrijker zal worden als persoonlijke belangen zijn [althans dat hoop ik toch maar :? ] en dat we dan weer allen gebroederlijk [zusterlijk] naar de cams zitten kijken en verslag doen.

Gebruikersavatar
marianne8
Berichten: 216
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 19:07:23
Locatie: geleen

#1960 Bericht door marianne8 »

Welterusten mamalot en iedereen die gaat slapen.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#1961 Bericht door Barbara »

Dank je Piet en Mamalot voor jullie berichtje!

Slaap lekker allemaal,ik ga ook slapen.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#1962 Bericht door Joke »

Barbara hij plaatst zo zelf een berichtje. :D

Slaap lekker
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1963 Bericht door Piet »

Barbara, en Mamalot, welterusten hoor.
En de rest die al is ook.
En die nog gaan ook alvast.

Zo heb ik in ieder geval niemand vergeten :wink:
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#1964 Bericht door Kuiko »

Ik kom op elk forum mensen tegen waar ik graag mee van doen heb. Dus 'hop' ik maar wat af. Ideaal is dat zeker niet. Ik betwist ook van geen enkel forum het bestaansrecht maar ik steek ook niet onder stoelen of banken dat ik hier de voorkeur aan geef. (Overigens probeer ik niemand tot een keuze over te halen, want net zo goed als dat ik hier mijn thuisbasis zie, hebben anderen dat met de andere forums en dat is hun goed recht.)

Ik vind het triest dat sommigen oorlogje blijven spelen. Als je iemand om welke reden dan ook niet (meer) mag, laat die ander dan gewoon links liggen. Dat mensen als Dorine hun lol en plezier in het volgen van de valken verliezen door een niet aflatende 'haatcampagne' is toch te triest voor woorden.

Ik heb ook mensen die ik heel erg graag mag en mensen die ik minder graag mag, maar dat is voor mij geen enkele reden om die dan maar met PM's en mail te gaan bestoken. Kom op zeg!

Zo dat moest ik even kwijt!
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#1965 Bericht door Falcon »

Lees net het ongenoegen over het gesloten deel op het forum van "Ingrid". Jammer dat er zo snel negatief gereageerd wordt.
Ben er zelf blij mee dat foto's waar ik op sta niet overal en door iedereen te zien zijn, ook al heb ik niets te verbergen.
Internet is toch een apart verhaal......
Dus als hier foto's geplaast worden, vraag de personen even of zij dit goed vinden....
Het gesloten maken, is echt met dit doel opgezet en niet om jullie buiten te sluiten.

Ga zo naar bed, dus slaap lekker en tot morgen..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1966 Bericht door Piet »

Falcon,

Er zit daar al een heleboel op slot.
Dat wil zeggen alleen te zien voor geregistreerden.
(Zo ook alle links, gasten kunnen namelijk geen enkele link zien)
Dus je moet al inloggen om dat deel te kunnen zien.
Waarom er dan nog een tweede slot nodig is is mij toch nog niet helemaal duidelijk.
Maar dat ligt misschien wel aan mij :wink:
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#1967 Bericht door Kuiko »

@Falcon: kun je mij dan uitleggen wat er negatief aan kan zijn wanneer een foto met jou erop op internet geplaatst wordt -zeker in deze context-,
ik snap dat namelijk niet. (Of beter in het algemeen: wat kan de schade zijn?)
Met heel erg veel moeite kan ik accepteren dat een profsporter vanwege 'beeldrecht' niet zomaar overal geplaatst wil worden. (Het gaat dan om een commercieel belang)
Ik snap zelfs dat een foto van een crimineel niet zomaar geplaatst mag worden (hoewel het zeker preventief zou kunnen werken)
En ook kan ik me voorstellen dat iemand die zich 'ziekgemeld' heeft, liever niet door zijn baas gezien wil worden.
Maar verder kom ik eigenlijk niet. (Hoewel ik iemand die niet gezien wil worden op foto's ook zoveel mogelijk probeer te ontzien, daar niet van.)

Gisteren heb ik 109 foto's gemaakt, daar heb ik er een paar van uitgekozen om als sfeerindicators te plaatsen. Als ik nu ook nog iedereen moet vragen of ze wel op internet willen dan zijn we de 'wet op de privacy' wel heel erg hard aan het opblazen.
(Maar als er iemand op een foto staat die dat niet wil, moet die dat maar doorgeven dan verwijder ik die wel. dat is geen probleem)
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Lotje
Berichten: 17
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 15:05:19

#1968 Bericht door Lotje »

Hoi Kuiko :D

volgens mij is zelfs de wet van privacy hier helemaal niet van belang.
Mensen wisten dat hier gefotografeerd zou worden, dus als ze het niet duidelijk van te voren hebben aangegeven kunnen ze zich zelfs niet beroepen op het "portretrecht"
Het is wat anders als er iemand daadwerkelijk geschaad zou kunnen worden wat hier duidelijk niet het geval is.
Het blijft dus een kwestie van fatsoen zoals je al aangaf :wink:

Wel geldt weer het auteursrecht op gemaakte foto's en filmpjes, die mogen niet zonder toestemming ergens anders geplaatst worden.
Maar aangezien het auteursrecht (waaronder ook berichten, e-mails en PM's vallen) door sommigen niet zo nauw genomen worden, voorzie ik ook hierin weer problemen.
Laten we hopen dat mensen elkaars wensen gewoon zullen respecteren om verdere escalatie en daaruit voortvloeiende handelingen te voorkomen.

Slaap lekker allemaal :D
Afbeelding als ik een staartje had gehad, zou ik heel hard kwispelen Afbeelding

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#1969 Bericht door Kuiko »

@Lotje: je hebt helemaal gelijk. Ik word een beetje moe van al die 'rechten'. Ik weet dat ze er zijn en dat ze ook nuttig kunnen zijn, maar soms gaat het allemaal erg ver.
Het gaat zelfs zo ver dat als het er echt over uit gaat alle stills van de cambeelden en alle fimpjes van de cambeelden niet gepubliceerd mogen worden. Dat veel van alle smileys en gifjes die overal opdoemen weg zouden moeten. Alle vogelgeluiden op mijn site komen ergens anders vandaan. In alle puurheid mag je dus alleen zelfgemaakte foto's en dergelijke publiceren en dan moet je alle 'onderwerpen' op de foto's ook nog eens om toestemming vragen.
Wat zou het internet van weinig betekenis zijn als al die beperkingen werkelijk nageleefd zouden moeten worden.
En wat zouden de 'rechthebbenden' helemaal dol worden wanneer iedereen telkens om toestemming zou aankloppen.

Maar strikt genomen: het hoort eigenlijk wel gedaan te worden.
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Lotje
Berichten: 17
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 15:05:19

#1970 Bericht door Lotje »

Hihi Kuiko,
ik kan me voorstellen dat je er soms moe van wordt.
Internetrecht is een juridisch hoofdstuk waar het eind nog lang niet van in zicht is.
Terwijl ik dit schrijf en publiceer gelden voor mij en voor mijn gastheer/vrouw ook allerlei regels en wetten, terwijl we er eigenlijk nooit bij stilstaan.
Voor de meesten is het aanwezig zijn op een forum alleen een sociaal gebeuren waarin je je gezamelijke passie deelt en/of over discussieert en houden we ons verre van het hele juridische gebeuren.
We hanteren hier in wezen de fatsoensregels die we in het dagelijkse leven ook zouden hanteren en meestal verloopt dat zonder problemen.
Ik neem aan dat als iemand echt bezwaar maakt tegen het plaatsen van zijn foto, deze uit fatsoensnorm wel verwijderd zal worden :wink:

Auteursrecht is een kostbaar goed, bij overtreding moet wel heel streng opgetreden worden.
Vraag dus altijd toestemming voordat je iets overneemt, vermeld de auteur (indien mogelijk) houd rekening met het Portretrecht en plaats nooit een PM of e-mail zonder toestemming op internet want men kan het je heel lastig maken.
Voor meer info: www.internetrecht.startpagina.nl

@Piet,
dat is ook één van de redenen waarom Ad zich daar nooit heeft aangemeld :?
Hij begrijpt best dat je portretfoto's en gedichten enz. verborgen houdt maar vindt dat alles wat met de valken te maken heeft gewoon voor iedereen toegankelijk moet zijn.
En laten we eerlijk zijn: ook al hebben we het met elkaar soms heel gezellig, die valken zijn toch de reden dat we hier met z'n allen rondhangen :wink:
Afbeelding als ik een staartje had gehad, zou ik heel hard kwispelen Afbeelding

*Anita*
Berichten: 90
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 14:59:25

#1971 Bericht door *Anita* »

Hallo allemaal,

Ik ben ook iemand die liever niet met een foto op internet komt te staan en heb dus ook vriendelijk gevraagt om daar rekening mee te houden.
Dit heeft niks te maken met wetten of met het weten dat er foto's gemaakt worden, dit heeft met mijn gevoel te maken.

Ik vind het erg prettig dat mensen daar rekening mee houden.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#1972 Bericht door Joke »

Goedenmorgen allemaal.
:D

Anita dat is ook precies de rede dat ik als ik foto's plaats ze zo plaats dat ze niet gekopieerd kunnen worden en ik verwijder ze dan na een poosje weer. De mensen hebben ze dan kunnen zien maar er niets mee kunnen doen.
Leek mij een goede oplossing voor het probleem.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#1973 Bericht door Joke »

Kuiko ik begrijp heel goed dat je dit als je thuishaven ziet.
Ook ik voel me hier zeer thuis net als bij Pinky.
Natuurlijk zijn er overal mensen die je meer of minder leuk vind om mee te praten maar dat wil nog niet zeggen dat je die mensen het moeilijk gaat maken die je minder liggen.
Blijf jij maar gewoon Kuiko ik kan me er goed in vinden. Lees graag je verslagen, kijk naar jou prachtige foto's en geniet telkens van je films.
En heel af en toe lopen we elkaar gewoon tegen het lijf op het spottersveld :D
Ik sluit me bij je aan laat anderen met rust als je ze om wat voor reden niet mag en ga ze niet zitten bestoken. We zijn allemaal bezig met de slechtvalken en daar gaat het om.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#1974 Bericht door Joke »

Mamalot is weer off.
Even huisje poetsen.
Tot later. :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#1975 Bericht door Joke »

Hmmm niemand geweest.
Zo kan ik er ook niks aan doen dat ik mamalot hoor. :P
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gesloten