Stamtafel September-2009

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#151 Bericht door Yleor »

Goeiemorgen ouwe lebberaar :lol: , er zaten vast ook bloemblaadjes in de kom.

Het is hier prachtig weer, stralend blauwe lucht, dus ik stap op de fiets. Moet eigenlijk wat anders doen, maar dat wacht dan maar.
Dag allemaal, maak er iets van vandaag!
:sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#152 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Hier ook prachtig :sunny: :sunny: :sunny: :sunny:. Ga 't er ook echt van nemen! Mijn zonnebad op 't balkon al gehad.

Ja Roely, er drijft inderdaad een bloemetje in het schaaltje. :wink:

Allemaal, geniet van dit cadeau: prachtige nazomer dagen! :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#153 Bericht door Joke »

Goeden smiddags vanuit een zon overgoten Geldermalsen.

Wij vertrekken pas volgende week zaterdag lieverds :D

De auto is morgen weer klaar.
Die distibutieriem moet elke 120000km vervangen worden en Roel had er alweer dik 140000km mee gedaan dus echt wel tijd om te vervangen.
De banden voor hebben ook hun km gehad dus ook nieuwe daar om.
Morgen ook mijn snorscooter weer ophalen die was ook weg voor een servicebeurt.
Die van Roel was vorige week al geweest.
We nemen ze lekker mee naar Terschelling. :wink:
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#154 Bericht door Dorine »

Lieve allemaal,

Dat valken volgen niet altijd leuk is hebben we de afgelopen jaren wel eens meegemaakt.
Dit jaar begon voor de verandering perfect maar eindigde minder.
Wat zich de laatste week heeft afgespeeld is verschrikkelijk en zet je aan het denken.
Maar wat ik zojuist las op het forum van Ingrid heeft me diep geschokt.
Haar bericht op forum en tevens het enigste bericht wat er staat :cry: :cry: :cry:

http://slechtvalken.forumup.nl/

Hedenmiddag werd ik gebeld door Alphons, lid van dit forum.
Hij dreigde mij met politie en juridische stappen naar aanleiding van een bericht van Cloud in "Rondom de Toren".
De woorden "smaad" en "laster" werden door hem gebezigd en hij vond dat ik verplicht was dat bericht en de reacties daarop te verwijderen.
Nu ben ik van mening dat het bericht van Cloud niets meer en niets minder is dan een verslag van wat HIJ heeft ervaren en gevoeld.
Als Alphons van mening is dat dit een onjuiste weergave van de gebeurtenis is kan hij dat in het betreffende topic weerleggen of rechtstreeks via een PB met Cloud hierover in discussie gaan.
In Nederland is het recht op vrije meningsuiting een zwaarwegend grondrecht en ik ben van mening dat het bewuste bericht in die categorie valt en dus niet hoeft te worden gecensureerd.

Mocht Alphons menen te moeten volharden in zijn dreigement naar mij toe zal ik waarschijnlijk het forum geheel opdoeken.
Alphons weigerde pertinent te zeggen wie het is geweest die hem mijn privé telefoonnummer door te geven. Deze persoon heeft WÉL duidelijk een onrechtmatige daad gepleegd door dit nummer door te geven zonder mijn toestemming.
Die persoon wens ik alles wat maar slecht en akelig is toe, voor de rest van zijn/haar leven.

Dit soort kleinzielige vetes hebben zo langzamerhand mijn plezier in webcams en forum volledig teniet gedaan. Ik zou een ieder willen vragen om zich eens als volwassen redelijke mensen te gaan gedragen die niet bij het minste of geringste in de hoogste boom gaan zitten.

Vriendelijke groet aan allen, AMELANDSE (Administrator)


In een mail heb ik Ingrid dringend gevraagd haar forum weer open te zetten en
zich niets aan te trekken van deze m.i. belachelijke dreigementen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#155 Bericht door roosje »

:cry: :cry: :cry: :roll: Hier zijn geen woorden voor behalve triest en zeer verdrietig. :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#156 Bericht door Dorine »

Helaas staat er nog een vervolg op het forum van Ingrid :shock:

zie:
http://slechtvalken.forumup.nl/viewtopi ... ken#166761
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#157 Bericht door roosje »

Werkelijk niet te geloven :( . Ik hoop dat Ingrid/Amelandse snel haar forum opent en niet toegeeft aan deze nare toestanden.

Amelandse
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 9 juni 2008, 17:44:51

#158 Bericht door Amelandse »

Hallo lieve mensen. Ja ja, het is wat . . . . . :wink:
Maar na de eerste woede kreeg (gelukkig) het nuchtere verstand weer de overhand.
De overgrote meerderheid van de forumleden is "goed volk" en die mogen nooit de dupe worden van rare solo acties van wie dan ook.
Dus na een paar keer diep ademhalen, een rondje langs de dijk en een bakje koffie is het forum nu weer helemaal zoals het was. :lol:

Ik heb de oorspronkelijke tekst van mijn eerste mededeling daarom ook wat aangepast, van een definitief eind is nog lang geen sprake.

Bedankt voor jullie steun in deze nogal onverkwikkelijke affaire. Nog een fijne avond! :proost:

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#159 Bericht door Lucje »

Wat een toestanden op het forum van Ingrid. Ik had er al een hele tijd niet meer op gelezen maar ik ben blij dat ze gewoon doorgaat. Wat is het hier dan altijd rustig en gezellig :D Petra, bedank Doosje maar voor het kopje :lol: Leuke foto weer van haar! Nou Joke, nog een weekje wachten en dan lekker weg met een prima auto!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#160 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Ingrid prima beslissing :!: . En een dijk om even uit te waaien komt dan goed van pas. :wink: Bakkie troost doet ook wonderen. :wink:

Petra, wat een schattige foto van Doosje. Lekker nog met een druppel aan de kin.

Ook hier was het weer stralend weer. Nog vlinders volop en gelukkig besloot mijn vlinderstruik nog wat extra te gaan bloeien en daar wordt door de vlinders goed gebruik van gemaakt. Nog een dagpauwoog uit een web van een spin gered de spin zat er al bovenop. Ik kon het het niet over mijn hart verkrijgen zo'n mooi exemplaar op deze manier aan zijn einde te laten komen. :oops: De spin moet het maar bij vliegen houden.
Verder nog steeds zwaluwen te zien en te horen, gelukkig. :D

Roely nog wat tegengekomen tijdens je fietstocht :?:

Van het weekend weer even weg het wordt weer prachtig weer dus nog even genieten. De buren letten goed op het huis :wink:

Wens ieder nog een fijne avond en een goed weekend. :D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#161 Bericht door Dorine »

Ingrid, ben blij dat je je forum weer opengezet hebt.
Het wordt steeds gekker in de Mortel ................. :?

We zijn nog niet zo lang thuis, Piet moest even in Eindhoven iets op video vastleggen.
Het was druk daar, viering van 65 jaar bevrijding.

Ga nog even wat bijlezen en doorspitten
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#162 Bericht door Falcon »

Dorine, dank je wel dat je ons attent maakte op het bericht van Ingrid.
Ingrid gelukkig dat jij je niet klein laat krijgen. Hou vol meid.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#163 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Dorine, dank je dat je melding gemaakt hebt over de - hoe zeg ik het voorzichtig - onrust op het forum van Ingrid/Amelandse.

Ingrid, respect. Je hebt de enige en juiste beslissing genomen om het forum weer open te stellen. Jij staat boven alles en het laatste wat je moet doen is je laten meeslepen. Goed gedaan Meissie!
Een oud gezegde en ik vind 'm nog steeds prachtig: je wordt altijd door een poepwagen overreden maar nooit door een rijtuig. :lol:

Roos, net als jij zou ik die vlinder gered hebben. Lekker dubbel :wink: . Ik denk dan: prima dat je ook vlinders eet, maar doet dat in je eigen tijd. :wink:
Hoop dat je dit nog leest, want ik wens je een heel fijn, :sunny: en gezellig weekend!

Dorine, wat gaat Piet filmen? Voor zichzelf?

Nou Joke, zo te lezen is jullie hele gemotoriseerde park klaar voor de vakantie. :wink: Zelf vind ik dat altijd een fijn gevoel, ik wil te allen tijde op mijn auto kunnen rekenen.

Uhh, nog even over Dozemans. Ben blij dat ik het jullie verteld heb. Zeker als ik al die lieve reacties lees. Wat ik nog niet verteld heb is dat ze een pijnlijk rechter achterpootje heeft. Had gezien dat ze niet meer zo makkelijk sprong; als ze hoog wilde ging ze indringend mauwen, moest ik bukken zodat ze op mijn rug kon springen. Vervolgens stond ik op zodat ze hoger kwam en op de door haar gewenste plek kon springen. Erg he? :oops: Tja, een kat heeft personeel, da's duidelijk. :lol:
Ze heeft zich waarschijnlijk verstapt en is nu aan de pijnstillers (die ik er niet in krijg :wink: ). Dat schept dus een band met Storm, die ook regelmatig last van 'verstappen' heeft.

Weer genoeg voor vandaag. Ik wens jullie alvast truste, slaap lekker. Ingrid: houdt 'm recht!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#164 Bericht door neeltje »

Goede morgen iedereen.
@Joke, wat leuk voor Charlotte! Wens haar veel succes.
#Petra, wat een mooie scherpe foto van Doosje! Jammer dat ze iets aan haar pootje heeft. Storm is ook een slechte medicatie innemer. Ik maak het fijn en doe het door een beetje vla. Dat is de enige manier, dat hij er in trapt.
@Dorine: wat een akelig, eng bericht over het forum van Ingrid. Gelukkig voelt Ingrid zich gesteund door veel andere forumleden.
@Roosje: ik weet niet of je al weg bent, anders wens ik je nog een heel fijn zonnig weekend toe.

Blijdorp: 09-09-09 (mooie datum ook) is er een zeldzaam Aziatisch leeuwtje geboren. Nu stonden de eerste beelden van de webcam op You Tube:

Prachtige beelden van het pasgeboren Blijdorpleeuwtje

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#165 Bericht door Lucje »

Petra, wat vervelend dat zere pootje van Doosje, maar wel heel bijdehand dat ze jou als opstapje gebruikt. Zoiets verzin je toch niet :lol: Bij mijn vorige kat ging het goed als ik een fijngemaakt tabletje in een stukje leverworst verstopte, maar bij Luc werkt dat niet. Neeltje, wat een prachtig filmpje van de geboorte van dat kleine leeuwtje!
There will be sunshine after rain.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#166 Bericht door Joke »

Goedenmiddag allemaal.
Het trekt hier een beetje dicht en het is benauwd buiten.
Er is vandaag braderie in Geldermalsen maar ben er nog niet geweest.
We hebben eerst de laatste aanschaf voor de vakantie gedaan in Tiel.
Om drie uur de auto halen en daarna mijn scooter.

Ingrid toppie meissie dat je je niet klein laat krijgen door zo'n stupide aktie van een grote onbenul.
Sta volledig achter je.
Liefs van mij en weet dat velen je steunen in deze.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#167 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Hier begint eindelijk 't :sunny: een beetje door te breken. :lol:

Hoop dat de gemoederen bij Amelandse/Ingrid weer tot bedaren gekomen zijn; op zo'n onrechtvaardige onrust zit de wereld niet te wachten.

Neeltje, wat een fantastisch, grandioos filmpje over de Aziatische leeuw. Ook grappig gemonteerd, het begint met de paring. :lol: Maar wat is het welkje klein zeg, nog geen handje vol lijkt het!
Over de medicijntjes van Dozemans: het is vloeibaar en moet door 't eten. Maar... Dozemans houdt niet van eten, er is niets wat haar echt kan boeien. De dierenarts weet het, moet hem dinsdag even bellen hoe 't gegaan is. In 't bekje spuiten is ook geen optie, 't medicijntje smaakt vies en Dozemans mag geen stress hebben. We zien wel. :wink:

Lucje, ja, poezenbeessies zijn wezenloos slim. :lol: Voor wat betreft medicijn inname, zie mijn opmerking hier boven. Misschien een andere tip, zucht... :roll:

Joke, je bent nog maar druk met het wagenpark :lol: . Misschien zo toch maar bij de braderie langs gaan? Veel plezier alvast.

Ik ga zo dadelijk naar de verjaardag van mijn vriendinnetje. Dat wordt lachen, ze verwacht zo ongeveer 25 man. Het huis zal uitpuilen. :lol:

Wens jullie nu dus een heerlijke dag. Misschien tot later vandaag, anders tot morgen. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

#168 Bericht door Pernille »

Petra, ik hoor je niet meer over je anti-zwabber (letterlijk) stalen ros. Fiets je er nog dagelijks op?

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#169 Bericht door Falcon »

Hallo Pernille, leuk dat je hier weer even bent!

Vandaag veel in huis gedaan, maar ook lekker buiten geweest hoor.
Had een poetsaanval en dus ziet de keuken er nu weer extra schoon uit. :D
Ga nog wat bankhangen, heb ik wel verdiend vind ik.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#170 Bericht door Petra »

Goedemorgen Allen,

Zo, dat was me het feestje wel! Nu nog even 'afkicken' met mijn glaasje wijn. Was met de auto dus ik feestte zonder wijn; gaat goed hoor. :lol:

Lief Pernille dat je aan mijn anti-zwabber fiets denkt: ja, fiets er bijna dagelijks op weg en het scheelt enorm! Geen gezwabber meer, wel harder werken. 't Is een Raleigh van 50 jaar oud met een frame van staal; da's wel stukken zwaarder. :lol: Goed voor de lijn zullen we maar zeggen.

Gossie Herma, je hebt je keuken te grazen genomen, heb ik van de week ook gedaan. :wink: Het zal wel lekker hangen zijn op zo'n superbank! :lol:

Ga nu niet meer bijlezen, begin knap moe te worden. Wel nog een leuke serie bij draadje Alcoa Australie geplaatst. Ik had mazzel! :wink:
Heerlijk, een gat in de dag slapen dus: goede morgen Allen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#171 Bericht door Barbara »

Goedemorgen allemaal,

Sorry ben een tijd niet op het forum geweest.
Zal wel ook even duren voordat ik mij weer kan inzetten.
Het is hier even niet lekker.
Alles komt te gelijk zo als gewoonlijk.
Op dit moment is mijn moeder stervende wat natuurlijk heel verdrietig is.
Niemand weet natuurlijk wanneer.
Ik meld me wel weer als alles een beetje beter gaat.

Groetjes

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

#172 Bericht door Pernille »

Ach Barbara, wat akelig voor jullie... Heel veel sterkte.

Petra: ik kijk hier een paar keer per dag hoor en volg gewoon wat er gebeurt, heel boeiend altijd. Ik post bijna altijd op het Ingrid-forum, maar jullie clubje "ken" ik ook! P.S.: heb je lekker geslapen?

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#173 Bericht door Falcon »

Ach Barbara, dat is dus een zware tijd als je moeder op sterven ligt.
Maar dat niet alleen dus....jullie krijgen steeds veel voor de kiezen.
Wens jou en Gert heel veel sterkte!!

P.s. Misschien dat je af en toe wat van je kan laten horen, zodat we met jullie kunnen blijven meeleven.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Amelandse
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 9 juni 2008, 17:44:51

#174 Bericht door Amelandse »

Barbara,

Heel veel kracht en sterkte wens ik je in deze verdrietige dagen / weken.
En ik hoop dat je omringd bent door liefhebbende familie en vrienden die je steun kunnen geven en samen met jou deze zware weg willen gaan.
  • *
    Stralende, zomerse septemberdagen
    ze lijken te vervagen
    Donker is het door verdriet
    Naderend onheil aan de einder
    Het gouden licht verbleekt
    Een ijzige mist lijkt op te doemen
    De hoop vervlogen, het afscheid onafwendbaar

    En toch zal het worden doorstaan
    En komt er een moment dat het goud weer helder wordt.
    Het afgesneden zijn zal altijd blijven knagen
    Maar die pijn wordt een gekende metgezel
    Die een mens telkens weer leert te dragen

    Ingrid Brouwer, 2006
    *

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#175 Bericht door Maria »

barbara hier zijn geen worden voor heel veel sterkte toe gewenst
groetjes maria

Gesloten