Stamtafel Juni-2010

Bericht
Auteur
Nelly
Berichten: 513
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 21:38:06
Locatie: Hengelo Ov

#76 Bericht door Nelly »

Ik kwam vandaag wel een hele vreemde vogel tegen, misschien kan ik het aan de stamtafel wel vertellen.
In mijn naaste woonomgeving hebben we, behalve een aantal scholen, een dagopvang/werkplaats voor lichamelijk en geestelijk gehandicapte mensen, 2 bejaardencentra, en een opvang voor mensen met psychische problemen.
Omdat ik, naast mijn wandelingen naar het bos, ook regelmatig met de hond door de wijk loop, maak ik regelmatig een praatje met mensen uit die instellingen.
Aan het eind van de middag wilde ik met de hond naar een uitlaatterrein waar een fietspad naast loopt. Daar had ik een paar dagen geleden gezien dat een zwarte kraaienjong vlieglessen kreeg en 3 eksters die ook onderwijs van hun ouders genoten. Die waren er allemaal niet....
Maar er kwam me wel een oude man lopend tegemoet die wel heel erg veel fietspad nodig had. Ik ga dus met de hond aan de andere kant lopen. Maar hij koerste recht op me af. Met een stralend gezicht vertelde hij in plat twents dat het zulk mooi weer was en dat mooi weer en gezondheid toch wel het belangrijkst in het leven was. Omdat er daar wel een eindje in mee kon gaan, gaf ik hem gelijk. Waarop hij uitriep: ik hop nog veule joaren met mooi weer en gezondheid te leavn, een leavn in vreugde en....hij begon te lachen en zei: ik wol hoast zeggn: in vreugde en verdriet. Ik zeg voorzichtig: verdriet hoort ook bij het leven, toch? Heb ie verdreet had dan? Ja, dat heb ik wel. Nou, zei hij: dan hei wel wat fout doan, want dan hei straf neudig had :shock:
Om in deze dagen maar een voetbalterm te gebruiken: dat was een snoeiharde kopbal, 1-0 voor hem. Ik had het gevoel dat het een moeilijke wedstrijd voor mij zou worden, en dat werd het ook :D
Van verdriet kwam hij op angst, ik kijk hem aan en hij zegt ineens: bin ie van veur Hitler? Nou ben ik van 1953, maar dat gaat hem niets aan, en al helemaal niet omdat hij denkt dat ik van voor de oorlog ben, dus ik zeg: nee, van vlak daarna. Hij kijkt me nog eens goed aan en zegt: ha'k nich dacht. Pats, m'n hele zelfbeeld aan diggelen :lol: : 2-0.
Met de opmerking dat ik dus ook geen angst kende, ging hij weer terug naar het weer.
Hij jubelde dat dit het mooiste seizoen was en dat ik er van moest genieten. Roely, ik heb er nog even aan gedacht om over het felle licht en beweeglijke vogeltjes te hebben, maar dan had ik er waarschijnlijk nu nog gestaan, dus heb m'n mond gehouden :wink:
Hij wees me er op dat ik er NU van genieten moest, want de blaadjes begonnen alweer te vallen. Nou laat ik me niet in zo'n razend tempo de zomer ontnemen, dus ik brei er een eind aan door Chico te zeggen dat we weer gaan. Die was ondertussen al gaan liggen met een houding van: je roept me maar als je weer verder wilt. Ik groet de man, en toen ik een aantal meters verder was gelopen riep hij: den hoond van oe zut er wa leef oet, maar volgens mie luustert he veur geen meter noar oe :lol: Heel duidelijk, deze wedstrijd was voor hem :D
Deze vreemde vogel wil ik nog wel eens tegenkomen :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#77 Bericht door Petra »

Aha Joke, nu begrijp ik waarom Floris anders is tegen Vincent; dieren hebben speciale antennes. Floris maakt gewoon kenbaar dat Vincent z'n gedrag richting dieren misschien een andere invulling moet geven?

Lucje, misschien wil Lucje ook wat vertellen? :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#78 Bericht door Petra »

Nelly, van jouw verhaal word ik stil, heel stil. Ook bij mij was het de wedstrijd van 'de vreemde vogel. Hoe je op onverwachte momenten, op een onverwachte plek van een onverwacht mens zo veel in korte tijd leert. Dank je wel voor het delen, 't werkt ook voor mij.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#79 Bericht door Dorine »

Nelly,
ik lig in een deuk :lol:
Leuk om zulke mensen tegen te komen en een praatje te maken.
en met de mond vol tanden te staan
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#80 Bericht door Grijze Muis »

Goedenavond allemaal,
@Nelly wat een bijzonder en eigenlijk ook heel mooi verhaal. Mooi ook omdat je de moeite en de tijd neemt om naar zo iemand te luisteren.
Wordt er ook even stil van.
@Barbara, wat een narigheid met dat vallen. Let je wel goed op je zelf en ga je naar de dokter als het niet lekker voelt? We hebben jullie wel gemist zaterdagavond. Hoop dat je er 20 juni wel bij bent.
@Liesbeth 60, wat leuk dat je ook hier op het forum bent. We hebben zaterdag al even kennis gemaakt.
@Joke, het blijft lachen met zo'n poezenmormel. Onze oude poes heeft ons ook eens zoiets geflikt. Sindsdien hadden we altijd de toiletrol weg gezet als we weg waren. Leuke verhalen over Floris. Charlotte inmiddels weer terug?

Wens iedereen nog fijne avond en voor straks welterusten. :sleep:

Een bloemtje voor jullie allemaal.

Afbeelding
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#81 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Wat lief Grijze Muis, dank je!

Joke, sorry, was helemaal vergeten jou te bedanken om de zotte Floris verhalen; heb er smakelijk om gelachen.

Voor nu wens ik jullie alvast truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Nelly
Berichten: 513
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 21:38:06
Locatie: Hengelo Ov

#82 Bericht door Nelly »

@Petra en grijze muis, er niet stil van worden hoor, is helemaal niet nodig.
Het was gewoon een gesprekje met een oude man die er heel duidelijk geen rem meer op had zitten. Maar het was zo hilarisch en ik werd er zelf zo vrolijk van, dat ik dacht dat een ander het misschien ook wel leuk zou vinden om te lezen. Ik heb trouwens later nog wel even aandachtig in de spiegel gekeken :lol:

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#83 Bericht door Joke »

Goede morgen allemaal.
Nelly wat een prachtig verhaal en wat lief van je om juist met deze man het gesprek aan te gaan.
Geweldig zo iemand.

Charlotte is weer thuis sinds gisteren middag en Floris was weer helemaal gelukkig.
Hij kwijlde haar onder en was zo hard aan het spinnen dat je er doof van zou worden.
Ga zo dadelijk lekker op de koffie bij haar.
Roel brengt me maar even want het weer is pet hier..
Nu wel weer droog maar donker en grijs.

Muis wat lief een bloemetje voor allemaal.

Petra Vincent is nu eenmaal zo en ik zou ook niet willen dat hij anders werd.
Hij weet dat dieren soms zo reageren maar zijn bedoelingen zijn echt heel goed bedoelt.
Het is zijn manier van Vincent zijn.
Hij is gewoon een beetje onhandig en ook dat hoort bij hem.
Hij blijft mijn lieve ADHDertje hoor. :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#84 Bericht door Yleor »

Barbara, zou je er niet eens naar laten kijken? Dat je been het opeens niet meer doet? Rare ervaring trouwens die ik zelf ook weleens heb meegemaakt, maar toen kon ik me vastgrijpen aan Erik. Kennelijk worden je spieren dan niet meer aangestuurd door je hersenen.
Het was jammer dat jullie niet in Zwolle konden zijn, het was er heerlijk en gezellig toeven!

Je kan een boek gaan schrijven over Floris Joke :lol:

Kinderen en gekken vertellen de waarheid hè Nelly, kijk jij nog maar eens goed in de spiegel :lol: .
Ik kon die man gewoon hóren praten, je hebt het prachtig verteld! Ik kijk al uit naar het vervolg...

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#85 Bericht door Petra »

Goedemorgen Allen,

Tot mijn verbazing is na wat aarzelen het zonnetje doorgebroken. Er wordt wel slecht weer voorspeld, dat wordt de regenjas mee vanmiddag (paardjes).

Joke, ik wilde Vincent niet aanvallen hoor. 't Is al goed. Fijn dat Charlotte weer thuis is, zeker voor Floris. Wat 'n aanhankelijk diertje.

Barbara, hoe is 't nu met je?

Nelly, ik blijf het een fantastisch gesprek vinden!

Poezen... ik heb me vanmorgen laten verleiden. Precies toen mijn wekker afliep tikte Dozemans op mijn neus. Dat is het signaal dat ik de deken moet optillen zodat ze er lekker onder kan kruipen, heel dicht en warm tegen mij aan, spinnen en kroelen. Ik heb de wekker de wekker gelaten, wie kan zoiets nu weerstaan?

Fijne dag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#86 Bericht door Barbara »

Goedemorgen allemaal,

Het gaat gelukkig een stuk beter. Alleen nog overal van die kleine pijntjes.
Spierpijn noemen ze dat :lol: :lol:
Ja dit gebeurd vaker al is het niet heel vaak maar toch maakt het mij heel onzeker. Naar de dokter Roely :oops: Ik ben toch net weer die hele malle molen doorgeweest? Zij zeggen dat ze niets kunnen vinden. Eentje vroeg letterlijk wat ik kwam doen. Wel een rekening van 150€ sturen.
Ik heb het opgegeven.Ze zouden me bellen voor een nieuwe afspraak en dat is nu 5 mnd geleden. Laat maar zitten.

Nelly, wat een verhaal, ik heb zitten schateren. :lol: :lol:

Hier regent het af en toe een beetje.
Alleen als ik de hond uitlaat :lol:

Lieve mensen, maak er wat van vandaag. Ga ik ook proberen.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#87 Bericht door Yleor »

Ja, dat is waar Barbara :oops: . Maar toch vind ik dat er een neuroloog naar moet kijken, het lijkt me een samenspel tussen hersenen en spieren. Ga naar de huisarts en laat je blauwe plekken zien!
Bij mij was het indertijd eenmalig, maar wel heel raar.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#88 Bericht door Lucje »

Barbara, misschien een zenuw die even bekneld zat omdat je je been optilde? Nelly, wat een prachtig verhaal, je ziet het zo voor je! Ik werd er gewoon helemaal blij van en ik hoop dat je zulke mooie verhalen blijft vertellen! Petra, die Doosje is toch echt lief en zoiets kan je toch moeilijk weigeren :lol: Als ik een tik van Luc krijg betekent dat maar een ding: ik wil eten (of snoep) en ik krijg het niet :) Joke, die Floris met dat closetpapier, jullie hebben wel lol met dat beestje! En Vincent, ach die moet er denk ik alleen maar om lachen. Als mijn zoon er is gaat Luc ook altijd naar hem toe om te spelen en dan loopt hij ook wel eens een krabbel op! Maar ze schijnen het allebei leuk te vinden :) Petra, heeft het bij jou ook zo erg geonweerd vanmiddag? Kees zei dat er bij hun een hevig onweer was vanmiddag. Hier heeft het wel een paar keer heel hard geregend zodat alles blank stond maar het onweer viel wel mee. Grijze Muis, wat lief die mooie rozen. Bedankt!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#89 Bericht door Falcon »

Barbara, die val is een rare een. Lijkt mij ook goed om dit aan de arts te melden, zoals Roely al aanraadt.
Ook ik vond het erg jammer dat jullie er niet waren zaterdag en we ook niet wisten wat er aan de hand was.
Fijn dat het nu wel ietsje beter gaat.

Heb weer volle dagen gehad en ben net weer een beetje bijgelezen hier en daar.
Fijn dat jullie steeds schrijven over van alles en nog wat.
Reageer verder niet, wil nl nog even bellen met iemand en hoop daarna maar eens een boek te pakken en te lezen....
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#90 Bericht door Joke »

Peet was geen aanval op jou hoor was gewoon een uitleg van mij :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Mickey36
Berichten: 35
Lid geworden op: vrijdag 28 mei 2010, 14:44:25

#91 Bericht door Mickey36 »

Ik weet niet of dit hier mag maar ik sta hier heel sterk achter en misschien dat er meerdere zijn die er zo over denken.
http://petities.nl/petitie/verbod-op-he ... roofvogels

Nelly
Berichten: 513
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 21:38:06
Locatie: Hengelo Ov

#92 Bericht door Nelly »

@ grijze muis, nu ik de draadjes rustig doorlees, zie ik pas jouw mooie bos bloemen, dank je wel!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#93 Bericht door Petra »

Mickey, op de Stamtafel mag alles; niets is off topic en zeker jouw onderwerp niet! Dank je wel voor het melden.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#94 Bericht door Grijze Muis »

Goedenavond allemaal.
Mickey36, ik vind het heel belangrijk dat er geen roofvogels in gevangenschap worden gefokt. Vind eigenlijk dat geen enkele vogel in een kooi gehouden moet worden. Heb dus ondertekend.

:flower: Bloemetje, graag gedaan. :lol: Had even een tijdje niets van me laten horen. Vandaar. :sunny:

Nelly, ik vind het toch bijzonder. Veel mensen zouden gewoon zijn weggelopen bij zo iemand. Rem of geen rem.

Herma, geniet van je rust.!
Tot later. :bye:
Laatst gewijzigd door Grijze Muis op dinsdag 8 juni 2010, 22:24:53, 1 keer totaal gewijzigd.
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Mickey36
Berichten: 35
Lid geworden op: vrijdag 28 mei 2010, 14:44:25

#95 Bericht door Mickey36 »

Als jullie het verder nog ergens willen of kunnen plaatsen dan graag hoe meer mensen het tekenen hoe beter!!!

Twan
Berichten: 226
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 15:18:15
Locatie: Tilburg
Contacteer:

#96 Bericht door Twan »

ik zet t hier maar ff neer anders vervuil ik t draadje van tilburg zo

gisteren maar naar de huisarts geweest omdat de pijn maar niet minder werd, en normal is dat bij spierpijn toch wel t geval

blijkt dat het een hamstring blessure is ,
heb diclofenac gekregen en moet er mee rusten
koud houden terwijl ik met tijgerbalsem aan t smeren was

helaas dus deze week niet naar de valkjes
zie ze af en toe wel vanuit de flat

Nelly
Berichten: 513
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 21:38:06
Locatie: Hengelo Ov

#97 Bericht door Nelly »

Da's balen Twan!
Maar goed dat je even naar de huisarts bent geweest, weet je in ieder geval wat er aan de hand is.
Sterkte er mee!

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#98 Bericht door Dorine »

Goedemorgen,

o jee Twan dat is minder,
één geluk, het weer is deze week slecht, geen spottersweer :wink:

Zo, heb de hele ochtend al zitten stoeien met mijn verhaal van Deventer,
had ik gemaakt, wilde wat foto's uploaden is internet weer traag,
het uploaden wilde niet echt lukken, tig keer opnieuw moeten doen en
om het geheel helemaal af te maken vond mijn lappy het welletjes en knalde internet explorer eruit :evil:
Weg verhaal, kon ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Het is geen weer om naar de valken te gaan, het regent hier regelmatig.

Ik ga zo maar eens wat anders doen, hopelijk wil dat beter vlotten.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#99 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Hier onbestemd weer, beetje broeierig, wel droog.

Twan, balen die hamstring blessure. Heb je die van 't spotten opgelopen? Nee toch? Is heel erg pijnlijk, weet er alles van. Hoop dat 't snel weer beter gaat.

Mickey, net als Grijze Muis vind ik dat geen enkele vogel in een kooi hoort, vogels moeten vliegen. Heb getekend en je link ook naar wat vrienden doorgezet. Of het helpt? Mensen verander je niet, helaas.

Dorine, je Deventer verslag heb ik al genietend gelezen. Dat het zo veel voeten in aarde had... Balen dat je de tekst ineens 'kwijt' was. Door dezelfde schade en schande wijs geworden maak ik eerst een concept in Outlook.

Dadelijk eerst maar eens gaan stemmen. Ben benieuwd hoe de balletjes gaan rollen. Na rijp beraad heb ik besloten niet af te wijken van mijn eerdere voornemen en stem op de enige partij die het meest aansluit bij wat ik vind: de Partij voor de Dieren.

Ik wens jullie wijsheid met stemmen en een fijne dag.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#100 Bericht door Dorine »

Stemmen ... je doet het om je stem niet verloren te laten gaan.
Maar volgens mij kan je net zo goed thuisblijven, het wordt toch nooit zoals beloofd :( :evil:

Laatst kreeg ik weer eens reclame binnen van o.a. visitekaartjes.
Ik laat me verleiden om een set van 250 stuks te bestellen, mooi met eigen foto, afgedrukt met glans,
de tekst op plaats en kleur zoals ik die wil hebben en een mooi metalen houdertje,
netjes thuisgestuurd voor €13,83, niet duur dus.
Kreeg ik gister de kaartjes binnen en schrok me een hoedje, mijn mooie foto van mijn geliefde Buntven was door Vistaprint helemaal om zeep geholpen.
Het zag er donker en grauw uit en er hing een giga groene kleurzweem over.
Ik dus gemaild dat ik niet tevreden was. Krijg ik netjes antwoord dat ze het opnieuw zouden afdrukken en opsturen,
super netjes allemaal en tuut tuut snel, de nieuwe set kwam vanmorgen al binnen.
Misschien wel iets te snel want veel verbetering zat er niet in, het groen/gele is er iets uit maar deze zijn nog donkerder dan de vorige.
Geen succes dus om dat zo te doen, tenminste niet met een eigen foto,
lesje geleerd.

Ik denk dat ik de rest van de dag maar niet veel doe, alles valt en zit tegen :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten