Stamtafel Juli-2010

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#126 Bericht door Falcon »

Nou hier begint het nu flink te waaien, te rommelen en de eerste bliksemschichten zijn er al.
Er komt nog meer aanzetten, dus maar kijken wat het wordt.
Een voordeel, straks is het weer lekker afgekoeld.

Morgen gaan we naar Tilburg, om daarna met Anneloek naar de diploma-uitreiking te gaan.
Gelukkig is het dan een heel stuk koeler. :D
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#127 Bericht door Lucje »

Hier begon het rond half vijf erg donker en benauwd te worden. Het heeft even geonweerd, niet de moeite waard, maar wel lekker veel geregend en het waaide even behoorlijk hard dus het is nu een rommeltje in de tuin. Om een uur of zeven werd het weer droog. Luc stond te popelen om een fris neusje te halen dus die heb ik maar weer lekker naar buiten laten gaan :D Petra, natgeregend, maar met die warmte is het nog wel lekker ook. En daarna gezond gegeten! Leuke foto's Roely van het oranjefeest! En ook die filmpjes, leuk zo vanuit je huis. Je stond daar echt eerste rang :D Herma, hoop voor jullie dat het noodweer meevalt, zeker na wat je in het weekend al meegemaakt hebt! Barbara, kan me voorstellen dat Gert moeite heeft met slapen overdag maar het zou nu toch echt koeler worden :)
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#128 Bericht door Falcon »

Het valt reuze mee....gewoon een onweersbui, meer niet.
Nog even en de ramen kunnen weer open.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#129 Bericht door Dorine »

Nou, het was toch op sommige plaatsen bar en boos,
ik lees zojuist dat Helenaveen niet meer bereikbaar is,
de toegangswegen zijn gesperd vanwege de vele omgewaaide bomen,
ook zit het Peeldorp en een gedeelte van Deurne zonder stroom omdat er een hoospanningsmast omgewaaid is.
En 4 omgeblazen vrachtwagens op de A67.

Dan hebben we toch weer geluk gehad.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#130 Bericht door roosje »

Al met al viel het hier ook gelukkig mee. Wel een harde wind, donder en bliksem en gelukkig dan eindelijk een grote plens water. :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#131 Bericht door Petra »

Hoorde dat Deventer wel flink geraakt is. Hoop nog wat van Barbara te horen. Ben in ieder geval blij dat jullie er zonder 'kleerscheuren' afgekomen zijn. Volgens buienradar komt er weer een flinke kledder aan via het zuidwesten, rond 01:20 over Rotterdam.

Sterkte allemaal, wens jullie alvast truste, slaap lekker.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#132 Bericht door neeltje »

Het weer heeft weer goed huisgehouden.
Ik zag net beelden van een camping in Gelderland, daar was ook iemand omgekomen, vreselijk. Hier viel het erg mee.

Gisteren nog even "gesproken"met dochterlief in Zambia. Het gaat goed. Heeft al veel indrukken opgedaan.
Ik zal enkele foto's plaatsen.
Ze is helemaal weg van de kindjes daar.
Het kindje met de thermometer is met haar mama naar de kliniek gekomen. Er is altijd maar één arts aanwezig.
Rechtsonder zie je een mevrouw die heel blij is met een zakje met Paracetemol. Mijn dochter heeft gisteren meegelopen met de "thuiszorg".
Hele dag gelopen door de bushbush om tien hutjes te bezoeken.
Ze kunnen zelf weinig doen, alleen mensen aanraden om naar de kliniek te komen.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#133 Bericht door Lucje »

Neeltje, wat een mooie foto's uit Zambia en als je dat leest, wat hebben wij het hier dan toch goed! Petra, wij hebben vannacht geen 'kledder' meer gehad, bij jullie wel of is het overgewaaid? Het is op sommige plekken toch wel echt noodweer geweest, ben blij dat het aan ons voorbij is gegaan. Ik vind het nu ongezellig weer, het is flink afgekoeld maar het waait heel hard.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#134 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Ja, ook hier is het enorm afgekoeld; zelfs fris met een stevige wind die door m'n huis giert.

Neeltje, wat een schitterende foto's!!! Zonnig, warme uitstraling. Ben eigenlijk verbaasd, vind de kindjes er goed gevoed, schoon en gezond uitzien. Wat krijgt je dochter veel te verwerken, in positieve zin dan. Fantastisch dat jullie zo vaak contact hebben, zal je bezorgde moederhart goed doen denk ik. Dank je wel voor het plaatsen.

Lucje, 'de kledder' :wink: is hier uitgebleven (of ik heb er doorheen geslapen :oops: ). Inderdaad, het heeft flink huisgehouden dat noodweer.

Over huishouden gesproken, ga ik ook maar eens doen, is weer eens nodig. Barbara, een fijne dag!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#135 Bericht door Dorine »

Leuk Neeltje, de foto's uit Zambia.
Je dochter zal heel wat te verwerken krijgen.
Mindere dingen met eigen ogen aanschouwen zegt 1000x meer dan dat je zoiets op tv ziet of er over leest.
Ik heb dat altijd met die sponsordingen die je op tv ziet, dan wil men weer geld hebben, maken ze een filmpje voor op tv en
daar zie je dan altijd weer de bekende bn-ers in verschijnen en
dan denk ik altijd, neem eens wat gewone burgers mee, laat die mensen eens vertellen wat ze zien,
volgens mij werkt dat veel beter dan heel bekend Nederland bij elkaar.

Verder is het hier heerlijk afgekoeld, waait het stevig met regelmatig de zon,
kortom heerlijk weer, weer waar je weer mens van wordt.

Ik zag een heel bijzondere oranje felicitatiefoto voorbijkomen :D
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#136 Bericht door Yleor »

Fijn Neeltje, weer contact met je dochter, ze zal haar leven lang niet meer vergeten wat ze daar nu allemaal ziet en meemaakt... Blij met een zakje Paracetamol, het is toch ook wat. Wij lopen naar de drogist op de hoek, leggen een euro neer en krijgen twintig tabletten mee.... :roll:

Het heeft hier wel geregend, maar niks noodweer gelukkig. Ik hoorde wel van doden gisteren, erg. Nu waait het stevig.
Vanochtend weer stevige oefeningen gedaan op de sportschool, ik voel weer dat ik spieren heb :wink:

Welgefeliciteerd met Anneloek Herma en Marcel! Wat heeft ze gehaald?

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#137 Bericht door neeltje »

@Dorine, ik heb die Oranje foto ook al bewonderd, je zou maar zo bedacht worden!

@Petra, ja deze kindjes zien er inderdaad goed uit.
Ze heeft ook trieste gebeurtenissen meegemaakt, maar daar maak je geen foto's van.

Nog een paar:
Ze heeft een middag meegeholpen in een bejaardenhuis.
Nou ja huis, een zaal voor mannen, één voor vrouwen en een huiskamer. Dit zijn vaak hele eenzame mensen, die geen bezoek krijgen.
Normaal zorgt familie voor oudere mensen.
Afbeelding
Stenen gemaakt voor een schooltje:
Afbeelding
Afbeelding

En deze foto vind ik zelf de mooiste, duidelijk kindjes die het wat beter getroffen hebben:

Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#138 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Die oranje kaart/foto is geweldig 8) :!:

Neeltje, wat ontzettend leuk dat je al foto's kan laten zien van wat je dochter zoal ziet en meemaakt. Vooral die laatste, wat een vrolijkheid stralen die twee meisjes uit en wat een beautys :!: . Gelukkig wordt er wel opvang verzorgt voor de eenzame ouderen alhoewel er vast velen zijn die dat geluk niet hebben.

Herma, nog gefeliciteerd met Anneloek haar diploma. :)

Edit:
Gelukkig is het jong ongedeerd :)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7180 ... buitenland
Laatst gewijzigd door roosje op vrijdag 16 juli 2010, 0:06:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#139 Bericht door Dorine »

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#140 Bericht door roosje »

Echt verschrikkelijk :!: Wat een triest gezicht al die bomen ontdaan van hun kruin of finaal omgewaaid. Die kassen, ook heel erg.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#141 Bericht door Barbara »

Goedeavond allemaal,

Het was vandaag stukken koeler maar van noodweer weinig gemerkt. Een beetje gerommel en wat wind en een flinke regenbui en dat was het!
Alles en iedereen is nog heel hier :D

Wat een enige felicitaties en zo origineel :lol: :lol:
De dag was geslaagd, leuk bezoek gehad, al was er ook een beetje een domper. Mijn invalide vriendin was weer een keer "gramnietig" Kom ik terug van de hond uitlaten, staat ze op het antwoordaparaat. Dat ik niet thuis was en dat dat geen stijl was en dat ik het verder wel kon vergeten. Dan heeft ze weer zo'n bui maar ik vertik het om terug te bellen.

Neeltje wat een prachtige foto's en wat een mooie kindertjes. Wat zal die dochter van jou een hoop ervaringen opdoen. :D

Ik ga bankhangen want ik ben moe
Zie jullie morgen wel weer :D

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#142 Bericht door roosje »

Beste mensen het is alweer laat geworden. Duik mijn bed zo in en wens een ieder welterusten.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#143 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Ja, die Oranjefelicitatiefoto is prachtig! Heel origineel, getuigt van humor Roely. Inderdaad, zo'n stage in Zambia zal relativeren. Hier is alles zo gewoon, alles beschikbaar, verkrijgbaar... Noem maar op. Ik verbaas me er nog steeds over.

Neeltje, ik ben heel blij met je foto's. Fantastisch dat zelfs in Zambia sprake is van ouderenzorg. Misschien is het daar zelfs beter dan hier in Nederland; hier houdt het veel te wensen over wat ik lees/hoor.
Ook nu valt me op dat ondanks de armoede allen zo schoon zijn, kijk naar de ouderen, de meisjes op de 3e foto. Dat was in Brasil ook zo; hoe arm ook, de huisjes (opgetrokken uit klei) waren schoon, de kleding ook (werd gewassen in de waterval). Hoe veel parallelen zie ik.
Die laatste foto is stralend; die meiskes zijn gelukkig (en duidelijk: hebben het beter getroffen).
De verschrikkelijke beelden ken ik helaas ook, da's de keerzijde en in arme landen zijn de tegenstelling erg tegengesteld (als je snapt wat ik bedoel).

Herma en Marcel, gefeliciteerd met het diploma van Anneloek; net als Roely ben ik benieuwd waar Anneloek voor geslaagd is. :wink:

Dorine, ik zag ook iets op het nieuws; vreselijk! Wat is het daar tekeer gegaan, ongelofelijk. Kan me niet herinneren dat het ooit zo erg geweest is in NL. Dank je voor het plaatsen van de link.

En, als laatste en zeker niet de minste: onze jarig Job(in); fijn dat je het zo leuk gehad hebt. De invalide vriendin? Ach, die is toch zoals ze is. Misschien snakt ze naar een signaal van je om te horen dat je haar toch mist. Kan me voorstellen dat je moe bent; bankhangse en truste voor dadelijk.

Ik had een onverwachte leuke avond. Mijn buurman werkt bij een wegenbouw bedrijf en wilde nog even een project van hem gaan schouwen in Krimpen. Hij vroeg of ik mee wilde: graag zelfs! Heb met de harde werkers gesproken en mocht meerijden op de asfaltstortmachine. Enig! Ik stink nu wel 6 uur in de wind naar asfalt maar dat mag de pret niet drukken. Heb foto's gemaakt, die plaats ik nog wel op 't draadje 'Overige'. Echt spannend! Had geloof ik als stoere man geboren moeten worden. :wink:

Wens jullie nu truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#144 Bericht door Barbara »

Ik ben een beetje verdrietig.
Heb heel bewust de vriendschap met mijn vriendin verbroken want ik kan er niet meer tegen.
We kwamen terug van weekend boodschappen doen en ze bleek langs geweest te zijn. Gaat de telefoon en begint ze te schelden dat ik de gordijnen dicht had(tegen de zon) dat ik nogwel in me bed lag te stinken en dat ik dat allemaal deed omdat ik haar niet wil zien. Ik heb haar een brief gestuurd met de sleutel erin. Bellen en spreken lukt niet want ze hangt op.
Dit doet te veel pijn en ik moet aan mezelf denken.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#145 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Barbara, dat klinkt verdrietig en als een onoverkomelijk besluit. Heftig wat er gebeurd is. Jammer dat communicatie nu niet mogelijk blijkt. Kan me voorstellen dat het je erg verdriet doet.
Misschien vinden jullie elkaar nog wel.... eens. Sterkte gewenst.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#146 Bericht door roosje »

Goede middag allemaal,

Barbara, wat balen zeg dat je vriendin zo kort van memorie is en geen inlevingsvermogen heeft. Alsof je het allemaal expres doet. Je moet toch boodschappen halen enz enz. Ik hoop dat je in je brief e.e.a. duidelijk hebt gemaakt aan haar. Misschien dat ze tot inkeer komt en haar excuses aan zal bieden. Ik kan me voorstellen dat je er nu even genoeg van hebt en aan jezelf denkt.

Boodschappen weer in huis. Net de planten in de potten water gegeven, trekt het hier dicht en vallen er een paar regendruppels. Ik wilde nog wel het gras gaan maaien. Dan maar even wachten tot het weer droog is.
Gisteren is mijn ega in een file achterop een voorligger met trekhaak gereden de voorganger had gelukkig geen schade maar de auto van ons des te meer. De voorganger trok snel op maar remde weer abrupt en dan krijg je dit soort ongelukken. Zo'n trekhaak kan flinke schade veroorzaken. Met een motor die niet meer dan 2000 toeren maakte is hij naar huis gereden, nadat bleek dat de garage met vakantie is. Maar de auto is opgehaald om in een andere garage gerepareerd te worden. Nu rijdt hij rond in een leenauto. Gelukkig alles gedekt door de verzekering, maar ja je no-claim gelijk weer omlaag.
Eind volgende week verwachten ze dat de auto weer gerepareerd is. :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#147 Bericht door Falcon »

Barbara dat is heel moeilijk voor je om te doen, maar denk wel dat dit het juiste is. Reageer straks nog wel even via pm.

Roosje dat is ook balen zeg!! Gelukkig is er verzekering, maar alle romslomp eromheen, de no claim en dan te bedenken dat de voorligger de eigenlijke oorzaak is, hoewel afstand houden er ook mee te maken kan hebben.

Ik ga nog even buiten zitten nu het nog droog is en de koffie is inmiddels ook klaar, dus tot later...
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#148 Bericht door Lucje »

Roosje, wat een pech! Gelukkig alleen maar blikschade. Ik las het ook vanochtend van het zeearendenjong, gelukkig dat hij het gered heeft! Neeltje, weer zulke mooie foto's en wat een leuke meisjes staan er weer op! Dorine, het heeft daar aardig tekeer gegaan. Wat zonde van al die mooie bomen en wat een schade! Barbara, wat een triest verhaal. Heb je net een leuke dag achter de rug en dan dit. Ik zou maar even rustig afwachten en niet als eerste weer contact opnemen. En jezelf niet de schuld hiervan geven! Vanavond dus op Een Vandaag een reportage over het opzettelijk doden van Roofvogels in Friesland. Om te huilen als je dat hoort en ziet. Wat een afschuwelijke mensen heb je toch en niet omdat die weidevogels zo belangrijk zijn, nee de subsidie die ze krijgen voor die nesten! Dus draait alles weer om geld :twisted: Goed dat zij er ook aandacht aan besteed hebben! Petra, zo te lezen heb jij heel erg genoten gisteren! Kun je geen opzichter worden daar :lol: Roosje, hier ook een klein beetje regen maar niet de moeite waard :) Het is wel een heerlijke temperatuur vandaag.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#149 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Stilletjes hier....

Roos, da's knap balen van de aanrijding, ook nog met een trekhaak. Daar ontstaat vaak flinke schade door; de haak kan zich in de radiatuer boren en ontzet de hele boel. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen. Houdt je ega wel zijn nek in de gaten? Of was het geen 'harde' klap? Als de schade niet al te groot is zou je kunnen overwegen deze zelf te betalen zodat je no claim niet naar beneden gaat. Bij mijn verzekering kan ik dat: schade taxeren, laten uitrekenen wat het in no claim kost op basis waarvan je de beslissing kunt nemen.

Tja, er zit wat in wat Herma zegt; afstand houden. Ik hanteer altijd een flinke afstand, geeft je alle gelegenheid te handelen (remmen/uitwijken). Heb ik geleerd met motorrijden; dat is - als je het goed doet - de meest defensieve rijstijl die je kunt hanteren; je bent immers kwetsbaarder.
Rekening houden met alles wat fout kan gaan.

Lucje, je schrijft dat je het hebt gelezen van het visarendenjong. Hellup, weer wat gemist? :oops: Kun je me alsjeblieft vertellen wat je bedoelt? Dank je. Heb dus niet naar Een Vandaag gekeken, kan er slecht tegen. Tja, het zal eens niet om geld draaien. :?
Opzichter worden? Denk 't niet Lucje, weet er veel te weinig van. :lol: Wel 'n leuk idee trouwens!

Tot slot nog een hart onder de riem voor Barbara. Geef het even tijd. Bedenk dat in de beste relaties (vriend, vriendin, man, vrouw) onenigheid voorkomt. Sterkte. Als het ware vriendschap is komt 't wel goed, misschien nu even niet. Goed dat je nu even afstand neemt en voor jezelf kiest.

Zo, weer genoeg geschreven. Wens jullie allen truste, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#150 Bericht door roosje »

Petra, Dank voor je advies vwb verzekeraar aanspreken of niet.

Waar Lucje op reageerde was op het bijgevoegde bericht wat ik geplaatst had. Het betrof het nest van het Zeearendjong uit de Oostvaardersplassen.
roosje schreef:Edit:
Gelukkig is het jong ongedeerd :)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7180 ... buitenland
Verder naar de Toursamenvatting gekeken met Mart Smeets, met het leukste onderdeel van "Fifi" met altijd een leuk verslag van bijzonderheden van de streek waar de Tour doorheen gaat.

dadelijk weer mijn bedje opzoeken.
Slaap lekker allemaal.

Gesloten