Stamtafel Juli-2010

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#226 Bericht door Falcon »

Hoi Twan
Lees net op de achterkant van het boek, dat Kester Freriks het al op zijn zeventiende las en het elk jaar weer herleest..... Een goude oude dus.
(en ik kom nog wel een keer bij je langs, maar de laatste keer was er opnieuw geen tijd voor)

Ik ga zo nog lekker even wandelen, na een middag werken....
Fijne avond verder!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Twan
Berichten: 226
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 15:18:15
Locatie: Tilburg
Contacteer:

#227 Bericht door Twan »

is prima herma, je bent welkom

wandel ze t is hier prima weer , hoop bij jullie ook

groetjes
twan en petra

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#228 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Petra, dat is inderdaad een regengordijn :shock:
Dat is zeker een goed bericht vwb het verbod op stierenvechten in Catalonie. Nu de rest van Espagna nog. 8)

Neeltje, zo te zien maakt je dochter de tijd van haar leven daar mee. Ik heb zo'n vermoeden dat ze nog wel eens terug zou willen gaan.

Nou het was supergezellig gisteren met Roely en Erik. Vandaag was ik wat suf van een beetje teveel wijn. Maar het hoofd is nu weer helder. 8)
Enne ik kreeg een heel leuk cadeau nl "De Slechtvalk" van je raad het al John A. Baker :)
Ook ik heb dus weer foto's genomen zowel gisteren als ook vandaag. Eindelijk de Kleine Vos (vlinder) waargenomen in de tuin.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#229 Bericht door Falcon »

Nou de stierengevechten zijn hier nog niet verboden, heb er net nog een gezien. :roll:
Verder lekker gewandeld en nogal wat jong spul gezien...
1 kievitsjong, 2 jonge ooievaars, 3 jonge futen, 5 jonge meerkoeten en 6 jonge nijlgansjes.
Geen foto's voor jullie, maar de plaatjes zitten wel in mijn hoofd.

Roosje fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben samen en wat bijzonder dat jij dat boek nu net ook gekregen hebt.

Zo kreeg ik vorige week nog een boek voor mijn verjaardag.
En vandaag kwam iemand (die ik ken) in de winkel een boek uitzoeken voor zijn verjaardag en laat hij nu net datzelfde boek uitkiezen! Kunnen we later nog eens een boekbespreking houden... :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#230 Bericht door Piet »

Falcon schreef:Verder lekker gewandeld en nogal wat jong spul gezien...
1 kievitsjong, 2 jonge ooievaars, 3 jonge futen, 5 jonge meerkoeten en 6 jonge nijlgansjes.
In dit rijtje mis ik toch de: 4 jonge ?????
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#231 Bericht door Falcon »

Ja ik ook, maar kon niet zo bedenken wat ik over het hoofd gezien heb.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#232 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

Het stierenvechten... Dorine, of de reden nu politiek is of niet, het doel heiligt de middelen en ik vind het prima zo. Nu de rest nog (wat Roos schrijft). Dank je voor de link Liesbeth!

Roely, kan niet anders dan dat het leuk was bij Roos, een excursie door de tuin gekregen? :lol: Ben natuurlijk benieuwd naar de foto's, neem je tijd. :wink:

Twan, superdank voor je tip! Blijkbaar een 'must have' voor de slechtvalkliefhebber; ik lees dat velen van jullie 't al in bezit hebben. Ik ga het (t.z.t.) ook aanschaffen! De linken heb ik bekeken; fascinerend.

Herma, ikke nie snappe nie, stierenvechten hier gezien? Ik zie hier in NL zelden een stier dus.... Nu nog of alweer jong spul? Enfin, is altijd leuk, toch?

Ik had een bijzonder middagje met Karen. Moest eerst mijn gerepareerde horloge ophalen bij de juwelier. Werd er geholpen door dezelfde lieve jongen die m'n horloge in ontvangst genomen had. Werd toen ook al zo warm en respectvol behandeld. Wilde ik vandaag de rekening betalen van de reparatie, die wuifde de lieve jongen weg; ach, het was niets. Moest er gewoon van blozen. Ben gewoon niet meer gewend zo lief behandeld te worden.

Verder met Karen. Samen hard gewerkt, ze strooide met complimentjes over 'haar lerares'. Alweer blozen! Algehele bloosdag dus. We hebben heerlijk biologisch gegeten (heel veel) en tot slot samen een chocolade taartpunt gescoord. Wow, kon Karen toen leren: je kunt me rollen. We zijn rollend naar buiten gegaan. :lol:
Vanavond was de Wednesday night skate, de binnenstad is dan auto- en alcohol vrij gemaakt om ruim baan te geven aan roller skaters. Heel gezellig. Op een afgeschermd terrein met een zware beat (muziek) waar wel alcohol genuttigd mocht worden ieder 2 Mojito's gedronken. Karen heeft daar foto's van gemaakt en gelijk op haar Faceboek gezet, dat ze van haar lerares leerde Mojito's te drinken. :oops: :lol: Gelijk kwam commentaar van haar vrienden in Equador, moest hen ook maar Nederlandse les gaan geven. :lol: Tja, zo lust ik er nog wel een paar (Mojito's). Wel opvallend: heel, heel veel Politie op de been. Hoek van Holland syndroom?
Het is lang geleden dat ik zo lief behandeld ben; een bijzondere dag, een warm bad.

Wens jullie allen een heerlijke nacht, truste, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#233 Bericht door Lucje »

Leuk Petra, zo'n dag dat alles eens mee zat! Wij hadden dat een keer op vakantie in Schotland, echt de hele dag vriendelijke mensen, mooie dingen gezien, gratis parkeerkaartje waar nog 2 uur opstond en dat soort dingen :) Wat zijn Mojito's? Mix van het een of ander? Roosje, gezellig gehad en ook al lekker aan de wijn gezeten :lol: Leuk om over dat Valkenboek te lezen. Ik ga het ook eens opzoeken op Bol! Herma, ben ook benieuwd welke stieren jij hebt zien vechten? En ach, dan maar om een politieke reden zoals in Catalonie, als het maar stopt!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#234 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Petra, fijn hoor zo'n positieve dag met alleen maar leuke dingen en vriendelijke mensen.

Gisteravond bij het naar bed gaan brak hier toch even een geweldig onweer los met de nodige regen natuurlijk. Voor de rest was het een frisse dag maar wel droog. Vanmiddag even wezen winkelen in Turnhout en bij Dille en Camille een aantal leuke spulletjes gekocht waaronder een slabestek wat hier nog steeds ontbrak. Leuk gekleurde placemats, handdoeken, droogdoeken voor in de keuken en eierlepeltjes.

Herma, leuk dat je dadelijk een boekbespreking kan gaan houden over dat boek.
Enne ik snap het ook niet van dat stierengevecht wat je gezien hebt :?:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#235 Bericht door Falcon »

Nou een stierengevecht is nou ook weer niet zo bijzonder hoor.... :wink:
Gewoon twee stieren in een weiland die in gevecht met elkaar waren, koppen tegen elkaar, rondjes draaien en elkaars kracht meten. De koeien stonden een eind verderop, dus welke dame ze wilden versieren weet ik niet. :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#236 Bericht door roosje »

:lol: Herma :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#237 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

Lucje, Mojito is een Cubaanse cockail, basis rum, wat zoetigheid erdoor en blaadjes munt. Met name het laatste ingredient is heerlijk; ik 'kneus' de blaadjes in de beker: heerlijk fris, drink (te) makkelijk weg. :lol:
http://www.bacardinederland.nl/mojito/recept.html
Kan het aanbevelen, zeker als 't warm is (en je niet hoeft te rijden :wink: ), probeer maar!
Had vanmorgen trouwens geen stem meer; te veel gezongen en te hard moeten praten door de herrie.
Je hoeft de link voor het slechtvalkenboek op Bol niet op te zoeken, heeft Twan geplaatst, zie vorige pagina. :wink:

Roos (en Lucje); erg toch dat vriendelijke mensen eerder uitzondering dan regel zijn en ja, heerlijk! Ik krijg er energie van. Hier heeft het gisterenavond kort geregend, geen onweer. Dille en Camille; een heerlijke zaak, hebben verrukkelijke olijfolietjes!

Herma, je schrijft 'gewoon twee stieren in het weiland'; kan me de tijd niet heugen dat ik een stier in levende lijve gezien heb! Vandaar mijn eerdere vraagtekens. :lol: Heerlijk dat jij het hebt gezien (en de koeien ook :wink: ). Blijkbaar meisjes voor het uitzoeken!

Zo, weer eens op bed aan. Truste allemaal, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#238 Bericht door Dorine »

Goedemorgen,

Petra, in Rotterdam zal wel gestierd worden maar waarschijnlijk niet door stieren.
Om die beesten te zien zul je het platteland op moeten.
Vorig jaar stonden er nog een aantal jonge exemplaren in een wei langs de weg van de toren naar huis.
Jong en nog lief om te zien en eentje had last van viezigheid in zijn neus

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wel stieren dus maar deze oogde nog lief,
een echte, van één of ander bijzonder Frans ras zagen we eens bij de veearts in Leende, dat was die man zijn hobby.
De stier was ook heel apart van kleur, er hing een grijs-groene glans over die vacht heen.
Het beest was niet uit de kluiten gewassen groot maar wel angstaanjagend gespierd en kwam ook even kijken naar ons.
Wat een kop had dat beest en over de nek nog maar te zwijgen.
Het was één en al spierbundel wat we zagen staan aan de andere kant van het stevige hek.
Indrukwekkend was dat beest om te zien.

En dat dat boek van Baker, grappig.
De Engelse versie is gewoon al die jaren te koop geweest, werd ook steeds opnieuw gedrukt,
alleen de Nederlandse uitgave is toendertijd maar één keer gedrukt, daarom was het ook zo moeilijk om er eentje te vinden.
Nu, met een nieuwe tweede druk is dat probleem voorbij.

J.A. Baker is wereldberoemd geworden met zijn boek over de slechtvalk.
Twee jaar later, in 1969 heeft ie nog een boek geschreven over de natuur in Zuid Engeland.
Meer is er niet van zijn hand verschenen en sowieso is er zeer weinig van die man bekend.
Het schijnt dat ie zijn belevenissen over de slechtvalk op is gaan schrijven nadat hij hoorde dat ie ernstig ziek was.

Verders gaat het hier zijn gangetje,
de zon komt en gaat zoals ook de af en toe felle regenbuien.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#239 Bericht door Falcon »

Nou Petra, dan moet je toch maar eens deze kant op komen.
In een ander weiland stonden ook nog een aantal jonge stieren (mogelijk 4 Piet... :lol: )

Dorine, bij een andere boer in de buurt zag ik vorig jaar ook zo'n kanjer van een stier, nou dan ben je blij dat je niet samen in dezelfde wei loopt.

Mijn ochtend baantje (1 keer in de 14 dagen, toeristen informatie geven) zit er weer op voor vandaag en ga straks lekker buiten eten en vast nog wel wat leuks doen daarna.

Jullie ook een fijne dag gewenst!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#240 Bericht door Dorine »

Vandaag de digitale nieuwsbrief gekregen van Natuurmonumenten met
daarin een filmpje van het zeearendnest in het Zwarte Meer.

Meer info over de zeearend in het Zwarte meer kun je lezen op bovenstaand site,
in de linkerkolom op Weblog Zeearend en Zeearend klikt.

En info over het gebied Zwarte Meer
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#241 Bericht door Falcon »

Dank je wel Dorine, leuk om te zien en over te lezen.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#242 Bericht door roosje »

Goede avond allmaal,

Leuk bericht Dorine van de Zeearend. Wie weet volgend jaar :)

Mooie exemplaren die stieren :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#243 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

Dorine, wat een prachtige stiertjes; handig zo'n lange tong, zou ik in de winter ook wel willen. :lol: 't Is inderdaad heel lang geleden dat ik stieren gezien heb, behalve de Hooglanders in het park waar ik met het paardje loop. Tja, de natuur gaat niet altijd haar gangetje. Dank voor de mooie foto's!

Herma, misschien eens jouw kant opkomen om echte stieren te zien! :wink: Wat een heerlijk baantje heb je, past helemaal bij je (denk ik). Het is denk ik wel seizoens gebonden?

Jammer dat het niet gelukt is met de 'vliegende deuren' (prachtig die uitdrukking :lol: ). Zag/hoorde in 't filmpje dat het een onervaren 1e jaars paartje is en dat ze mogelijk het nest niet goed genoeg gebouwd hebben; hoop voor volgend seizoen. Dank je wel Dorine voor de gave links (linken?).

Voor wie nog wil genieten van De Lady Visarend in Schotland; ze zal mogelijk binnenkort kunnen beginnen aan haar trek naar Afrika. Op de site wordt een beetje dramatisch gereageerd (begrijpelijk!), gelet op haar leeftijd, haar recente ziekte en wonderlijke herstel zou dit wel haar laatste bezoek aan Schotland geweest kunnen zijn.

Ik word weer ernstig getreiterd door muggen. Mijn handen en benen zitten onder de steken en littekens. Zelfs in mijn nek 5 bulten op een rij. :? Heb nu de ventilator aan om die krengen weg te wapperen; maar ze pakken me allemaal 's nachts.

Enfin, een zomerzotheid zullen we maar zeggen. Truste allemaal, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#244 Bericht door Grijze Muis »

Goedemorgen allemaal. Hier in Deventer, net als vorig jaar een trieste bedoening. Grijs en regen af en toe. Hoop dat het weer wat beter wordt in de loop van de dag. Als het maar droog blijft. Kon vannacht niet echt slapen en heb nog een paar plaatjes gemaakt van toren-en slechtvalk.

Groetjes en een fijne dag allemaal.
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#245 Bericht door Lucje »

Mooie foto's Dorine van die jonge stiertjes! Als ze zo klein zijn vind ik ze nog wel leuk. Bij ons in de buurt heeft eens een hele grote stier gestaan en die stond altijd heel dreigend te loeien als je er voorbij liep, ik vertrouwde dat beest echt niet en was altijd bang dat hij over het hek zou springen :? Petra, bedankt voor je recept. Ik ga het binnenkort eens een keer proberen :D Lastig zeg, die muggen! Het valt mij op dat wij er nog geen op de slaapkamer gehad hebben. Grijze Muis, jammer dat het slecht weer is in Deventer. Hier valt het erg mee, wel somber en pas laat in de middag een bui. Ik hoop voor je dat het morgen beter is!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#246 Bericht door Falcon »

Petra, wij hebben een apparaatje dat je in het stopcontact steekt en dan een hele hoge pieptoon geeft.
De muggen gaan hier echt voor op de vlucht en dus geen muggenbeten meer 's nachts.
Wij hebben het ergens in een verkoopschuur gekocht, en weet dus niet waar ze normaal gesproken te koop zijn.
Het is wel een aanrader, want het is zonder chemische troep ofzo..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#247 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Jeetje Grijze Muis, niet kunnen slapen terwijl je op vakantie bent (neem ik aan?) in Deventer. Hoop dat je vannacht wel lekker zult slapen.

Lucje, ben benieuwd of je de Mojito ook lekker vindt; 't is trouwens weer zo'n 'hip' drankje :wink: , maar niet verkeerd.

Die muggen.... Herma, denk dat er niets/weinig aan te doen is. Ze zijn zo agressief. Zo'n stekker heb ik al geprobeerd, werkt niet. Dank voor je advies. Verder heb ik al alle niet chemische middelen gehad (citroen geranium, citroen olie), die blijken niet te werken, leg me er maar bij neer. :wink: Blauw licht in de slaapkamer helpt wel 'n beetje. Blijft over horren, allereerst denk ik dat die rotmuggen altijd wel 'n gaatje vinden, bovendien wordt dan Dozemansje opgesloten en dat is zeker niet de bedoeling. :wink:
Zo blauw is de slaapkamer:
Afbeelding

Wens jullie allen truste, slaap lekker (zonder die vervelende prikdingen en slapeloosheid).
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#248 Bericht door Falcon »

Erg jammer Petra, dan maar onder een klamboe gaan slapen.. (en 1 mug daarin opsluiten :wink: )
Zonder gekheid, ik wens je toch een goede nachtrust!!!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#249 Bericht door Petra »

Dank Herma! :lol: Ik wens je van harte hetzelfde.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten