Stamtafel September-2010

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#251 Bericht door Lucje »

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie felicitaties, heel erg lief! AnneMarie, wat een mooie poes is dat. Hoe oud is hij/zij? Wij moeten vanavond met Luc naar de dierenarts voor haar jaarlijkse prik. Het is altijd een heel gedoe om haar in de reismand te krijgen, ze mag hem in geen geval van te voren zien want dan is ze weg :) Barbara, gelukkig was het alleen maar die muis, dat spaart weer een hoop kosten uit! Dorine, ben blij dat ik zo niet door het leven moet :lol: Gisteren mijn broer en schoonzusje op visite gehad en 's avonds lekker uit eten geweest. Was zo gezellig! Wat is het koud geworden en het is nu ook nog gaan regenen. Geen weer om te gaan fietsen Petra :)
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#252 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

AnneMarie, wat een bijzonder jasje heeft jouw poezenbeest, lijkt wel fluweel! Prachtig.

Gelukkig Barbara, jouw problemen lijken opgelost, gaat je niets kosten ook toch als er nog garantie op zit? Laat je nog even weten of het Muissie was?

Lucje, dat wordt dan weer worstelen met het Poezenbeest. Wij gaan 4x per jaar naar de dierendoc en ik moet je zeggen dat Dozemansje er steeds makkelijker in wordt; mijn mazzel! Sterkte.
Het zal zeker gezellig geweest zijn gisterenavond met het goede nieuws, heb je lekker veel en lekker gegeten? :wink:

Yep, wat een :twisted: weer is het vandaag, een ander woord heb ik er niet voor! Moest er wel even uit met de auto, nu hoog en droog thuis. Dat blijf ik voorall doen. Ga wel even de brandtrap op en neer hobbelen (7 hoog), wil wel wat beweging hebben. :wink:

Tot later wellicht.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#253 Bericht door neeltje »

Lekker veel te lezen hier.
Roely, mijn zus is enkele weken geleden in Noorwegen geweest en die vertelde ook erg weinig (roof-)vogels gezien te hebben.

Goed te horen dat Maria ook weer langs is geweest.

@Liesbeth, wat een dotjes, die katjes, proficiat met je nieuwe huisgenootjes.
En sterkte, dat zal je nodig hebben met twee van die bandieten :D

@Lucje, lijkt me een heel vervelend onderzoek, gelukkig geen gekke dingen ontdekt.

@Dorine, hoe gaat het met je rug, wordt de pijn al wat minder?

@AnneMarie, wat een prachtige kat. Wij hebben ook altijd katten gehad, maar onze dochter bleek allergisch. We hebben toen gelukkig een goed adres kunnen vinden voor onze kat.

@Petra, hier is het ook petweer geworden, vanmorgen was het nog redelijk.

Storm is weer naar de kapper gemogen :roll: Was weer een drama. Ik heb hem zeker zo'n 50 meter moeten dragen, wilde niet de straat in waar de trimsalon gevestigd is.
Ik voelde me aardig lopen :oops:

@Michèle: je bent een goede PR medewerkster voor Brussel!
Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een bijzondere stad.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#254 Bericht door Liesbeth60 »

Goedemiddag, -avond eigenlijk al, allemaal. :D
Iedereen heel hartelijk bedankt voor de leuke reacties.
In tegenstelling tot wat jij dacht Petra, is Noor de grootste dondersteen. :lol:
Wat die allemaal niet uithaalt! Je blijft om haar lachen.
Gijs is een ontzettend lief ventje. Als ze geslapen hebben (gebeurt altijd tegelijk en samen) komt hij vertellen dat hij weer wakker is. Dan moet hij eerst een half uur knuffelen en kopjes geven. Noor wordt meestal iets later wakker en komt er dan gezellig bij, om haar broer te pesten. :lol:
A.s. donderdag gaan we even kennis maken met de dierenarts. :? Althans Noor en Gijs, wij kennen hem nog uit Max zijn tijd.
AnneMarie, dat is ook een prachtkat op jou foto. Het lijkt me een Brits Korthaar of zit ik er helemaal naast?
Noor en Gijs zijn maar "gewone" huiskatten.
Je hebt inderdaad je handen vol aan twee van die bengels, maar je krijgt er zo veel voor terug. :heart:
Als jullie het leuk vinden zal ik zo af en toe eens een fotootje plaatsen.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#255 Bericht door AnneMarie »

Liesje is een 'gewone' huiskat. Zij kan heeeeeeel lief zijn, maar ook af en toe een 'krengetje'. Zij heeft zoal haar 'Waag het niet mij aan te raken' momenten. :shock:
Ik plaats een foto die mijn man na veel missers heeft weten te maken.
Misschien kun je aan het gebit zien hoe oud zij nu is..... :wink:
Afbeelding


Pssssssssssssst. 4 1/2 dus.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#256 Bericht door Lucje »

Ja Liesbeth, moet je doen! En geniet maar van die twee bengeltjes :lol: AnneMarie, leuke foto op het goede moment. Petra, Luc zal weer in de kattenmand moeten binnenkort! Alles was gelukkig goed met haar maar ze heeft wel tandsteen. Moet ze om 8 uur 's ochtends in Oud-Beijerland gebracht worden en na 6 uur mag ze weer opgehaald worden. Vind het niet leuk maar ja, het is toch wel beter. Dat moet dus denk ik volgende week vrijdag gebeuren. Neeltje, die arme Storm, is hij wel rustig als hij eenmaal bij de trimster is? Michèle, ik heb je filmpjes nog steeds niet gezien maar ga dat morgen echt doen. Brussel is een prachtige stad :)
There will be sunshine after rain.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#257 Bericht door Barbara »

Hoezo antikraakwet :shock:

Afbeelding

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#258 Bericht door neeltje »

:D Leuke foto, wat een criminele slang zeg :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#259 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Ach Neeltje, wat werd je weer voor schut gezet door je held Storm, ik zie je al lopen.

Nu, dat heb ik dan weer eens verkeerd ingeschat Liesbeth! Ik had beter kunnen weten; poezen zijn altijd wat haaiiger dan katertjes (ik spreek uit ervaring). :lol: Wat een heerlijke sociale diertjes zoals je schrijft, donderdag de APK, ben benieuwd! Zal wel goed komen, we horen het wel, toch? Enne, Dozemansje is ook een gewoon meiske uit het asiel (met strafblad overigens, ze is zwervend opgepakt door de politie :lol: ).Fotootjes? Graag, ik geniet ervan!

AnneMarie, wat een fantastische foto! Prachtig gebitje heeft je Liesje. Tja, echt poezengedrag, herken ik (als ik niet luister krijg ik een haal :wink: ).

Ben het met je eens Lucje, het is minder dat Poezenbeessie weer in de mand en weg moet. Het is inderdaad wel beter voor haar. Voordeel: ze zal op de terugweg misschien nog een beetje 'verdoofd' zijn. Heb je al een afspraak?

Barbara, schitterende foto. Ik dacht gelijk: gluren bij de buren. :lol: Heb jij die foto gemaakt? Oops, slangetje in de tuin?

Zo, het is inmiddels een nieuwe dag. Ik ga morgen in ieder geval naar de paardjes, hopend dat het gaat lukken (ben bang van niet, pijn). Zo nee, dan kan ik Henk's vader en de instructrice zelf vertellen waarom niet. Vind dat beter dan simpel afbellen. Zucht, wil zo graag dat iets goed gaat.

Wens jullie allen truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#260 Bericht door Barbara »

Nee, het is een foto van een vriend uit Amerika
Hij had 'm op mijn facebook gezet :D

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#261 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Prachtige foto's van Liesje en haar gebit AnneMarie. Het is inderdaad een mooie poes.

Neeltje ook weer in de weer om Storm bij de kapper te krijgen. Ik zie het al helemaal voor me. :lol:

Lucje, jullie staat dan nog een kat en muis spel te wachten om Lucje bij de dierenarts te krijgen. 8)

Barbara, gelukkig hier niet van die slangen in de buurt. Wel een bijzondere foto :shock: Fijn te weten dat je compuprobleem een muisprobleem blijkt te zijn.

Petra, ik hoop voor je dat het gaat lukken met je voet maar verstandiger is het uit te leggen en jezelf nog even te ontzien.

Ga nu ook mijn bedje opsnorren en wens een ieder een goede nacht.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#262 Bericht door Dorine »

Morgen,

Leuk die krakende slang :lol:

Nou de medicijnen hebben gewerkt en hoe :?
Zondagochtend had ik de laatste tabletjes genomen en 's avonds voelde ik al spierpijn.
Tja, misschien wel gewoon van weer iets doen, kan toch.
Gisterochtend koorts, 's middags hogere koorst en ik voelde me beroerd.
Daarna begon mijn hele lijf zeer te doen, overal waar ik duwde deed het pijn.
Bewegen was moeilijk en pijnlijk en ik voelde me steeds beroerder, leek wel of ik een echte flinke griep te pakken had maar dan zonder snotteren en hoesten.
Nu staat bij die medicijnen beschreven dat als je ze langer gebruikt en ineens stopt, je ontwenningsverschijnselen kan krijgen en die zijn:
koorts, spier en gewrichtspijn.
Dat zal het wel geweest zijn, ondanks dat ik ze maar heel kort, 3 dagen, gebruikt heb. Mijn lijf reageerde dus een beetje overactief op die medicijnen.
Nu gaat het weer wat beter, koorst is gelukkig weg, alleen ik loop nog wel zo stijf als een hark door het huis.
Gister en vannacht waren niet leuk, hopelijk gaat het vanaf nu weer de goede kant op want zo schieten we niets op.

Prettige dag verders
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#263 Bericht door Maria »

dorine nog heel veel beterschap toe gewenst

maria

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#264 Bericht door roosje »

Goede morgen allemaal,

Jeetje Dorine, wat een nare bijverschijnselen geven die pillen. Dan is dat wel een heftig medicijn. Sterkte er maar weer mee.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#265 Bericht door Barbara »

Goedemorgen allemaal,

Het zou beter weer zijn vandaag, nou ik zie nog niets :cry:

Jeetje Dorine, waarom kan het nu niet gewoon van een leie dakje gaan.
Nu zou je bijna door de medicijnen weer terug bij af zijn.
Ik hoop echt dat het vanaf nu beter gaat.

Nou het waren dus echt muisproblemen. Het was een dure muis waar 3 jaar garantie op zat. Die mevrouw in de winkel wilde er niet aan. Ze geloofde niet dat hij kapot was. Uiteindelijk heeft ze haar zoon erbij gehaald(eigenaar van de zaak)Die stopt de muis in zijn computer en valt naar z'n moeder uit. (niet netjes bij klanten)Dat zie je toch zo het scrollwieltje is kapot,geef maar een nieuwe mee. Dus zit ik hier lekker weer zonder zorgen en kosten achter mijn computer.

Gisteren de waterschildpadden voor de winter naar binnen gehaald.
Nou dat had heel wat voeten in de aarde.De kleinste was niet te vangen.
Rap en snel wist ze iedere keer net voor Gert's schepnet weg te schieten. Tot overmaat van ramp, brak de steel van het schepnet. Gert stond te stampvoeten en schreeuwde: Ik krijg je wel klein kreng!! Toen heeft hij de hele vijver leeg laten lopen. Nu zit ze binnen in haar bak en doet alsof er geen vuiltje aan de lucht is. :lol:

Lieve mensen heb het fijn vandaag, ik ga afwassen want door al die consternatie is alles weer eens blijven staan.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#266 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Dank je wel Roos voor je goede zorgen, ik weet niet wat wijsheid is. Ben er achter dat mijn voet een heel, heel langdurige kwestie is dus als ik de paardjes nu opgeef zal 't voor 'altijd' zijn. Ik kan moeilijk maanden op de stoel gaan zitten. Overweeg dus om door te bijten. :?

Dorine, wat een opmerkelijk verhaal! Ik ben natuurlijk geen arts/apotheker, maar 't lijkt me stug dat je klachten voortkomen uit ontwenningsverschijnselen. Misschien toch een ordinaire griep? Vraag het anders even na, is ook fijn voor de apotheker te weten dat mensen zo overgevoelig kunnen reageren. Zucht, het zit je ook niet mee, om moedeloos van te worden. Sterkte maar weer.

Aha Barbara, 't was in de USA, gelukkig maar. :wink: Sorry, maar moest heerlijk lachen om de kleine schildpad, hoe ze het leven van Gert zo zuur heeft weten te maken. Zit nu zeker stiekempjes gniffelend in haar binnenbakje. :lol:

Zo, ga weer eens in de benen. Toch een fijne dag gewenst op deze zure, druilerige herfstdag.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#267 Bericht door Lucje »

Nou Dorine, niet zo'n best medicijn dus. Zo kom je van de regen in de drup :? Ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt en dat het langzaam aan weer helemaal goed komt! Petra, voorzichtig met je teentje vandaag, als het niet gaat gelijk stoppen! Afspraak voor Luc gemaakt. Inderdaad volgende week vrijdag, 8 oktober. Barbara, leuk verhaal over het vissen in de vijver naar dat schildpadje :lol: En een mooie foto van die slang maar ik ben blij dat wij hier niet zulke krakers hebben!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#268 Bericht door Petra »

Dank je Lucje, we houden 8 oktober in de gaten! :wink:

Tot slot:

Spraakmakende expositie in Rotterdam
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#269 Bericht door roosje »

Barbara, dat is mooi dat je een nieuwe muis hebt gekregen.
En ik zie het al helemaal voor me Gert in de weer met het schepnetje. 8)

Petra, doe voorzichtig vandaag.

Lucje, ben benieuwd hoe je 8 oktober gevaren bent met Luc.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#270 Bericht door Lucje »

Petra, het is wel leerzaam die expositie en ik denk dat er best veel bezoekers zullen komen.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#271 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Denk 't ook Lucje, heb de uitgebreide site al bekeken? Heel interessant, de entree vind ik 'n beetje duur anders zou ik ook gaan. :?
Nog nieuws Dorine, ben je al wat mobieler? Nog nieuws over eventuele bijwerking van de medicijnen?
Vergeten Barbara te feliciteren met het nieuwe muis: tuurlijk kosteloos, garantie toch? Veel plezier (en geen kaas meer neerleggen :lol: ).

De paardjes. Sorry, ben niet zo vrolijk, het verhaal dus ook niet. Excuses voor mijn gezeur.
Zoals geschreven ben ik gegaan, niet om te lopen maar wel om in de paarden te poetsen en op te zadelen (dan hoef je niet zo veel te lopen).
Ik meldde vrijwel gelijk aan de instructrice dat ik graag vervangen wilde worden. Ze was er duidelijk niet blij mee. Had al begrepen dat er veel zieken en daardoor afmeldingen waren van vrijwilligers; ik voelde de bui al hangen. Gelijk Henk's vader geïnformeerd die er alle begrip voor had en heel lief zei dat hij blij was dat ik gekomen was, dat zou Henk al fijn vinden. Dat verwarmde mijn hart.
In de stallen werkt ook een ervaren vrijwilligster die zich duidelijk aan mij irriteerde vandaag, geen idee waarom. Voelde me erg ongemakkelijk.
Van de instructrice kreeg ik tot drie keer toe de wind van voren dat ik vorige week tegen het meiske (een valide ruiter) die na Henk op Notje rijdt gezegd had dat Notje nerveus was. Daardoor had het meiske een paniekaanval gehad tot en met een huilbui omdat ze niet meer op Notje durfde. Moest ik niet meer doen.
Ja, dat had ik gezegd omdat het meiske met een zweepje voor Notje’s hoofd stond te zwaaien. Mijn kant van het verhaal werd niet gehoord. Voelde me als een klein kind tot de orde geroepen. Dat werd me een beetje te veel.
Goed, met de pijn in mijn voet toch gaan lopen, 't ging niet van harte, integendeel. Notje leek het te voelen en was zo lief, braaf en zacht, geen 'kind' aan haar gehad. Henk voelde ook, had deze keer tot 4 keer toe langdurig oogcontact met hem, hoe fijngevoelig paardje en ruiter.
Bij terugkomst werd ik door het paniekerige meiske opgewacht, merkte aan haar dat ze niet met me wilde praten, ze vermeed oogcontact. Duidelijk dat ik het verbruid heb bij dit 8 jarig meiske.
Tot slot hoorde ik van een 'collega' begeleidster die er net zo lang is als ik dat de instructrice haar een paar keer aangeboden had dat zelf mocht rijden. Mij is het nooit gevraagd (ik zou namelijk gelijk 'ja' zeggen). Dat deed mijn deur dicht. Voel me nu verdrietig.
Weet niet of ik nog wel door wil gaan. Of misschien precies op tijd voor mijn loop komen en gelijk weer weg, voor Henk heb ik die pijn in mijn voet meer dan over; mijn wil is dus sterker dan die rotwrat, da's wel fijn om te weten. :wink:

Zo, dat was het dan weer voor vandaag. Snaveltjes toe en oogjes dicht, slaap lekker!!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#272 Bericht door Falcon »

Nou Dorine, de naweeën zijn nogal heftig zeg .... Koorts ed.... :(
En je moet dus steeds meer geduld hebben. Wens je een vannacht een hele goede nacht toe en hoop dat het morgen ook weer beter zal gaan.

Petra, snap dat je niet blij en juist verdrietig bent....hoop dat je na het een beetje van je af schrijven, lukt om goed te slapen en hoop dat je morgen het wat beter kan hanteren. Trek het je niet te persoonlijk aan.
En die tentoonstelling is erg de moeite waard om te zien. Heb hem in Praag gezien en het laat heel erg mooi zien hoe we als mens in elkaar zitten. We zijn echt Kunstig gemaakt! Heb je geen Rotterdampas?

Barbara, fijn dat de schildpadden weer binnen zijn, incl de ondeugd... :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#273 Bericht door roosje »

Hallo allemaal,

Petra, wat een vervelende situatie nou weer. Kan me voorstellen dat je je teleurgesteld voelt maar wat Herma zegt trek het je niet persoonlijk aan.
Jij hebt je van je goede kant laten zien en bent eerlijk over de situaties die zich voor hebben gedaan en dat duidelijk uitgelegd. Dat een ander dat niet wil horen is hun probleem. Fijn dat het met Henk en zijn vader goed klikte dat bewijst dat je heel goed bezig bent. Daar kunnen anderen het dan mee doen. Ik hoop dat je een beetje kan slapen vannacht.

Verder heb ik niet veel te melden dus wens ik een ieder een goede nacht.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#274 Bericht door Barbara »

Ach arme Peet, hoe onrechtvaardig, om te janken.Afbeelding
Volgende week gaat het gewoon beter.
Die instructrice had haar dag niet, alles zat haar tegen en dat moest jij ontgelden.
Geloof ook niet alles wat andere zeggen, ze willen je jaloers maken.
Kop op, je doet het hartstikke goed, kijk maar naar Henk hoe hij op je reageert.
Laat de rest toch barsten.

Slaap lekker

Michèle
Berichten: 1041
Lid geworden op: zaterdag 17 april 2010, 12:59:26
Locatie: Brussel

#275 Bericht door Michèle »

De Nederlanden hebben een regering vandaag ! : felicitatie !
:wink:

Gesloten