Stamtafel September-2010

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#276 Bericht door Dorine »

Goedemiddag,

De ergste pijn is inmiddels wel weg, alleen onder in mijn rug wil het nog niet zo.
Maar dat zal ook nog wel komen hoop ik
Vannacht dus weer regelmatig last gehad van die vervelende zenuw maar gelukkig gaat de pijn wel steeds zo goed als weg en
dat vind ik dan toch weer een goed teken.
Dat ding heeft maanden helemaal afgekneld gezeten en dan kun je niet zomaar ineens weer normaal functioneren,
dat heeft zijn tijd nodig en dat hoor ik (gelukkig) ook van anderen.
Zojuist maar de stoute schoenen aangetrokken en op de fiets naar Appie geweest.
Ging goed, alleen de adem is helemaal weg, heb je dat weer :lol:

Petra,
triest verhaal maar het is voor ons zo herkenbaar, dat jaloerse gedoe op maneges.
Laat je niet gek maken, Henk en zijn vader zijn ontzettend blij met jou en voor die twee ga je tenslotte naar die manege.

Hier is het nog steeds grijs en mistig maar als ik naar de satelietbeelden kijk hebben wij vanmiddag ook een waterig zonnetje.
Eens kijken of ik dan ergens wat mais kan plukken voor Soraya.

Tja, een nieuwe regering ...... ben benieuwd.

Prettige dag verders
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#277 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Dank Herma, Roos, Barbara, Dorine.... Heb rot geslapen, zit hier nu met een figuurlijke kater. Ik houd me vast aan wat jullie schrijven: het gaat om Henk en de rest kan de boom in. Ben er nog niet uit wat ik ga doen, komt wel. Eerst even laten bezinken.

Dank je wel Michèle, nu jullie nog! Dat wil maar niet vlotten. :wink:

Dorine, al met al klinkt het reuze positief! Heel reeel om te stellen dat iets wat zo lang fout gezeten heeft de tijd nodig heeft om te herstellen. Je hebt ook erg lang 'bekneld' rond moeten strompelen.
Ik ben ervan overtuigd dat het helemaal goed gaat komen, zeker omdat je jong en goed gezond bent!
Stoer hoor zo'n 1e ritje op de fiets, daar was moed voor nodig (spreek uit ervaring :wink: ).

Nieuwe regering.... Ik houd m'n hart vast als je hoort wat er allemaal naar buiten druppelt. Mes in de gezondheidszorg, WW, samenvoegen dan wel afschaffen ministeries, werken tot je 66e... Blijf het ook vreemd vinden dat PVV geen ministers levert of beter: kan leveren. Enfin, we zien wel, ik kan er toch niets aan veranderen. :wink:

Zo, ik ga zo ook naar AH voor de wekelijkse boodschapjes, maar ik pak de auto. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Michèle
Berichten: 1041
Lid geworden op: zaterdag 17 april 2010, 12:59:26
Locatie: Brussel

#278 Bericht door Michèle »

Beste Dorine en beste andere vrienden van de groep :

Sorry voor de pijn, wacht een beetje !!.

Was het L5 - S1 ?.

Ik had hetzelfde probleem 25 jaar geleden., precies L5-S1. (ik had je geschreven : 15 jaar geleden : fout).

Ik ben gehandicapte meer dan 66 %, il heb het heel jaar lang, het heel dag lang veel pijn en problemen et ik beklaag me nooit.
Ik ben alleen, geen familie om me te helpen.
En wat sport betreft doe ik aan , met de pijn , veel meer dingen dan de gezonde mensen doen ...

Is dat niet erger ? :?:

Tja, een nieuwe regering ...... ben benieuwd.

Tenmiste hebben jullie een regering.
In België hebben we nog er geen sinds Juni (zoals jullie) en we weten nog niets als België zal not bestaan...

Is dat niet erger ???... :?:

Dus probeer een beetje te relativeren, en andere vrienden ook : "mijn voet", "mijn hoofd" lees ik !!

Zeg !! : hoe oud zijn jullie om zo te spreken ? : ik ben 58 jaar oud.

Beste groeten allemaal,

:D :D :D

Michèle
Berichten: 1041
Lid geworden op: zaterdag 17 april 2010, 12:59:26
Locatie: Brussel

#279 Bericht door Michèle »

Hello Petra : ja alle politicussen in alle landen zijn dezelfde...

Namiddag : vanad 1 uur tot 3 uur heb ik de hele Eurobetoging door mijn venster gezien : ik denk wel dat er 100 000 mensen waren.

Zeer indrukwekkend.

Op het einde gebeuren er rellen met de politie maar niet te erg.

Misschien foto's en filmjes een beetje later !

Beste groeten,

Michèle
Berichten: 1041
Lid geworden op: zaterdag 17 april 2010, 12:59:26
Locatie: Brussel

#280 Bericht door Michèle »

Afbeelding

Dat is het parkje voor mijn huis . Het gebouwen is de Hallepoort.
Dat is de enige poort van de Middeleeuwen die not bestaat in Brussel.

:D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#281 Bericht door Dorine »

Goede avond,

Allemaal even meedoen ... is goed voor de spiertjes 8)

Downunder pakken ze het anders aan wat betreft wilde dieren
Vooral de laatste regel van het artikel vind ik heel goed, moesten ze hier ook invoeren.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#282 Bericht door Lucje »

Petra, het is toch wat op die manege. Wij kunnen wel zeggen trek het je niet aan, maar jij zit er iedere week mee. Misschien zijn ze volgende week weer aardiger en ik denk dat Henk je heel erg zou missen als je niet kwam! Dorine, weer gefietst, goed hoor! Mooi uitzicht Michèle en goed dat je zoveel doet zonder hulp van anderen! Dorine, goed hoor dat ze die tiener een boete geven, die dieren moet je met rust laten :( En dat andere filmpje....zo lenig ben ik niet meer hoor :lol:
There will be sunshine after rain.

Michèle
Berichten: 1041
Lid geworden op: zaterdag 17 april 2010, 12:59:26
Locatie: Brussel

#283 Bericht door Michèle »

Een filmje van de Eurobetoging die loopt namiddag voor mijn huis ! :

http://www.youtube.com/watch?v=O2w5jloFFJA

Werkers heel over Europa waren in Brussel

:)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#284 Bericht door Falcon »

Roely, jij zal inmiddels wel weer thuis zijn....
Ik ga morgen naar Noorwegen (Hamar) en kom nog even goededag zeggen. Marcel blijft thuis...
Het weer zal dan niet meer zo zonnig zijn, maar als het droog is kunnen we vast wel lekker wandelen..
Zoniet dan is het vast heerlijk thuiskomen na een bui regen.. :wink:
En er valt genoeg te kletsen natuurlijk.. :lol:

Petra, laat je je plezier niet afpakken en ga gewoon voor Henk en zijn vader die jou erg waarderen. En als een ander dat niet doet, dan hebben zij een probleem, waar jij de dupe van kan zijn. Hoop dat je sterk genoeg in je schoenen kan staan (incl zere teen) om dàt niet te laten gebeuren. Kom maar op voor jezelf!

Groetjes en tot ziens!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#285 Bericht door Yleor »

Veel genoegen Herma! En winkel niet teveel :wink:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#286 Bericht door Yleor »

Wat een schattekes op de vorige pagina, de nieuwe katjes van Liesbeth! Heb er veel plezier mee en van!

En een geinige foto van Liesje. Komt er nog een Lotje AnneMarie? Ook al woon je niet aan de Lange Lindelaan?

Precies hetzelfde met onze vorige kat, die schoot ook altijd weg als hij het mandje maar hoorde kraken Lucje. Bij onze Pim hebben we het anders gedaan, die gaat zelf in de mand want die hebben we toen hij nieuw was gewoon in de kamer gezet zodat hij hem kon onderzoeken en erin kon. Verder is Pim nooit meer bij de dierenarts geweest nadat hij tien maanden was dus nare herinneringen heeft hij niet aan de mand. Hij gaat er alleen in mee naar Bloemendaal.

Die Storm :). En geef hem eens ongelijk Neeltje. Wees maar blij dat het geen Groenendaler is :lol:

Je weerstand is gewoon minder nu Peet met die teen, dus trek je je het erger aan wat op de manege gebeurt dan je anders gedaan zou hebben. Put plezier uit het lopen met Notje en Henk en sluit je oren en ogen voor de rest, het is hun probleem en maak er niet het jouwe van.

Flink zo Dorine, naar de Appie, maar neem niet teveel boodschappen mee, daar doe je je rug vast geen plezier mee. En dat je je nu een oud wijf voelt gaat wel weer over :D

Gossie, wat een mormel in die vijver Barbara. De buren zullen wel gedacht hebben dat Gert geschift raakte ;) . Mooi dat zonder al te veel gezeur een nieuwe muis kreeg, altijd lastig zulke boodschappen.

Michèle, ik volg de vorming van de regering niet want ik denk dat ze over een half jaar toch op haar gat ligt. Ik zie weinig heil van deze mensen komen. Je hebt trouwens een mooi uitzicht vanuit je huis! Een heuse middeleeuwse poort!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#287 Bericht door Falcon »

Yleor schreef:Veel genoegen Herma! En winkel niet teveel :wink:
:lol: :lol: :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#288 Bericht door Dorine »

Falcon,

Heel veel plezier in Noorwegen, geniet ervan en tot dinsdag.
Hopelijk met leuke verhalen en mooie foto's.
ennuh ... winkel ze
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Michèle
Berichten: 1041
Lid geworden op: zaterdag 17 april 2010, 12:59:26
Locatie: Brussel

#289 Bericht door Michèle »

Falcon : ben je altijd op reis ? (!) : Brussel laatste week, Noorwegen morgen !!!

Goede reis ! :)

Ik heb juist op de tv een zeer mooie documentaire over de nederlandse molens gezien :

zo mooi : nu ken ik "de kinderdijk "!!! en ook de molen van Kessel en ... soep met mosterd !!

Tot morgen,
:D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#290 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen, of: goedemorgen,

't Is laat, ben supermoe en kan helaas niet ingaan op alle lieve berichten, sorry daarvoor. :oops: Wil wel kwijt dat ik alle warmte en lieve woorden koester. Bedankt voor alle wijsheid.

Herma, hoop dat je het nog leest, wens je een superfijne vakantie en niet net als Roely een nat voetje halen he? :wink: Enne, ik laat m'n tandjes wel zien.

Lieve allemaal, truste, ik kukel om.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#291 Bericht door roosje »

Eerst Herma een fijne tijd wensen in Noorwegen. Ik hoop dat je het nog leest.

Dorine, goed van je zeg op de fiets. Ook spannend, maar het is gelukt. Joepie :D Fijn dat de pijn nu toch gaat afnemen. Erg hoopvol.
Heerlijk filmpje van die dansende knul, kreeg zin om mee te doen. En ja eens was ik ook zo lenig. 8)
Dat bericht had ik ook gelezen, en ja heel goed dat ze daar heel zwaar aan tillen met een zware boete. Ik hoop dat dat anderen zal ontmoedigen het ook eens te proberen. :x

Michele, mooi uitzicht heb je met dat mooie middeleeuwse gebouw voor de deur.

Tja en dan de formatie in Nederland. Er is dan wel een accoord maar ik vrees het ergste. De tweedeling wordt alleen maar groter op deze manier. We zien wel waar en wanneer het schip strand. 8)

En toen ging vanmorgen ineens de zon schijnen. Ben er zowat lekker heel de dag op uitgetrokken en heb rondgestruind in Landschap de Liereman. Van alles gezien, van paddestoelen, tapuiten, krekels, zwaluwen, wel 8 buizerds, torenvalkje, vlinders en met aardige mensen gesproken.
Ben nu moe en ga naar mijn bedje toe.
Welterusten allemaal.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#292 Bericht door Dorine »

Het lag in de lijn der verwachtingen ... maar het moet toch maar gebeuren.
Edward Gal met Moorlands Totilas Wereldkampioen Grand Prix Special.
Niet mooi meer zo mooi .... kijk en geniet.

<object width="640" height="525"><param name="movie" value="http://s.nos.nl/swf/embed/nos_video_emb ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><param name="allowfullscreen" value="true"></param><embed src="http://s.nos.nl/swf/embed/nos_video_emb ... m-5-813694" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="640" height="525" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always"></embed></object>
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#293 Bericht door Yleor »

Prachtig Dorien, ik kan me voorstellen dat je met kippevel hebt gekeken. Knap om een paard het huppelen bij te brengen, twee keer ene been voor, twee keer andere, en om en om, en dat zijwaarts gaan, het zag er allemaal perfect uit.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#294 Bericht door Falcon »

Heb al jullie goede wensen gelezen...
Tot ziens!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#295 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Gelukkig heeft Herma onze berichtjes gelezen en zal nu wel onderweg zijn. Hoop dat ze een fijne tijd krijgt, en vooral shop-se. :wink:

Michèle, jij woont wel erg mooi daar in Brussel, echt hartje stad. Leuk hoor, nog bedankt voor het plaatsen van je foto.

Roos, zo te lezen heb je weer heerlijk in de natuur kunnen banjeren. Fijn is dat he? Gisteren was het hier ook lekker, nu grauw en vochtig koud.

Fijn dat Roely ook weer heelhuids terug is. Misschien een strak plan om de politieke ontwikkelingen te laten zijn voor wat ze zijn, denk ook dat deze constructie geen lang leven beschoren is.

Dorine, het filmpje, om te janken zo mooi! Dat heb ik dus ook maar gedaan. :wink: Perfectie bestaat, het paardje (nou ja?) leek op bepaalde momenten zelfs te zweven. Wat heb ik genoten, vond het af en toe wel 'eng' hoe dicht langs de border gereden werd.

Ga nu snel in de benen, mijn eigen rommel opruimen. Zoals jullie weten rook ik. Moest net hard niesen.... boven de asbak. :lol: Leve de stofzuiger! Ik wens jullie een fijne dag toe.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#296 Bericht door Barbara »

Goedemorgen allemaal,

Ja wat zal ik eens zeggen.
Wat een druilweer en koud.
Ik ga mijn handschoenen maar weer eens opzoeken.

Gisteren naar de dierenarts geweest met die zieke schildpad waar ik al 2 maanden druk mee bezig ben.
Ze is genezen verklaard en moet alleen nog goed aankomen want ze is veel te mager. Ik ben best een beetje trots op mezelf dat ik haar net voor de dood heb weg weten te halen en haar weer helemaal gezond heb gekregen.

Ik ben een beetje laat maar toch als nog wens ik Herma een fijne vakantie.
Ik hoop dat het weer een beetje mee zit.

Peet, probeer een beetje bij te slapen daar is het echt weer voor.
Lekker in je warme bedje.

Ik ga wat doen lieve mensen :D

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#297 Bericht door roosje »

Goede middag allemaal,

Oeps Petra, niesen in de asbak, kan me het helemaal voorstellen. Lang leve de stofzuiger.

Barbara, gefeliciteerd met het herstel van de schildpad. Goed van je hoor :!: Ga je hem nu vetmesten met tartaar enzo :roll:

Het is opgehouden met regenen en morgen schijnt het een redelijke dag te worden. Vanmorgen voor het eerst weer twee kijvende Roodborstjes in de tuin. :lol: Vraag me af of het dezelfde van vorig jaar zijn. De Groenlingen zijn nu ook weer op volle sterkte aanwezig en de mussen zijn niet weggeweest. Leuk te zien dat ze nu op de nestplekken onder de pannen hun slaapplaatsjes hebben gemaakt.
Mijn gras staat weer erg hoog maar door de nattigheid moeilijk te maaien dus laat ik het voorlopig maar zo. :?
Daarnet nog even foto's gemaakt van de Grote Parasolzwammen die op het veldje aan het eind van de straat staan.
Dadelijk de gehaktballen draaien met prinsessebonen want het avondeten moet ook weer genuttigd worden.
Wens een ieder een fijne avond en smakelijk eten.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#298 Bericht door Dorine »

Ik had vanmiddag al gekookt .... erwtensoep en hij is me toch lekker :D

Verder weinig gedaan vandaag, was er ook geen weer voor, regen, regen en nog eens regen,
om ziek van te worden :(

Goed van je Barbara, padje zal je dankbaar zijn.

Het roodborstje zit hier ook al weer een paar dagen en volgens mij is het al 4 jaar hetzelfde beestje.
Tenminste, als ik kijk hoe hij doet en waar ie allemaal gaat zitten dan is dat elk jaar precies hetzelfde.
Groenlingen heb ik nog niet gezien wel zijn de koolmeesjes al weer volop aanwezig.
En 4 eksters al weken op rij en het zijn eersteklas pesters richting ander vliegend spul,
maar voor de kraaien gaan ze toch maar aan de kant.
Ik wacht dus nog maar even met voeren, ben bang als ik nu zoetjes aan begin ik die wit-zwarte pestkoppen niet meer kwijt raak en
zodoende ook weinig andere vogeltjes in de tuin krijg.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#299 Bericht door Liesbeth60 »

Goedenavond allen.

We zijn vandaag met onze poezenkinders naar de dierenarts geweest voor hun APK keuring.
Op een paar vlooitjes na, zijn ze beiden goedgekeurd. Joepie!
De dierenarts was zeer tevreden. Goed gewicht, glanzende vacht enz.
Gijs vond de prik maar niets, heeft luid geprotesteerd. :?
Noor heeft zich voorbeeldig gedragen, geen kik gegeven! Stoere meid. :lol:
Volgens de groeicurve moeten het flinke katten worden.
Gijs moet op zo'n 6½ kilo uitkomen en Noor tussen de 5 en 5½ kilo. :shock:
Ik ben zo opgelucht dat ze gezond zijn.
Over drie weken mogen we voor de tweede prik terugkomen.

Barbara, gefeliciteerd met het herstel van je schildpad. Je mag terecht trots zijn.

Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor straks welterusten.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#300 Bericht door Dorine »

Gefeliciteerd Liesbeth,
blijft toch spannend zo'n eerste apk.

Inderdaad flinke katten maar och, die paar kilootjes doet geen pijn als ze op je tenen gaan staan.
Is met ons huisdier wel anders ... 400 kg :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten