Stamtafel November-2010

Bericht
Auteur
Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#26 Bericht door Maria »

ja zeker neeltje maar ik wil meer

maria

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#27 Bericht door Barbara »

Goedemiddag allemaal,

het zal wel komen omdat mijn weerstand minder is want ik heb kougevat en zit hier bergen zakdoeken te bevuilen. Afbeelding

We zijn dus naar die nieuwe makelaar geweest. Een leuke enthousiaste vent die helemaal begreep wat we bedoelen. Dat was dinsdag. Woensdag gaat de telefoon dat hij al iets gevonden heeft. Nu gaan we donderdag al kijken.Een piepklein boerderijtje net over de grens bij Coevorden.
Ik vind het zooooo spannend.!!!!!!!!!Afbeelding

Roos, eindelijk weer een foto van een bord van je. En wat voor eentje, prachtig Afbeelding

Peet, leuk paarden verhaal weer en ik geniet ervan dat het zo leuk met Henk gaat dat is volgens mij heel bijzonder.
Ben je nog wezen protesteren?

Joke, wat een bijzondere dag. Krijgen wij ook nog een foto van het bruidspaar te zien? :lol:

Ik moet wat doen van mezelf maar veel puf heb ik niet.

Fijne dag allemaal!!!

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#28 Bericht door roosje »

Goede middag allemaal,

Barbara, sterkte met de verkoudheid. Pas goed op jezelf.
Leuk dat het een enthousiaste makelaar is en al zo snel iets voor jullie heeft gevonden. Ben benieuwd naar het boerderijtje.

Dorine, het was vannacht een van de warmste nachten van november. Niet zo gek dat de beestjes en planten van slag zijn. Ook hier van het weekend nog volop lieveheersbeestjes gezien.

Petra, dat klinkt weer helemaal top zoals Henk reageert. Leuk hoor.
Veel plezier vandaag met je pupil.

Neeltje, ook al last van het lege nest syndrome :? Net als Roely lees ik.

Ik loop eigenlijk als een kip zonder kop rond. Heb de stoute schoenen aangetrokken en ben nu mijn kamer aan het leegmaken om de witkwast er over te gooien. Daarna is de badkamer aan de beurt dan de slaapkamer en dan zie ik wel wat nog meer, als ik de puf over heb. Vooral mijn kamer is er erg aan toe omdat ik daar het meeste verblijf en ook rook. Maar daarna is het weer een pareltje. 8) Dan kan ik verder met mijn keramiek schilderen in een opgeruimde kamer.
Hier giert de wind om het huis maar koud is het niet.
Beste mensen ik wens jullie een fijne dag.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#29 Bericht door Dorine »

Goedemiddag,

Fijn voor je Barbara dat je nieuwe makelaar zo enthousiast is.
Hopelijk is dat boerderijtje dan ook precies wat jullie zoeken.
Ben ook benieuwd, staat ie ergens op internet? dan kunnen we meekijken.

O jee Roos, aan de schoonmaakwoede :lol:
weer om er op uit te gaan is het ook niet en je moet toch wat :roll:

Ik ga zo maar even wat boodschappen doen, metalen silo's kopen voor de vetbollen en pinda's want de eksters mollen dus alles :(
en even kijken of ik een nieuwe opvangzak voor mijn bladzuiger kan kopen,
die ik heb is inmiddels aan alle kanten stuk, overal komt er opgezogen blad uitgevlogen en dat schiet niet op en
gister begaf de rits het ook nog eens.

Mensen waai niet weg :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#30 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Tja Neeltje, hier waait het ook fors; kan me amper staande houden. :lol: Vreemd he dat 'opruimen' altijd heel dubbel is, zo ervaar ik het ook althans en da's niet 'kindertjes' gerelateerd zoals bij jou en Roely.

Helaas Roely, ik ben vandaag veel 'op straat'. Had vanmorgen een afspraak, moest met de auto nu, ik woei bijna van de weg af. Moest met 2 handjes sturen. :wink:

Ik begrijp je helemaal Maria, kun je je poezeneigenaren niet vragen Poes binnen te houden? Denk 't niet maar ach...

Arme Barbara, nu weer snip. Beterschappies! Met die makelaar lijkt het goed te gaan, hoop dat jullie nu eens succes boeken, het mag wel eens, toch? Houd je ons op de hoogte? :wink: Nee, ben niet wezen protesteren, ik ben niet zo van de mensenmassa's. Krijg al snel het gevoel dat ik onder de voet gelopen ga worden (kan makkelijk met die 1.61m van me :lol: ).

Nu Roos, dat klinkt niet echt als 'kip zonder kop', zo te lezen ben je heel hard aan 't werk! Als je kamer weer een pareltje is, stop je dan met roken (in je kamer dan? :lol: ). Aan de andere kant, wel roken houdt je bezig....

Dat schiet inderdaad niet op zo met de bladzuiger Dorine. Zie 't eigenlijk voor me, jij willen opruimen terwijl de blaadjes om je oren vliegen. :lol: Prachtig!

Zo, nog wat dingetjes doen en dan op met trammetje naar de stad. Moet wel m'n best doen niet weg te waaien, misschien wat bakstenen in mijn jaszakken doen?

Fijne dag allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#31 Bericht door Dorine »

Vanmiddag dus op pad geweest voor een nieuwe opvangzak voor de bladzuiger.
Gisteravond kwam ik erachter dat de Fixet die los verkoopt en gelukkig had ie er eentje liggen die op mijn oude bladzuiger past,
kan ik weer vooruit voor nog geen €8 en als deze zak versleten is zal de bladzuiger ook wel de geest geven of dat snel doen of al gedaan hebben..

En ben bij de tuincentra geweest voor pinda- en mezenbollensilo's.
Jeetje zeg, ik schrok me een hoedje wat dat spul kost, een gammel slap gevalletje voor de pinda's, waarvan je de gaas zo induwt,
kostte €8,95 en voor de mezenbollen kwam ik alleen een soort groot ei tegen met de nodige tierelantijntjes eraan waar ik helemaal niet van houd.
Het ding moest je openbuigen om er een mezenbol in te stoppen dus het zal ook wel heel snel uit model zijn.
Na wat tuincentra, de boerenbond en doe-het-zelfzaken kwam ik bij de praxis en daar hadden ze redelijk fatsoenlijke silo's voor een hele leuke prijs,
€3,79 voor de pindasilo en €3,99 voor de mezenbolsilo.
Ik heb maar van ieders twee gekocht en dan is het met die prijzen nog wel te doen.
Hopelijk blijven de eksters en die zwarte rotzakken nu van het eten wat voor de kleintjes bedoeld is af.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#32 Bericht door roosje »

Die zien er inderdaad goed uit Dorine. Ook mooi dat je nog een zak voor je bladzuiger hebt kunnen vinden.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#33 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Bedankt voor de tip Dorine, ziet er inderdaad 'degelijk' uit. De praktijk zal 't uitwijzen. :wink: Fijn, kun je weer rommelen met je blaadjes. :lol:

't Was weer superduper met Karen. Heerlijk gegeten in het biologisch restaurant, voor het eerst miso soep en schorseneren tempura geproefd, jummie!! Karen's toekomstplannen besproken, ze wil verder gaan studeren. :lol: Ze heeft natuurlijk (nog) moeite met de uitspraak. Had een mafkees haar aangeraden naar een logopedist te gaan. Ik Karen verteld dat ik dat overdreven vind; gewoon oefenen! Karen lachtte en gaf me gelijk. Volgende week gaan we dus uitspraak oefenen (ik heb een boekje met de technieken thuis, dus dat moet lukken).
Op de terugweg pech; er konden geen trams rijden. Tja, ik kan hier alleen maar per tram komen. Zou dus naar huis moeten lopenin ca. 1,5 uur.
Gelukkig hoorde ik even later dat alleen mijn directe tram uitgevallen was. Kon wel met metro en een andere tram rijden die voor de gelegenheid doorgetrokken was. Pff, dat was mazzel! Heb er ook 1,5 uur over gedaan, maar wel wat comfortabeler. :lol:

Nog even bankhangen met De Dozemans; ze had me duidelijk gemist dus nu even extra knuffen. :lol:

Truste allemaal, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#34 Bericht door Dorine »

Goedemorgen,

Het waait nog steeds stevig en af en toe valt er wat lichte miezerregen.
Blaadjes vallen snel met deze wind, de kleur is van de bomen, dat moet je nu op de grond zoeken.
Jammer, het was zo mooi overal.
Het zomerspul, zie foto, bloeit maar door en het ziet er best nog goed uit en dat in november :shock:

Afbeelding

Vanmorgen 2 voedersilo's opgehangen en de meesjes weten die toch wel snel te vinden :D
Grappig was het toen er een paar eksters verschenen, de netjes met pinda's en mezenbollen lieten ze niet met rust maar
naar de silo's keken ze niet om.
Ze weten blijkbaar dat dat vergeefse moeite is, slimme vogels :thumleft:

Prettige dag allemaal.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#35 Bericht door Barbara »

Goedemorgen allemaal,

Jeetje wat een storm vannacht. Het is nu echt herfst maar wat raar warm voor de tijd van je jaar. Nu staat er nog een flinke wapper en het regent.

* Dorine, ik maakte vroeger met de kinderen die pindasilo's zelf.
Een metertje cm²ruitjes gaas en een draadtang en je kon er heel wat maken Zoals je vroeger op school leerde een doosje vouwen van een vouwblaadje maar nu de langwerpige vorm.

He wordt tijd dat ik eens wat beter oplet hoe Gert al die stroomkabeltjes voor de schildpadhokken doet want nu is er een soort storing en zitten 2 schildpaddenbakken zonder licht en ik snap niet hoe dat kan. In de winter zijn ze wel afhankelijk van die lampen want die zorgen voor de warmte.

Mijn computer doet raar, ik weet niet waar het aan ligt maar als ik zie dat ik een fout gemaakt heb en dan de cursor er tussen klik om te verbeteren dan haalt ie steevast de volgende letter weg. Heel vervelend.
Ik kan ook geen spaties meer tussen de woorden maken na een fout dus mensen een berichtje met veel fouten dit keer, sorry :oops:

Heb een fijne dag :D

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#36 Bericht door Yleor »

Ah, en straks allemaal dode eksters en kauwtjes in je tuin Dorine....omgekomen van de honger. Die lijfjes hebben ook eten nodig...

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#37 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

Jeetje Dorine, het lijkt wel voorjaar in je tuin! Yep, eksters, kraaien en kauwtjes zijn slim (maar hebben ook honger). :wink:

Barbara, lastig met die draadjes en lampen; misschien zijn de lampen gewoon kapot? Voor wat betreft je PC, helemaal afsluiten en opnieuw opstarten wil vaak helpen.

Roely, ben het met je eens. :lol:

Ik ga onderduiken, wens jullie allen truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#38 Bericht door roosje »

Een uur al weer. :shock:
Mijn plafond is nu wit morgen de muren. Verder hier ook wat opgeklaard. 8)
Mijn espresso apparaat heeft het begeven dus morgen ook maar op een ander apparaat uit.
Gisteren weer supergenoten van Autumnwatch en een ding is zeker ik ga een keer naar het eiland Mull aan de westkust van Schotland, wel 50 koppels Zeearenden die daar zeker in het najaar goed te obsereveren zijn, daarnaast veel andere soorten roofvogels zoals de Blauwe Kiekendief en de Steenarend en dan de talrijke andere vogels. ook de Zeeotter komt daar voor. Het landschap is werkelijk schitterend.

Roely, Dorine zal vast ook nog wel wat voor die "rovers" strooien heb ik zo'n vermoeden.

Dorine, dat is zeker nog een mooie bloemenweelde in je tuin. :) :!:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#39 Bericht door Yleor »

Lijkt me een geweldige trip Roos!
Dorine, wat een plaatjes! En het is al november...

gerrit112
Berichten: 227
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 22:21:22
Contacteer:

#40 Bericht door gerrit112 »

@ Barbara : een keer de knop "insert" indrukken.
Alles komt Goed !!!

Voor mijn waarneming en overige info :

http://www.freebirds.nl/slechtvalken/

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#41 Bericht door Dorine »

Goede avond,

Karate kid in het klein :lol:

Tja die eksters van hier :?
Je hebt van die straatbendes die de buurt onveilig maken,
hier heb je van die eksterbendes die de tuinen onveilig maken.
En verhongeren ..... ze zijn moddervet.

En ik kwam dit artikel tegen op de site van de vwg Den Helder,
www.vogelwerkgroepdenhelder.nl
omdat ik niet rechtstreeks naar dit artikel kan linken heb ik er maar even een screenshot van gemaakt

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#42 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

Nou nou Roos, zo te lezen ben je erg hard aan het werk. Goed hoor, chapeau. :wink: Koop morgen (eigenlijk: vandaag) een Nespresso, misschien krijg je George Klooney erbij. :lol: :lol:
Dat klinkt gaaf de reis naar Schotland, gauw doen des te eerder kun je genieten.

Barbara, zit wat in de tip van Gerrit; heeft 't geholpen? Want inderdaad, je PC opnieuw opstarten doet niets aan de 'insert toets'. :wink:

Dorine, ik ben wellicht wat zwaar op de hand, maar dat hamsterfilmpje vond ik echt niet leuk, sorry daarvoor. :oops: Het diertje was zwaar in de verdediging en werd opgejut. Zielig.
Wel een superartikel over de zware loopvogel; jeetje, ben eigenlijk wel blij dat ze vandaag de dag niet rondhupsen! Moet er niet aan denken. :shock:

Het is feest hier. Dozemansje en ik zijn vandaag 12 jaar bij elkaar. Ik kan haar niet blij maken met iets lekkers (ze is matig met eten) dus heb ik haar mezelf aangeboden: dit poezenkind heeft dus superpersoneel. :lol: Mag denk ik niet achter de pc, meer zoiets:
Afbeelding

Zo tijd voor bedje. Wens jullie allen truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#43 Bericht door neeltje »

Goede morgen

@Roosje, ik heb ook zo genoten van de uitzending Autumnwatch. Wat een prachtig eiland is dat :!:
@Dorine, flinke vogel is dat geweest, alleen die snavel al :? Bijzondere vondst.
@Petra, dat Doosje heeft toch maar geboft met jou als baasje. Mag zelfs op de slaapkamer komen. Boven is voor onze Storm verboden gebied, alleen de badkamer ziet hij wel eens van binnen 8)
@Barbara, is het gelukt met je computer? Ik ben trouwens benieuwd hoe het donderdag gaat aflopen, jullie moeten nog even geduld hebben, wat kan een week dan lang duren hè? Succes!
@Roely: wij hebben ook voor ieder kind spulletjes bewaard. Mijn vader heeft houten kisten gemaakt, mooi beschilderd en die hebben ze als kleuter gekregen. Daarin hebben wij van alles in bewaard. Eerste schoentjes, tekeningen, knutselwerkjes, rapportjes enz.
Het gaat wat kouder worden las ik net, is niet erg, het mag van mij best gaan winteren. Liever als die regen.

Iedereen een fijne dag!

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#44 Bericht door roosje »

Goede middag allemaal,

I zit in een mooie wit geworden kamer. Alles weer op zijn plek en schoon.
Pfff het koste even wat tijd maar het is een heerlijk gevoel. Ik kan er weer tegenaan.
Heel de middag heeft het hier geregend bah. Ik hoop dat het morgen dus droger is want dan ga ik er op uit.
Zo maar eens een potje koken. En trouwens vanavond de eerste aflevering van Great migrations van National Giografic ingesproken door Jeroen Crabe.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#45 Bericht door Yleor »

Im Amstelveen waren vanmiddag Pestvogels waargenomen, ik er dus op af, in plaats van naar de sportschool zoals ik afgesproken had. Nou, wel kennisgemaakt met een andere fotograaf, maar niks gezien. Het is wel koud geworden zeg, maar gelukkig ook droog en zelfs zonnig op het laatst. Wie weet hoe mooi het morgen is!
Ik heb erwtensoep gekookt, had ik zin in, het staat trouwens nog steeds op, straks nog rookworstje erin, en dan kan Erik meteen eten als hij thuiskomt van een hele dag voetbal, eerst Ajax en daarna zelf fluiten bij AFC.

Mooie witte kamer, je had wel moed Roos. Ik moet hier nog steeds slaapkamers opruimen, eigenlijk moet ik gewoon een zooi weggooien, het ligt al anderhalf jaar zo.... af en toe gaat er wat weg, maar het moet gewoon in één keer. Moed verzamelen!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#46 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

Neeltje wat een lief verhaal over de houten kisten. Heel bijzonder! Ben met je eens, laat het maar winteren (des te eerder wordt het voorjaar! :lol: ). Enne, Dozemansje mag alles. :wink:

Roos, wat een heldenmoed heb je verzameld. Zo te lezen ook veel eer van je werk; super! Is het espresso apparaat nog wat geworden? Ik wens je morgen ook goed weer.

Jammer Roely dat je de pestvogels gemist hebt. Toch heeft 't wel wat opgeleverd. Erwtensoep... al eeuwen niet gegeten. Misschien omdat een vegetarische versie niet te doen lijkt? :wink:
Voor zooi weggooien is inderdaad moed nodig. Mijn eigen ervaring is dat als de knop eenmaal om is het 'ruimen' gestadig vordert. Ik moet mijn berging nog onder handen nemen, verhuisdozen vol met jeugdherinneringen, wat moet ik ermee? Ballast, dus wegmikken. :lol:

Dozemansje en ik hadden een heerlijk dagje, ben wel 'moe' want een van haar favoriete spelletjes is krijgertje spelen rond de huiskamertafel. Pff...

Wens jullie allen truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#47 Bericht door Maria »

dorine die duif hebben wij hier ook zitten die niet goed in zijn veren zit het is gewoon rui

maria

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#48 Bericht door Barbara »

Goedemorgen allemaal,

Mijn computer deed het al gauw weer na een lief mailtje van Piet onze computerexpert :thumbsup:

Brrr, fris hier, een echte herfstmorgen.
Gert is nu ook ziek,dat heb je zo in families.
Met mij gaat het een stuk beter alleen nog veel hoesten vooral 'snachts.

Het schaatsen is weer begonnen en ik heb weer genoten al kan ik me erg opwinden over de nieuwe regel. Ik zie er totaal het nut niet van in.
Dat is trouwens wel iets wat ik zal missen als ik in Duitsland woon. Schaatsen en Mart Smeets :lol:

Lieve mensen, heb een goede dag :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#49 Bericht door Falcon »

Petra, verhuisdozen vol met jeugdherinneringen..
Hoop dat je er wel wat van bewaard, want niet alles is ballast (denk ik), en dat je de beste herinneringen bewaren kan.
Vind het erg knap van je om zo op te ruimen, bij mij is de knop nog niet om.

Roos, goed van je om zo in huis bezig te zijn en vooral fijn dat je van het resultaat genieten kan.

Roely, jij hebt net als ik moed nodig... succes.

Fijne dag allemaal! En beterschap voor Gert.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#50 Bericht door Joke »

Middag allemaal.
Dank nog voor alle felicitaties met het huwelijk van mijn zoon en schoondochter.

Wij voeren ook alweer een tijdje hoor.
Hebben heel veel mezen, merels een duif een turkstortel paartje, een of twee gaaien roodborstjes en een aantal vogeltjes waarvan ik nog niet weet wat het is.
Lijkt op een vink maar zou ook heel goed een heggenmus kunnen zijn.
Zoeken dus in de boeken.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gesloten