Stamtafel Februari-2011

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#126 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Joke, de spanning loopt op :!:

Een heel gezellige middag gehad in Antwerpen. Veel zitten kletsen en lachen onder het genot van koffie met taart in het cafe/restaurant van de Bourla schouburg. Een aanrader voor wie eens wat anders wil.
Afbeelding.

En net als vorige keer dat ik een Valk rond de cathedraal zag vliegen en hoorde roepen, vlogen er nu twee rond de Boerentoren, ook hier waren ze druk aan het roepen naar elkaar in vlucht. Ik heb even staan kijken naar het stel. Erg leuk :) De Boerentoren is een hoog kantoorgebouw in Antwerpen.
Bij thuiskomst zat er dan het mannetje Sperwer op zijn gemak op het voederhuisje de tuin te observeren.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#127 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Inderdaad, stilletjes! Geen nieuws van Joke. Joke bivakkeert ook op Hyves, ook daar geen seintje. Stilte.

Wow Roos, dat een heerlijke gelegenheid in Antwerpen. Vroeger kwam ik er vaak, een heerlijke stad! Je sperwer heb ik al bewonderd; voelde me wel aangestaard hoor. :lol:

Adrie, gaat het weer een beetje?

Vandaag m'n auto opgehaald, een forste rekening :cry: :cry: terwijl ik flink gematst ben (iets van 30 jaar klant zijn heeft voordelen!). Maar ja, het blijft de overweging dat ik voor het reparatiebedrag (€490,-) geen 'nieuwe' auto kan kopen. Het is dus of het oude karretje uit 1992 oplappen of hem de deur uit doen. Dat laatste probeer ik te voorkomen; vind het niet echt een optie. Enfin, hij is weer voor 'n jaar goedgekeurd.

Na het ophalen gelijk doorgegaan naar de paardjes. Het was zonnig, droog, we hebben heerlijk gelopen! Henk heeft de hele weg zitten lachen en kraaien.

Tot slot wil ik graag de nieuwste medewerker van Downingstreet 10 London aan jullie voorstellen. David Cameron heeft besloten een muizenvanger aan te stellen in de 'persoon' van Larry, een asielkat. Klik op de 1e foto, dan zie je de volgende. :lol:

Meet/ontmoet Larry

Ga vroeg naar bedje, ben moe. Morgen weer een drukke dag. Slaap lekker allemaal. Joke, houdt ons niet langer in spanning? :lol:
Speciaal truste voor Adrie.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#128 Bericht door Adrie »

Lief hoor Petra, ja het zijn een paar rotdagen. Maar we moeten verder.
Fijn dat Henk het zo naar zijn zin heeft gehad, En die Sperwer zou ik wel heel graag op mijn balconnetje zien vershijnen.En even over de paarden van mijn dochter Shannon is 22 jr, KWPN en Ma-Belle is volbloed 31 jr.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#129 Bericht door Yleor »

Gelezen in het Vogeldagboek van Adri de Groot:

Actie voor de Shoco als nationale vogel Aruba!

In ons land kennen we vele organisaties die opkomen voor natuur en milieu.
Op Aruba, tropisch stukje Nederland, ontbreekt vrijwel elke vorm van natuurbescherming.
Om meer aandacht voor de natuur en de vogels te krijgen is de Aruba Birdlife Conservation
een actie gestart om de zeldzame Arubaanse holenuil te benoemen tot nationale vogel.

Van deze op onze steenuil lijkende soort bestaan nog maar enkele tientallen paartjes,
die uitsluitend op Aruba voorkomen. De bevolking noemt hem liefkozend Shoco.
Het woord 'shoco' wordt op Aruba geassocieerd met lieve gevoelens en wijsheid!

Wat wij kunnen doen om onze overzeese landgenoten te helpen bij de vogelbescherming?
Bekijk eerst het leuke filmpje over de Shoco's (klik hier) en verstuur een e-mail aan
aruba.birdlife.conservation AT gmail.com (vervang AT door een apenstaartje @)
met in het onderwerp "The Shoco for Aruba's National Bird" en in de tekst iets als
"Hierbij ondersteunen wij van harte de actie The Shoco for Aruba's National Bird".
Uiteraard mag elke andere tekst ook, wel even uw naam in de e-mail vermelden.
Het is een kleine moeite waarmee we onze Arubaanse vogelvrienden kunnen steunen. Doen!

Wilt u nog meer helpen? In dat geval verzoeken de organisatoren ook uw familie en kennissen
te stimuleren, bijvoorbeeld door dit (stukje tekst uit) Vogeldagboek door te sturen.
Ik heb inmiddels mijn e-mail ter ondersteuning van de Arubaanse Shoco verzonden!
Kijk trouwens ook eens op Facebook bij Aruba Birdlife Conversation.

Afbeelding

Arubaanse holenuilen, Shoco's (Athene cunicularia arubensis, Aruba Island Burrowing Owl).
Foto Greg Peterson©, Aruba Birdlife Conservation

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#130 Bericht door Joke »

Goede morgen allemaal,
Wat lief dat jullie zo mee leven.
Nee nog steeds geen kleinkind geboren.
Maar moeder voelt zich goed en loopt vrolijk door.
We wachten maar weer af.
Fijne dag allemaal en is schitterend weer.
Echt een dag om met je kleinkind te wandelen. :lol:
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#131 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Mooie oproep Roely voor een mooie vogel! Ik geef er - helaas - geen gehoor aan
(wil mezelf niet zo op Internet achterlaten).

O o Joke, wat spannend. Wat wandelen betreft: nog even geduld. :lol: Dank je wel voor de update.

Ga zo dadelijk mijn wekelijkse boodschapjes weer binnensleuren. Fijne dag allemaal. Sterkte met de wacht Joke. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#132 Bericht door Lucje »

Roosje, dat ziet er heel gezellig uit in Antwerpen! Petra, wat een dure reparatie zeg. Maar je hebt voor die prijs inderdaad geen andere auto. Fijn dat Henk het weer naar z'n zin had :) Joke, dat wandelen komt nog wel. Wat dat betreft ga je een goede tijd tegemoet :D Roely, wat een mooie uilen! Adrie, ik hoop dat je je gauw weer wat opgewekter voelt. Mooie paarden!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#133 Bericht door Petra »

Inderdaad Gerda, duur 'geintje'. Maar ja, dingen gaan zoals ze gaan, ik kan er ook niets aan doen. :lol:

Net op 't nieuws dat we morgen 'last' krijgen van een zonnestorm, zie artikel NOS van zojuist:


Zonnestorm zorgt morgen voor verwarring?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#134 Bericht door AnneMarie »

@Roos: de Bourla Schouwburg ken ik. Mooi gebouw en gezellig. Meer dan 15 jaar geleden was ik daar voor het eerst. Een collega bestelde toen 'Witlofsoep' :shock: Had er toen nog nooit van gehoord, maar zij vond het lekker! :lol:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#135 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Joke, een ding is zeker. Eens zal het gebeuren. En dan kan je wandelen en wandelen en wandelen :)

Arme Petra, wat een kosten allemaal. Maar ja een andere auto is niet een optie. In elk geval kan je weer heerlijk doortuffen in je mooie bolide.

AnneMarie, leuk dat je wel eens in de Bourla bent geweest. En heb je inmiddels al eens witloofsoep gegeten :wink:

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#136 Bericht door Joke »

Goeden avond,
En nog steeds geen kleinkind.
Wel is ze vandaag weer op controle geweest.
Er werd wat eiwit in de urine gevonden.
Nu 24 uur urine opvangen en dan zaterdag voor tien uur naar het ziekenhuis brengen.
Het zal niet lang meer duren op de ene of de andere manier komt het kindje wel.
We wachten dus nog steeds in spanning af en houden haar lekker in de gaten :D
Alweer bedankt voor jullie lieve meeleven reacties.
Ik hou jullie op de hoogte :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rosta
Berichten: 233
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 1:02:10
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

#137 Bericht door rosta »

@ Roosje, ik ken de Bourla ook goed, onze zoon woont al 15 jaar in Antwerpen , dus wij komen er ook regelmatig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#138 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Roely, Mail verstuurd ter support van Shoco en de arubaanse vogelbescherming.
Mooi filmpje trouwens.

Joke, dank voor de update. :)

Rosta, leuk dat je ook een frequente bezoekster bent van de Bourla :)

Vanmiddag nog even er op uit geweest. Eerst naar de Turnhoutse Vennen daar in de verte twee Wulpen zien overvliegen. Voor de rest zat al het spul erg ver weg. Dan nog maar even richting Landschap de Liereman. Een boom vol met Vinken gezien en een Torenvalkje die nagezeten werd door een Kraai en later een ander Torenvalkje biddend in de lucht. En nog een Wulp die laag over kwam vliegen en zodoende kon vastleggen op de plaat.

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#139 Bericht door Adrie »

Wat zal jij genoten hebben met dit mooie weer Roosje,
Ik helaas niet.Het zakdoekenfeest is in volle gang.Bijna de hele dag op bed gelegen. Alles doet zeer, Ribben van het hoesten, mijn armen en benen enz.Dit is jaren geleden dat ik dit heb gehad,Ja vorig jaar Lichte longontsteking.met gekneusde ribben, :cry: :cry: :cry:
Straks maar weer een paracetamol,cod. en dan hopen dat ik wat kan slapen.
Welterusten Allemaal.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#140 Bericht door Dorine »

Beterschap Adrie.

Hier is het griepje zo'n beetje op zijn retour, gelukkig,
maar het was een stevig.

Tja, het was vanmorgen stralend weer, daarna trok het dicht en gelukkig tegen het middaguur weer helemaal open.
Ik ben niet op pad geweest, het griepje heeft ook in huis zijn sporen nagelaten en daar moest even wat aan gedaan worden.

Sterkte met wachten Joke :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#141 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Witlofsoep? Klinkt lekker!

Yep Roos, het was een ongewenste streep door de rekening. Het zij zo, wat ik eerder schreef de auto opdoeken is nu (nog?) geen optie.
Je hebt lekker buiten gebanjerd en mooie foto's gemaakt ook; die heb ik al bewonderd. Dank je!

Ach, arme Bijna-Oma-Joke. 't Kindje laat wel op zich wachten, prachtig! Nog niet eens geboren en dan al zo'n willetje. :lol:

Adrie, denk dat een 'welterusten' nu misplaatst is, dus voor nu een goede morgen! Hoop dat je je nu wat beter voelt na een goede, rustige nacht. Beterschap! Als het niet gaat, maar even de huisarts bellen denk ik?

Ik duik ook zo onder. Hard in het huis gewerkt vandaag, een lange wandeling gemaakt. Ben moe.
Morgen ben ik met een vriendinnetje op pad. Ze gaat haar 'oude goud' verkopen (de goudkoers is aardig hoog momenteel) en had behoefte aan gezelschap. Dat gaan we dus doen. Ben benieuwd hoeveel ze vangt. :lol:
Eerder al heb ik die actie uitgevoerd; had nog gouden vullingen en een kroon (uit m'n kiezen), bleek 24 karaats goud. Een dikke €100,- gevangen; niet verkeerd, toch? :wink:

Lieve mensen, truste, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#142 Bericht door roosje »

Arme Adrie, beterschap.
Misschien dat deze beelden je wat opvrolijken. En natuurlijk voor een ieder die dit positieve bericht kan gebruiken. 10 leuke foto's van een bijzonder Roodborstje

http://www.ad.nl/ad/nl/2835/planet-watc ... -God.dhtml

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#143 Bericht door Barbara »

Lieve mensen,
Even gauw een berichtje
Duim voor ons!!!!
We moeten om 11.00u bij de makelaar zijn met al onze officiele papieren.
Zou het lukken???? Ons droomhuis??!!!

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#144 Bericht door Zwiersje »

Wat grappig dat Roodborstje Roosje :D
Kan me indenken dat de dominee helemaal in haar sas is.

Nou Barbara dat wordt dan duimen vandaag :wink:
Succes vandaag!!

Ik kan me een beetje indenken hoe je je voelt Adrie
Hier hetzelfde verhaal.
Ik zou afgelopen dinsdag dus weer geholpen worden. Voordat ik naar de OK zou gaan werd mijn temperatuur even voor de zekerheid gemeten.
Helaas koorts dus mocht ik weer naar huis.
Ben zo blij dat het nu weer niet is doorgegaan. Ook ik hoest mijn longen onderhand uit mijn lijf.
Moet er niet aandenken om dat met een wond ook zo te moeten doen :roll:
Het begint gelukkig nu allemaal wat af te nemen

:lol: Lig in een deuk om het verhaal van Petra met de gouden vullingen verkopen :lol: Groot gelijk meid! Ik zou het ook doen :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#145 Bericht door nicole »

Barbara de duimen gaan ook hier de lucht in :D
Adrie van harte beterschap blijf maar lekker uitzieken in je bed.
Anita nu weer uitgesteld,wat een pech heb jij, sterkte.
Joke en familie sterkte bij het wachten,mischien kan je al wat slaapliedjes inoefenen om de tijd wat sneller laten te passeren veel geluk :D
groetjes nicole

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#146 Bericht door neeltje »

Ten eerste alle zieken beterschap :!:
Ik heb al van meer mensen gehoord, dat het een hardnekkige griep is, hopelijk zijn jullie weer snel beter.
Wel balen Anita, je moet maar denken: drie keer is scheepsrecht!

@Barbara, natuurlijk ga ik duimen voor jullie, veel succes :thumbsup:

@Roosje, wat een leuk verhaal van dat Roodborstje.

@Petra, een auto rijden is hartstikke duur. Ik hou ook altijd mijn hart vast als de auto van mijn echtgenoot naar de keuring moet.
Mijn auto heb ik jaren geleden opgeruimd, reed er zo weinig mee. Ik fiets en trein liever.

@Joke:

Mij is wel eens wijs gemaakt, dat er rond volle maan meer kinderen geboren worden, nou kijk dan maar eens hier:

http://www.kalender-365.nl/maan/actuele-maanstand.html

Fijne dag iedereen.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#147 Bericht door Joke »

Dank je Neeltje.
Dan zou het toch echt moeten komen vandaag. :D
We zien het wel he. :P

Ach Anita wat een ellende weer.
Hoop dat de volgende keer alles wel door mag gaan.
Sterkte meissie.

Barbara ik ga ook heel hard voor je duimen meissie :duimen:

Ga geen slaapliedje zingen Nicole dan wil het helemaal niet komen en slaapt het rustig verder in mama's buik :sleep:

Ja Peet auto's erg duur hoor.
Maar jij kan er weer even tegen en dat is ook fijn.

Adrie jij ook heel veel beterschap gewenst.
Ziek maar goed uit anders blijf je sukkelen :heart:
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#148 Bericht door Petra »

Goedemorgen Allen,

Jeetje Anita, da's ook wat! Inderdaad verstandig dat je operatie niet doorgegaan is. Had geen succes geworden met de hoestbuien. Beterschap!

Ben benieuwd naar Barbara's ervaring, zou ze zich hier juichend of als 'donderwolkje' melden?

Roos, je link bekijk ik later, Internet 'hikt' hier weer, word er een beetje moe van. :?

Ja Joke, ik denk ook dat je kleinkind vanavond/vannacht geboren gaat worden, met de volle maan. Met volle maan gebeuren allerlei wonderlijke zaken.

Hoop dat Adrie een beetje beter is.

Ach ja Anita, die vullingen, wat moest ik er mee? Lagen maar stof te verzamelen. Heb toen ook te zware oorbellen verkocht, kon ze niet in vanwege het gewicht. Wel fijn zo'n extra centje. :wink:

Neeltje, ik tram/fiets ook liever. Maar een auto is wel handig voor bijv. de wekelijkse boodschappen of om op plekken te komen waar je met het OV uren naar onderweg bent (de manege bijv.).

Zo, nu snel in de benen. Beterschap voor wie het nodig heeft, Joke sterkte in de wacht en Barbara....?

Edit: Roos' roodborstje bewonderd; wat een bijzonder verhaal! Dank je.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#149 Bericht door Lucje »

Aan alle zieken beterschap gewenst! Barbara, succes bij de makelaar! Joke, het is echt waar dat er met volle maan meer kinderen geboren worden. Mijn zoon is ook met volle maan geboren en ik weet nog dat de verloskundige toen zei dat het dan altijd veel drukker was met geboortes dan anders. Wij moesten er toen wel om lachen maar het schijnt echt zo te zijn :) Dat babytje zal daar dus op wachten :lol: Roosje, wat lief dat Roodborstje. Echt heel bijzonder en prachtige foto's. Daar wordt een mens blij van :D Anita, jij hebt wel heel veel pech dat de operatie weer niet doorgaat. Maar ze kunnen natuurlijk geen risico nemen en inderdaad, hoesten als je een operatiewond hebt lijkt me verschrikkelijk! Ik hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt. Dorine, gelukkig weer opgeknapt en dan weer meteen in huis bezig. Doe nog maar een beetje rustig aan hoor. Petra, het is helemaal niet zo gek om oud goud te verkopen. Meestal ligt het maar ergens in een doosje en heb je er ook niets aan. Ben benieuwd of je vriendin vandaag ook zoveel geluk heeft als jij toen had :) Adrie, heel veel beterschap gewenst!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#150 Bericht door Yleor »

Wat een spanning hier op het forum met Joke haar kleinkind, uitgestelde operaties van Anita, Barbara's droomhuis en Adrie's griep. Ik hoop dat het allemaal goedkomt, een gezond kleinkind, een gezonde Adrie, een gezonde Anita (moet je nagaan hoe belangrijk gezondheid is ...) en een gelukje met het droomhuis.
Vandaag is mijn jongste zwager 50 geworden, en mijn schoonzusje had de familie uitgenodigd zonder dat zwager dat wist. Gezellige verrassing, lekker gewandeld ondanks de koude en heerlijk gegeten. Net weer thuis. Morgen ga ik vogelen in IJmuiden, met de vogelwerkgroep; alle kledingstukken dubbel aan, want het wordt koud.
Ik ga de linken eens bekijken.
Adrie beterschap!

Gesloten