Stamtafel Februari-2011

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#276 Bericht door Adrie »

Dat wist ik niet, zo zie je er valt nog genoeg te leren voor mij, :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#277 Bericht door Falcon »

Hier heb ik bijna ski's nodig... :lol: Het sneeuwt dus..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#278 Bericht door Dorine »

:shock:

Stuur dat witte spul maar naar Oostenrijk, dat komen ze daar volop tekort.

Is ook te zien op de cam van Zwolle, de eerste campic is het tgras nog groen, de tweede van zojuist wit.

AfbeeldingAfbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#279 Bericht door Falcon »

Het ligt al bijna in de kast... brrrrrrr
Oké, zal het doorsturen naar Oostenrijk, maar ik ben bang dat het gesmolten aankomt. :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#280 Bericht door roosje »

Ach gosh arm vinkje.
Ik moest vanmiddag erg lachen.
Een duif zat op de schutting en het hoosde alsof de douche voluit stond.
Nou deze duif vond dat helemaal niet erg. Eerst ging de linkervleugel helemaal omhoog zodat alles onder zijn oksel kletsnat werd, daarna hetzelfde ritueel met zijn rechtervleugel. Hij genoot overduidelijk van deze douche. :lol:

AnneMarie, veel leesplezier dan. Dank voor de tip voor het boek van Vaclav. Niet gek dat Diaghilev daar ook in voorkomt. Deze figuur heeft veel betekend voor de kunsten en zal ongetwijfeld deze Vaclav ook hebben gekend.

Sneeuw in Zwolle :shock: Jeminee vind het genoeg geweest :?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#281 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Hier was het ook al zo bar en boos. Jeetje Dorine, dat vinkie staat bijna tot aan de knieen in het water. Vleugeltjes? Die uitdrukking kende ik ook niet. Gelukkig dat je lappie het niet begeven heeft. 't Zal je maar gebeuren (bij mij ooit eens, graag niet weer :lol: ) :lol:

Bij Herma sneeuw???

Enfin, hier ook wat Maria schreef, snertweer. Ik was gisteren ook al niet buiten geweest (snertweer :lol: ) dus ik moest en zou eruit van mezelf. Een lange wandeling langs de Nieuwe Maas gemaakt; ik kwam echt verzopen thuis! Zoiets als het duifie waar Roos over schrijft. Nee, geen warme douche genomen; dat had ik net gedaan. :?

Yep Roos, ik vind 't ook meer dan genoeg geweest! Ben de laatste 2, 3 weken meer dan moe 's avonds, volgens mij snak ik naar :sunny:.

Nieuwtje: Vicks zat vanavond (voor 't eerst??) in kraamhol 2, zie draadje. :wink:

Nu maar dus onder de wol. Adrie, al een beetje opgeknapt? Truste allemaal, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#282 Bericht door neeltje »

Goedemorgen,

Anita en Dorine, bedankt voor jullie enthousiaste verslag van de boekpresentatie. En Dorine nog bedankt voor de foto's natuurlijk.

@Herma, en was het appeltaartje lekker?

@Roosje, lekker aan het lezen, ik kan ook zo genieten van een goed boek.
Bedankt voor je tip.
Leuk die douchende duif :D

@Petra, Vicks heeft al eerder daar gezeten hoor.
Ik heb daar campics van geplaatst op 21 februari.

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#283 Bericht door neeltje »

Het boek Beleef de Lente was net in Koffietijd!
Leuk hoor!

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#284 Bericht door Joke »

Goeden morgen!
Na een druilerig en nat weekend nu mist.
Maar oma gaat lekker naar haar kleinzoon zo. :lol:
Fijne dag allemaal en tot later weer.

O ja mijn Charlotte is dit weekend verhuisd naar Tiel.
Weer een nieuw hoofdstuk begonnen :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#285 Bericht door Dorine »

Vanmorgen was Hans Peeters, schrijver van het Boek Beleef de Lente bij Koffietijd op tv.

Niet gezien? Geen nood :D

Koffietijd in uitzending gemist.

Hans is te zien vanaf 26.40 min.
Laatst gewijzigd door Dorine op maandag 28 februari 2011, 12:13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#286 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Morgen de start van het meteorologisch voorjaar. OK, kom maar op, ik ben er klaar voor. Wie niet? Ik merk al wat aan de vogeltjes, er wordt weer flink getjilpt (en de merels hoor ik 's avonds met bijna donker ook weer zingen). Overigens is het hier grauw, nat en mistroostig.

Vanmorgen mijn laatste zak (4,5kg) strooivoer aangebroken. Ik houd het daarbij, ga geen nieuw strooivoer meer halen.

Ach Neeltje, was ik weer eens vergeten van Vicks. :oops: Sorry.

Joke, geniet van je kleinzoon! Alles goed en voorspoedig met moeder en kind?

Dorine, dank voor je link, ik ga later vandaag wel even kijken.

Ik zie wel wat de dag me brengt. Fijne dag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#287 Bericht door Zwiersje »

goedemiddag allen :D

He wat leuk dat Hans bij Koffietijd was vanmorgen.
Kan helaas hier op het werk niet kijken (geen player) maar dat houden we dan maar even tegoed voor vanmiddag. :D

Nou Petra, ik ben er ook klaar voor hoor :lol:
Vind het wel jammer dat er geen Koolmees bij zit dit jaar, maar misschien zorgt huize Zwiers dit jaar voor Koolmezenbeelden 8)

Joke veel plezier bij jouw kleinzoon!!

Ik ga weer baasje blij maken 8) :lol:
Afbeelding

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#288 Bericht door Maria »

dorine ik heb het net gezien en het was heel mooi :lol:

maria

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#289 Bericht door Falcon »

Ik kan de uitzending niet (meer) zien, geeft closed aan... :shock:
Jammer!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#290 Bericht door Barbara »

Goedemiddag allemaal,

Jeetje, hier was het gisteren sneeuw en vanmorgen was de wereld wel erg klein. Dikke mist. Merah moest niet te ver weglopen want dan zag ik haar niet meer :lol:

Mooi verslag van de boekpresentatie Dorine en Anita

Joke veel plezier vandaag!!

Petra, hier fluiten al weken, de Koolmezen,hun voorjaarslied dus het voorjaar komt er echt aan. Mijn Forsitia staat op knappen :D

Kreeg net een SMSbericht via de huis telefoon. Raar is dat. Dat wordt dan voorgelezen :shock:
Donderdag wordt eindelijk de nieuwe wasmachine gebracht. Gelukkig want ik had geen schone kleren meer en voelde me zoooo vies.
Dat wordt de hele dag wassen draaien.

Ik ga de kattenbak schoonmaken. Een nieuwe taak en dat is weer even wennen.

Lieve mensen tot morgen.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#291 Bericht door Zwiersje »

Ik heb inmiddels ook de uitzending bekeken van Koffietijd, vreemd dat jij hem niet kon zien Herma.
Was ontzettend leuk om Hans zo weer terug te zien.
Ik moest nog wel lachen op het eind toen hij rap inging op Karin Bloemen :lol:

Nou Barbara nog een paar daagjes volhouden en dan hup aan de was :wink: :lol:
Kattenbak schoonmaken is zo gewend 8) :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#292 Bericht door Falcon »

Ik heb de uitzending inmiddels op lappie van manlief gezien.
Dus vanaf morgen dreigt de camverslaving weer flink toe te nemen.

Leuk je hier weer even te zien Barbara.
Straks druk met de was en weer schone kleren, maar nog even geduld tot donderdag.

Petra, de vogels worden dus nog even verwend door jou.. :D

Verder is het hier ook grauw en kijk ook ik uit naar de zon.
Vanaf morgenmiddag zal ie zich weer laten zien en hebben we gelijk nog een paar koude nachten.
Maar het voorjaar komt vanzelf wel.

Adrie hoe gaat het met je?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#293 Bericht door roosje »

Ik heb koffietijd ook bekeken met Hans Peeters. Mooie promotie voor het boek en de webcams :)

Barbara, nou dat wordt overuren draaien met de nieuwe wasmachine. En daarna strijken natuurlijk 8)

Joke, je hebt vast genoten vandaag van je kleinkind.

Vandaag de badkamer uitgemest en de rest boven gedaan, wasjes gedraaid en zilver gepoetst.
Morgen de benedenboel doen.
Daarna gaat de zon schijnen en dan kan ik zonder schuldgevoel weer de hort op 8)

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#294 Bericht door Joke »

Goede avond allemaal.
Heb genoten van mijn kleinzoon hoor.
Hij was erg huilerig vandaag maar heeft ook last van spruw.
Eerste dag vandaag zonder kraamhulp valt het allemaal een beetje tegen voor moeders he.
Hulp weg, man weer werken.
Oma heeft het mannetje lekker in bad gedaan.
Dat vond hij heerlijk en was helemaal stil.
Tot hij er weer uit moest. :D

Met mijn Charlotte nog even naar haar vorige woning geweest en alles spik en span achter gelaten.
Weer terug bij mams en kleinzoon was hij eindelijk even lekker in slaap gevallen bij haar op schoot.

Peet laat dat voorjaar maar komen ben het ook helemaal zat die kou.
Heb nu hoofdpijn en een zeer oor van de wind op de snorscooter.
Duik mijn bedje dus in.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#295 Bericht door Yleor »

Al die kou daar bij jullie, ik benijd jullie niet. Hier in Miami is het warm, het waait wel hard dus een krant lezen op het strand of in de tuinen bij de zwembaden is niet gemakkelijk. Ik heb een nieuwe camera gekocht, eentje die Eagle ook heeft, een lekker licht ding met dertig keer optische zoom. Hier gaat mijn duim niet verder van lijden. Wat me wel zorgen baart is mijn linkeroog. Vorige week kwam er opeens een heel duidelijk stuk eiwit los in mijn glasvocht. Nu ben ik gewend aan de zogenaamde mouches volantes, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik du moment dat het losliet ik het kon zien, uiterst scherp. Het is vervaagd tot een sliert links in mijn gezichtsveld. Erger is de vage vlek die tegelijk is ontstaan en die het kijken heel vermoeiend maakt omdat hij steeds in mijn gezichtsveld zwemt. Gisteren liet weer een stukje los, en vandaag weer. Ik maak me dus een beetje zorgen. Vorige week vrijdag nog wel even naar de dokter geweest, maar die vond het niet alarmerend. Maar nu de boel aan de lopende band loslaat vind ik het een beetje eng worden. Geen lichtflitsen dus geen netvliesloslating. Maarja, het is toch niet leuk.
Gisteren de hele dag op pad geweest met Hugo, zoon van het midden. Geluncht waar hij het leuk vond, naar de mall en een fotozaak tegengekomen, zijn kamer gezien op Williams Island, hele vluchten Kalkoengieren (net ontdekt dat het die waren) gezien die rond de hoge gebouwen cirkelen, de zakenrelatie van Erik gesproken en van hem een sjaal van Hermès gekregen en gauw geruild, wát een bedrag had die gekost, je schaamt je plaatsvervangend. Het is niet makkelijk iets leuks te vinden in die winkel waar je het geld voor over hebt, al had ik het gekregen. Een groot bord voor een salade ofzo gekocht. 's Avonds lekker gegeten met Hugo en toen naar de kamer (nouja, appartement is het, zo luxueus..) en in slaap gestort. Vanochtend om zeven uur op, beetje gelummeld, beneden buiten ontbeten, en toen op wandeling langs het strand na me goed te hebben ingesmeerd want o zo verraderlijk die zon. Allemaal meeuwen gefotografeerd, Geelpootmeeuwen, Lachmeeuwen, Koningssternen, Grote Mantel en de Kalkoengier. Langs de vloedlijn allemaal blauwe kwallen, prachtig. Nu aan de thee met koekjes en straks weer met Hugo eten. Leuk hoor, je kind weer zo vaak zien!

Joke, leuk hoor zo'n klein mannetje! Ik ben een beetje jaloers, maar hopelijk krijgt een van mijn mannen ook eens een kleintje.

Je klinkt opgewekt Barbara, fijn!

Uitzending heb ik niet gezien Dorine, maar Anita en jij zullen het wel spannend hebben gevonden! Niets niks, een boek.

Alle anderen krijgen ook warme groeten van mij, en Adrie beterschapswensen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#296 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Om met Roely's bericht te beginnen: wat leuk, nu ook 'n berichtje op 't forum uit Miami; we worden internationaal.
Vreemd dat eiwit in je oog zo herhaaldelijk loslaat. Zou het kunnen komen omdat je gevlogen hebt? Zo'n vliegtuigkabine staat immers onder druk? Ik zou er in de USA toch even naar laten kijken en er niet mee blijven rondhobbelen. Je weet immers niet precies wat loslaat? Ja, die vliegjes voor m'n ogen heb ik ook. Dat is al vervelend.
Veder dank voor het heerlijke verslag. Zo te lezen wil je ook wel Oma worden! :wink: Helaas, dat heb je niet in de hand. :lol: :lol:
Die sjaal van Hermès; oeps, dat zou hier bij de Gemeente al niet kunnen, cadeautjes onder de €50,- euro mogen aanvaard worden. Slim dat je 'm bent gaan ruilen!

Ook leuk om te lezen over Joke in haar rol als Oma. Jeetje, je hebt het er maar druk mee met je kinderen en kleinkind. Lijkt me toch ook wel heel fijn als je dat allemaal kunt doen voor de mensen van wie je houdt. Vanavond maar voetjes op de tafel, heb je verdiend.

Leuk Barbara dat je er weer even was. Hoe is 't met het huis in Duitsland gegaan? Fijn dat je weer een wasmachine krijgt. Maar uh, is er geen wasserette in Deventer? Hier zijn er nog altijd legio te vinden. Of buren waar je - tegen vergoeding - je was kunt doen? Kattenbak verschonen is 'n kat in 't bakkie. :lol:

Nu Herma, de vogels wekken niet de indruk dat ze verwend worden; ze stellen zich aan alsof ze omkomen van de honger. :lol: Ik ben echt aan het afbouwen, voer nog maar 1x per dag 'n beetje. Ja, je hebt gelijk; het voorjaar komt vanzelf. Vannacht 00:00 trouwens al de start van het meteorologisch voorjaar! :lol:

Slim bekeken Roos; nu al het binnenwerk en met mooi weer (woensdag geloof ik?) naar buiten. Waar heb je je zilver mee gepoetst? Wat je misschien wel (of niet?) weet is dat je met sigarettenas fantastisch kunt poetsen. Meen me te herinneren dat jij ook rookt? Als ik zilver ga poetsen spaar ik een paar dagen de as op; werkt als een tierelier!

Zo, nog even bankhangen en dan onder de wol. Ben alweer moe; mijn lijf en geest hebben zonnetje nodig.

Adrie, gaat het al wat beter? Truste allemaal, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#297 Bericht door Adrie »

Roely,
Fijn dat je zo geniet van je bezoek.Alleen niet leuk met je oog. Uitkijken hoor. Je hebt er maar 2 , en het is niet zo dat je er nog een over hebt, maar er een tekort komt.Hier gaat het berg op berg af. dacht dat ik het wel gehad had, maar heel de nacht op geweest, dacht ik stikte. Morgen laatste dag van kuur. en dan verder zien. Hoop dat ik een beetje kan slapen. Wat kan een mens tobben he!!En ieder voelt zijn eigen pijntjes het meest.
Leuk Joke, lekker de kleine in bad gedaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#298 Bericht door Dorine »

Jeetje Roely,
ik schrik een beetje van je oog. Dat is niet niks, poeh.
Ik was nog even op internet aan het neuzen geslagen over mouches voulantes, ik wist grofweg wat het was, nu een uitgebreid artikel gelezen.
Maak ons maar lekker met het mooie weer in Florida en de kalkoengieren, de vele soorten meeuwen ..... toe maar :wink:
Nog heel veel plezier daar, hopelijk zonder verder gedoe met je oog.

Geniet maar lekker van je kleinkind Joke,
van kleinkinderen geniet je veel meer dan van je eigen kinderen ..... hoor ik tenminste alle opa's en oma's zeggen.

Vervelend Barbara geen wasmachine, ik was al in paniek toen net voor de wintersport mijn droger na 19 jaar het voor gezien hield.
Maar er zullen toch wel andere mogelijkheden zijn voor een broodnodige wasje.

Nou de vogels hier eten niet maar vreten op dit moment.
Het lijkt wel alsof ze doorhebben dat de lente zo ongeveer begint en de mensen dan ophouden met bijvoeren.
Ik voer nog wel maar vandaag hebben ze niets gehad, vandaag was het kliekjes dag,
dan moeten ze de zaadjes die overal in de tuin op de grond liggen maar zoeken en opeten.
En ze weten het, alles wat normaal rondvliegt zat vandaag op de grond.

Adrie, het wil bij jou maar niet overgaan hè.
Je kuurtje had allang effect moeten hebben, dus is het niet echt aangeslagen.
Zelf neem ik sinds vrijdag acetylcysteïne van 600mg en het werkt, de rotzooi begint los te komen.


Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#299 Bericht door roosje »

He leuk een berichtje van Roely from the other side of the world :) Ook ik schrok wel even van je probleem met je oog Roely. Ik zou er maar snel mee terug naar een dokter gaan. Misschien niet in de States dan wel in NL. Ik heb ook wel eens van die golfjes in mijn ogen net of je onder water kijkt maar dat verdwijnt dan weer redelijk snel. Meestal krijg ik daarna een beetje hoofdpijn. Mijn zwager heeft dat ook en zei dat het een soort migraine van de ogen is. Je hoort van veel mensen dat ze daar last van hebben. Of jouw probleem hetzelfde is weet ik niet.
Verder leuk dat je het zo naar je zin hebt met Hugo en geniet van alle momenten. Daarnaast heb je al bijzonder vogels gezien en heb je een mooie camera aangeschaft. Tja, en zo'n sjaal van Hermes pfff die kosten een duit. Goed dat je het hebt kunnen ruilen. Nou meid geniet van elk moment, de zee en de heerlijke temperaturen samen met Hugo :!: .

Joke, fijn dat je zo genoten hebt van je kleinzoon. :)

Adrie, klinkt nog steeds niet goed. Het duurt inderdaad al erg lang :?

Ga zo mijn bedje opsnorren beterschap voor wie het nodig heeft en welterusten.

Gesloten