Stamtafel Februari-2011

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#26 Bericht door Adrie »

Nog even dit.
Je kan onder het bericht van een gebruiker klikken op profiel, en dan op op alle berichten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#27 Bericht door Lucje »

Anita, ik had ook gemist dat je naar het ziekenhuis moest. Balen zeg dat het op het laatste moment niet door ging! Ik hoop dat je arts snel beter is want dat wachten is altijd zo erg.
There will be sunshine after rain.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#28 Bericht door Zwiersje »

Ik had het ook verder helemaal niet gemeld hoor op het forum :wink:
Dacht dat komt daarna wel 8)
Waarschijnlijk wordt het nu in week 8 (over drie weekjes)

Ben wel lekker met mijn vriendin de hort op geweest en lekker koffie gedronken met natuurlijk wat lekkers erbij :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#29 Bericht door Adrie »

Zwiersje schreef:
Ben wel lekker met mijn vriendin de hort op geweest en lekker koffie gedronken met natuurlijk wat lekkers erbij :wink:
Is wel ff wat anders als 2 dagen Hotel :lol: :lol:
Maar die heb je nog tegoed. :wink: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#30 Bericht door Dorine »

Goede avond,

Nou Adrie, ik weet wel betere hotels dan zo'n kil ziekenhuis.
Ennuh, toch maar eens aan een mobieltje hoor, als is het maar in geval van nood.
En is zo'n loep op een standaard niet iets voor je, ipv een loep in je hand te moeten houden.


Gister voelde ik me al niet lekker en was al bang voor een blaasontsteking,
vanmorgen maar even een potje afgegeven bij de huisarts en ja hoor.
Ik ben er deze keer beroerd van, hoofdpijn en koorts erbij maar met antibiotica zal dat wel snel weg zijn.
Alleen krijg je van die dingen die je 4x daags in moet nemen, dus om de 6 uur, dus moet ik nog even wachter eer ik naar bed kan :(
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#31 Bericht door Zwiersje »

Meestal helpt de antibiotica wel snel.
Misschien beter om een wekker te zetten Dorine? :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#32 Bericht door Adrie »

Dorine,
Dit is zo,n Handwerkloupe, kan met een koordje om je nek, en ook staand, maar dan kan ik niet het hele toetsenbord overzien,
Maar event, grote letters van jullie zou wel fijn zijn (moet niet hoor)
Maar dan alle berichtjes en niet alleen aan mij. Ben nogal nieuwsgierig van aard, en wil dus alles lezen, :wink: :wink: :wink:
Zo en nou genoeg gezeurd Adrie :oops:
Wens je beterschap Dorine,Is vervelend en pijnlijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#33 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Ben ik weer. Helaas, weer een dag onder (jawel Adrie, onder) de handkar. :lol: Heb alles gelezen, dank voor alle woorden.

Het belangrijkste: Roely, sterk verder aan. Doe de komende dagen wel voorzichtig, het wordt 'zwaar weer' (storm, nee, niet Storm van Neeltje). :lol:

Anita, lijkt me geen fijn gevoel tegen het ziekenhuis aan moeten hikken. Ik heb zelf altijd; je kunt het beter maar gehad hebben. Sterkte de komende dagen.

Dorine, dat klinkt als een gemene blaasontsteking. Inderdaad, de medicijntjes slaan vaak snel aan. Beterschap, doe rustig aan!

Van de week een record, 2 zware sollicitatiegesprekken (1 vandaag) en 3 afwijzingen (2 vandaag). Jeetje, een baan vinden staat gelijk aan het vinden van de pot met goud aan het eind van de regenboog. :wink: Dus als jullie een regenboog zien, laat me even weten? Beter zoeken naar 't goud dan onder een handkar lopen. :wink:

Ik ga snel onder wolletje. Truste allemaal, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#34 Bericht door Yleor »

Onder de handkar, ja, dan ben je een hond ...

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#35 Bericht door roosje »

Goede avond,

Ships Dorine, blaasontsteking met koorts en hoofdpijn, gelukkig was je er snel bij om naar de dokter te gaan. Ik hoop voor je dat de antibiotica snel aanslaat. Beterschap :!:

Roely, nog niet helemaal optimaal, toch maar uitkijken dat je niet opnieuw kou vat door teveel van jezelf te eisen. Herstellen kost nou eenmaal tijd.

Petra, druk met solliciteren. Ik zal voor je duimen dat het in deze moeilijke tijden gaat lukken.

Anita, heerlijk dat je met je vriendin op stap bent geweest en jullie genoten hebben van koffie met wat lekkers.

De monteur stond mooi op tijd voor de deur en heeft het haperende onderdeel vervangen. Nu werkt alles weer naar behoren :)
Ga nog even de draadjes langs en dan naar bed.
Welterusten.

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#36 Bericht door Adrie »

Welterusten Roosje, en bedankt voor de grote letters. :wink: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#37 Bericht door neeltje »

Goede morgen iedereen.

@Adrie,
Er zijn tegenwoordig (gelukkig) heel veel voorzieningen voor mensen die slechtziend of blind zijn.
Mijn dochter komt bij een ex-medestudent, zij is blind, en inmiddels afgestudeerd aan de universiteit. Ik weet nog wel dat ik zo verbaasd was, dat mijn dochter aan het sms-sen was met haar. Heb jij daar al begeleiding of hulp voor gekregen?


@Dorine, blaasontsteking? Dat is niet fijn, beterschap!
Dat filmpje van Apeldoorn was erg leuk, ik kende het nog niet.

@Anita, ja, ook dokters kunnen ziek worden, maar wel balen, als je klaar staat om te vertrekken. Heb je je er helemaal op ingesteld, nu maar weer wachten....

@Barbara, gezellig, dat je er weer bent. Ik heb je verhaal over Merah al weer gelezen. Vind ik altijd leuk. Minder leuk zijn de dingen, die jullie de laatste tijd meegemaakt hebben. Hopelijk vinden jullie snel je droomhuis.

@Roely, toch niet helemaal fit? Hou het goed in de gaten. Ik ben nu weer een aantal dagen vrij, heb ook gezegd, dat ik niet gebeld wil worden om in te vallen. Er is bij ons, net als overal een chronisch gebrek aan personeel.
Maar ik ben ook geen 21 meer :wink:

@Petra, zie bovenstaande, misschien omscholen tot een baan in de zorg :D

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#38 Bericht door Yleor »

Neeltje, ik ga zo naar de Fit2Fit, dus het moet helemaal goedkomen met me :). Het lijkt me wel balen voor je dat moet zeggen dat je niet gestoord wilt worden, terwijl je weet dat er werk ligt te wachten, en werk met mensen is dan nog erger.

Er moet nog een banaan gepeld hier, en dan ga ik.

Fijne dag iedereen. En Dorine beterschap met het vervelende kwaaltje.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#39 Bericht door Barbara »

Goedemiddag allemaal,

Wat een somber weer en wat staat er een wapper.

We hebben op MP een Springer gekocht. Gert gaat 'm vanmiddag halen. Een Springer is zo'n veer die je aan je fiets maakt voor de hond. Nu Merah leert naast de fiets lopen, is dat wel zo veilig voor mij. Kan ik mijn handen aan het stuur houden :D

Arme Dorine, alweer ziek. Lieve schat ik hoop dat het gauw over is.

Adrie, wat lastig voor je. Kun je niet zo'n ding krijgen , die dokters op hun hoofd zetten? Dan heb je ,je handen vrij :lol: Alle gekheid op een stokje maar het is wel een idee!! De loep zo aan je hoofd bevestigen dat je 'm als een soort klep naar boven en beneden kan klappen.

Eindelijk na alle ellende staat de wasmachine nu in de badkamer en kan ik gaan wassen. Er is ondertussen een hele berg ontstaan. Dus lieve mensen,ik heb het druk en zie jullie morgen wel weer :D

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#40 Bericht door Barbara »

Goedeavond allemaal,

Herinneren jullie onze witte kat Matjang die 2 jaar geleden vlak voor Djati overleden was??
Vorige week zei ik tegen Gert dat ik hem toch wel erg miste. Eigenlijk dat ik een kat om me heen mis. Ik heb mijn hele leven katten om me heen gehad en er miste gewoon iets. Wij hadden afgesproken dat we zouden wachten met een andere kat tot we in Duitsland zouden wonen. Gaan we vandaag die Springer ophalen en zit daar een kat die een goed tehuis zoekt. Precies Matjang alleen een meisje. Wij keken elkaar aan en waren verkocht. We hebben haar meegenomen. Ze is 6 jaar oud erg knuffelig en aanhankelijk. Ze durft nu alleen haar mandje nog niet uit. Ze is wat bang voor Merah en kan flink brommen. We laten haar maar met rust. Het komt vanzelf wel (hoop ik ) :oops:
Dit is haar eerste foto


Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#41 Bericht door roosje »

Goede morgen allemaal,

Waai hier zowat weg. Wat een storm zeg :!:

Barbara, veel plezier met deze mooie witte poes. Ik hoop dat ze het erg naar haar zin gaat krijgen bij jullie. Hoe heet ze :?:

Dit weekend tuinvogelteldag. Eerst moet die wind maar minderen voordat ik ga tellen. Nu houden ze zich nog schuil.

Wens de zieken beterschap en voor een ieder een fijne dag vandaag.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#42 Bericht door Dorine »

Goedemiddag,

Barbara, veel plezier met je nieuwe poes.

De boodschapjes zijn binnen.
Het waait stevig maar ik vind het nog meevallen, er is hier nog geen dakpan afgewaaid vandaar.
Iets wat eigenlijk elk jaar wel gebeurd ondanks dat de pannen vastliggen.
Aan de kust, in de buurt van Amsterdam heeft het veel harder gewaaid zag ik op de site van het KNMI.

Ik ga zo eens wat campics doornemen, eens kijken of ik wegwaaiende valken kan ontdekken.

Prettige middag.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#43 Bericht door nicole »

Barbara veel succes met jullie nieuwe poes.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#44 Bericht door Falcon »

Anita, dat is niet leuk, uitstel... Gelukkig was je nog net niet weg..

Petra, solliciteren kost erg veel energie, zeker als je vaak te horen krijgt dat ze voor een ander gekozen hebben. Sterkte verder!

Barbara, wat leuk nu toch onverwachts een poes erbij. Hoop dat ze snel kan wennen en gelukkig dat Merah nu rustiger is, want anders zou de poes helemaal geen rust krijgen.
We horen vast wel hoe het verder gaat.. Geniet er maar van!

Roely, nog steeds niet echt opgeknapt? Hoop dat Fit2Fit een positieve bijdrage zal zijn. Knap hoor hoe je er steeds voor kiest om te sporten.

Dorine, ik hoop dat je blaasontsteking snel overgaat met de medicijnen en door extra veel te drinken.

Adrie, ik zal ook proberen om de tekst groot te plaatsen, maar het zal even wennen worden. ;-)

Neeltje goed dat je toch je grenzen bewaakt!

Roosje, jij gaat dus dit weekend vogels tellen, veel plezier! Als de vogels zich tenminste laten zien. Ook hier stormt het flink.

Vannacht weinig geslapen, want we hoorden alles kraken, de luiken rammelden ontzettend en die kunnen we niet vaster zetten of dicht doen.
Ach er zijn ergere dingen. Al lang blij dat de dakpannen er nog opliggen en we sowieso een dak boven ons hoofd hebben!

Gisterenmiddag zijn we naar vrienden geweest, nog vanwege de verjaardag van hun oudste dochter (ze is 10 geworden). Heb in het verleden regelmatig op haar en haar zusje gepast en we hebben nog steeds contact, erg leuk!
Vanavond ga ik met mijn moeder naar een voorstelling met liedjes van Annie MG Schmidt. Zal vast wel een gezellig avondje uit worden.
Volgende week dinsdag gaan we naar Gent, naar de Volvo fabriek.
Een volvoforum uitje en ik mag mee. :-)
Plakken er gelijk een nachtje B&B en dagje Brugge bij aan. Heb er zin in!

Verder gaat het wel goed met me. Was wel erg moe afelopen week, maar dat is niet zo erg. Het heeft toch z'n tijd nodig en merk nu pas hoe intens ik de afgelopen tijd geleefd heb. In mijn hoofd draait er nog steeds een film met alle gebeurtenissen. :wink:
Maar ik vind wel redelijk balans denk ik, tussen rust, dingen die moeten (huishouden ed) en gezellige momenten met er even tussenuit zijn.

Ga eens een broodje smeren..
Wens jullie een hele goede dag toe en waai niet weg... :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#45 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Zo, ben ik weer. Was ernstig uit m'n hummetje. Allereerst: wat een leuk nieuws Barbara dat jullie een onverwachte nieuwe huisgenote hebben. Inderdaad, hoe heet ze? Logisch dat ze wat angstig is. Het diertje heeft veel te verwerken (gehad), een reis, nieuw huis en dan zo'n chocolade viervoeter. Misschien poes eerst een beetje rust geven? Hoe gaat het nu?
Fietsen met de Springer al geprobeerd? Hoop dat Merah de discipline op kan brengen want als ze gaat stuiteren ben je verder van huis.

Roely, stoer dat je blijft sporten. Kan ik een voorbeeld aan nemen, hier komt weinig uit de voeten. :wink:

Leuk Roos, tuinvogeltelling. Hm, 't ziet er geloof ik niet naar uit dat de wind gaat afnemen. Hier af en toe windhozen! Alles klappert en rammelt hier. Ben benieuwd naar je resultaten. Horen we het nog alsjeblieft?

Gelukkig, Dorine heeft al de boodschapjes binnen zonder weggewaaid te zijn. :lol: Hoe is 't met je gezondheid? Medicijnen aangeslagen? Ik had ooit een keer 'n dubbele kuur nodig, zo hardnekking bleek de ontsteking. Hoop dat dit jou bespaard blijft.

Herma, goed te lezen dat je het evenwicht weet te bewaren, hoewel het moeite zal kosten met alles wat je te verwerken hebt. Dan ook nog zo'n razende storm. Ik word er ook een beetje onrustig van.
Wens je veel plezier met alle leuks in het vooruitzicht. Vooral vanavond, apart hoor 'n avondje met je Mams naar Annie.

Het is inderdaad wennen die grote letters. Is het misschien een optie voor je Adrie om de Internet weergave op je scherm gewoon groter te zetten? Als je deze op 150% (of groter zet) wordt het toch ook beter leesbaar voor je? Enfin, we zien wel hoe 't balletje rolt. :wink:

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Misschien even buiten spelen, maar met die wind heb ik er weinig trek in. Enfin, we zien wel. Fijne dag allemaal enne... waai niet weg.
:lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#46 Bericht door Adrie »

Goeie Middag.
Zoals overal. hier ook een flinke wind.Ik kwam er haast niet tegenop.
Petra, ik heb I.E op 150% staan, maar als ik hem nog groter ga zetten moet ik steeds van L.naar R. scrollen.En dat schiet ook niet op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#47 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Herma, logisch dat je moe was na zo'n intense tijd. Wel goed dat je de balans weet te houden en dus ook leuke dingen doet. Lijkt me erg leuk die voorstelling met de liedjes van Annie M.G. Schmidt, samen met je moeder.
En bijzonder dat je naar de Volvofabriek gaat. Gent is ook niks mis mee, net als Brugge. Ik weet nog wel een heerlijk restaurant/herberg waar je je heerlijk kan laten verwennen. Mocht je het adres willen hebben dan moet je dat maar laten weten.

Van het vogeltellen is vandaag niet veel gekomen. Morgenochtend een tweede kans. Het waaide veel te hard dus lieten de vogels zich amper zien.
Morgen krijgen we bezoek en die blijven gezellig eten. Kan ik me weer uitleven in de keuken. Jippie :) Tafel gezellig dekken enz. :!:

Petra, ik hoop dat je hum weer goed is :wink:

Ga zo lekker decectives kijken :)

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#48 Bericht door Dorine »

Goede avond,

Over sporten en sportief gesproken, al had ik maar een ietsie pietsie van de conditie die deze man heeft.
365 marathons in 365 dagen

Och Petra, blaasontsteking is me niet onbekend, soms is een kuurtje genoeg,
soms is er grover geschut nodig omdat het meer is geworden dan een gewone blaasontsteking.
Ik heb er al bijna mijn hele leven last van en het wisselt,
van verschillende keren per jaar naar jaren geen last van hebben.
Het zij zo, ik ben daar absoluut niet de enigste in/mee.

Ja Herma, je hebt niet zo'n makkelijke periode achter de rug en om dat een plekje te geven heb je tijd nodig en
zo'n periode vreet aan je en dat merk je weer aan energie hebben en moe zijn.
Veel plezier in de Volvofabriek, lijkt me heel mooi om te zien en Gent en Brugge zijn mooi dus .....
Veel plezier daar en geniet ervan.

Nou Roos, hier heb ik er niet echt wat van gemerkt dat er minder vogels zijn nu met die wind.
Het is wat moeilijker voor de houtduiven om op de schaal te landen maar ook zij kennen het spreekwoord; oefening baart kunst :lol:

Mijn lappie begint kuren te vertonen, soms ben ik bezig, heb vanalles gedaan en dan vindt ie dat het genoeg is geweest :evil:
nou dat vind ik weer niet leuk met als gevolg een flinke ruzie met mijn laptop.
Ik heb al gedreigd hem de deur uit te doen als ie zo doorgaat.
Vanavond leek het alsof ie het begrepen heeft :wink: en dan hoop ik weer dat dat niet alleen voor vanavond zo is .

Welterusten
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#49 Bericht door Adrie »

Welterusten allemaal.
Ik ken dat Dorine van dat lappie, tot dat ik het zat werd en een gewone P.C heb aangeschaft, en ik moet zeggen , ik heb nu geen klagen.Hij is supersnel, alleen ik ben wat traag. :wink: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#50 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

Jeetje Adrie, het is passen en meten dus. We houden het gewoon groot ( als ik 't niet vergeet). :lol:

Roos, hoe moet je dat combineren morgen, tellen, koken, tafel dekken en smullen? :lol: Ik heb ook steeds minder aanloop, niet door de storm denk ik. Voer geloof ik alleen nog houtduiven (goed, er waart een slechtvalk in de buurt, zie posting van Bert bij waarnemingen).
Ben nog steeds ernstig uit m'n hum, een zware figuurlijke kater van afgelopen week (arbeidsmarkt). Je bent of te oud, of geen ervaring, of je bent geen rauwdouwer. Zucht, 't zal wel een keertje lukken.

Dorine, nee, je bent natuurlijk niet de enige met blaasontsteking. Ik heb er gelukkig zelden last van maar als, dan is het bijna gelijk een nierbekken ontsteking. Weet wel dat het verdaaide pijn doet! Dus: beterschap.
Jammer dat je lappie zo hapert. Mijn ervaring is dat 'n lappie snel kuren vertoont, ben o zo blij met m'n grote, zware jongen. OK, je bent wel plaatsgebonden maar het werkt zo veel rustiger. Geen gevechten. :lol:

Merk dat het alweer laat geworden is. Zo maar eens naar bedje. Wens iedereen truste, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten