Stamtafel Februari-2011

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#51 Bericht door Falcon »

Goedemiddag allen!

Ik heb een fijne avond gehad, het was een leuke voorstelling en vooral mijn moeder heeft volop genoten.

Is het gsiteren nog wel gelukt om vogels te tellen Roos? En was het gezellig met je bezoek? Heerlijk als je je kan uitleven in de keuken.

Dorine, lappie wordt gewoon te intensief gebruikt....heeft af en toe ook vakantie nodig... snap dat toch. :wink:

Petra, wens je veel sterkte, want al die teleurstellingen verwerken is pittig.

Wens jullie verder een goede dag toe.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#52 Bericht door roosje »

Goede middag allemaal,

Vanmorgen voor taxi gespeeld en vanmiddag weer. Mijn wederhelft kan door het medicijngebruik niet achter het stuur zitten. Nog steeds heel veel pijn in zijn rug door ontstoken spieren en zenuwen :(
Onderweg veel Buizerds op paaltjes zien zitten genieten van het zonnetje :)
Het etentje was gezellig en geslaagd. :)
In de ochtend vogels kunnen tellen. En ze waren in grote getalen aanwezig.
35+ Groenlingen
13 Mussen
10 Ringmussen
2 Heggemussen
10 Vinken
4 Merels
1 Roodborstje
7 Turkse Tortels
4 Kauwtjes

365 keer de maraton lopen in een jaar :shock: Pfff moet er niet aan denken 8)

Herma, fijn dat het een geslaagde voorstelling was en dat je moeder genoten heeft.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#53 Bericht door Lucje »

Nou Roosje, er komen nog genoeg vogeltjes bij jou langs :D Petra, jammer dat het allemaal zo moeilijk gaat maar gelukkig heb je het boek nog waar je aan werkt en Doosje natuurlijk! Dorine, ik hoop dat je blaasontsteking minder is geworden en Roely, hoe gaat het met jou? Barbara, leuk dat jullie een poes hebben. Het zal best wennen met Merah maar het heeft meestal even tijd nodig. Herma, ga je morgen naar Gent en Brugge? Veel plezier dan. Goed voor je al die afleiding want het zal niet meevallen voor je nu je vriendin er niet meer is. Adrie, als er maar een van de twee snel is :lol:
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#54 Bericht door Yleor »

Wat een groenlingen Roos! Ik ben al blij met mijn twee :). P. moet wat rustiger aan doen denk ik. Wordt de pijn wel wat onderdrukt? Je bent er wel klaar mee...
Een keer moet het lukken Petra, eerst maar eens je teen. Klein beginnen ;). Aai de Dozemans nog maar eens van me.
En Lucje, hoe is 't met Luc? Met mij gaat het steeds beter, hoef vrijwel niet meer te hoesten en ik merk dat de longen het steeds beter doen. Wat kan zo'n lijf toch veel aan. Ik sport ook weer drie keer in de week, en ben veel onderweg.
Dorine, jij zit nog aan je kuurtje ...
Fijn die afleiding Herma. Het komt allemaal wel een keertje los.
Alsof ze op jullie zat te wachten Barbara! Het moest zo zijn dat de witte poes bij jullie kwam. Hoe heet ze?

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#55 Bericht door Falcon »

Roos dat zijn veel vogels! Leuk om ze allemaal in je eigen tuin te zien.
Fijn dat het etentje geslaagd was.
Alleen erg vervelend dat je wederhelft zoveel pijn heeft. Hoop dat rust en medicijnen goed gaan helpen en hij snel zal opknappen.

Roely, fijn dat je minder hoest en het beter gaat.

Lucje, dat klopt.. heb er zin in. Dus vanavond hoop ik het niet al te laat te maken...

Welterusten voor straks. :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#56 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Ben ik weer. Herma, wat fijn dat het een leuke avond met je Mams was. Morgen naar het mooie Belgie; ben blij voor je dat je afleiding hebt. Je hebt veel te verwerken en dat gaat niet van de ene dag op de andere. Als je dit nog leest: heel veel plezier morgen, goede reis.

Roos, wens je alter ego beterschap. Zo te lezen is 't pittig als hij zulke zware medicijnen gekregen heeft.
Tja, de hoeveelheden vogeltjes die jij geteld hebt verbaast me natuurlijk niet als ik lees wat voor 'n paradijsje je ingericht hebt. :lol: Schitterend, ook dat je er nog tijd voor gevonden hebt om te tellen.

Dank je Lucje.

Roely, 'n kopje van Dozemansje. Fijn te lezen dat het zo veel beter met je gaat; je werkt er hard genoeg aan. Inderdaad, ongelofelijk wat een lijf allemaal kan verduren. Ik neem m'n petje voor je af. :wink:

Ik ben nog steeds zwaar uit m'n evenwicht, kan een klaagzang aanheffen van alles wat krom is of niet goed gaat. Doe ik niet. Wil wel iets schrijven wat fout ging en wat ik zelf om te gieren vond.
Heb weinig gevederde aanloop meer. 't Enige waar nog animo voor is blijkt de vetbol. Dagelijks hangt daar de Grote Bonte aan te zwengelen.
Ik knoop een touwtje door het netje en hang deze op aan een boomtak - tegenwoordig onbereikbaar voor kauwtjes en eksters, dacht ik. :lol:
Wat gebeurde er gisteren en vandaag. Bij het leggen van 't knoopje schiet bolletje uit m'n hand en rollebolt zo 'de afgrond' in. Moest ik mezelf vasthoudend aan takken en struiken 'de afgrond' (steil) in laten glijden om 'bolletje' te bemachtigen. Yesss, gelukt!
Vandaag: kwam ik boven, zag een grote dikke kauw aan het netje hangen, netje scheurde en bolletje rolde alsnog de vrijheid in.....
Ik heb 't maar zo gelaten. Nogmaals, moest er hard om lachen.
De Grote Bonte bedien ik morgen wel weer.

Voor nu truste allemaal, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#57 Bericht door roosje »

Nog even voor het naar bed gaan. Morgen lees en bekijk ik weer alles en zal mijn nodige commentaar en bijdrages leveren ahum :wink: :lol:

Welterusten allemaal en Herma veel plezier morgen. :!:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#58 Bericht door Dorine »

Goedemorgen,

Het wordt mooi weer vandaag, is het eigenlijk al en het waait niet :D
Sonde om binnen te blijven.
Accu's liggen al op te laden, even aankleden en maar eens op pad.
En de valken hebben zich ook al overal laten zien op de cams.
Geniet van het mooie weer, het wordt een lentedag vandaag (zegt men)
En deze weet inmiddels ook hoe je aan een silo moet hangen 8)


Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#59 Bericht door roosje »

Goede morgen allemaal,

Dorine geweldig :lol:

Ik heb ook de kriebels. Ga er ook uit :D :!:

Fijne dag allemaal.

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#60 Bericht door nicole »

Veel plezier aan de stappers.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#61 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Hier is het ook ronduit schitterend weer! Ik ga dadelijk proberen weer met de paardjes te wandelen, binnen is niks. :lol:

Dorine ook al zo'n brutaal kauwtje. Rotzakjes zijn het. :lol:

Voor ik vertrek een leuk nieuwtje. Jullie herinneren je waarschijnlijk nog de mooie site met natuurfoto's van de man van een vriendinnetje:Nature Reflections.
Bas - zo heet hij - is een fantastisch bedrijf begonnen, fotografie workshops en cursussen al varende door de Biesbosch. Ik ga er zeker een keer gebruik van maken. Ideetje voor jullie? Kijk maar hier: Fotosloep; foto's schietend door de Biesbosch.

Fijne, zonnige dag allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#62 Bericht door neeltje »

Goede middag iedereen,
het is inderdaad heerlijk weer!
Vanmorgen al een eind gewandeld met Storm. Onderweg zag ik dat de paarden ook de lente in hun bol krijgen.
Lekker aan het rollen in het gras. Ik hoorde onderweg steeds een Specht, maar kon hem niet ontdekken, hij leek me ook uit te lachen :?

@Barbara, hoe gaat het met jullie nieuwe aanwinst?
Wij hebben vroeger ook een witte kat gehad, uit het asiel, hebben we op een bepaald moment toch naar een boerderij moeten brengen, was niet te handhaven, wij woonden toen nog op een flat. Ze wa zo wild en lichtelijk agressief. Was niet doof, veel witte katten zijn doof, daar lag het niet aan, maar op de boerderij deed ze het prima.

@Roosje, wat mij opviel bij jouw lijstje vogels waren de tien Ringmussen!
Die zie ik hier nooit. Wel de gewone Huismus.
Bij mijn ouders zitten ook veel vogels, waarbij soms wel dertig mussen, maar ook geen Ringmussen meer.

@Petra, je verhaal gelezen over de vetbol.
Ik gebruik tegenwoordig alleen nog tie-raps. Ik heb een keer een merel aangetroffen verstrikt in touw en dat was zo akelig.

@Dorine, leuke foto van die Kauw, worden ook steeds brutaler.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#63 Bericht door Barbara »

Goedemiddag allemaal,

Wat een stralend weertje hè?
Helaas heb ik het heel druk met dingen die weer eens zijn blijven liggen.
Het was me het weekend wel. Je zou er een hartverzakking aan overhouden. De poes was weg. Volgens Gert kon dat niet want alle ramen waren dicht. We hebben het hele huis op z'n kop gezet...de zolder leeggehaald ,geen poes. 's middags ben ik in de buurt gaan zoeken en briefjes op gaan hangen. Jullie kennen dat wel. 's avonds had ik helemaal buikpijn en ging naar boven om mijn wegkruiptrui te halen. Wat dacht je dat er in de trui lag????? 3x raden!!! PppFFff. Ze heet Snowy. Zo heette ze al. We vinden de naam niet zo maar dat gaat vast wel veranderen door koosnaampjes. Ze vindt Merah nog steeds niet leuk al gaat het best goed. Ze eten elkaar niet op.




Dat vogels tellen vind ik altijd zo moeilijk want volgens mij zijn het altijd dezelfde. Ik heb mussen onder mijn dak wonen en die komen gewoon de hele dag buurten. Is het roodborstje in de voortuin dezelfde als in de achtertuin? Ga zo maar door....

Donderdag gaat het heel spannend worden. We gaan 3 huizen bekijken waarvan er eentje bij is die ik zo leuk vind. Deze ligt net boven ons budget dus hopen dat de makelaar er iets vanaf krijgt.

Dorine, ik ben bang dat mijn computer zijn langste tijd gehad heeft en dan moet ik ook aan het Lappie. Iedere keer als ik de computer aanzet gaat hij loeien.

Lieve mensen, geniet van het zonnetje

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#64 Bericht door Dorine »

Nog even ter herinnering en voor wie de zender kan ontvangen:

WDR 20.15 uur Abenteuer-Erde aflevering over de IJsvogel
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#65 Bericht door AnneMarie »

Dank Dorine. Helaas hier niet meer te ontvangen.
Ook ter herinnering: as. donderdag BBC 1 21.00 uur, Human Planet.
Thema is 'Bergen', met o.a. een vader en zoon in Mongolië, die met een afgerichte Steenarend op jacht gaan.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#66 Bericht door Lucje »

Roely, fijn dat het wat beter gaat, van dat hoesten word je doodmoe. Roosje, ik hoop dat het met je wederhelft ook gauw weer de goede kant op gaat! Petra, ik heb echt zitten lachen toen ik je verhaal las. Zag het voor me hoe je je naar beneden liet glijden :lol: En dan al die moeite ook nog voor niets door die domme kauw :D Barbara, gelukkig dat je Snowy weer gevonden hebt. Ik vind het wel een leuke naam! Ik hoop zo voor jullie dat nu eindelijk de droom waarheid wordt en jullie een huis vinden in Duitsland. Wat was het vandaag heerlijk weer. Ik heb de hele middag in de tuin gewerkt, samen met Lucje die lekker ging liggen rollen in het gras, op een paar meter afstand van de etende vogeltjes! Hoe is het mogelijk hè, ze kijkt er wel naar maar ze doet ze niets! Ook de duiven blijven gewoon zitten als ze door de tuin loopt. Ik hoop dat het morgen nog zo'n mooie dag wordt want ik ben nog lang niet klaar. Dorine, die kauwen zijn zo brutaal. Het is bij ons ook soms een ware invasie in de tuin :)
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#67 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Ja ja, de kolder in de kop; alles ligt door het gras te rollen; paarden, Lucje (het poezenbeest dan, misschien Lucje zelf ook wel :lol: ).
Weet zeker Neeltje dat de Specht aan 't lachen was; alle dieren 'lachten'.
Ik schrok wel van jouw opmerking over de merel in het touw verward. Heb ik hier nog nooit gehad. Gewoon weer 'n touwtje opgehangen en hopen dat 't goed gaat.

Wat typisch poes Barbara om zich zo te verstoppen, mal beest! Nog onwennig natuurlijk. Snowy. Hm, ach, poezen luisteren toch nooit. :lol:
Spannend de huizen kijken! Het wordt nu toch wel tijd dat het gaat lukken. Succes!

Dank Dorine en AnneMarie voor de TV tips. Weet niet of het er van gaat komen.

Lucje, heb je foto's van de rollebollende Lucje al bewonderd; wat 'n mooi meissie. Weet eigenlijk niet wat het weer gaat doen morgen. Heerlijk he zo in je tuin rommelen.

Vanmiddag was ik eindelijk weer naar de manege. Boy, wat had ik het gemist, moest gewoon gaan, pijn of geen pijn. Even dreigde het in de soep te lopen. De A16/A20 zaten weer eens muurvast. Onderweg gebeld dat ik er aan kwam, niet zeker wist of ik het zou gaan halen (ik loop om 16:00).
Na een reis van 1uur en 50 minuten (normaal: 20 minuten) stormde ik om 16:01 binnen, gelukkig, mijn groepje was nog niet naar buiten. Ik werd met gejuich ontvangen, gaaf he? :lol: Eerst snel naar het toilet rennen (voelde me een waterballon) en hup, Notje met Henk overgepakt. Henk was duidelijk gelukkig en blij, heel de tijd heeft hij zitten lachen en kraaien, meerdere malen mijn hand gepakt.
En ik? Ik voelde voor het eerst sinds weken een rust over me heen komen, rust en vrede. Stappend door het park, zon in m'n snuit, Notje aan mijn hand en Henk gierend van de lach..... Het leven voelde weer goed.

Beterschap gewenst voor Roely en Roos' husband. Truste allemaal, speciaal voor Herma, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#68 Bericht door Adrie »

Petra,
Ik zit met traantjes. :cry: :cry: Mijn Dochter en Kleindochter hebben ook ieder een paard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#69 Bericht door roosje »

Goede morgen allemaal,
Ik heb genoten gisteren van het mooie weer. :) Ik ben naar de Turnhoutse Vennen geweest maar dan aan de andere kant van de weg waar ik normaal altijd ging. Dit gebied is in oude staat hersteld en beloofd heel wat moois.
Ik heb dan ook al diverse bijzonderheden gezien. Ook kwam ik een van naam bekend persoon uit de omgeving tegen die mij op van alles heeft gewezen en heeft verteld.

Barbara, gelukkig is de poes weer boven water gekomen :)

Petra, fijn dat het weer een geslaagde dag was met de paardjes en Henk.

De TV tips in goede orde ontvangen :wink:

Neeltje, ja bijzonder he die Ringmussen. Is dit jaar ook voor het eerst. Misschien zijn ze met een terugkeer bezig :)

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#70 Bericht door Dorine »

Goedemorgen allemaal,
de zon schijnt weer volop, voor zo lang het nog duurt,
dus maar even op pad naar waar ik gister niet meer aan toe gekomen ben;
de Mosbulten.

Geniet ervan vandaag, morgen wordt het weer nat.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#71 Bericht door Lucje »

Petra, deze Lucje heeft niet door de tuin liggen rollen hoor :lol: Maar ik geef toe, het is wel een beetje verwarrend twee Lucjes (jullie kunnen natuurlijk ook gewoon Gerda gaan zeggen :) ). Wat fijn dat je weer zo genoten hebt van het lopen met Henk en dat Henk er weer zo'n plezier in had. Vandaag minder in de tuin gedaan dan ik van plan was. Vanochtend was het heel erg mistig en vanmiddag ben ik onverwacht met een buurvrouw gaan wandelen.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#72 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Vanmiddag aangenaam bezoek op de koffie gehad het waren Herma en Marcel die van Brugge naar Tilburg onderweg waren. Leuk he. Het was erg gezellig. :)

Vanmorgen met het zonnetje maar eens de ramen staan lappen. Was hard nodig. :oops:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#73 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Nu Dorine (en Roos), hier niks mooi weer! Grauw, mistig en 'botjeskoud'.

Valt me van je tegen Lucje (vanaf nu: Gerda, leuk!) dat je niet door de tuin hebt liggen rollen. :lol: Bij jou was het dus ook zo mistig. Balen.

Waarom verbaast het me niet dat Herma en Marcel Roos' huis aangedaan hebben? :lol: Tuurlijk was dat supergezellig, zeker omdat er zonnetje was. Ramen lappen... nog niet zo hard nodig hier. Doe ik pas als de deur weer lekker open kan staan, in 't voorjaar dus. :wink:

Hier weinig spannends. Mijn Gilde pupil (Karen) is eindelijk weer boven water gekomen. Vanaf kerst nauwelijks contact met haar gehad, ze had 1001 excuses geen les te komen nemen en hulde zich in 'radiostilte'. Had haar al concreet gevraagd of ze wilde stoppen zodat ik een nieuwe leerling(e) kon vragen maar nee, dat was absoluut niet het geval. Weer weken van stilte. Nu een mail dat ze in maart af wil spreken. Zucht.
Ik ga wel met haar verder (mits ze niet weer onderduikt :wink: ) want het klikte fantastisch.

Voor nu: truste allemaal, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#74 Bericht door Joke »

Hallo lieve allemaal,
Daar was ik weer eens.
Nog steeds druk bij zoon en schoondochter.
Maar zijn nu bijna klaar.
Nu vanmiddag ga ik poetsen bij Charlotte.
Oh ja? Ja
Mijn dochter heeft een nieuwe woning en gaat de 20ste verhuizen naar Tiel.Leuk appartement met 2 kamers en alles voor zich zelf.
En nog in het centrum ook.
Wat wil je nog meer.
Een mama die je even helpt :lol:
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#75 Bericht door Dorine »

Goede middag,

Ben blij dat ik de vorige dagen op pad ben gegaan, het zonnetje heb ik vandaag nog niet gezien.

Leuk Roos, bezoek uit Hattem.

Joke je hebt het er maar druk mee.

Je kunt zeggen wat je wil van ambtenaren, maar hier moet die goede man toch lang over hebben nagedacht :shock: :lol:

Met muziek konijnen verjagen
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten