Stamtafel April-2011

Bericht
Auteur
Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#101 Bericht door Zwiersje »

Klik op het envelopje :D


Afbeelding[/i]
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#102 Bericht door roosje »

Lieve woorden Marian, Joke en Anita. :) Ben het met jullie eens :D

Hierbij een leuk filmpje van een kat en dolfijnen
http://www.youtube.com/watch?v=rynvewVe ... r_embedded

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#103 Bericht door Petra »

Even snel voordat ik de keuken induik: Marian, wat heb je warm onder woorden gebracht wat ik hier ook voel. Ik sluit me van harte bij je aan! Het is zoals je het schrijft, dank je wel. Edit: Had Anita per PB bedankt, nu dus ook op het forum. Joke, dank je wel!!
Laatst gewijzigd door Petra op dinsdag 12 april 2011, 22:49:30, 3 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#104 Bericht door Dorine »

Wat lief van jullie Marian, Anita en Joke.

We gaan gewoon zo verder, toch. :thumleft:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#105 Bericht door Adrie »

Sluit me helemaal aan bij de bedankjes.
Verwacht van mij niet veel berichtjes, Longinfectie is weer terug.. :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#106 Bericht door Falcon »

Hè dat is naar voor je, hoop dat je gauw weer op mag knappen.
Zijn er nog medicijnen waar je goed op reageerd, of wordt dat steeds lastiger?
Sterkte en beterschap Adrie!

Ja het is fijn dat we zo met elkaar mee kunnen leven.
Alleen mis ik Barbara al een tijdje op het forum.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#107 Bericht door Lucje »

Wat een lieve woorden hier. Jullie hebben gelijk, het is hier gezellig en we leven met elkaar mee! Adrie, wat erg dat je infectie weer terug is. Heel veel beterschap toegewenst! Charlotte, een dubbele kaart gekregen. Wat wil je ook als je zoveel kaarten krijgt :lol: Maar ik zal proberen het niet meer te doen!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#108 Bericht door roosje »

Adrie, wat ontzettend naar voor je dat de infectie weer terug is.
Ik hoop voor je dat de dokter je een paardenmiddel zal geven en die je zal helpen er gauw vanaf te komen.
Beterschap :!:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#109 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Yep, 't is hier een soort van warm nest. Adrie, da's waardeloos!! Ben je misschien resistent tegen bepaalde anti biotica? Als je weer wat beter bent, horen we wel hoe deze infectie te lijf gegaan wordt? Inderdaad, ik mis Barbara ook; Grijze Muis piept ook erg weinig voorbij.

Vandaag had ik een &%$#dag, gevuld met 'stress'. 't Is niet zinvol er over uit te weiden. Wat jullie al weten: een havikarendkuikje 'weg', jeetje, wat was ik verdrietig, ook om Vergine. Dan: De Dozemansje. Afgelopen zaterdag had ze een vies oogje, geen ontsteking. Schoongemaakt met lauw gekookt water, 's avonds nog een keer zachtjes gereinigd. Zondag zag het er rustig uit dus heb ik 't verder ook met rust gelaten. Kwam ze vanmiddag binnen van het balkon liep er bloed uit het hoekje langs haar neusje. Paniek. Mezelf eerst rustig gepraat en de dierenarts gebeld. Omdat DD niet buiten komt, daarom niet gevochten kan hebben, lijkt het geen beschadigd oog te zijn. Wat dan wel? We vermoedden dat ze zelf 't ooghoekje opengekrabd heeft. Weer schoonmaken en even aanzien. Ik vind het er nu niet rustig uitzien. Morgen afwachten, anders naar de DA. Hebben jullie misschien een idee?

Door alle 'stress' een giga hoofdpijn gekregen. Twee molletjes genuttigd en gaan lopen met de paardjes, de zinnen verzetten. Verstandige beslissing! Henk bleek ook niet lekker. Kreeg bijna geen contact met hem, hij kraaide en lachte nauwelijks. Vond hem er witjes uitzien. Zijn vader daar over geïnformeerd. Zou hij mij aangevoeld hebben? 't Was wel erg koud hoor! De loop was een bijzondere. Alle paarden moesten een 'sanitaire stop' maken, gebeurt niet vaak. :shock: Een van de ruinen moest plassen en dat is een beetje moeilijk met een kindje op de rug. :x Wat heeft 'ie moeilijk staan doen zeg. Gedurende het proces heeft hij twee begeleiders nat gespetterd. Daar moesten we allemaal echt om lachen, inclusief 'de slachtoffers'. :lol:

Zo, 't rondje langs de kasten.
Opmerkelijk verschijnsel in De Mortel. Valk (Pa?) op de eitjes en al meer dan 1 uur valk buiten op 't rooster, zie draadje. Verder het vertrouwde beeld; alle kassies bezet en eitjes belegd (AEB = aanname).

Ik duik vroeg onder de wol, m'n hoofd klapt. Truste allemaal, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#110 Bericht door roosje »

Truste Petra.
Morgen weer een nieuwe dag.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#111 Bericht door Petra »

Nog wat leuks voor 't slapen gaan:
Kat speelt met dolfijn
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#112 Bericht door marian53 »

wat een mooie kaart Anita , hoe maak je dat toch ??
En dan dat filmje van Roosje prachtig .
Joke druk druk druk maar alles met liefde de complimenten met zon meidje , ze knokt en dat is goed .
Ja natuurlijk gaan we verder Dorine, maar de samenhorigheid om de valken etc dat vind ik geweldig ,krijg je een warm hart van .
En tjonge Arie wat een pech die longen , lekker veel in zon gaan zitten al is het achter glas , daar kan geen medicijn tegen op beterschap gewenst .
Ja en Barbara ik denk druk met dr huisje Messchien?
Petra niet teveel stressen , daar heb je alleen jezelf mee .dat met dat oogje komt wel goed , zoals je zegt hij heeft niet gevochten dus gewoon een kleine blesure schoonmaken met gekookt water .Groetjes Marian
carpe diem

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#113 Bericht door Adrie »

Lieve mensen.
Bedankt allemaal.
Morgen naar de Dermatoloog, heb huidK.....Ben ik al aan geholpen, maar is ook weer terug, Dus voor mij niet zitten in de zon. De H.A zit in hetzelfde gebouw, dus ga proberen of ik morgen ook bij hem terecht kan.
Ja ben ruim over de helft, zeg maar 3/4 :lol: en dan krijg je kwaaltjes he!!
Maar ben niet zielig hoor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#114 Bericht door Falcon »

Petra, wat jammer dat je toch wat zorgen maakt over DD, maar ik vind dat zelf openkrabben wel een logische verklaring. Het gaat morgen vast wel beter.
En een mooi paardenverhaal weer. Jammer dat het met Henk niet zo lekker ging, maar dat heeft iedereen wel eens een dag, volgende week hopelijk weer beter.
Je filmpje had Roos vanavond ook al geplaatst en ja het is prachtig om te zien. Bedankt allebei.

Adrie, hoop dat de HA wat kan doen voor je en sterkte bij het bezoek aan de dermatoloog.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#115 Bericht door neeltje »

goede morgen,
Lieve woorden hier, ik ben ook heel blij met dit forum, al veel uurtjes van genoten.
@Adrie, nog steeds niet opgeknapt? Beterschap hoor, en hopelijk valt het bij de dermatoloog mee vanmiddag. Ja, met huidkanker kun je beter uit de zon blijven, maar dat geldt voor iedereen denk ik. Je hoort het tegenwoordig zoveel.
@Petra, Storm heeft heel vaak last van ontstoken ogen, staan die hondjes om bekend. Ik was ze dan uit met gekookt water. Bij Storm heeft het vaak met voeding te maken.
@Roosje: wat een lief filmpje van die kat en dolfijn

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#116 Bericht door Petra »

Goedemorgen Allen,

Adrie, wat zit je in de lappenmand! Is het wel verstandig om tot morgen te wachten met een bezoekje aan de HA? Hoe eerder je de infectie aanpakt hoe beter, toch? Beterschap.

Dank voor de goede adviezen voor DD, 't ziet er inderdaad rustiger uit. Nu een korstje. Denk dat ik dit beter kan laten zitten?

Marian, als ik met 'officiele instanties' te maken heb vlieg ik automatisch in de stress; nee, 't helpt natuurlijk niet. Komt omdat ze vaker 'fratsen' uithalen. Maar goed, 't is achter de rug.

Stom :oops: , had helemaal over 't hoofd gezien dat Roos 't filmpje al geplaatst had. Sorry daarvoor! Prachtig filmpje he? :wink:

Met je eens Herma dat we allemaal zo onze dag niet hebben. Wij kunnen het vertellen, Henk praat eigenlijk niet.

Neeltje, ook jij dank voor je 'oog advies'. Nee, denk niet dat 't met haar voeding te maken heeft. Denk of een zandje in het oogje of misschien tegen een takje op 't balkon gelopen?

Ik heb vanmiddag weer een leuke Gilde klus. Een oudere dame met de pc helpen; leuk!

Wens jullie allen een fijne dag. Hier schijnt 't zonnetje, wel frisjes maar daar kun je je op kleden. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#117 Bericht door roosje »

Goede middag allemaal,
Wat in huis aangemodderd. Veel lege flessen en potten naar de glasbak gebracht. Verder staat er hier weer een harde wind dus niet zo prettig om buiten te bivakkeren. Misschien morgen dan maar.

Petra, zo te lezen valt het allemaal wel mee met Doosje haar oog nu er al een kostje op zit.
En maak je niet te sappel om de dingen die je niet kunt verhelpen. Scheelt een hoop stress. (Zei zij die last heeft van het zelfde fenomeen 8) )

Adrie, vervelend weer huidK... ik hoop voor je dat je ook bij de huisarts terecht kon.

De Lady heeft haar eerste eitje gelegd dit seizoen :D
zie filmpje

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#118 Bericht door Joke »

Goeden middag allemaal,
Gisteren niet naar Lottekind geweest.
Veel te veel wind, regen en een stevige hagelbui hier.
Vanmorgen wel gegaan want ze moets even langs de poli ivm met het vocht.
Het viel gelukkig mee en wat ze voelt is niet het vocht maar een zeg maar schaafwond waar ze de borst los gemaakt hebben van de rest.
Wel zijn er twee hechtingen uit het litteken aan de andere kant gehaald waar ze het slangetje van de port a cat hebben weg gewerkt, die waren knap irritant voor haar.
Morgen horen we het behandelplan en moet ze naar de fisio.
Gelukkig voor Charlotte is het taxi vervoer nu geregeld en dat scheelt een hoop centen voor haar.

Peetje arme dozemans knuffel haar maar extra van ons, het komt goed jij zorgt prima voor je diertje.

Adrie wat ontzettend vervelend, weer die longen en dan ook nog de huidkanker terug.
Heel veel sterkte van ons.

Roosje wat een schattig filmpje.

Dorine ja lieve woorden zeker voor jullie maar ook voor alle anderen.
Het moet af en toe gezegd worden.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#119 Bericht door Dorine »

Goede avond,

Wat heb ik gedaan vandaag ..... niet veel.
Gisteravond met de rare streken van die truus in de Mortel veels te laat naar bed.
Vandaag aan de buis gekluisterd om Vergine, haar kuiks en de door haar (nog) niet geaccepteerde minnaar gekeken.
Ook nog wat boodschappen gedaan en naar stal geweest.

Adrie en Charlotte, sterkte en beterschap met de dingen die jullie overkomen.

En dadelijk ga ik echt naar bed, ook al gaat er een valk op zijn kop op het rooster staan.

Welterusten en duim voor de kuiks in Rome.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#120 Bericht door Maria »

adrie en charlotte heel veel sterkte toe gewenst van maria :bighug:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#121 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Morgen een spannende dag voor Adrie en Charlotte. Sterkte Meisjes! Je gaat denk ik ook bij de huisarts langs voor je longen Adrie? Doen hoor!
Dank je wel weer voor je trouwe berichtgeving Joke. Fijn dat taxikosten voor Charlotte nu geregeld zijn; weer een zorg minder. Kan ze er niet bij gebruiken. Moest je een kopje geven van Doosje.

Ja Roos, 't valt denk ik mee met DD (dat rijmt :wink: ). Ik vind verwondingen bij een kwetsbaar oogje altijd kritisch, stel je voor dat het oogje beschadigd zou zijn. Gelukkig lijkt dat niet het geval. :lol:

Dorine, momenteel hangt S2 aan het plafond van de kast; je mist heel veel hoor! :lol: Truste! :wink:

Ik was vanmiddag voor een leuke Gilde klus op pad; een oudere dame helpen met wat probleempjes op haar pc. Ze heeft 2 katten; een schuwe, die me later wel kwam begroeten en een theemuts, die bij me op de stoel zat terwijl ik aan het werk was. Mevrouw was heel blij met me en zei veel geleerd te hebben. Ik vraag altijd een reiskostenvergoeding op basis van RET routeplanner: deze keer €2,70. Ik kreeg €5,- van mevrouw en mocht de rest houden. Lief he? Het voelt goed als je iemand hebt kunnen helpen en dat het gewaardeerd wordt.

Het rondje langs de kasten: heerlijk saai! Alle kassies bezet (aanname AEB).

Ik duik ook zo m'n bedje in, nog een beetje 'hoofdpijnkater'. Wens jullie allen truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#122 Bericht door marian53 »

Ha de dames liggen er al n of wilde net naar bed gaan , ik had nog een warme chocomel met slagroom en een beschuit met aardbeien voor ze klaar staan , maar ja het is niet anders . :wink:

Het is me wel weer het dagje geweest , de laaste tijd springen de emotie van hoog naar laag blij en verdrietig te gelijk om het mooie leven wat messchien geen doorgang vind bij de jonkies van Virgin
Hier word dus de boel ook verwaarloosd , maar ik zit daar niet mee .
Fijn dat nu alles geregeld is voor Charlotte

En Arie , zorg goed voor jezelf , die laatste aankomende 20 kom je ook nog wel door :wink:
Peet bedankt weer voor het rondje .
Roos hier was wel wat wind maar verder best lekker buiten . wel dikke jas aan nog.

Weltrusten tot morgen ik doe het licht wel uit :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#123 Bericht door marian53 »

Zo weer een nieuwe dag , waar we langzaam aan gewend raken aan somige tegenslagen bij de valken .
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik vind het koud en heb dus de verwarming termostaat wat hoger gezet dat is wel zo aangenaam .
Ook raak ik gewend aan lui zijn :lol: ik ben dus voor vandaag maar een pan verse goentesoep aan het koken , en aangezien ik alleen ben , en mn zoon om de hoek woont is die niks te lui straks een paar bakjes te komen halen .
hopenlijk gaat verder alles goed vandaag jammer dat het zonnetje niet schijnt dus ik wens jullie een prettige dag verder groetjes Marian
carpe diem

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#124 Bericht door Joke »

Goedenavond lieve allemaal.
Nou ik kan jullie nog niets vertellen want er was nog geen behandelplan voor Charlotte.
De patoloog kwam er niet uit.
Nu is het weefsel opgestuurd naar het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam.
Kind en moeder ernstig teleur gesteld weer huiswaards.
Weer 14 dagen wachten en hopen dat de uitslagen uit het Antonie van Leeuwenhoek dan bekend zijn en ze wel een behandelplan hebben voor haar.
Ze was er zo ontzettend klaar voor, je kunt je haar verdriet wel voorstellen.
Voor nu liefs.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#125 Bericht door Maria »

joke wat erg sterkte nog ook voor charlotte maria

Gesloten