Stamtafel Juni-2011

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#101 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

Gerda, fantastisch dat je dochter meegedaan heeft met de Ladiesrun; petje af! Ach, als je zo rent voel je niet dat je nat wordt, toch? :wink:
Ik ben dus ook lekker ouderwets met foto's plakken, vind het net als jij heerlijk om de albums door te bladeren. Ik 'schiet' veel foto's; van dik 1.000 laat ik er dus 238 afdrukken. Die inplakken, dat wel. Heerlijk om te doen op een regenachtige dag. :wink:
Arme Lucje dat ze niet naar buiten kon; Dozemans had het ook slecht naar de zin.

Ach Marian, moederdag, vaderdag.... Heb er zelf niets mee. Geen van beide dagen hebben voor mij betekenis.
Foto's wegdoen? Geen van alle, zelfs de mislukte niet. Ik laat alle foto's op m'n pc staan en alleen de superdupers laat ik afdrukken. Ideetje misschien?
Yep, zag dat de Eemy buicam 't weer doet; gelukkig! :lol:

Herma, wat leuk dat je weer even langskwam. Zalig te lezen dat je in warme oorden verkeert; hier is het huilen (uit de hemel :wink: ). Ga maar lekker de zon achterna! Hier is het weer - voor mij althans - 3x niks! Maar ja, je kunt niet alles hebben. :wink:

Het rondje langs de kassies.
- Nijmegen: heeft zich vandaag weer laten zien.
- Eemsmond: buicam doet 't weer. Alle 3 de jongskes zijn gezien; zelfs buiten! Nu: bicam wazige wolk, rooster leeg.
- Zwolle: geen waarnemingen.
- De Mortel: waarnemingen met campics. Nu: 2 jongskes in kassie, waarvan 1 de helft op het rooster heeft hangen. Rooster: halve valk. :lol:
- AEB: 3 huismussen waargenomen. Nu: geen valk zichtbaar.
- ASML: geen waarnemingen.
- Tilburg: geen waarnemingen.
- Aalsmeer: geen waarnemingen.

Steeds minder waarnemingen dus. :wink: Het is goed. Roely, is Steven ook aan het feestvieren samen met jullie? Ik ga zo naar bedje, heb pijn in mijn bolletje. Slaap lekker allen, truste.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#102 Bericht door Liesbeth60 »

Wat toevallig, iedereen is met foto's in de weer geweest.
Ik heb afgelopen zondag een gedenkplaatsje voor onze overleden hond Max op onze site gemaakt.
Een fotoalbumpje met de mooiste foto's van ons kleine vriendje.
Ik ben dus ook met (oude) foto's in de weer geweest. :wink:
Viel, emotioneel gezien, best een beetje veel tegen. :?
Wat een watje hè? :oops: :lol:

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#103 Bericht door Adrie »

Helemaal geen watje Liesbeth.
Ik heb ongeveer 1500 dia's te voorschijn gehaald. Mijn Kleinzoon is ze nu voor mij op een sticky aan het zetten. Er zijn erbij van 50 jr geleden.
Best Emotioneel , zeker waar mijn man op staat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#104 Bericht door marian53 »

nee ik vind dat ook geen watje , het is een deel van je bestaan geweest en je hebt er ook van gehouden dus ik begrijp het wel.
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#105 Bericht door Lucje »

Nee hoor Liesbeth, je bent helemaal geen watje! Ik heb nog films waar onze hond op staat en heel af en toe kijk ik er wel eens een. Het liefst doe ik dat als ik helemaal alleen thuis ben want dan kan ik m'n traantjes laten lopen. Adrie, logisch dat het emotioneel is als je al die dia's van vroeger weer ziet, maar wel fijn dat je ze nog hebt en dat ze overgezet kunnen worden! Petra, dochter had de laatste tijd weinig getraind dus het lopen viel wel een beetje tegen. Ze waren pas natgeregend na afloop toen ze buiten stonden te kletsen. Er kwam ineens een hoosbui :) Lucje lag vanmiddag lekker in een tuinstoel te kijken hoe ik aan het werk was. Wat een leven heeft zo'n beestje toch :lol:
There will be sunshine after rain.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#106 Bericht door Liesbeth60 »

Dank voor jullie lieve reacties.
Marian, jij in het bijzonder voor je lieve reactie in mijn gastenboek.
Je weet van tevoren als je een beestje in huis haalt dat je er ook ooit afscheid van moet nemen.
Ik dacht dat ik er wel aardig overheen was, maar dat viel dus een beetje tegen. :?
Adrie, wij hebben een paar jaar na het overlijden van mijn vader ook veel oude dia's ingescand en op dvd gezet.
Een emotioneel zware klus, maar achteraf ben ik er zo blij mee. :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#107 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Niks watje Liesbeth; veel foto's hebben vaak een emotionele lading. Verdriet, vertedering, liefde.... Dat is het kostbare van foto's. Je kunt 'altijd' kijken naar wat je dierbaar is.
Logisch Liesbeth dat het je aangegrepen heeft.

Dat geldt ook voor jou Adrie. Ik denk voor iedereen. Lees hier dat we het allemaal wel herkennen. Liesbeth met Max en haar Paps, Adrie met haar man, Gerda met Hondje, ik met .... vul maar in. Daarom ben ik zo'n muts met m'n foto's.

Knap Gerda dat je dochter enigszins ongetraind is gaan hollen. Maar ja, als je jong bent... :lol: Dat ken ik wel ja van Poezen; jij werkt je uit de naad en Poes ligt heerlijk te slapen of een wasje te doen. Een benijdenswaardig leventje. In mijn volgende leven kom ik terug als huiskat. :lol:

Volgende week voor 't laatst naar de manege; paardjes gaan met vakantie tot medio augustus. Zal die zachte lieve neusjes missen. Jeetje, moet ik toch wat anders verzinnen voor de dinsdag. :wink:

Weer het rondje langs de kassies. Er zal niet zo veel te melden zijn; de waarnemingen lopen terug; zoals het hoort. De slechtvalken kiezen het ruime sop uhhh, de ruime hemel.

Morgenavond komt denk ik geen rondje. Ben de hele middag en avond onder de pannen in Blijdorp. Cadeautje van de Gemeente Rotterdam, die iets terug wil doen voor de vrijwilligers. We krijgen toegang tot Blijdorp met allerlei vermaak (Jules Deelder, de burgemeester, Frèderique Spigt) en Blijdorpgeld waarmee versnaperingen en zo gekocht kunnen worden.
Het wordt wel erg druk; er hebben zich 8.000 vrijwilligers aangemeld. Hmm.
Je mocht een introducé meenemen; ik heb een collega vrijwilligster van de manege gevraagd. We gaan dus gezellig samen; 't kan laat worden. :wink:

Dus: rondje langs de kassies:
- Nijmegen: heeft zich vandaag laten zien.
- Eemsmond: de drie kinderen hebben zich veelvuldig op het rooster laten zien, druk oefenend. Het duurt niet lang meer denk ik. Nu: bicam wazig, rooster leeg.
- Zwolle: 2 waarnemingen, zowaar! Nu: geen valk te bekennen.
- De Mortel; 1 waarneming. Nu: bicam donker (valt niets te zien), rooster leeg.
- AEB: de 3 jongskes zijn vanmorgen waargenomen. Later: 2. Nu: geen valk zichtbaar.
- ASML: 1 waarneming en een leuk verhaaltje. Zie draadje. Nu: geen valk zichtbaar.
- Tilburg: geen waarnemingen.
- Aalsmeer: geen waarnemingen (wel mooie foto's).

Zo, dat was 't voor vandaag weer. Wens jullie allen truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#108 Bericht door Adrie »

Nog ff over die dia's , ze gaan op een C.D rom. Voor mijn dochter, en twee kleindochters met hun gezinnen.Kunnen ze op T.V kijken.Petra ik hoop dat je mooi weer hebt. en er wordt nog te weinig voor de vrijwilligers gedaan.Die moeten ze in ere houden.Veel plezier.
Welterusten.
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#109 Bericht door Liesbeth60 »

Veel plezier morgen in Blijdorp Petra.
Ik zal duimen voor mooi weer.
Vergeet je Vicksie niet de groeten te doen? :lol:
En leuke foto's ben ik ook gek op. :oops: :lol:

Het is een kostbare herinnering Adrie, zo'n cd-rom.
Ik hoop dat ze het zullen koesteren.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#110 Bericht door marian53 »

Ik hoop dat het je nog bereikt , maar een ontzetende fijne dag vandaag petra , ik hoop dat de zon zich ook even laat zien , en verheug me al op je foto's .
Jamer volgende week je laatste dag met de paardjes , snel iets verzinnen voor die dinsdag dan , want zulk soort dingen sluipen erin , je raakt er zo aan gewend , hup dinsdag paardjes en als dat weg is al is het maar voor even , dan val je toch in een gat , als je het niet snel opvult.

Adrie fijn voor je ,die foto cd ,die zal je veel plezier schenken hoop ik , soms doet het even pijn , maar het geeft ook veel voldoening Verder wens ik ieder een fijne dag vandaag .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#111 Bericht door Petra »

Dank jullie wel lieve Allemaal. Qua weer zit het tegen geloof ik. Ach, kan ik me op kleden, ik zal niet smelten van de regen. :wink:

Yep Liesbeth, ik zal Vicksie de groeten doen! Neem vandaag m'n compact camera'tje mee; hoop dat ik er nog mee overweg kan. :lol:

Adrie, hoop dat je snel je CD Rom's zult hebben. Je zult dan al je kostbare herinneringen weer kunnen zien. Ontroerend.

Ja, gek is dat het Marian dat 'gat'. Enfin, 't zal zich vanzelf wel vullen denk ik. :wink: Mis 't nu al.

Jullie ook allemaal fijne dag gewenst.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#112 Bericht door Dorine »

Nou, hier regent het stevig,
al een hele poos en het ziet er nar uit dat dat voorlopig wel zo blijft.
Hopelijk is het in Rotterdam beter weer.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#113 Bericht door Lucje »

Hier zwaar bewolkt maar nog steeds droog. Ik hoop dat het bij Petra ook zo is. Ja Adrie het is een kostbaar bezit, al is het soms moeilijk om er naar te kijken!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#114 Bericht door Dorine »

Ik zag deze zojuist staan .... geniaal :lol:

Afbeelding
Nu.nl - De Jager
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#115 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Die is schitterend!! :lol: :lol: Scherp gevonden.

Pff, je merkt toch dat je geen 20 meer bent; gisteren druk aan de wandel en aan het dansen geweest, vandaag 'tol betalen'; kukel om van de slaap. :lol:

Vandaag mijn oude fiets verkocht; het is gelukt via Marktplaats. Een stelletje liefhebbers van oude fietsen zijn 'm vanavond op komen ophalen, heb er nog €50,- voor gevangen ook, mooi zo! Daar ook weer vanaf. :wink:

Maar weer een rondje langs de kassies, zolang het nog kan; zal niet lang meer duren. :wink:

- Nijmegen: heeft zich weer laten zien.
- Eemsmond: moeilijk te volgen, soms lijkt het of er nog 'maar' twee jonkies zijn, vanmiddag even drie? Enfin, het gaat goed daar. Nu: wazige bicam, rooster leeg.
- Zwolle: was er ook even. Noot: refresh staat op 2 minuten (bron: Nora).
- De Mortel: geen waarnemingen (campics); wel een mooi filmpje gisteren door Pascal geplaatst. Bij 'Rondom' waarnemingen te over! :wink: Nu: geen valk zichtbaar.
- AEB: buicam hangt sinds gisteren (?), vandaag in ieder geval 2 huismussen uhh... pardon, jongskes waargenomen. Nu: geen valk zichtbaar.
- ASML: aardig wat waarnemingen, vooral van gesignaleerde gluurders, ook 'verslagen van reporters ter plekke', zie draadje.
- Tilburg: 1 waarneming.
- Aalsmeer: 2 waarnemingen. Ook: 'n mooie fotoserie, zie draadje.

Ook weer leuk nieuws van de Helmond familie. :lol:

Ga mezelf zo maar eens naar bed brengen; van veel hopsasaheisasa word je moe. :lol:

Truste allemaal, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#116 Bericht door Dorine »

Welterusten Petra.

Ik ga ook mijn bedje opzoeken.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#117 Bericht door marian53 »

Ha ik lees net dat je je fiets hebt verkocht , de wondere zijn de wereld nog niet uit merk ik :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#118 Bericht door Petra »

:lol: Marian. Ik had 't wel verwacht; 't was een 'bijzondere' fiets uit de jaren '60 vorige eeuw en in perfecte staat. Wist dat er echt een liefhebber voor moest zijn, dat bleek dus. Ze waren helemaal verliefd op 't oude beessie. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#119 Bericht door marian53 »

:lol: :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#120 Bericht door roosje »

Dat is goed nieuws Petra. Dat schept weer ruimte en mogelijkheden. :)

Vanmorgen naar Antwerpen geweest om een tas te ruilen die na drie weken kapot was. En aangezien het nog steeds onbestendig weer is kwam ik me in een gigahoosbui terecht pffff stapvoets rijden op de ring van Antwerpen. Ik kan me wel iets leukers voorstellen. Maaaaaar het is goed voor de plantjes. En daar het vanaf zondag weer gaat zomeren met extreme hoge temperaturen vind ik het niet zo erg.
Voor de rest ben ik nog steeds veel aan het couriertjes spelen en ben dan weer veel onderweg. Weinig tijd dus voor andere zaken. :?

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#121 Bericht door Joke »

Hoi allemaal,
Zo even tijd om jullie bij te kletsen over het kind.
Wie niet gelezen heeft op haar site.
Haar portocath moest door gespoeld worden voor twee en een halve week terug en dat lukte niet.
Ze kregen hem niet aan geprikt,hij ligt te diep.
Bij controle op de mamapoli toch weer te veel vocht en vooral onder haar arm aan de zijkant.
Nu is ze vandaag voor de derde keer naaar een echte oedeemtherapeute geweest.
Het helpt haar zeker.
Ze krijgt telkens een soort pleister op geplakt in de vorm van een octopus die moet zorgen dat het vocht een weg gaat vinden.
Vandaag ondekte ze wel dat er nog een erg hard stuk net onder haar lidteken van de borst verwijdering zit.
Waarschijnlijk ook in gedikt vocht.
Nu heeft ze een knal rose pleister daar zitten van z'n 14 bij 6 cm.
Aankomende woensdag gaat ze naar Leiden voor het geneonderzoek.
Heel spannend allemaal.
Donderdag wordt de portocath verwijderd in het ziekenhuis in Tiel hij kan toch niet gebruikt worden en ze loopt nu alleen maar kans dat het ding gaat ontsteken en daar zitten we niet op te wachten.
En dan eindelijk op 2 augustus heeft ze afspraak in Gent in Belgie voor de borstreconstructie.
Ja helemaal Gent.
Daar is de wachttijd vele malen korter als hier in Nederland waar het na intake gesprek een half jaar tot een jaar gaat duren voor ze aan de beurt is en afgelopen week hoorden we al dat iemand 14 maanden heeft moeten wachten.
Lijkt me verschrikkelijk.
Ze is nog altijd erg vermoeid van alles wat ze doet en mag nog steeds maar weinig.
Oefeningen doen is goed maar niet overdrijven.

Met de kleinkinderen gaat het heerlijk.
Hayden groeit als kool.
Hij is dik 7400gr en inmiddels 65cm.
Hij heeft zijn eerste serie prikjes achter de rug.
Donderdag de laatste gehad voorlopig.
Hij heeft het hele concultatieburo bij elkaar gekrijst en was bijna niet meer rustig te krijgen.
Ik pas nog niet op hem want mama zoekt zich rot naar ander werk.

Jayson is een heerlijk mannetje en loopt nu als de beste.
Hij heeft deze week voor het eerst op zijn potje geplast.
Toch weer een hele mijlpaal dacht ik zo.
Hayden is nu net 4 maanden Jayson is nu 17maanden.
De mannetjes hebben inmiddels elkaar ontmoet en vonden dat prachtig.
Ook de klik tussen mijn kinderen en de dochter van Roel met haar man is geweldig.
Charlotte en Natasja hebben al een zussen dag gepland.
Heerlijk om dat zo te zien gebeuren.

Aankomende maandag gaan Roel en ik met zijn dochter, man en Jayson naar de dierentuin in Rhenen.
Kadootje voor vaderdag van hun.
Heerlijk het word alleen een beetje erg heet maar dat mag de pret niet drukken.
Nou lieve allemaal jullie zijn weer bij gekletst hoor.
Liefs van Lief en mij.

O ja kaartjes zijn nog steeds heel erg welkom :wink:
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#122 Bericht door marian53 »

Fijn dat om weer even van je te horen Joke , Het kind heeft nog een hele weg te gaan begrijp ik. Ze heeft het dan ook niet makelijk gehad en nog niet ..Logisch dat ze nog steeds erg snel moe is ,hopenlijk als die portocath is verwijderd dat het ook wat beter alemaal gaat.
In Leiden wens ik jullie dan ook veel sterkte , wat een spanning allemaal.
Helaas (of gelukkig) heb ik er niet zo veel verstand van , maar ik heb wel eens gehoord dat ze heel erg kundig zijn in Gent .

Gelukkig dat het met de kleinkinderen zo goed gaat Met Hayden de kleine rakker dat hij alles bij elkaar gild , t is ook niet zo leuk om n prik te krijgen :lol:
En 17 maanden en dan al op n potje , die Jason wat zal hij trots zijn geweest .
En zusterdag , heerlijk toch.

En de dierentuin is altijd leuk , zorg gewoon dat je je fototoestel bi je hebt en genoeg drinken met zon warme dag , dan kan er niks mis gaan .

En veel liefs van mij aan jou en Charlotte en de rest van je fam :lol:
carpe diem

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#123 Bericht door Joke »

Marian heel veel dank voor je lieve woorden.
Doet ons goed meis.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#124 Bericht door Adrie »

Joke ,
Bedankt weer voor de Up=date.
Mijn Dochter en Kleindochter hebben weer een jonge zwaan gered,
Ze lagen op hun knieen aan de singel. Hij is naar vogelopvang Karel=Schot gebracht.

Afbeelding

Dit is hem. Zij heeft hem vast terwijl hij nagekeken word.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#125 Bericht door Petra »

Hee, wat leuk! Joke was er weer met leuke updates van haar kleine kleinzoons. Dank je wel. Jeetje, wat gaat de tijd hard. Geniet maar van ze Joke, nog even en dan moet je ze van school halen. :lol:

Het 'wel en wee' (meer wee) van Charlotte volg ik via haar blog. Ze schrijft gelukkig trouw (en heel mooi).

Adrie, dank voor je foto's en verhaal over het kleine zwaantje. Bij Karel Schot is het in ieder geval in goede handen, die gaat 't wel redden denk ik.

Is het bij jullie ook zulk snertweer? Het is net herfst. Heb zelfs een half uurtje de kachel aangehad toen ik ging douchen; 't was mij te koud!

Baal wel. In de Laurenskerk vandaag een Midzomernachtfeest. Eerst diverse schitterende optredens (dat laat ik aan me voorbijgaan met kaartjes a €29,- :oops: ) met afsluitend een ritme- en vuurfeest op het plein. Ik wilde met name naar dat afsluitende feest gaan. Nu, ik zie de bui al hangen. Grr!

Kijk wel hoe ik m'n tijd zoet kan brengen. Ik wens jullie in ieder geval een fijne zaterdag, met of zonder regen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten