Stamtafel Juni-2011

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1 Bericht door Dorine »

Vandaag weer druk geweest en zo mijn bedje in,
morgenvroeg moet ik Soraya op de wei gaan zetten, het is een 'zondag'.

Zit ik zojuist het weerbericht te lezen en zie ik dit staan:
De minimumtemperatuur wordt aan het einde
van de nacht bereikt en ligt tussen de 9 graden vlak aan zee tot lokaal
4 graden landinwaarts met plaatselijk vorst aan de grond.


vorst aan de grond :shock: IJsheiligen zijn allang geweest.

Welterusten.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#2 Bericht door Petra »

Goedenacht Allen,

't Begint hier inderdaad knap frisjes te worden.

Nu, daar gaat mijn poging 'rondje kassies'. :wink:

- Nijmegen: geen waarnemingen vandaag. Eitje aanwezig.
- Eemsmond: bicam vertroont een grote witte waas, beide ouders op het rooster.
- Zwolle: binnen ook een wollig, uh, verig geheel. Zie in ieder geval 1 juvi. Bewaking op het rooster.
- De Mortel: bicam laat een verlichte cirkel zien, daarbuiten donker. Geen bewaking op het rooster.
- AEB: een schimmetje voor de uitgang? Bewaking op het rooster.
- ASML: denk in ieder geval 2 kuiks te zien. Geen bewaking zichtbaar.
- Tilburg: idem (2 dus). Geen bewaking zichtbaar.

Morgen wordt het lekker zonnig. Geniet ervan. Wens jullie nu truste, slaap lekker!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#3 Bericht door Falcon »

Goedenavond allemaal.
Las net alle verjaardagswensen..... :D
Kon ik die voor Roos ook nog snel plaatsen.

Ik was je bijna persoonlijk komen feliciteren Roos, maar 10 over acht vanmorgen leek me wat aan de vroege kant. Heb wel heel veel goede wensen jouw kant uitgestuurd! Zijn ze aangekomen? Bovendien hadden we nog flink wat kilometers voor de boeg.
Zijn nl vanmorgen pas vertrokken en rijden nu in twee dagen, via de tolwegen. Is prima te doen!
Wij hebben een goede (verjaar)dag gehad in de auto :lol: en zijn nu in Lesperon, zo'n 90 km onder Bordeaux.
Zit nu lekker aan een wijntje, proost, ook ter ere van jou Roos!

Welterusten voor straks.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#4 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Hey Herma, wat gaaf dat je - vanuit de auto? - even langswappert hier. Heerlijk, je klinkt al helemaal in vakantiestemming. Genietse!

Goed, het steeds lastiger wordende rondje langs de kassies:
- Nijmegen: kort bezoek vandaag. Eitje aanwezig.
- Eemsmond: vage bicam, hoopje kuiks in het zichtbare hoekje, mogelijk ook Eemy bij de uitgang??, bewaking op 't rooster.
- Zwolle: 1 kind binnen, het andere met de ouder op het rooster.
- De Mortel: een verlichte cirkel waarin je 2 staarten zou kunnen ontdekken, geen bewaking op het rooster.
- AEB: binnen donker, schim van een kuik bij de uitgang, geen bewaking op het rooster.
- ASML: zeker 2, mogelijk 3 kuiks in hoekje, geen zichtbare bewaking.
- Tilburg: kan er niet veel van maken, soms denk ik 2, dan weer 1 in 't kassie. Geen zichtbare bewaking.

Wens jullie allen truste, slaap lekker en alvast een heerlijk warme, zonnige dag morgen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#5 Bericht door Falcon »

Petra, niet vanuit de auto, maar vanuit onze hotelkamer voor deze nacht.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#6 Bericht door roosje »

Goede morgen allemaal,

Wat leuk Herma :) een bericht vanuit je hotel.
Je zal nu wel weer onderweg zijn.
Nogmaals geniet van je vakantie :!:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#7 Bericht door Falcon »

Wat is het stil hier aan de stamtafel....
Zit nu in een cafe met wireless verbinding, buiten giet het, een flinke onweersbui. Dus mooie gelegenheid om me hier weer even te melden... :wink:
Het is een fantastisch vakantieplekje waar we zijn. Kom helemaal tot rust.
Daar geen internet, dus zal ik niet teveel achter de pc zitten, moet ook niet als je vakantie hebt. :lol:
Vanmorgen wel heerlijk in de zon gezeten en genoten van het uitzicht en de rust. :D
Uit eten gaan kost hier bijna niets... dus dat zullen vast wel regelmatig doen.
Het berggebied moet ook erg mooi zijn, dus dat gaan we vast morgen wel wat verkennen. Er valt ook genoeg te wandelen.
Oja, onderweg hier naar toe een prachtige rode wouw vlak voor de auto langs zien vliegen. Dat was echt WOUW!
Over een aantal dagen zal ik vast wel weer wat schrijven, als de gelegenheid zich voordoet.
Groetjes!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#8 Bericht door neeltje »

Hopelijk lees je het nog Herma, maar geniet lekker van je vakantie, hier ook buien vandaag.
Veel plezier nog!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#9 Bericht door Falcon »

Dank je wel Neeltje!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#10 Bericht door roosje »

Zo daar ben ik weer na een heerlijk weekend. Vrijdag lekker naar Antwerpen geweest om wat nieuwe outfit aan te schaffen en wat schoenen. Terasje pikken enz. Zaterdag naar Geel voor het e.e.a. en veel buiten vertoeft in de tuin.
Vannacht heeft het hier wel wat geregend, maar weer niet noemenswaardig. Dat was in Arnhem en Luik wel anders :shock:

Herma, fijn dat jullie zo'n heerlijk plekje hebben gevonden en inderdaad wow dat jullie een Wouw van zo dichtbij zagen :D

Ik neem aan dat jullie allemaal wel van het mooie weer hebben genoten :?:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#11 Bericht door Dorine »

Goede avond,

Leuk dat je je even laat zien Herma :D
Geniet van je vakantie in een beslist hele mooie en rustige omgeving.

Het is een lang weekend geweest en heel mooi weer.
Menno is weer thuis van zijn trip naar Rome en heeft het uitstekend naar zijn zin gehad daar.
Verder gezorgd voor Soraya, van de zon genoten en lekker gezwommen.

Hopelijk valt het de komende week mee met het weer want in de Mortel en in Helmond is het leuk om te vertoeven nu
met jonkies die al aan het takken zijn en jonkies die elk moment kunnen gaan takken.

Hier heeft het wel geregend maar ook geen giga hoeveelheden en
de verwachte onweersbuien die rond 5 uur hier zouden arriveren is ook niets terecht gekomen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#12 Bericht door Lucje »

Dorine, fijn dat Menno zo genoten heeft in Rome. Het is ook zo'n mooie stad! En jullie fijn van de zon genoten en van de jonge valkjes. Ze worden nu zo leuk :D Roosje, ook op stap geweest en inkopen gedaan! Herma, geniet nog maar lekker door van je vakantie en leuk dat je ook een Rode Wouw hebt gezien. Prachtige kleuren hebben ze! Hier is vanavond een fikse bui gevallen. Het onweer stelde niet veel voor maar er is toch zo'n 35 mm regen gevallen, heerlijk voor de tuin dus! Op een gegeven moment stond de straat voor ons huis gewoon blank en de vijver liep over. Voorlopig hoef ik dus niet meer te sproeien :lol:
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#13 Bericht door Lucje »

Wat was Springwatch weer mooi. Die man die de golven filmde, fantastisch en dan al dat jonge leven, heb er weer van genoten. Mijn dochter mailde uit Normandie. Het hotel wat ze geboekt hadden met zeezicht bleek helemaal geen zeezicht te hebben. En het was er ook heel erg vies. Ze zijn gaan klagen en de eigenaar was zo beledigd dat ze gelijk mochten vertrekken. Hij wilde nog wel dat ze voor 1 nacht zouden betalen maar ze hebben gezegd dat ze dat niet doen. Ze hebben nu een leuk hotel in het centrum van Bayeux en er zijn heel veel activiteiten omdat het de herdenking van D-Day is deze week. Er zijn veel veteranen en militairen en vanavond is er vuurwerk vanaf de kliffen :)
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#14 Bericht door roosje »

Ook een goede middag,

Menno weer genoten in Rome, dan is zo'n weekje wel snel voorbij.

Lucje, ook hier eindelijk een paar flinke stortbuien gevallen. :) Nu schijnt de zon weer. Ik kijk ook weer met veel plezier naar Springwatch.
Minder dat je dochter het in eerste instantie zo slecht getroffen had met het hotel. Gelukkig dat ze nog een ander hotel konden vinden mede doordat het daar inderdaad afgeladen is ivm met D-Day.

Dorine dat is weer een mooie foto zo onderaan de pagina :o

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#15 Bericht door marian53 »

Bij Lucje is meer water gevallen dan hier .
Roosje loopt lekker licht want dr portommonee is leger scheelt in het dragen.
Menno heeft een fijne vakantie gehad .
Ik ben blij dat er nog wat valkjes links en rechts te zien zijn dankzij Dorine ,want ik krijg nu al een lege nest syndrome.ik vind het dit jaar ook zo snel gegaan.
Ligt het aan mij ,maar ik heb Joke ook al een poos niet gezien , zal het druk hebben denk ik .
Petra denkt waarschijnijk ik hoef het rondje kassie ook niet meer te doen de jonkies zijn er toch niet , maar Babs zit wel op dr eigen hoekje :D
Herma fijn om af en toe wat van je te horen al is het vakantie .
Adrie is ook al stil , hoe is het met de teken afgelopen ? hopenlijk heb je er geen last meer van gehad .
Zelf was ik met hemelvaart een paar dagen naar Tjechie en dat is in een drama afgelopen , maar dat vertel ik nog wel eens .soms zijn er van die tijden die je gewoon moet kunnen overslaan .
Verder wens ik ieder een gezonde nachtrust .
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#16 Bericht door roosje »

Goede morgen allemaal,

Gisteren in Rotterdam vertoeft. Ik moest naar de keramiekboer wat ophalen en daarna lekker een poosje in het natuurgebiedje van Bergchsenhoek rondgestruint. Poeh wat een hoop vogels daar te horen en te zien. Rietgors, Rietzanger, Koekoek, Buizerd en het nodige waterspul.

Gisterenavond weer Springwatch gezien. Ze raadden de mensen aan om meelwormen aan de Merels te geven omdat de grond in Engeland zo droog is dat de Merels daar honger lijden.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#17 Bericht door marian53 »

Meelwormen :twisted:
carpe diem

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#18 Bericht door neeltje »

Ik geniet ook zo van Springwatch Roosje, maar nu moeten we weer wachten tot maandagavond :cry:
Gelukkig kunnen we de cams volgen. Wat is er mis met het voeren van meelwormen Marian?
@Dorine: jullie zoon ook weer thuis uit Rome, zal veel gezien hebben daar.
Meestal hebben ze vol programma! Er is ook zoveel te bekijken.
@Lucje, balen voor je dochter, dat het hotel zo tegenviel. Gelukkig hebben ze snel iets anders gevonden.
Vandaag eindelijk weer eens een dagje vrij, drukke week achter de rug en terwijl vliegen overal de jonkies uit. Ik heb het idee toch het een en ander gemist te hebben, blij was ik dan ook met de samenvattingen van Petra aan het eind van de dag.
Bij ons in de tuin wordt het ook wat rustiger met de mussen, ik ben bang, dat er toch wat jonge musjes gesneuveld zijn. Ze zijn ook zo kwetsbaar.
Fijne dag iedereen

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#19 Bericht door Dorine »

Goedemorgen,

Het gezin is weer compleet, Daphne is vannacht weer thuisgekomen van haar vakantie in Toscane.
Verder druk gehad, o.a. met de Helmondse valkjes, het is genieten daar, ze laten zoveel zien.
Dan was het nog elke avond naar Soraya en als je dan ook nog wat ongemakken hebt is dat minder.
Een flinke blaasontsteking, tenminste dat hoop ik dat het dat is, ben inmiddels aan mijn derde ab-kuur bezig en
duimen dat die helpt anders ben ik toch bang dat er wat anders met mijn blaas aan de hand is.
Daarbij sinds een week pijn in mijn linkerschouder, soms erg soms nauwelijks, maar zitten achter de laptop en is geen fijne houding daarvoor.
Ik zal het wel opgelopen hebben tijdens het Hemelvaartweekend in de auto, volop de airco aan.

@Lucje,
Dat is toch altijd een domper op je vakantie als blijkt dat wat je geboekt hebt tegenvalt.
Daphne was zeer te spreken over de camping waar ze zaten.

En dat van die droge grond heb ik hier ook gelezen. De pieren zitten diep in de grond vanwege de droogte en komen niet omhoog.
Funest voor de jonge merels en dat zou best wel eens kunnen,
ik heb nog maar 1 jonge merel hier gezien terwijl er 2 koppeltjes een nestje bij de buren hadden.

En het is wel jammer nu met het weer; was het al die weken mooi helder weer, nu vocht en beperkt zicht, funest als je gaat kijken in de Mortel.
En voor de komende week voorspellen ze ook al niet veel goeds, nou laten ze er nu dan ook maar naast zitten,
want voor volgende week vrijdag staat een rondje valken op het programma; Megen, Deventer, Markelo en Zwolle.
En voor dit weekend een paar uurtjes ASML, ik wil dat spul ook wel eens met eigen ogen zien vliegen, zeker dat kleine manneke, die hartenbreker.

Prettige dag verders,
ik denk dat ik vandaag heel wat was te verwerken krijg.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#20 Bericht door marian53 »

Neeltje ..

het funeste aan meelwormen is ( jammer dat je het gemist hebt in april geloof ik dat ik het heb uitgelegd ) de schil van de meelworm is te hard voor jonge vogels ze krijgen dat niet verwerkt , de mogelijk heid is dan dat de meelwornm , want de ouder voert dat natuurlijk wel levent onverteert in de krop bijft zitten , je kan wel meelwormen geven maar dan moet je ze doorsnijden of knippen dan pas kan de voeding eruit en opgenomen worden , beter is buffalowormen te geven kosten net zo duur en de schil is zachter zodat het beter verteert , je kan het ook vinden deze gegevens op internet :wink: , ze zullen wel denken hier daar heb je haar weer . maar ik probeer toch elke keer te waarschuwen ervoor , want de goede bedoeling ervan gaat verkeerd helaas met meelwormen of men moet ze door een molen halen of zoiets , als je begrijpt wat ik bedoel .

Dorine ik hoop niet dat het een blaasonsteking is want prettig is anders , en airco wel fijn maar je hoort het nogal eens spierklachten pijnlijk voor je ik hoop dat het snel overgaat , Fijn dat alles weer gezond thuis is . dat doet een moederhart toch maar goed als de kroost er weer is :lol:
INderdaad Lucje wat een pech , jammer het zet toch een domper op je vakantiegevoel en zeezicht zonder zee , nou das hetzelfde als een Dame Blanc zonder chocolade .

Roosje heeft dr hart weer op kunnen halen bij de keramiekboer en de natuur daar dus die kan weer mooie borden gaan maken met nieuw materiaal :lol:

Verder weet ik even niet zo snel wat te vertellen ,mis kassie rondje wel een beetje Petra :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#21 Bericht door neeltje »

Bedankt voor je uitleg Marian, misschien in april wel gelezen, maar mijn geheugen is af en toe een vergiet :wink:
Maar het is duidelijk.

@Dorine, dochter ook weer thuis, je zal inderdaad een flink wasje hebben!
Drie kuren gehad, hebben ze je urine al eens op kweek gezet?
Beterschap hoor.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#22 Bericht door roosje »

Ik had het wel gelezen Marian en aan de hand van jouw advies heb ik destijds dus buffalo wormen aangeschaft. En dat fietst er lekker in zowel bij de merels, mussen, en koolmeesjes. Ik vond gisteren helaas weer veertjes in de tuin van een koolmees dit keer. Een hele lange tijd geen katten meer gezien maar sinds een paar dagen zijn er weer kapers op de kust. Het grappige van de heggemus is dat die alarm gaat zitten roepen en de katten in de gaten houdt. Zodoende zag ik vanmiddag weer een kat nav het roepen van de heggenmus. Die blijft de kat ook volgen totdat die uit de tuin is verdwenen.

Dorine fijn dat Daphne zo'n fijne tijd in Italie heeft gehad. Balen dat je nu weer en last van je blaas en schouder hebt. Kijk je trouwens uit met zoveel ab. Dadelijk ben je immune en helpt het niet meer.

Adrie, hoe is het met je, alles goed :!:

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#23 Bericht door Lucje »

Marian, dat wist ik ook niet van die meelwormen, weer wat geleerd! Dorine, wat een ellende met je blaas. Ik zou er niet te lang mee doorlopen als dit kuurtje weer niet helpt. Fijn dat de kinderen allebei weer thuis zijn maar die was.....dat is minder natuurlijk :) De pech met het hotel die mijn dochter en haar vriend hadden is weer helemaal goedgemaakt door het volgende hotel waar ze toen op goed geluk naartoe zijn gegaan. Dit bleek een kasteelhotel te zijn dat heel leuk ingericht was en met prachtige tuinen. Er waren ook twee vriendelijke gastheren met twee hondjes. Overal hingen familieportretten, zelfs op het toilet hing een dame die je tamelijk ernstig aankeek mailde mijn dochter :lol: Nu zijn ze net aangekomen in hun laatste hotel. Dit is een huisje met rieten dak en uitzicht over de Seine. De boten varen langs hun tuin. Dit klinkt dus ook heel erg goed. Wij hebben een paar weken geleden zo'n heerlijke vakantie gehad en ik ben blij dat zij ook zo genieten! Gisteren in Springwatch weer de Red Kite gezien, prachtig nest! In Wales werden ze op een bepaalde plek gevoerd en we hebben er toen heel veel gezien en je kon ook goed het typische geluid horen wat ze maken. Roosje, leuk om te lezen van het alarm van de Heggenmus! De Merel doet dat ook, ik weet precies wanneer er gevaar dreigt. Meestal loopt er dan een vreemde kat door de tuin (nee niet Lucje :lol: ) die ik dan maar gauw weg jaag! Hier is het nu somber, het regent.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#24 Bericht door Falcon »

Heb even hier gelezen.....wel en wee...

Wij hebben gelukkig alleen wél.
Genieten gewoon en het weer gaat nu ook beter worden.
De bergen zijn erg mooi. Ga morgen eens een wandeling uitproberen.
Tot voor kort zat alles nog in de wolken, dus hebben we wat steden bekeken. oa Coimbra. Erg mooi met de oude universiteit.
Alle draadjes langs zit er nu niet in....

Groetjes!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#25 Bericht door Adrie »

Lieve mensen,
Ik ben er echt nog wel hoor. maar zit ff in een dipje. Ben vreselijk moe. meer geestelijk, heeft niets met de teken te maken.Want als ik daar al last van heb, dan merk je dat nu nog niet , maar later. Ik ga ervan uit dat het door die A.B kuur wel goed zit.Dus maak jullie geen zorgen, het komt weer goed.
Allemaal de lieve Groetjes van mij.
Afbeelding

Gesloten