Stamtafel Maart-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#26 Bericht door Dorine »

@Petra,

Markelo en Tata (beter bekend als hoogovens) zijn elk jaar heel vroeg,
de rest van het land volgt later.

Alleen daar hangen geen webcammetjes, dus zien we het niet en onthouden dat dus ook minder :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#27 Bericht door Falcon »

Veel succes Roos met de laatste loodjes en vooral met het inrichten, dat is wel weer leuk.
En dan krijg je het opnieuw druk, met al het bezoek ontvangen.... maar dat valt te plannen gelukkig.

Tot volgende week!!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#28 Bericht door marian53 »

Tjonge wat gaat het leven soms hard :)
Roosje alweer bijna over naar haar huisje wel wat achteraf van mij maar hoop dat ze snel weer over is , wat wel leuk is als je niet meer weet wat er in de dozen zit,dan is het net sinterklaas .
Ik hoop dat je niet teveel mist nu begint alles weer , de eitjes In Markelo prachtig , de eerste dus hier in Nederland.

Roely valt straks ook van dr stoel ,als ze terug is ,of ze heeft een lappie mee genomen ,anders heeft ze al de eitjes gemist uit italie gelukkig kan ze hier alles terug zien mocht ze hem niet mee genomen hebben.

Fijn die natuur programmas op sbs 6 nu hebben we de engelse dierentuinen , jammer dat ik het maar 1 keer per week kan zien.

O ja en dan onze beroemdheid Piet ,Ik hoop maar dat we je zo nog aan mogen spreken :wink: Maar wel heel leuk.

Nou was het maar waar dat het S2 was, wie wil er nu aan een lijntje zet hem uit in Bergum heeft de onbekende ook nog wat , heb je wel 2 luie vogels bij elkaar , dus dat past precies . :)
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#29 Bericht door Liesbeth60 »


Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#30 Bericht door Dorine »

:lol: Het is maar waar je geld voor over hebt :roll:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#31 Bericht door Petra »

Schitterend... :lol: Ach, voor 't goede doel zou ik er ook 'n draai aan geven. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Anca
Berichten: 2226
Lid geworden op: zaterdag 11 juni 2011, 17:04:03
Locatie: Goudswaard

#32 Bericht door Anca »

Jongens, vanavond om 19:50 op Ned 2:

Natuur op 2
Natuurprogramma


Sneller dan een afgevuurde kogel? De slechtvalk is de snelste roofvogel ter wereld. Een luchtracer die zijn prooi kan pakken met een verbijsterende accuratesse en de trefkracht van een kogel. Tegen de achtergrond van de eliteschool voor jachtvliegers van de RAF op het eiland Anglesey in Wales, worden de prestaties van een jonge slechtvalk met die van de beste jachtpiloten van Groot-Brittannië vergeleken. Hun strategieën en tactieken voor luchtgevechten worden uitvoerig getoond. De nieuwe slechtvalkrekruten worden gevolgd. Tijdens een korte trainingsperiode leren ze de beperkingen van hun gestroomlijnde ontwerp kennen en beginnen ze de vaardigheden aan te leren waarmee ze later hun reputatie als Top Gun van de natuur waar kunnen maken.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#33 Bericht door Zwiersje »

klust geen kip :lol:

Ga zeker even kijken Anca :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#34 Bericht door marian53 »

verdorie dat mis ik ook al nu. messchien uitzending gemist.

Nou zoveel geld voor een kipnugget :roll: ben je dan gestoord of niet .
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#35 Bericht door Lucje »

Vanavond naar Vroege Vogels gekeken. Van S2 zag je maar weinig vond ik en ik denk dat Herma gelijk heeft en het een vervolg krijgt. De documentaire die erna kwam was wel heel interessant en prachtig om te zien!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#36 Bericht door Falcon »

Ja dit was wel erg kort, maar ik denk dat dit het voorlopig is bij vroege vogels en we later pas de documentaire komt, waar Anita het over had.
De docu erna over de slechtvalk was mooi.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#37 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Ik heb er zowaar aan gedacht: Vroege Vogels gezien. Erg weinig over De Mortel en S2. Vind het trouwens helemaal een oppervlakkig programma. :oops:

Dank voor je tip Anca, toevallig viel mijn oog er op! Een mooie documentaire. Vond het zelf wel een beetje jammer dat er zo veel vergelijkingen met straalvliegtuigen en RAF gemaakt werden. Maar goed, het waren prachtige opnames!

Even gezocht op 'Uitzending gemist', de Vroege Vogels heb ik gevonden:
Vroege Vogels

De Topgun heb ik niet gevonden; sorry!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#38 Bericht door Yleor »

Hoi allemaal, ik ben weer terug na een leuke vakantie in zuidoost Spanje waar ik nog wel even had willen blijven. Mijn dijen zijn opgeblazen vanwege het vele en lange wandelen en klimmen, maar we hadden prachtig weer en hebben onderwijl ook best veel vogels gezien. Het is me wat hoor, met rugzak met dagspullen en kijker en camera met lens klimmen en dalen :-). Maar ik had het graag een weekje langer gedaan. Het is er nu zo mooi met alles in bloei zo laag bij de grond, bomen zie je er nauwelijks, het is een vulkanisch gebied. Zonnetje, windje, mmmmm! En nu dan die foto's...

De eitjes in Markelo (1e op 2 maart) en IJmuiden (2 stuks op 1 maart) heb ik vernomen uit de mail, die zijn altijd erg vroeg inderdaad. Straks eens op zoek naar de eitjes in Italië Marian! Eens kijken of ik op mijn stoel kan blijven zitten, ik ben gewaarschuwd :) !

Daarnet hoorde ik op de radio over de noodlanding op Schiphol van een vlucht van Vueling, de piloot had een mayday uitgezonden. Eng hoor, je zal maar in dat toestel zitten. Het is allemaal goedgekomen, maar je hebt het hart wel even in de keel zitten.

En nu maar weer even wat boodschappen doen.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#39 Bericht door Joke »

Goeden middag allemaal.
Ik ben er weer.
Heb even wat meer tijd nu.
Lotje gaat lekker en weet al dat ze op 5 juli de laatste operatie krijgt.
Nieuwe tepel en alles word dan even mooi afgewerkt, want waar het zo lang open is geweest moet toch wel even wat mooi gemaakt worden.

Even niet op Hayden passen die inmiddels een jaar jong is en zich best ontwikkelt.
Loopt bijna en is een echt boefje van zijn oma.
Mama heeft geen werk meer, contract afgelopen en was al bekent dat het maar voor een half jaar was. Zolang zij thuis is hoeft oma even niet op te passen.

De andere boef is inmiddels twee en een heerlijke knul. Ze komen regelmatig een weekend hier of wij naar hun en dat is heel erg gezellig. Mannetje voelt zich heerlijk thuis hier. Roept oooooooooopa en oema zo schattig om te horen.

Roel is aan het klungelen met de gezondheid.
Hoge bloeddruk, slokdarm verkrampingen en nog steeds slijmbeursontstekingen in beide armen, duurt al bijna twee jaar nu.
We wachten maar af wat er aan welke kwaal gebeurt.

Zelf hoop ik dat ik dit jaar weer kan genieten van de slechtvalken over het al gemeen en de Mortel in het bijzonder.
Heb het erg gemist hoor.
Nou lieve allemaal ik hoop dat er weer wat regelmaat in mijn posten gaat komen.

Voor allen die hier inmiddels nieuw zijn binnen gekomen mijn altijd oprechte WELKOM
Afbeelding
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#40 Bericht door Lucje »

Joke, wat leuk weer wat van je te horen. Fijn dat het zo goed gaat met Charlotte :D Maar Roel is wel aan het tobben met z'n gezondheid zeg, maar hopen dat er wat aan gedaan kan worden! Fijn dat je zo geniet van je kleinkinderen, maar even rust is ook wel weer goed voor je, vooral nu het broedseizoen weer gaat beginnen! Roely, genoten van je vakantie las ik. Ja,het lijkt me ook angstig als er iets niet goed is met het vliegtuig waar je in zit, zeker als er een mayday uitgaat :?
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#41 Bericht door marian53 »

Welkom Thuis Dames .

Roely terug van vakantie ,fijn dat je zo genoten hebt, ik kijk met liefde en plezier al uit naar je prachtige foto;s wanneer je tijd hebt :)
Nu maar snel even je kasten weer vullen .
Want lekker eten is ook belangrijk.

En een mayday , ik denk dat bij mij mn broek vol zou zitten.

Joke fijn je weer te lezen ,mooi wat extra tijd voor je nu je minder op hoef te passen , fijn ook dat het met Lotte wat beter gaat .
Geniet van de valken ,want nu komt daar de leuke tijd aan, eitjes leggen :)
Het broeden opzich duurt dan wel weer een poos , maar dan komt het uitkomen weer , lekker spannend allemaal. :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#42 Bericht door Falcon »

Roely, wat fijn dat je hebt genoten! Langer willen blijven is een goed teken!
Kijk ook uit naar je foto's maar dat komt tzt wel.

Joke, fijn om weer wat van je te horen en over Lotte.
De reden dat je minder oppast is niet zo leuk, maar weer wat meer tijd hebben voor andere dingen is ook niet verkeerd.
Ach elkaar zien en van de kleinkinderen genieten gaat vast gewoon door.
Dat Roel al zolang met z'n gezondheid klungelt wist ik niet (meer), maar dat is best vervelend voor hem, maar ook voor jou, denk ik, vooral als het al zo'n tijd speelt.
Hoop voor jullie dat er wel wat aan gedaan kan worden.

Adrie, hoe gaat het met jou? En met je dochter? En met Jacco?
Ik denk aan je!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#43 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Wat leuk, Joke heeft zich weer gemeld. Welkom terug, ik hoop dat je met emmers zult genieten. Dank je wel voor je update. Charlotte schrijft gelukkig nog regelmatig een blog, ben wat haar betreft dus 'redelijk' op de hoogte. :wink:
Jammer dat Roel nog steeds met z'n gezondheid aan het 'sukkelen' is. Wens hem beterschap? Ja, ik was het ook vergeten, sorry!
Fijn dat 't goed gaat met je kleinkindertjes. Ach, even een adempauze voor Oma is niet verkeerd, toch? :wink:

Roely, dat klinkt als een mieterse vakantie! Ben benieuwd wat je allemaal 'geschoten' hebt. Ook wel nieuwsgierig naar de natuur daar. Hoop dat je foto's gaat plaatsen?
Welkom terug ook.

Ben ook benieuwd hoe het met Adrie gaat, haar dochter, Jacco... Als je leest Adrie: heel veel sterkte gewenst.

Zou Roos al een beetje rust hebben in het nieuwe huis?

Een fijne dag gewenst iedereen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#44 Bericht door Yleor »

Ha Joke, welkom terug! Fijn te horen van je Lottekind :-) Hayden heeft het goede moment gekozen om eens even bij mama te blijven, want nu beginnen de leukste slechtvalkenmaanden! Wens mijn naamgenoot maar optimisme toe! Geniet van de kleine dingen!

O, die vakantie... morgen weer naar Spanje?? Ik stap zo op het vliegtuig! Maar goed, eerst maar weer eens op de fiets, heb ik vanochtend gedaan en ben met mijn fotomaatje Theo op stap geweest. Op de Oosterbegraafplaats zagen we een plaatje van een Groene Specht, en ook nog samen met een Grote Bonte, super hoor. Die ga ik zo eens bewerken. Van mijn zes dagen Spanjefoto's zijn nu twee dagen bewerkt. Veel werk, maar leuk om alles terug te zien.

Roos zal wel druk zijn met uitpakken, ik hoop dat ze afgelopen nachten wel lekker heeft geslapen. Een hele heisa, een verhuizing, heb ik de afgelopen 27 jaar niet meer gedaan :-)

Voor de tweede keer van de week weer een vracht boodschappen in huis gehaald, ik kan er even tegen nu.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie (Petra, Marian, Gerda, Herma) zet ik een paar vogelfoto's uit de Cabo de Gata neer bij andere vogels. Tzt komt er wel meer, ook van de omgeving.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#45 Bericht door Joke »

Dank voor de lieve berichten allemaal.
:D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#46 Bericht door Grijze Muis »

Sander schreef:Beelden opgenomen door Suzanne H van ontsnapte valk van valkenier in Axel op het dak nestkast !

http://youtu.be/diO5mNCTMbY
Wij kwamen gisteren uit Maarssen terugrijden over de A6 (in de buurt van de afslag Almere- Buiten)en zagen vlak voor de auto een grote roofvogel over vliegen met 2 leren bandjes aan zijn of haar poten.
Ineens schoot mij te binnen dat ik hier iets gelezen had over een ontsnapte valk. Zou die helemaal naar Almere zijn gevlogen of zou dit een andere zijn?
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#47 Bericht door Petra »

Ha Mieke, leuk je weer te zien! Wat bijzonder jouw waarneming. Ik weet 't niet zeker, maar volgens mij had de Axelse slechtvalk één leren bandje aan de poot? Nog even goed gekeken, rechterpoot een brede leren riem, rechter poot een zware ring als ik me niet vergis?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#48 Bericht door Grijze Muis »

Nou het zou best kunnen dat het er maar 1 was. Reed zelf en 120 km p/u, dan heb je niet zoveel tijd om goed te kijken. Het was in ieder geval een roofvogel met leren bandjes aan zijn poten. Dat was wel duidelijk te zien.
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#49 Bericht door Petra »

Ja, dat snap ik! :lol: Ik heb verder geen 'nieuws' over de Axelse. Misschien weet iemand anders meer?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#50 Bericht door Adrie »

Hallo Lieve Mensen,
Hier ben ik even,
Met Jaco gaat het best wel goed. nu 3 dagen naar Rijndam en Donderdag heeft hij gezwommen.
Met Dochter een ander verhaal, Had zij vorige week volgens Ass. Arts kwaadaardige vlekken op haar nier, nu zegt de Uroloog dat is niks.
Er zijn 3 Optie,s Over 3 mnd. een nieuwe nierecho, een punctie of operatie met behoud van nier. Zij heeft gekozen voor 1e optie.
Zij was helemaal van slag, heeft ook gezegd dat ze heel de week in de zenuwen heeft gezeten.
Dus nu maar afwachten.
Nog een fijne dag allemaal.
Afbeelding

Gesloten