Stamtafel Juni-2012

Bericht
Auteur
Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#151 Bericht door Zwiersje »

Ach wat een lieverd is het toch :inlove:
Afbeelding

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#152 Bericht door Zwiersje »

Nederland is volgens mij nu echt aan het doordraaien :roll:
Alle tv zenders zendt één grote hilariteit van oranje uit :roll:
Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#153 Bericht door Barbara »

Hier kunnen we in ieder geval ook Krimi's kijken :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#154 Bericht door Dorine »

Jij durft in Duitsland 8)
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#155 Bericht door roosje »

Anita, wat een dotje en wat leuk dat in Duiven jullie valken nu ook trotse ouders zijn geworden.

Haha wat leuk die Merah met haar bal.

Tja, ik heb er nog steeds niks mee met dat voetbalgedoe. De Romeinen wisten het ook wel, "geef het volk brood en spelen" .

Marian, Deurwaarders, tja als je zelf wat te vorderen hebt wil je ook wel een deurwaarder inschakelen. Alleen de manier waarop daar heb ik helemaal niets mee. Over de rug van de mensen hoge kosten in rekening brengen waardoor er alleen nog maar meer ellende ontstaat. Het lost niets op. Trouwens dit deurwaarderskantoor krijgt een proces aan hun broek van hun eigen broederschap omdat ze de tijden dat ze mogen opereren niet in acht nemen en zo de andere deurwaarders in discrediet brengen.
En nu we toch bezig zijn vraag ik me echt af hoe lang het nog duurt voor de Nederlanders op de baricaden gaan. Als je die brij van maatregelen elke keer over je heen gestort krijgt. Boetes hier, straf daar, camera's gericht op voordeuren bij mogelijke fraudeurs, belasting verhoging, korting, verhoging ziektekosten, eigen bijdragen, pensioenverlaging, AOW op latere leeftijd etc. Maar ondertussen de overheid ongemoeid laten. Verkorting Wachtgeld ambtenaren wil Donner alweer terugdraaien want dat is toch wel erg van 4 jaar terug naar 3.2 jaar.

Sorry ik hou al op met mijn gemopper :oops:


Petra, weer van je verhaal met de paardjes genoten. Gelukkig ging het nu weer stukken beter.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#156 Bericht door Dorine »

Mopper maar rustig door Roosje,
wij mopperen ook al een klein uurtje.
Tja, het is vandaag ook de 13e
:cry:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#157 Bericht door Zwiersje »

Dat wordt een Oranjemars van 2186 km naar Nederland 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#158 Bericht door Dorine »

Het is triest om naar te kijken.

Tijdens de rust al een leuk grapje op facebook en twitter:
Vriendin van Persie gestopt met de pil,
hij krijgt hem er toch niet in :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#159 Bericht door marian53 »

Ha ha die is goed , zelf heb ik niet gekeken moest werken alhoewel he wel een lekkere korte avond word ,

Tja en hoe het hier verder gaat we worden massaal ontslagen en mogen dan opnieuw solliciteren op je functie . men heeft al een heel sociaal plan liggen het is een kwestie van tijd de bonden moeten het nog goed keuren.

Ondertussen begint men maar alvast .Het is in iedersgeval hier zo van de 130 banen blijven er 60 in totaal over , lang leven de kunst , je zal maar docent zijn in het huis der amateurskunsten.
Trouwens ook bij facilitair (waar ik onder val ) moet de helft eruit.
Ik wacht maar af , we zien het wel .
Het is overal nu schering en inslag , de mensen worden er niet vrolijker van .

Maar zolang ik een dak boven mn hoofd heb en mn brood nog kan betalen schijnt de zon , ik moet toch afvallen :wink: dus lever ik het beleg maar in .
Die boterhammen worst is toch niet meer om te pruimen :lol:
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#160 Bericht door Liesbeth60 »

Marian, ik vind het knap dat je er zo luchtig over doet, want het is nogal wat. :shock:
Meer dan de helft moet verdwijnen, als ik het goed begrijp.
Je hoort het inderdaad aan alle kanten, maar als het bij je eigen werk gebeurt is het toch wel heel "echt" ineens. :(
Ik zal hard voor je duimen dat je bij het groepje hoort dat mag blijven.
Veel sterkte lieverd!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#161 Bericht door Petra »

Roos, je hebt helemaal gelijk dat 'het volk' alles maar lijkt te accepteren. Ik zou graag weer op de barricaden springen maar ja, in je 1tje bereik je zo weinig. :cry:

Dat voetballen. Moest wel lachen. Ik heb er dus niets mee, maar je kon hier in de buurt een speld horen vallen. Geen gejuich, dus ik wist hoe de vlag erbij hing (niet dus :lol: ).

Marian, wat je schrijft, ik vind het vreselijk voor jou en je collega's. Het is gruwelijk om met zo'n sociale onrust, zwaard van Damocles boven je hoofd nog fijn en met een veilig gevoel te kunnen werken. Ook ik hoop dat jou een ontslag bespaard wordt; het is vreselijk.
Zorg wel dat je op een of andere manier hulp/bijstand/advies krijgt; vakbond o.i.d. Slik niet alles voor zoete koek, je kunt gefopt worden waar je bij staat. Sterkte met alles.

Ik ga zo weer naar een pc-hulp adresje. Er niet zo veel zin in; sprak mevrouw aan de foon en ik dacht gelijk: oei oei! Misschien valt 't mee, toch? :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#162 Bericht door Zwiersje »

Jeetje Marian, dat is inderdaad nieuws waar je niet vrolijk van wordt.
Ik hoop ook zo dat het je bespaard blijft.
Maar het is inderdaad overal scheer en inslag momenteel.
:?
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#163 Bericht door marian53 »

Ach , ik heb al zoveel meegemaakt in mn leven dat als je niet positief probeert te blijven je er onder door gaat , en ik ben niet de enige die het moeilijk heeft , er zijn mensen die het erger hebben , ja als het jezelf aangaat is het altijd erger .
Ik zie wel hoe het loopt, binnen 14 dagen weten we het allemaal denk ik .
Zelf probeer ik , en daarom valt het voor mij hopenlijk mee , nu in de flexpensioen te gaan ,Dat mag vanaf 60 jaar ik heb dit al aan gegeven bij ze .
Deze optie is voor mij de betere , want als je een gedeelte weduwgeld ontvangt word ww gekort daarop en pensioen niet .
Kost alleen een smak geld als ik 65 word .ik was ook liever tot mn 65 gebleven , maar dat zit er niet in , en ik heb geen zin om dit alles weer mee te maken.ik heb dat al eens mee gemaakt.
Het enige wat me ook zorgen baart is dat straks de hele cultuuur naar de bliksem gaat voor een deel , want men zegt wel je moet zonder subsidie werken , maar ga er maar aan staan in deze tijd .
Wie betaalt er €1300 voor een half uur viool les piano les etc dit wel 30 weken , de gewone arbeider schrapt dit het eerst .

kijk hier maar eens dit mooie bedrijf is straks niks van over .

http://www.de-muzerije.nl/
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#164 Bericht door Petra »

Ik vind 't heel verdrietig voor je Marian en hoop oprecht dat je kunt bereiken wat je wilt, wat voor jou werkt.

Het is waar, er gaat veel kapot.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#165 Bericht door Yleor »

Wat een onzekerheid Marian. Het loopt zoals het loopt en het heeft weinig zin om te erover op te winden, maar desondanks zul je wel eens met pijn in de buik naar bed gaan. Ik hoop van harte dat je mag flexpensioenen! Tegen de tijd dat je 65 wordt is de economische situatie misschien wel weer heel erg verbeterd zodat de AOW weer kan stijgen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#166 Bericht door Petra »

Speciaal om Marian wat op te vrolijken: Olinka en Vicks mogen morgen weer naar buiten
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#167 Bericht door marian53 »

Ik ben het helemaal met je eens Roely , iets waar je niets aan kan veranderen, kan je beter naast je neer proberen te gooien, en met opgeheven kop gewoon verder gaan , ik hoef god zij dank aleen voor mezelf te zorgen , zoon zit goed , Als je nog een stel opgroeiende kids hebt is het 10 keer erger .
En ik ben er al heel mn leven uit gekomen en nu kom ik er ook wel weer uit .
Alleen straks wel lekker veel vrije tijd :wink:
Ik zing gewoon het liedje van Robert lang

Want een mens is mooier als 'ie lacht
En al is 't nog zo'n donkere nacht
Als je even zoekt dan zie je altijd wel een heel klein puntje licht
(Je kunt de loop der dingen geen andere kant uit dwingen)
Het hele leven is een lange rij veranderingen

En Petra heel hartelijk bedankt fijn dar vicks weer buiten mag spelen met zn houten schijven :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#168 Bericht door Gawo »

Knap hoor Marian zoals je erover denkt.
Iets waar je niets aan kan veranderen, toch het beste eruit halen en niet bij de pakken neer zitten.
Mijn man Jan kan dat ook zo goed, ik moet zeggen dat ik dat best soms moeilijk vind.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#169 Bericht door marian53 »

O José ik heb ook echt mn kwade momenten hoor :wink:
En zo ben ik ook niet altijd geweest , je leert het .Met schade en schande zoals ze dat zo mooi zeggen.
En geloof me , je zal het zelf moeten doen in het leven , ze kunnen je de hand rijken maar er uit krabbelen zal je zelf moeten .
Bij de pakken neer gaan zitten , is het begin van de afgang , en dat verrek ik.
mn vader zij vroeger altijd nou vooruit 5 min mag je janken , en dan trek je maar een ander gezicht :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#170 Bericht door Dorine »

Poeh Marian, je bent een taaie :wink:
maar wel dapper en knap als je het ook kunt om zo te doen en te zijn, niet iedereen is dit gegeven.
Toch wens ik je sterkte want het is toch niet niks.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#171 Bericht door Gawo »

Echt Marian, het is net Jan die zegt dat ook zo.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#172 Bericht door Falcon »

Dat is geen fijne situatie voor je Marian, zeker niet als je je werk ook nog met plezier doet.
Bijzonder dat je er op deze manier mee om kan gaan, maar ja bij de pakken neerzitten helpt ook niet. Toch sterkte gewenst.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#173 Bericht door roosje »

Marian, van mij ook grote waardering hoe je hier mee omgaat.
Vreselijk als je te horen moet krijgen dat er eventueel geen werk meer is voor jou. Ik hoop voor je dat het voor jou deze keer niet het geval zal zijn.
Heb de website even bekeken. Prachtig werk wat jullie doen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#174 Bericht door marian53 »

Ja Jammer he Roosje , zelf heb ik ruim 13 jaar in het hoofdgbouw gezeten en nu zit ik al anderhalf jaar , ook een oud gerestoreerd gebouw (voormalige Bank Van Leening )bij de afd Dans, daar is het gelukkig wat minder hectisch.
Ik heb altijd plezier in mn werk gehad en ik moet zeggen de cursisten geven ook veel terug , Er zijn er vele die vragen , kan jij niet terug komen in het hoofdgebouw , nee dank je.
Niet voor mij , maar het zo jammer.dat zon mooi instituut voor de helft verloren gaat .maar we zien wel wat er van overblijft .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#175 Bericht door Zwiersje »

Ook ik neem mijn petje voor je af Marian :wink:
Het valt niet mee en dan zo vlak voor het pensioen.
Het zou zeker mooi zijn als ze met iets van een pre-pensioen of wat dan ook kunnen komen zodat je je kan redden tot zekers aan het pensioen.
Hoe de economie dan zal zijn is de vraag. We kunnen alleen maar hopen.

Bij ons op de afdeling is er onlangs een prachtige regeling aangeboden.
Echt eentje met de oude afkoopsomregeling.
Stomme Zwierske heeft haar zelf niet opgegeven :roll: Beetje dom, maar ook een beetje bang voor de toekomst.
Ik moet tenslotte ook nog minimaal 15 jaar (zoals het er nu uitziet) tot mijn pensioen.
Heb er wel een beetje spijt van, want als je hoort wat de regering nu allemaal van plan is dan :? De mooie vergoedingen zullen er niet meer komen ben ik bang voor.

Petra, ik ben blij om te lezen dat Vicks en Mams weer naar buiten kunnen.
Had zo met die twee te doen.
Gelukkig krijgt hij wat IJsbeerproof speelgoed mee nu :lol:
Afbeelding

Gesloten