Stamtafel Juli-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#51 Bericht door Petra »

Ha, Marian weer in 't land. :lol: Fijn dat het 'goed' geweest is. De foto's? Ach, die komen wel, toch?

Dank voor de waarschuwing Dorine. 't Zal je gebeuren zeg. Gelukkig ben ik héél argwanend met vergelijkbare telefoontjes.
En ja, het is pruimen- alias vakantietijd, maar ik mis het mooie weer. Ontneemt me de lust op pad te gaan en als ik dan toch ga, kom ik vaak als verzopen kat weer thuis. :lol:

Dank Herma. Overigens 'mag' Domino niet op vakantie vanwege zijn blessure. Juist vrij in de wei gaan de paarden vaak uit hun dakje en dat risico mag niet gelopen worden. Domino blijft - samen met een allergisch paardje - gewoon thuis en wordt verzorgd/getraind (misschien ga ik ook nog met 'm wandelen).

Gaat 't weer Liesbeth? Hopelijk weer in je hummetje?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#52 Bericht door marian53 »

Dorine
Hoe het momenteel is weet ik natuurlijk niet, toen wij dinsdag weg gingen was het niet echt veel drukker .
Althans niet in Tossa , we hebben best veel gesproken met de mensen daar , Er schijnen hele Hotels gesloten te zijn, vanwege dat er te weinig mensen waren , wij hadden zowat een prive zwembad , en alleen bij het kasteeltje zag je savonds veel mensen in de restaurantjes zitten, maar wat verder weg langs het strand was alles leeg .
Hopenlijk word het deze aankomende weken wat beter voor ze anders word het echt een fiasco ,
Ik ben benieuwd eind van de maand in Oosterijk ,maar zomers is het daar altijd al stiller , maar dat vind ik niet erg duik daar toch de bergen in :D
Ik ben net een dag thuis en verheug me daar nu al op :lol:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#53 Bericht door Zwiersje »

He super dat je er weer bent Marian :D
Hoop dat je net zo genoten hebt als ik .

Tossa is ontzettend mooi, maar ik denk dat de plaatsen Lloret of Malgrat momenteel drukker zullen zijn.
Daar is iets meer leven, althans dat vind ik hoor

Maar in Italie was het ook helemaal niet zo druk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#54 Bericht door Gawo »

Fijn Marian dat al is het maar voor een paar dagen dat je langs komt :D

Hopenlijk Liesbeth weer helemaal beter :)

Petra gaat wat wandelingen maken met Domino :wink:

En ja veel mensen zijn of gaan met vakantie.
Wij pas in Oktober, in Augustus komt wel familie over uit Oostenrijk, mijn zus met haar kleinzoon, dus zullen afhankelijk van het weer wel dagjes uit gaan en veel fietsen, want dat vind kleinzoon helemaal top hier door de bossen en niet zo bergje op bergje af hoe het thuis is.
Vorig jaar voor hem bij de kringloop een kinderfiets gekocht en hij was helemaal blij.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#55 Bericht door marian53 »

Leuk José, ook al oosterijk :wink:

Wie wat fotos wil zien uit Spanje ,even kijken of het gelukt is :lol:

http://s1119.photobucket.com/albums/k63 ... =slideshow
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#56 Bericht door Gawo »

Prachtig Marian, met al die kleine straatjes.
Inderdaad zag het zwembad er niet druk bevolkt uit :lol:
Ook wel lekker rustig dan, kan je je goed bewegen zonder een ander een mep te geven of een schop :lol:

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#57 Bericht door Liesbeth60 »

Prachtige foto's Marian. Wat een heerlijk sfeertje daar!
Dus je mag nog een paar dagen hier van de regen "genieten",
en dan lekker naar Oostenrijk.
Ik hoop dat het weer daar beter zal zijn. :wink:

Peet, het hummetje komt langzaam terug hoor.
Ben alleen nog erg moe. Voel me net een uitgepoepte erwt. :oops: :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#58 Bericht door marian53 »

Oosterijk is pas aan het eind van de maand aan de beurt Liesbeth , tussen door nog een paar dagen Brussel hoop wel dat het weer wat beter word :lol:

Ja Tossa is een heerlijk stadje, vroeger heb ik wel zowat de hele kuststrook gehad , maar Tossa vind ik nog steeds het mooiste stadje .voor de jeugd zijn natuurlijk de andere plaatsen interessanter .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#59 Bericht door Zwiersje »

Wat een mooie foto's marian :D
Even weer lekker kunnen zwijmelen in Tossa :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#60 Bericht door Dorine »

Mooi Marian, de foto van de cactusbloemen helemaal.

Na ruim 25 jaar nog heel herkenbaar hoor,
leuk ben weer even op vakantie geweest :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#61 Bericht door roosje »

Mooie locatie Marian kan me voorstellen dat je er genoten hebt.
Jammer dat het zo rustig was. Geen goed teken voor de hotels en restaurants dus. Ik hoop dat ze het hoofd boven water kunnen houden.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#62 Bericht door Petra »

Schilderachtige mooie foto's Marian! Heb ze alle bewonderd. Prachtig, bedankt!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#63 Bericht door Yleor »

Jeetje, ik heb het gewoon koud hier, kon ik nu lekker naar de zonnige Tossa-foto's kijken! Leuke straatjes hoor, en wees maar blij dat het niet volgepakt was. De Middellandse zee zag er weer blauw uit!

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#64 Bericht door AnneMarie »

Hè lekker die zonnige foto's van Marian. Ook hier is het kil in huis.
Voor mij is Lloret de Mar bekend, maar dan heeeeeeel lang geleden. 8)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#65 Bericht door marian53 »

:D :D Het was Tossa da mar Anne Marie :lol: Loreth licht links de berg over :lol: .
Eigenlijk kunnen we beter vragen wie is er niet in Tossa geweest :lol: vroeger . fijn is het dat ik jullie even een blik van herkenning heb toe kunnen gooien .
En we zjn er nog niet want er komt nog een blik Oosterijk aan :wink:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#66 Bericht door Zwiersje »

Er is toevallig nog heel recent een kort filmpje van mij boven water gekomen waarbij ik (met mijn slanke figuurtje op mijn 19e :lol: ) te zien ben bij het zwembad van het hotel in Tossa de Mar
Ik was toen 19.
Verleden jaar ben ik er nog geweest en toen bleek het oude hotel nog te bestaan. Zag er alleen niet meer uit :?
Maar wel leuk natuurlijk om na zoveel jaar het een en ander weer te zien :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#67 Bericht door Falcon »

Marian, ik ben er nog nooit geweest, maar wel van je foto's kunnen genieten.
Een erg mooi stadje en ik zou ook liever hier zijn dan midden in de steden met een toeristisch nachtleven..
Wens je veel plezier op je volgende uitstapjes. En plaats gerust wat foto's tzt. :D
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#68 Bericht door roosje »

Lloret de Mar dat was mijn eerste vakantie met vriendinnen.
Goh wat ben ik daar ziek geweest. Twee weken last van maag en darmen door iets verkeerds te eten. Op de terugweg last gekregen van hooikoorts. Doordat je je zo ziek voelt wilde ik alleen maar naar huis. En gezworen nooit meer naar dat oord te gaan. Het was toen al "de koffie staat klaar", "patat van piet", broodje van kootje enz. Overdag was het het strand, de avonden was de disco.
Een heel ander soort vakantie wat ik tot dan gewend was.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#69 Bericht door marian53 »

Ja Roosje vele zullen zich zo Loreth herinneren :lol: en ik denk dat het nog zo is :lol:daar .
We waren een dag naar Malgrat ook daar kwam je nu nog friet van pietje , en patatje van Adje tegen.
Maar jij mocht teminste van je Ma,na Loreth met je vriendinnen
Dat was er voor mij niet bij , moest netjes wachten , hoewel het nooit Loreth is geworden .N disco ganger ben ik nooit geweest .
:wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#70 Bericht door Petra »

Ik ben nog nooit in Spanje geweest. :oops: Zou ooit nog wel naar Barcelona willen (en dan langsgaan bij Parc Del Garraf :wink: ).

Anita, ik ben wel benieuwd naar dat jeugdfilmpje met jou in de hoofdrol. 8) Zwerft het nog ergens rond (dat filmpje bedoel ik dus. :wink: )?

Pff, even bijkomen. Was vanavond in een revalidatiecentrum op bezoek bij een kennisje, haar onderbeen afgezet. Jeetje, wat een treurnis zie je daar. Dan waardeer je het des te meer dat je hard fietsend met je beide benen naar huis kunt gaan.
Fietsen in Rotterdam wordt trouwens steeds meer wildwest. De ring rond het centrum is één grote bouwput en je moet overal tussendoor crossen om je weg te vinden. Blij dat ik een soort van crossfietsie heb; duikel stoepen en betonnen platen op en af. Wel stoer eigenlijk :lol: . Maar de veiligheid is ver te zoeken. Ik race gewoon door met oogkleppen op; de auto's stoppen maar. :lol: 't Werkt!

Rest me jullie een fijn weekend te wensen! :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#71 Bericht door Gawo »

Jeetje Petra, klinkt allemaal wel eng hoe jij daar fietst, ik ben blij dat ik daar niet met de auto rij :D

Morgen vroeg gaat het wekkertje, zoon en schoondochter naar Schiphol brengen, die gaan naar Maleisië, lijkt mij prachtig, maar wel een lange reis.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#72 Bericht door Petra »

Ik begrijp je opmerking José; ik was niet volledig. Door de chaos leken de automobilisten de weg kwijt en reden maar wat; over het geimproviseerde fietspad, tegen de richting in... Toen dacht ik: oogkleppen op, aju paraplu. :wink:

Maleisië, mooi land denk ik. Ver weg, dat wel. Maar... wat je ver haalt is lekker. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
wolfje
Berichten: 323
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 10:07:52
Locatie: Dieren. gld

Wij leven toch in 2012?

#73 Bericht door wolfje »

Speciaal bericht van de NABU ter gelegenheid van het EU voorzitterschap van Cyprus:

Roodborstjes zijn geen delicatesse!
NABU verzoekt te stoppen met illegale jacht op trekvogels op Cyprus.

Kleine zangvogels zoals roodborstjes, zwartkoppen en nachtegalen worden beschouwd als een delicatesse op Cyprus.

10 juli 2012 - Naar aanleiding van de overname van het EU-voorzitterschap door Cyprus roepen de NABU en de koepelorganisatie BirdLife Cyprus op om de massale jacht op trekvogels te beëindigen en om zich aan de EU-wetgeving houden. "Elk jaar sterven in Cyprus bijna drie miljoen trekvogels, omdat bepaalde vogelsoorten als vermeende delicatesse op tafel belanden", zegt NABU Voorzitter Olaf Tschimpke.

Zelfs zeldzame soorten, zoals de Hop vallen aan de vogeljacht ten prooi.
Op Cyprus zijn zowel lijmstokken als zogenaamde Japanse nevelnetten in gebruik , die verboden zijn door de EU-wetgeving en de Cypriotische wet. "Cyprus heeft zich ertoe verbonden bij toetreding tot de Europese Unie in 2004 om de EU-Vogelrichtlijn te implementeren. Maar het is nog steeds verre van toepassing in het land ", bekritiseert Tschimpke. De NABU doet daarom een beroep op de federale minister van Milieu Peter Altmaier, om het probleem op EU-niveau aan te pakken tijdens de komende vergaderingen , en aan te dringen op een effectieve handhaving van de wet op Cyprus.

BirdLife Cyprus, de partnerorganisatie van NABU, leidt sinds 2002 de controle van illegale vogelvangst. Alleen in 2011 steeg het aantal gedode vogels op het eiland tot 2,8 miljoen. Van de meer dan 150 vogelsoorten worden er 78 met uitsterven bedreigd. Op Cyprus sterft een groot aantal zwartkoppen, roodborstjes en nachtegalen, maar ook zeldzame vogels, zoals hoppen en bijeneters. "Deze illegale vangmethoden leiden tot een enorme vogelmoord. Van de 2,8 miljoen dode trekvogels heeft dit ook een belangrijke invloed op die soorten die wij met veel moeite in Duitsland proberen te beschermen", zegt Tschimpke.

Tot zover de Nabu.

Bijzonder feit om hieraan nog toe te voegen is dat eind jaren zestig de toenmalige paus een diner gaf waarbij 6000 zwaluwentongetjes waren verwerkt. (dit is geen grapje. :evil: ed.de Wolf)
Op Malta worden uit plezier nog steeds zoveel mogelijk roofvogels afgeschoten op de trek.

We zullen weer moeten afwachten wat deze oproep van de NaBU/Birdlife zal opleveren.

Groetjes van de Wolf

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#74 Bericht door marian53 »

Ja verschrikkelijk zoiets. ik word hier altijd heel verdrietig en boos van .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#75 Bericht door Dorine »

Triest,
de reden waarom ik nooit naar die twee eilanden op vakantie zal gaan.
Helaas gebeuren zulke dingen niet alleen daar.
Het vergassen van de ganzen hier vind ik walgelijk en ook Frankrijk is absoluut geen heilig boontje.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten