Stamtafel Augustus-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#101 Bericht door Dorine »

Over vogels gesproken:

Dit staat vandaag op de voorpagina van de Telegraaf:

Afbeelding
klik op foto voor artikel


En welke papegaai staat er op de foto op de voorpagina van de Telegraaf?

De papegaai uit het Sprookjesbos van de Efteling :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#102 Bericht door Falcon »

:lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#103 Bericht door Zwiersje »

Beestje werd vast gek van "mama" en dacht ik ga lekker even een dagje naar de Efteling. Is vanaf Rome maar 1 1/2 vliegen :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#104 Bericht door Gawo »

:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#105 Bericht door Petra »

Zo zie je maar weer; welbespraakt zijn heeft z'n voordelen! :LachMeDood:

Goh, zowel Gerda als José waren op 'de Heuvelrug'; dat jullie elkaar niet tegengekomen zijn? :lol:
Aan een kant jammer dat de familie weer vertrokken is José, aan de andere kant... even tijd om uit te puffen.
Voor jou ook misschien lekker zo Gerda?

Het berichtje van Roel's Sperwer avontuurtje heb ik dus over 't hoofd gezien. Maar jeetje, wat een belevenis! Grappig dat ze allebei van elkaar 'schrokken'. Enfin, het leven van Merel is deze keer gespaard gebleven. :wink:

Meen te begrijpen dat je over 2 weken naar Engeland vertrekt Herma? Lijkt me inderdaad gaaf! Plak je er nog een vakantietje aan vast of wordt het 'heen en weer'?
Leesze!

Ik heb weer een leuk vrijwilligersklusje opgepakt. Recent zijn verschillende Stadsarchieven vrijgegeven, o.a. het Rotterdamse uit de periode 1814-1902. De bedoeling is dat onderdelen ge-indexeerd worden. Daar werk ik aan mee.
Geinig hoor, je krijgt een bladzijde uit het originele archief voor je neus en invoeren/puzzelen maar. Sommige handschriften zijn bijna niet te ontcijferen; zo werd dubbel 's' geschreven als iets van 'sj' :shock: en lees je over plaatsen waar je of nooit van gehoord hebt of die niet meer bestaan. Enig, ik leer veel!

Zo, hier is 't mooi weer. Wel wat frisjes, maar :sunny: . Ga zo maar es een frisse neus halen. Ik wens jullie allen een fijne dag!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#106 Bericht door Lucje »

Dorine :lol: Herma, wat leuk dat je naar Engeland gaat voor die bruiloft en met dat terras bof je ook heel erg :D Lekker dichtbij als ik het goed begrijp? Petra, dat lijkt me echt leuk werk om te doen, een hele uitdaging weer. Heel veel succes ermee!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#107 Bericht door Gawo »

Ook ik heb helemaal over het verhaal van Roel met de sperwer heen gelezen, vind het wel een mop, ik ben benieuwd wie het hardst geschrokken is :lol:

Wat leuk Herma een bruiloft in Engeland :D
Hebben ze daar nog speciale traditie's.?
In Oostenrijk op het platteland wel, bruid wordt halverwege avond ontvoerd, moeten alle aanwezige mannen met de bruidegom mee gaan zoeken, gaan dan van kroeg naar kroeg en uiteindelijk als ze gevonden is nemen ze haar mee terug naar de zaal waar alle vrouwen gewacht hebben,en gaat het feest verder tot de tweede keer je een hele maaltijd van drie gangen krijgt, en dan niet te vergeten hoeveel taarten en koekjes er gebakken zijn voor zo'n feest, niet normaal, maar wel echte kunstwerken om te zien .

Petra die "oude taal" is inderdaad soms lastig te lezen, dan denk je bij je zelf, wat staat daar nu.
Ik ben het met de stamboom uitzoeken ook tegen gekomen :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#108 Bericht door Petra »

Oké, als ik ooit ga trouwen, dan wordt dat op 't Oosterijkse platteland! :lol: :lol:

Over de namen invoeren; kwam vanmiddag een 'oude' bekende tegen: Cornelis van Gogh, geboren 1821 te Vlijmen. Hij 'mocht' niet in dienst: er stond letterlijk: 'onder de maat en broer al in dienst'.
Vincent is van 1953, dus mogelijk is hij familie van Cornelis? Heb deze vermelding een 'aandachtsvlaggetje' meegegeven. Gaaf he? Ik mag er gewoon over schrijven hoor, de registers zijn openbaar gemaakt. Bijzonder.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#109 Bericht door Falcon »

Naar Engeland is vrijdag heen, zaterdag bruiloft en zondag weer terug.
Marcel gaat niet mee.
Of ze speciale tradities hebben? Vast wel, maar ik ken ze niet.
Denk dat het ook niet echt traditioneel gaat worden, want daar houden ze beiden niet zo van.
Mijn vriendin is Nederlandse (Fries) en is daarna met ouders naar Canada geëmigreerd en hij komt oorspronkelijk uit Noord Ierland..
Het zal wel een bruiloft worden met veel verschillende nationaliteiten...
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#110 Bericht door Lucje »

Herma, des te leuker wordt het misschien :lol:
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#111 Bericht door Gawo »

Herma dat is op zich al heel bijzonder met zoveel verschillende nationalteiten, voor als ik het vergeet wens ik je nu al een fijne tijd toe in Engeland en dat het maar een onvergetelijke dag mag worden . :)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#112 Bericht door Yleor »

Leuk Herma, altijd een belevenis zo'n reisje, en jou kennende ga je zeker genieten van het feest. Noord-Iers en Fries, ik ben benieuwd waar die elkaar hebben ontmoet!
Eriks fietstocht leverde vier lekke banden op, waarvan zijn broertje er drie op zijn naam mocht schrijven. De voorraad goeie bandjes was op, dus broer is opgehaald door de bezemwagen. Ze hebben wel wat buien gehad, maar meer dan 10% van de tijd zal het niet geweest zijn zei Erik. Je kunt ook van 10% behoorlijk nat worden hoor :-)
Geweldig, Roel met sperwer! Wat opwindend!
Afgelopen tijd ben ik veel op pad geweest, achter de vogels aan voornamelijk. Visarend in Rhenen, kwak in Almere, Noordpier met grote sternen en steenlopers en een heel zielige jonge meeuw met visdraad en loodje aan zijn lijf. We hebben hem niet kunnen vangen. Zevenhoven met een porseleinhoen (kleinst waterhoen niet gezien), Volgermeer bij Broek in Waterland met een zwarte ibis, reuzesternen op de Kinseldam. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Af en toe word ik moe van mezelf.
Iemand is bezig een website voor me te bouwen, ik hoop dat ie mooi wordt. Het lijkt me wel een karwei, vooral in het begin als je nog moet uitzoeken hoe en wat. De structuur moet ik zelf bedenken, maar ik vind het lastig. Voor de home-page kijk op www.roelybos.nl
Zondag ga ik eten op de set van Junior Masterchef, onze Steven zit in de productie en mag twee mensen voor het eten uitnodigen. Het lijkt me wel geinig om die kinderen bezig te zien, ik hoop dat het eten zal smaken maar onder leiding van sterrenkoks moet het toch wel lukken zou ik denken. En anders maar naar de Febo achteraf :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#113 Bericht door Petra »

Nou Roely, de Homepage is al prachtig! Dat belooft wat. :wink: Leuke foto van jou trouwens met je hoedje. :lol: Enfin, gaaf dat je al je moois er op kwijt kunt! Alhoewel, denk dat je een hele server vol kan stoppen met jouw werk inmiddels, toch? :lol:
Als Junior Master Chefs hetzelfde niveau kent als de Australische versie, dan zul je je denk ik dik en rond kunnen eten. Veel plezier! Lijkt me bijzonder om mee te maken die kleine chefs in de dop. :lol:

Rest me Herma een fantastisch huwelijksfeest toe te wensen. Veilige overtocht en bovenal: have fun. :dancing:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#114 Bericht door Maria »

ja jammer genoeg alleen in het engels maria

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#115 Bericht door Gawo »

Woh Roely dat beloofd wat :wink:

Ik vind de homepage er geweldig uit zien, compliment aan de bouwer :D
Ik verheug mij er al op dat je site straks klaar is met al dat moois wat jij fotografeert en erop zet, kan ik al echt naar uitkijken , want jouw foto's kijken is zeker geen straf maar echt genieten. :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#116 Bericht door Falcon »

Maria, dat engels heeft te maken met de bouw van de website.
Zal straks wel anders zijn als de website klaar is, verwacht ik, maar dat kan Roely vast wel vertellen..

Roely erg mooi die eerste foto's! En een prachtige foto van jezelf, daar sta je erg leuk op!!!
Nou dat beloofd wat, lijkt me ook lastig om een goede website indeling enzo te maken.

Petra, feestje is pas 8 sept. Ik moet nog even geduld hebben.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#117 Bericht door Dorine »

Wow super Roely en vooral de foto van jezelf :thumleft:
alhoewel ik dat hoedje niet bij je verwachtte :lol:
En je schiet genoeg schitterend materiaal dus de inhoud zal wel om "te smullen" zijn.
Succes ermee.

Pff moeilijk hoor om een opbouw te vinden, ik denk daar ook al heel lang over en dan ben ik bezig en
dan weet ik het niet meer dus laat ik het maar weer varen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#118 Bericht door Gawo »

Vandaag vogels in de polder gefotografeerd, was heel leuk.
Zou ik toch wat vaker moeten doen, woon er zo dichtbij :D
En je ziet weer heel andere soorten die je niet in je tuin tegen komt, en zo leer je er weer bij.
Maar ja ik ben nu éénmaal heel gek op bossen en kies meestal er voor om daar te fietsen of te wandelen. :wink:

Eigenlijk wel heel luxe dat je beiden zo dichtbij hebt :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#119 Bericht door Dorine »

Een niet alledaagse plek om groot te worden

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=113103
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#120 Bericht door Zwiersje »

:inlove: Ach wat is dit toch weer een prachtig bericht :D
Ook al is het niet alledaags :D

spannend Roely :D
Het begin ziet er al schitterend uit! en het hoedje ook :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#121 Bericht door Gawo »

Zeker geen alledaagse plek, maar wat leuk, zeker als de kalveren zo voorzichtig zijn en reageren op het gesis van de uiltjes :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#122 Bericht door Falcon »

Wat een leuk bericht Dorine. Gelukkig worden ze met rust gelaten en de ouders voeren gewoon door. Kunnen uilen vanaf de grond opvliegen, of moeten ze ook hoger zitten, om weg te kunnen vliegen?
Nou ja de boer zal wel een oogje in het zeil houden...
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#123 Bericht door Lucje »

Dorine, wat een aparte plek en wat fijn dat de kalfjes er gewoon omheen lopen :D Roely, het wordt vast heel mooi met die fantastische foto's die je altijd maakt! José, zeker een luxe probleem :lol:
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#124 Bericht door Petra »

Wat een uilskuikentjes om uit 't nest te kukelen. :lol: :lol: Prachtig bericht overigens.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#125 Bericht door Liesbeth60 »

Wat een leuk verhaal van de uilskuikentjes.
Maar beter naast het nest groot groeien dan helemaal niet. :lol:

Gefeliciteerd met je "website in wording" Roely.
Het begin ziet er prachtig uit.
En je weet: een goed begin is het halve werk. :wink:
Ik denk dat we allemaal het probleem van de opbouw wel kennen.
Veel succes ermee, ik kijk er naar uit!

Gesloten