Stamtafel Augustus-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#26 Bericht door marian53 »

:lol: Fotos zijn geplaatst bij het draadje Landschap en andere mooie foto's
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#27 Bericht door Liesbeth60 »

Welkom thuis Marian! Fijn dat je er weer bent. :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#28 Bericht door Petra »

Begrijpelijk dat je druk was Marga; zeker iets heel belangrijks en dan is snelheid zeker geboden. Wel fijn voor je moeder dat ze nu een (nog) betere verzorging krijgt.

Moest wel grinniken om verhaal van Gerda 'het afhaal Chineesje', zal wel soep geworden zijn. 't Was inderdaad heel slecht weer!

Ook van mij Marian een welkom thuis; je foto's heb ik inmiddels bewonderd! Niet verkeerd.

Vanmiddag naar o.a. Ankie gekeken; brons (dressuur) voor het Nederlandse team. Helaas kwam Ankie niet uit de verf; haar collega Adelinde daarentegen: prima! Die maakt donderdag denk ik een kans voor de individuele klasse.
Omdat het hier net herfst is ook nog even naar turnen/rekstok gekeken: jeetje, de vonken vlogen eraf! Terecht goud voor Epke.

Over de honden van de kennis: de maatschappelijk werkster is er nu mee bezig. Heb de kennis (nog) niet gesproken, weet dus niet of het inmiddels gelukt is de diertjes tijdelijk onder te brengen. Dank voor alle lieve belangstelling en hulp!

Ik ben even uit 't veld geslagen door de dood van Schreeuwarend Stephi. Begrijp niet waar de ouders waren (net als bij de 1e aanval). Begrijp niet dat het de Havik 'gelukt' is; kleiner dan de Arend. Begrijp niet dat Stephi niet opgegeten is; alleen de kop was er af (Havik had dus geen honger?).
Kortom: een paar dikke druppels in mijn overvolle emmer. Ik borrel vanzelf wel weer boven water.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#29 Bericht door marian53 »

Ik begrijp het volkomen Petra het is net wat iemand al op het forum daat schreef .
Wat is er gebeurd hier vandaag was gewoon de nachtmerrie van elke cam watcher, ongeacht wat voor soort vogels of andere dieren die u verkiest, u wilt het zien opgroeien en uitvliegen dan is het kompleet .

Ik denk dat sommigen van u zal knikken en erkennen als ik zeg dat ik vaak wakker was soms de hele nacht lang meer dan eens, gewoon om er zeker van zijn dat alle Visarend kuikens nog steeds op het nest bij het nest zijn bij de dageraad, met name waren wanneer geluiden van andere grote vogels werden gehoord in het donker.
Ik wed dat sommigen van u hebben gedaan het zelfde bij Stephi, om haar als het ware te bewaken.
Omdat, je gehecht aan de vogels ongeacht naar wat voor dier u ook kijkt,

Je maakt je het dier als iets van jezelf , hun lot raakt je , als een deel van jezelf.
Dan volgt er nog een ervaring van de man een zoals wij ze allemaal kennen , neem bv het jong van de Bonneli eagle of de kuiks van appio en Virgin , hij vervolgt zijn woorden met ,

Waarom zeg ik dit alles? Omdat ik er een hard maar waardevolle les geleerd. En die les is dat er noch goed noch kwaad in de natuur is. Natuur is mooi, maar wrede. Natuur weet niet dat alleen het menselijke concept van morele aard is. En dat is een feit dat we allemaal moeten accepteren.

Gelieve niet treuren om Stephi de tragische een dood teveel, maar eerder vieren dat ze hier was , vieren wat ze ons geleerd heeft dat moet u vieren de geneugten en het plezier dat ze gaf en haar eren door mensen bewust te maken van de schoonheid van de natuur en hoe belangrijk het is om de zorg voor de natuur als geheel.

Hele wijzen woorden van deze persoon , maar het blijft pijnlijk en verdrietig , dus Petra huil net als ik doe , maar laten we de schoonheid en de vreugde niet vergeten , die het ons brengt .
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#30 Bericht door marian53 »

Petra nog iets gehoord van de 2 honden dat ze onderdak ergens hebben gekregen .???

Iederen in zomerslaap hier denk ik , het is stil aan de overkant :shock: of zou iedereen op vakantie zijn .?
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#31 Bericht door Gawo »

Wij hebben nu wel vakantie, weliswaar gewoon thuis, maar alles loopt toch anders. :D

Wat was het vandaag heerlijk weer :lol:
Niet te warm, maar gewoon echt genieten.

Marga fijn dat het gelukt is met de verhuizing van je moeder.

Olympische spelen volgen wij ook, niet alles, want dan hang je de hele dag voor het kassie.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#32 Bericht door Petra »

Dank je Marian voor je uitgebreiden overwegingen. Ook voor je belangstelling voor de 2 honden onderdak (of niet). Het laatste wat ik gehoord heb is dat de maatschappelijk werkster er mee bezig schijnt te zijn.
Ik was vanmiddag op bezoek bij de kennis en stom genoeg hebben we 't er niet over gehad. :oops: 't Zal dus niet zo dringend meer zijn?!

Fijn José dat jullie vakantie hebben. Lijkt me juist wel leuk als alles anders loopt. :lol:

Nee hoor, ik heb geen vakantie. Wil(de) even wat afstand nemen. De dood van Stephi moet ik écht even laten bezinken. Tja, ben geloof ik niet zo'n goede camvolgster. Het zij zo.

Olympische spelen: ik kijk naar wat ik belangrijk vond/vind. Gisteren de dressuur individueel, met name om naar het laatste optreden van Ankie (Anky) met haar Salinero te kijken. Moest er serieus om huilen. Verder vind ik dat Adelinde gepasseerd is voor het goud; je hoort er velen over. Maar goed, gebeurd is gebeurd.

Nu goud met hockey dames. Fantastisch! Ik hoop dat jullie ook een beetje genieten. Nu de mannen morgen, ben benieuwd!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#33 Bericht door marian53 »

Petra het is logisch jij volgde Stephi net zo goed als ik , al zit je niet heel de dag te kijken , je bent dan toch een camvolger al kijk je maar 1 keer per dag , dus dat je geen goede camvolger zou zijn is onzin , dat je overstuur er van bent is ook logisch ook ik heb 2 dagen lopen huilen en kreeg het niet uit mn hoofd , nu nog kan ik niet zonder dat de tranen me in mn ogen schieten aan haar denken , maar we moeten verder ondanks het verdriet dat het ons ook doet .

Nu verheug ik me op de visarenden die het zo goed doen,
En hopenlijk hebben de honden onderdak want anders hadt ze je het wel vertelt .
Jammer voor Ankie , ik hoopte ook voor goud , maar het zij zo , het paard Salinero mag nu rusten en zal zeker een goede oude dag hebben daar .

Het is wat jezelf zegt .Maar goed ,gebeurd is gebeurt.
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#34 Bericht door Gawo »

Petra, heel logisch dat je even afstand moest doen voor je gevoel.
En geen goede camkijkster?
Juist wel, heel menselijk, omdat je als je het zo volgt je alles graag goed wil zien gaan.
Met onze hersenen weten we hoe hard de natuur kan zijn, maar gevoel is nu éénmaal een ander ding.
Neem tijd die je nodig hebt, maar blijf ook kijken naar al het moois op de cam, zodat langzaam maar zeker het moois en het wonderlijke de overhand gaat nemen, en jij er weer plezier in hebt.

Vind ook dat Adelinde gepasseerd is voor goud zeker met dat grote verschil.
En ja vanavond herenhockey, verheug mij erop.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#35 Bericht door Liesbeth60 »

Deze kreeg ik in mijn mailbox. :lol:

<embed width="600" height="361" type="application/x-shockwave-flash" allowFullscreen="true" allowNetworking="all" wmode="transparent" src="http://static.photobucket.com/player.swf" flashvars="file=http%3A%2F%2Fvid278.photobucket.com%2Falbums%2Fkk109%2FLiesbeth60%2FHow_to_Piss_Off_a_Frog.mp4">

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#36 Bericht door Zwiersje »

Kan het helaas op de Ipad niet zien, maar ik kijk later nog wel even :D

Was gisteravond naar het vuurwerkfestival op Scheveningen.
Heb nog nooit zoveel vollk op het strand gezien :lol:
Was wel supermooi en gezellig :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#37 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: acharm die kikker denkt lekker maaltje nisk dus ik vond het wel prachtig dat hij de man in zn vinger beet :lol:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#38 Bericht door Zwiersje »

:lol: had hem de duim eraf moeten bijten :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#39 Bericht door Petra »

Hoop dat Kikker hard gehapt heeft! :hihi:

Nieuws over de valkerij: Op Unesco wereld erfgoedlijst?

Of ik hier nu blij mee moet zijn? Denk 't niet. Wat ik wel weet is dat een valkenier goed voor zijn/haar diertje is. Noodzakelijk kwaad, ik blijf vinden dat een vogel vrij moet zijn.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#40 Bericht door marian53 »

Helemaal met je eens . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#41 Bericht door marian53 »

verwijdert
Laatst gewijzigd door marian53 op woensdag 15 augustus 2012, 8:26:08, 1 keer totaal gewijzigd.
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#42 Bericht door marian53 »

verwijdert
Laatst gewijzigd door marian53 op woensdag 15 augustus 2012, 8:26:48, 1 keer totaal gewijzigd.
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#43 Bericht door marian53 »

Verwijdert iets was er verkeerd gegaan waardoor het er 4 keer opstond , weet alleen niet hoe ik het hele bericht moet verwijderen.
Laatst gewijzigd door marian53 op woensdag 15 augustus 2012, 8:27:59, 1 keer totaal gewijzigd.
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#44 Bericht door marian53 »

Voor elke keer dat dit word afgespeeld ontvangt de stichting in love with the Panda een euro voor aanplant van Bamboo

http://explore.org/videos/player/suppor ... IkilrMc-jG
Laatst gewijzigd door marian53 op woensdag 15 augustus 2012, 8:23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#45 Bericht door Zwiersje »

:D dat speel je toch met liefde af :D
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#46 Bericht door Liesbeth60 »

Hele goede actie!
Ik heb de link al aan een paar bekenden doorgestuurd. :D

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#47 Bericht door Maria »

ik zou wel willen kijken maar bij mij werkt het niet maria

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#48 Bericht door Gawo »

Bij mij werkt de link ook niet :?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#49 Bericht door Petra »

Jammer Maria! Misschien je pc even uitzetten en weer opstarten? Las dat de link toevoegen aan je favorieten ook geld oplevert. Dat dus ook gedaan en inderdaad, de link doorgestuurd.

Dank Marian!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#50 Bericht door Gawo »

We gaan zo naar Schiphol, daar komen mijn zus en kleinzoon over anderhalf uur aan en verblijven 10 dagen bij ons.
Ik zal dus heel weinig tijd hebben voor het forum :wink:

Gesloten