Stamtafel Augustus-2012

Bericht
Auteur
Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#51 Bericht door Zwiersje »

Geniet ervan meid :wink: :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#52 Bericht door marian53 »

Heel veel plezier José :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#53 Bericht door Falcon »

José wat heerlijk voor je. Samen genieten zal vast gaan lukken, als ik je een beetje ken.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#54 Bericht door Lucje »

Veel plezier José!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#55 Bericht door Petra »

Van mij: ook een supervakantie gewenst José, zo te merken heb je het weer mee. 't Is je van harte gegund!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#56 Bericht door Petra »

Hoe kwetsbaar is de natuur. Dit jaar zijn er aanmerkelijk minder wespen, maar liefst 80% minder. Oorzaak: het wisselvallige weer. Ik zou eigenlijk bang moeten zijn voor wespen, ben er super allergisch voor. Als ik bijv. in mijn hand gestoken word, zwelt mijn hele arm binnen 0,nix op als een ballon. Ben er absoluut niet bang voor; ik weet wat wel/niet te doen.

Maar hoe nuttig ze zijn was mij onbekend. Wespen blijken veel muggen te eten. Dat verklaart: dit jaar ben ik - nog meer dan anders - helemaal lek geprikt door muggen. Zit nu onder de littekens en bulten (want reageer ook heftig op muggebeten). Tja, van mij mogen de wespen aanrukken. :wink:

De achtergronden: Lees hier
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#57 Bericht door Gawo »

Beetje stil hier :)

We zijn hier met zijn allen veel wezen fietsen, vinden de Oostenrijkers prachtig hier, vandaag polders doorgegaan en een stuk fietsboot meegepakt op de Eem en dan het laatste stukje naar huis gefietst, Pfff, dat laatste stukje was ineens best ver :wink :wink: , helemaal bij deze temperatuur.
Donderdag veel door de bossen gefietst, Van Amersfoort en dan Soest en dan richting Lage Vuursche, blijft mijn favoriet route.
Morgen strand, zal wel druk zijn, maar verheug mij er wel op, zijn we met een heel stel, onze kids en kleinkinderen en de visite uit Oostenrijk.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#58 Bericht door marian53 »

Heel veel plezier José en neem voldoende drinken mee , ik hoop niet dat je in de file komt met deze warmte .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#59 Bericht door Zwiersje »

kunnen jullie het nog een beetje volhouden met die hitte.
ik heb wel de airco aan want het is mij een beetje te....

gisteren heel veel gescooterd en dan is het wel lekker :D
vanmiddag ook maar even het scootertje en dan eventjes bij het water kijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#60 Bericht door marian53 »

Ik ga er even op uit met mn elec fiets mn denk dat dat te heet is maar op je gemak fietsen in de natuur koelt lekker af , beter dan de hele dag binnen zitten . wat gekoeld drinken en fruit mee , en je kan er tegenaan . :lol:
auto rijden rijden is geen optie , en mn scooter heb ik vorig jaar weg gegeven aan mn buurjongetje in het kader van meer bewegen :lol: . zou nu wel lekkerder zijn geweest :wink:
carpe diem

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#61 Bericht door Maria »

petra ik heb het niet op wespen en ook niet op muggen maria

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#62 Bericht door Petra »

Kan me voorstellen Maria... :wink:

Door de bossen fietsen is nu zeker aan te raden denk ik! Leuk José dat jullie er zo op uit trekken. Ik zou 't strand nog maar even in beraad houden. Morgen wordt 't koeler geloof ik en/of je staat grandioos in de file.

Op scootertje lijkt me ook prima te doen Anita. Zeker als je verkoeling aan't water zoekt.

Tja, het is wel erg warm nu. Zelf heb ik er absoluut geen last van (zoals jullie weten :wink: ) maar de Dozemans... Ze beweegt nauwelijks en eet nog minder. Dat laatste vind ik niet zo geslaagd, ze is al zo tenger.
Heb besloten om vandaag maar thuis te blijven, alles tegen elkaar open zodat er een 'windje langs de grond waait', waar Dozemans nu heerlijk in ligt. Hoop dat het haar een beetje koel houdt want maak me een ietsiepietsie zorgen om 't oude beessie.

Ik ben gisteren wel op fietsie de stad in gegaan. Nu, dat ging mij zelfs te ver! Wat een hitte kwam er van het asfalt en elke auto die voorbij reed voelde ik aan mijn lijf schroeien. Kwam gebraden thuis en mijn haar is in stro veranderd. Heb 't nu in de olijfolie gezet, dadelijk lekker uitwassen.

M'n pc hield 't niet vol, stond constant te blazen. Heb er nu de ventilator opgezet. :lol: Gaat goed nu.

Hoop dat jullie 't uithouden. Ik weet dat met name Maria er slecht tegen kan. Sterkte!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#63 Bericht door Maria »

Dank je wel Petra :lol: Maria

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#64 Bericht door Zwiersje »

Zelfs op de scooter is het niet te doen.
Wat een hitte en een drukte bij ons in Lathum (een recreatiegebied)
Auto,s stonden her en der geparkeerd en de politie had de tijd van hun leven. Bekeuringen stromen binnen voor ze.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#65 Bericht door Petra »

Begrijp 't Anita; 't is echt superwarm. Hier momenteel bewolkt, dat scheelt. :wink: Volgens Buienradar géén regen hier. Wie weet...

Wat flauw van dat Blauw, dat ze uitgerekend nu prenten gaan uitdelen. Hebben zeker niets beters te doen. Stelletje Oenen. :?

Partij van de Dieren meldt: Dierenkieswijzer online; leuk om in te vullen! Ik heb 'm net ingevuld en tot mijn verbazing scoort de SP hoger dan de PvdD :shock: . Ook invullen: Klik hier
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#66 Bericht door marian53 »

Nou ik heb toch nog een kleine 25 km gefietst lekker randje dorp stukje bos kanaaltje , alleen als je stopt slaat de hitte je toe , toch nog best veel fietsers tegen gekomen .
Je moet ook niet de grote recreatie plekken zoeken Anita :lol:
Hier bij bv het Englenmeer waar ik gistermorgen langs kwam was het al een drukte om 11 uur smorgens , ik zoek dat ook niet op , want ik hou daar niet van massaal volk , krijgt het er op mn heupen van , en wil dan weg . :lol:
carpe diem

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#67 Bericht door Maria »

anita lang leve de politie ba ba zeg :aay: maria

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#68 Bericht door Dorine »

Voor mij was het vandaag ook te warm.

Och, dit weer is voor sommige valken ook wel leuk, hebben ze wat om naar te kijken :wink:
http://www.nufoto.nl/fotos/302436/zonne ... smeer.html
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#69 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: :lol:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#70 Bericht door Zwiersje »

:D ziet er leuk uit zo!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#71 Bericht door Gawo »

Dorine dat moet ik later dus op de pc kijken, i- pad pakt dat niet, als ik er aan denk doe ik morgenochtend.

Vandaag naar strand geweest, was heerlijk, had mij ingesteld op enorme drukte, maar dat was gelukkig helemaal niet het geval.
Zaten er om kwart voor elf heerlijk in een schaduwplekje en om kwart over twee naar huis.
Was super gezellig en fijn :lol:
Naar huis allemaal om de beurt douchen en Kyan lekker geslapen en daarna gedoucht en toen met zijn allen naar een pannekoekenhuis :lol:
De familiealbums van vijf generaties aan de kids gegeven en zijn helemaal bewondert en bekeken, ze waren er helemaal weg van :D

Kortom een heerlijke dag met leuke herinneringen die in het goede rugtasje gaan.
Op dit moment regent het hier ietsje, daardoor knapt de tuin iets op, want deze hete dagen heeft die het wel wat moeilijk :)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#72 Bericht door marian53 »

Geweldig José , fijn dat alles zo goed is gegaan en wat zullen de kinderen op hebben gekeken van je album :lol: inderdaad een heel apart cadeau :lol: Ik hoop dat je nog heel veel leuke dagen hebt met je gasten en ja het is heerlijk dat je zo nu en dan wat goeds in je rugzak stopt , dat houd een mens blij :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#73 Bericht door Petra »

Dorine :lol: :lol: Een geval van 'Gluren bij de buren'...

Zo, valt me alles mee José dat het niet druk was. Zo'n fotoalbum, wie wil dat nu niet hebben? Je hebt er toch ook 1tje voor je/jullie zelf gemaakt?

Over iets leuks gesproken. Was vandaag bij de tandjesarts (controle) en kreeg te horen dat ik een mooi, sterk, goed verzorgd en gezond gebit heb. :D :tooth: Daar werd ik blij van. Als ik zo doorga, overleeft mijn gebit me; zo dan?! :shock:

Dozemans is nog steeds niet happy met de temperatuur. Eet zó slecht! Al een paar dagen nauwelijks 10 gram brokjes per dag, niets meer. Kan neerzetten wat ik wil. Wel drinken. Gelukkig doet ze niet zo veel, dat scheelt...

Hoop dat jullie het goed maken.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#74 Bericht door Gawo »

Petra alleen album voor de kids gemaakt, heb zelf al het origineel materiaal en spul op pc staan,

Dat Dozemans weinig eet is hoogstwaarschijnlijk natuurlijk gedrag, bij deze temperatuur niet te veel bewegen, genoeg drinken en weinig eten, dus maar niet gelijk zorgen maken, alleen wel even voor je zelf alles registreren.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#75 Bericht door Lucje »

Petra, Luc eet ook minder met die warmte. Ze is wel hele dagen buiten terwijl het binnen koeler is. Ze ligt dan wel in de schaduw onder struiken maar is soms echt een beetje suf. Misschien kun je proberen Doosje vlees uit een zakje te geven? Daar een beetje lauw water bij doen, dan krijgt ze daar ook weer vocht van binnen. Ik kan er ook helemaal niet tegen en ben blij dat het vandaag een beetje koeler is :D Ik zou ook wel willen dat het ging regenen, heb geen zin om vanavond weer de tuin te sproeien :?
There will be sunshine after rain.

Gesloten