Stamtafel September/Oktober-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#601 Bericht door marian53 »

Nou Dorine ik denk dat ik mn voorkeur voor de Mark toch moet gaan bijstellen , want met wat toebehoren dat erbij komt , en dan hebben we het nog niet over een beginnerlens , dan is het toch gelijk een rib uit mn lijf :wink:
Maar Keulen en Aken is ook niet in een keer gebouwd .
carpe diem

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#602 Bericht door Piet »

Nou Marian,

Ik zou dan meteen voor de 5D Mark III met de 24-105 L lens gaan.
Deze voor met name portret en landschap.
Eventueel kun je hier nog deze macrolens aan toevoegen, voor bv de paddestoelen.

En dat dan aanvullen met een 7D met de 100-400 L lens, voor het fotograferen van vogels.

:lol: :lol: :lol:
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#603 Bericht door Gawo »

Piet vergeet te vertellen dat je dan eerst een fikse geldprijs moet winnen :lol: :wink:

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#604 Bericht door Liesbeth60 »

Eerstvolgende trekking van de Staatsloterij is 10 november... :hihi:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#605 Bericht door marian53 »

Ja Piet :oops: daar was ik ook ondertussen achter het lijkt me beter om n staatslot te kopen :) want n gouden handdruk heb ik ook al niet gehad , mocht ik nu de hoofdprijs hebben :wink: dan mag dorine wel een lens uitkiezen :lol: .
Maar ik stel mn wensen wel bij :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#606 Bericht door Yleor »

Marian, gewoon verlekkerd blijven kijken, en intussen doorsparen. Vraag hem anders aan Sinterklaas, eens kijken of die wat in je schoen wil stoppen.

Golven....vis....ja, dat past wel bij elkaar José :-)) Ik ga zo naar je foto's kijken.

Petra, met Hugo gaat het goed. Ik zie hem elke dag wel even, en steeds vraagt hij wel iets; zoals: Heeft Pim nog de dooie Puss gezien? Vanmiddag was ik met Hugo naar zijn nieuw-gehuurde loods, om die schoon te maken, en alvast zijn buro en burostoel te brengen. Hij gaat een bedrijfje beginnen in BMW-onderdelen. Best een stap voor een jonge knul. Ik hoop dat het goed gaat, hij investeert flink.
Fiets ik vanmiddag laat over de gracht, zie ik onze Engelse logee lopen waarvan ik dacht dat hij al lang op Schiphol zou zijn... gekke gewaarwording. Zijn vliegtuig vertrok niet om 6 uur maar om 9. KOn ik hem toch nog even zien, want ik had vanochtend al afscheid genomen, ik ging naar de sportschool en hij de stad in. Vier pakken (kinder)hagelslag, een pak speculaas en een zak kruidnoten meegegeven, ik hoop dat Easy Jet een beetje coulant is geweest met zijn bagage, het paste niet allemaal in zijn rugzakje. Heb hem nog een super AHtas meegegeven, zodat alles wel in één tas kon.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#607 Bericht door Petra »

Zo, wat staat hier weer lekker veel interessants. Marian op fotoapparatuur avontuur. Heel gaaf! Ik weet wel dat ik met de aanschaf van mijn camera veel aan het advies van Dorine en Piet gehad heb; het helpt om met deskundigen te praten. Zij wisten mijn wensen snel te vertalen naar apparatuur.
Misschien kunnen/willen ze jou ook helpen?

Voor wat 't waard is (en misschien helpt om jouw keuze te maken): ik had (en heb) een Nikon compact. Baalde van de traagheid en de beperking van de optische zoom (on)mogelijkheden.
Ik wilde en wil nog steeds: gewoon schieten! De enige geoorloofde jacht vind ik trouwens, maar dat terzijde. Grijns. Dat ik een Nikon wilde stond vast. Al pratend met o.a. Dorine heb ik gekozen voor een D60 ('snelle' spiegelreflex) en een - volgens professionelen - luie fotografen lens/objectief: een 18-200mm. Groothoek en kleine tele in één.
Voor mij een fantastische keuze. Heb me natuurlijk wel verdiept in 'de techniek' en speel wat met de knopjes; maar ik kan gewoon zonder iets in te stellen of veranderen in 't wilde weg schieten.
Mijn advies aan jou is bepaal voor jezelf wat je wilt en vraag anderen je te helpen een keuze te maken.
Tja, het financiele plaatje is een ander verhaal. Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik had een paar jaar geleden een belastingvoordeel dus had mazzel.

Tijgerhaai op je golfbaan?? Dat 'ie nog zwemmen kon; prachtig verhaal! Er zal maar zoiets voor je neus ploffen.

Dank Roely voor je antwoord over Hugo. Puss houdt hem nog bezig zo te lezen. Kan bijna niet anders. Stoer dat hij een eigen bedrijf begint! Ik rijd geen BMW, anders zou ik naar hem toe komen! Hoop ook dat hij succes zal hebben en zijn investering er meer dan dik uithaalt.

Zo, ben weer aardig aan de klets geweest. Zo'n bui weer he? Wens jullie truste of: goedemorgen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#608 Bericht door marian53 »

Bedankt voor je uitleg Petra , dat het canon word, staat zowie zo voor mij vast, en dat advies lui lenzen 18-200 staat mij wel aan.
Mits het goed is voor beginners Je kan nu een kamera als body kopen maar ook als pakket met de 18-135 lens , ik vermoed dat ik het beter los kan kopen en meer aan de 18-200 heb :lol: dan kan je tenminste een poos vooruit denk ik.

Tjee het zit nu al in mn hoofd :lol: :lol: ach iets om naar uit te kijken ,

Ps Roely ik kan het vragen aan de Sint, maar dat gaat het niet worden :lol: :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#609 Bericht door Petra »

Graag gedaan Marian! Enne, toen ik mijn spulletjes aanschafte was ik zo groen als gras en het lukt gewoon. Bovendien: als je maar lol hebt en dat heb ik met emmers. Er gaat geen dag voorbij hier zonder te schieten.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#610 Bericht door marian53 »

Emmers ???
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#611 Bericht door Dorine »

Nooit van gehoord Marian :shock:

Die zien er zo uit:

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#612 Bericht door Petra »

En die dan helemaal vol Marian! Grijns.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#613 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: :lol: nou ergens ontgaat de clou me.
Ik ben bang dat mn hersens ook al aangetast zijn :oops:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#614 Bericht door Petra »

Welnee, je hebt gewoon wat bijgeleerd: genieten met emmers, gooi maar vol die emmer, glad als een aal in een emmer met snot, niet zo emmeren... Grijns.

't Is hier knap koud geweest. Kon vanmorgen niet met de blote voeten op 't balkon! Nu schijnt zonnetje volop maar 't blijft koud.

Vandaag wordt een inhuizig dagje. Ben vandaag 'op afroep' voor 't werk dus tja, dan onderneem je niets. Althans, ik niet. Kacheltje aan, klusjes genoeg te doen, Doosje gelukkig in haar hangmatje... Wat wil een mens nog meer!

Fijn weekend allemaal en wellicht tot later?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#615 Bericht door marian53 »

Lekker eten :wink:
Het ijs zat hier vanmorgen op de auto , het was al een beetje aan het dooien , dus kon het er zo vanaf gehaald worden.
Het begint inderdaad behoorlijk aan de oren aan het trekken buiten , de omslag is zoals gewoonlijk weer erg groot zo 20 graden zo 2 graden , ik moet de wintersplullen nog op zoeken .

Vandaag even n voorraad zaad ingeslagen voor zowel de volierenvogels als de buitenvogels , ik ga dat altijd halen bij een speciale zaadhande en tevens kweker van Neophemas
Ik moet dan n stuk door de polders rijden, lekker rustig ,
Alleen geeft dat een nadeel ik zit dan zo rond te kijken , om de vogels dat ik zowat in de sloot zou rijden , ik heb dit al meer gehad dus ik moest het weten .
Maar gelukkig niks gebeurt , doos die ik ben .
Heb nog even met hem gehad over S2 en de doodsoorzaak.
Wat hij zij, bevestigd hoe ik er over dacht .maar ja we krijgen haar er niet mee terug . dus laat ik het maar.

Ja emmers , die gezegde ken ik wel Petra , alleen snapte ik het verband niet , met wat je zij :wink: Maar ik zal niet meer emmeren hoor :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#616 Bericht door Petra »

Proest... Gekke Marian. Niet in zeven sloten tegelijk rijden he? Snap wat je bedoelt, ik rijd met fietsie ook wel eens het pad af.

Nee, S2 krijgen we nooit meer terug. Maar ze laat me niet los. Blijf me afvragen of ze nog in de vriezer ligt. Arm lichaampje. Oké, ze is dood en weet niet dat ze in de vriezer ligt maar ik zou zo graag zien dat ze rust vindt, het liefst in De Mortel. Stom he dat ik maar zo blijf 'zeveren'.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#617 Bericht door marian53 »

Dat komt omdat je de tijd moet nemen om het een plaatsje te geven Petra .En zolang je niet een afscheid hebt genomen,..op hoe, of wat, voor manier dan ook ,gaat je het niet lukken, we zitten er ook allemaal nog vol van denk ik .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#618 Bericht door Petra »

Denk 't ook Marian.

P.s 16:55 Ben net gebeld; vanavond -nacht werken. Een 'best wel heftig jaren '50 feest', aldus Baas. Nou, ben benieuwd wat ik nu weer mee ga maken. Jullie horen 't wel!

Fijne avond allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#619 Bericht door Piet »

Pas op, forumtijd aanpassen aan wintertijd!
Zie http://www.peregrines.nl/forum/viewtopic.php?t=479
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#620 Bericht door Gawo »

Oké gedaan :lol:

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#621 Bericht door Maria »

een bij mij ook denk ik maria :lol:

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#622 Bericht door Maria »

ik heb het toch niet goed gedaan zie ik maria

Edit Mod: Al goed gezet voor je :wink:

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#623 Bericht door Maria »

dank je wel maria :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#624 Bericht door Petra »

Nou, daar ben ik dan weer. Bij mij heeft Piet ook in moeten springen met de wintertijd; ik kreeg eerst melding dat m'n mailadres ongeldig was en bij het opnieuw invoeren werd m'n account om veiligheidsredenen geblokkeerd. Hier ook: dank je Piet!

Verder ben ik ernstig als een kip van de leg; hard gewerkt, pas om (wintertijd) 06:00 in bed en met dat uurtje verschil heb ik besloten vandaag maar door te suffen.

Heb 't enorm naar m'n zinnetje gehad! Een groepje 'ongeregelde' rockers/rockabilly's kwamen feesten. Wat een heerlijke jaren '50 muziek. Heb echt swingend (mét dienblad!) gewerkt.
Qua werkzaamheden heb ik alles gedaan: pizza's gebakken, bardienst gedraaid (blijk perfecte biertjes te kunnen tappen en 'n nieuw vat aan te koppelen), garderobe, spoelkeuken, schoonmaakster... grijns.
En: achter de bar met jonge barman Erik (zit 't hem in de naam Roely?) flink staan dansen.

Heerlijk gelachen, vooral bij de garderobe: een knap aangeschoten rocker tuimelde de trap af en kwam tot stilstand in het jassenrek. Van schrik (?) gaf hij me mijn 1e fooi, hoera! Normaal krijgen we geen tip, want de evenementen zijn vrijwel altijd gebaseerd op (vooruitbetaalde) arrangementen.
Ook: een boomlange en -brede kerel probeerde ik in zijn jas te helpen. Tja, daar kon ik met m'n 1.60 niet zo goed bij dus tilde hij me maar op.

Lieve mensen, wie had dit gedacht: van werkloze 'belangrijke kantoormevrouw' (brááák) naar achter de bar dansende horecatijgerin. Kan er nog niet over uit. Wat een mazzel heb ik gehad.
Enfin, kwam ik om 04:30 thuis, wilde Dozemans natuurlijk aandacht in de vorm van krijgertje spelen rond de bank. Zucht (en genoten natuurlijk).

Zo, dadelijk maar wat eten en dan de rest van de zondag 'banken & buizen'. Fijne avond allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#625 Bericht door Lucje »

Wat een heerlijk verhaal Petra. Het wordt echt nog wat met jou :lol: Beter toch dan dat saaie kantoorwerk, je blijft er jong bij :lol: Met Lucje gaat het prima, ze kan weer rennen en spelen met haar muis dus alles weer o.k. Roely, leuk die foto van Pim in z'n hangmatje. Ja, de diertjes worden maar verwend door ons :) Doosje heeft verschillende slaapplaatsen, net als Lucje trouwens (stoeltje in de serre, 2 kattenmandjes en de stoel van het baasje als die er niet is). Marian, moeilijk hè als je een camera gaat kopen en natuurlijk het liefst voor een beetje redelijke prijs. Ik zou maar eens rustig rondkijken als ik jou was en advertenties vergelijken. Ik denk ook nog vaak aan S2. Het is zo vreemd dat we nooit hebben gehoord wat er met haar gebeurd is na haar dood. Het is toch een kleine moeite om dat even ergens neer te zetten.
There will be sunshine after rain.

Gesloten