Stamtafel November-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#351 Bericht door Falcon »

Wat een heftige reacties vanwege een allergie voor een bepaalde stof.
José jij bent blij dat het uiteindelijk nog goed afgelopen is met Guido, zeker nu je het relaas van Roely leest, dat het ook heel anders had kunnen gaan.

Menno dus al heel lang gevoelig en Anita en nu ook Roely al gevoelig voor het een of ander.
Hoop dat jullie straks zullen weten wat de reactie veroorzaakt.

Petra, blijf jij maar schrijven over je belevenissen. Altijd leuk om te lezen.
Net wat Roely schreef, als je ooit weer zonder werk komt te zitten, kun je boeken gaan schrijven.
Maar ik hoop van harte dat je voorlopig lekker kunt blijven werken en hou dat schrijven dan maar als hobby.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#352 Bericht door Petra »

Grijns... Nee hoor Marian, die zware partij heb ik niet gelopen! Had ik ook niet getrokken. Mijn ervaring inmiddels is dat ik zeker 1 tot 2 dagen nodig heb om 'te herstellen'; ik plan mijn werk dan ook zo. Tenminste, als er aanbod is. :wink: Deze week geloof ik geen werk. :cry:
Hoe 't verder moet met die rot teen? Ik weet 't niet. Vertrouw maar op de podoloog.
Dank :bighug: voor de lieve complimenten; zit hier heerlijk te blozen! Tja, ik kan inderdaad boeken vol schrijven. Wie weet... :wink:

Yep Anita, Baas en ik kunnen goed met elkaar door één deur. Misschien omdat we beiden flink direct zijn, we zeggen alles tegen elkaar en onze humor is dezelfde. Humor is een fantastisch iets.

Allergieën... Wat vreselijk dat zo'n jong kindje aan allergie overleden is! Zou je denken dat het met 'de moderne wetenschap' allemaal niet zo ver hoeft te komen.
Ben 't met Roely eens Anita, om uit te laten zoeken waar jij zo heftig op gereageerd hebt.
Overigens heb ik zelf ooit ook een reactie gehad op - inderdaad - een nieuw wasmiddel (was in de aanbieding). Ik begon te vervellen! Mijn hele lijf (met uitzondering van hoofd). Ik leek net een vervellende slang. Het vervelende was dat de 'vellen' scheuren in mijn huid trokken. Was flink pijnlijk. Sindsdien koop ik alleen maar hetzelfde wasmiddel, in de aanbieding of niet. Geen avontuurtjes meer. :lol:

Ben ondertussen wel benieuwd hoe 't met Soraya is... :?:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#353 Bericht door Dorine »

Met Soraya gaat het goed.
Vanochtend waren we al om 9 uur op stal en ze zag er goed uit, er waren nog maar een paar echte bulten.
Daphne en Soraya hebben weer een half uur gewandeld en omdat alles zo rustig was en geen vocht meer uit haar huid kwam
durfden we het wel aan om een dun deken op te doen want ze had het best wel koud en op een dikke wintervacht zitten we ook niet te wachten.

Vanavond zijn Piet en Daphne weer geweest om te kijken hoe het zich onder het deken gehouden had en het had zich goed gehouden.
De twee plekken waar echt vocht en etter uitgekomen was waren dichtgebleven.
De grote bulten die ze overal op haar lijf had zaten dus vol met vocht, nu is dat vocht meer egaal verspreid over haar lichaam en bovenbenen maar gelukkig niet in de onderbenen.
Hopelijk blijft het zo en dat vocht in haar lijf zal ook wel verdwijnen, al weten we dat dat nog wel een paar dagen kan duren.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#354 Bericht door marian53 »

Gelukkig want het gaat echt koud worden .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#355 Bericht door Yleor »

Tjee, met etter! Wat een smerige rotzooi heeft er dan in die deken gezeten zeg.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#356 Bericht door Dorine »

Of een hele gevoelige pony Roely, dat kan ook.
Het deken was toch van een goed en bekend merk en
niemand, ook de veearts niet heeft zoiets ooit meegemaakt of er ooit van gehoord.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#357 Bericht door roosje »

Zo ben ik weer. Straks eens alles lezen.
We waren een lang weekend in Berlijn, vrienden van ons hadden ons uitgenodigd. Weer veel moois gezien, lekker gegeten en kilometers gelopen. Het weer was ons ook gunstig gezind.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#358 Bericht door marian53 »

Fijn zo Roosje soms moet je gewoon er even lekker tussenuit , dat doet n mens goed :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#359 Bericht door Dorine »

Roosje, lekker een weekendje er tussen uit :D

Vanochtend ook een onvoorzien tripje ..... naar Eindhoven.
Heerlijk ontspannen half uurtje file gereden :evil:
Daphne naar school gebracht, treinen reden niet en als je dan op de terugweg een lege autosnelweg voor je hebt en je mag 130 .......... heerlijk
schiet toch wat harder op dan 30 :D

En bij het station in Helmond was het een heerlijke puinhoop, zagen we toen we langsreden.
Daar wordt een tunnel onder het spoor gebouwd, stationsgebouw vernieuwd alsmede het hele stationsplein,
alles ligt dus open en met je auto kun je al nauwelijks daar komen en nu moesten er legio bussen naar toe om gestrande treinpassagiers op te halen en naar Eindhoven te brengen.
Heel legertje politie op de been om alles een beetje in het gareel te houden.
Chaos dus vanaf vanochtend 7 uur :?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#360 Bericht door marian53 »

Nou dat is ook geen lekker wakker worden Dorine , erg is dat he die files .
ze promoten het openbaar vervoer , maar van die treinen krijg je toch n sik ,en het is best duur ook nog ,vind ik , gelukkig heb ik een voordeelkaart , maar al ga je om 9uur op zaterdag , dan kan je 9 van de 10 keer nog staan zeker de kanten van utrecht amsterdam etc uit
Terug valt buiten de spits wel mee .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#361 Bericht door Dorine »

Ongeval met letsel Marian,
waarschijnlijk dus weer een zelfdoding :( en
voordat dan de treinen weer rijden ben je minimaal 3 uur verder.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#362 Bericht door AnneMarie »

Tja Amsterdam is populair Marian, vooral in het weekend. Als ik de hordes mensen weleens zie op Amsterdam CS, dan kan ik mij voorstellen dat er te weinig zitplaatsen zijn. Zelf ga overal met Openbaar Vervoer naar toe en heb nog nooit hoeven staan. :)

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#363 Bericht door Gawo »

Dorine dat is minder als je dag zo begint met file rijden.

Heerlijk Roos een weekendje weg :D

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#364 Bericht door AnneMarie »

Kort, leuk filmpje van de bekende fotograaf Schlijper
:lol:

http://schlijper.nl/121126-00-photo-gear.photo

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#365 Bericht door Petra »

Enig AnneMarie!! :lol: :lol: Berlijn, hoor de laatste tijd van meerderen dat ze er een weekendje naartoe trekken. Heb je nog leuke foto's gemaakt Roos?

Ben blij te lezen dat het Soraya beter gaat. Het is en blijft een angstwekkend verhaal. Goed dat jullie met haar gaan wandelen, dan wordt het vocht misschien sneller afgevoerd?
Denk dat Soraya erg gevoelig is, schreef al dat we op de manege ook zo'n gevoelige pony hebben. Hij heeft zelfs een hoofdstelletje van plastic omdat hij niet tegen leer kan. :roll:

Dat OV wil wat ja. Het reizen is vandaag de dag niet optimaal. Maar ja, als het is wat Dorine schrijft, een dodelijk ongeval, dan kan dat flink vertraging opleveren.

Herkennen jullie het dat je soms heel erg 'geraakt' kan worden door muziek? Was op 't nieuws en gisteren ook bij P&W, het overlijden van componist Simeon ten Holt. Hij schreef (o.a.) het 'Canto Ostinato'. De herkenning zat er bij mij in door muziek van Philip Glass, minimalistisch (hetzelfde thema met subtiele, verspringende variaties). Ronduit prachtig!
Voor de liefhebber: luister hier.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#366 Bericht door marian53 »

Petra ik hou wel van deze muziek maar vind hem voor piano mooier.

Tjee Dorine dat is ook heftig , tusen Den Bosch en Boxtel is het ook altijd raak zelfs zo erg dat men op een gegeven moment in de Bushokjes schreef of men svp het na de spits wilde doen .
Je moet als machinist wel heel erg sterk in je schoenen staan. petje af voor deze mensen.
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#367 Bericht door Yleor »

Ha Berlijn, leuke stad ben je geweest Roos! Zeker als het weer meezit.

Altijd een boekje meenemen hè, als je met de trein gaat. Heb je wat te doen tijdens de vertragingen. En in de auto maar gewoon de radio aan. Je moet maar denken dat het op de fiets ook niet zo snel gaat, al kan je doorrijden ;-)

Leuk filmpje AnneMarie, ik had eigenlijk iets langers verwacht, maar dit is wel heel leuk zo.

Vandaag lang geslapen, en om het middaguur op de fiets voor een tochtje. Sijsjes gezien, en een Kleine bonte specht. Glanskoppen, en weer de Klapekster (daar was ik eigenlijk voor gegaan, hij zat op dezelfde plek als gistermiddag). Havik en sperwer, Kramsvogels en vinken, konijntjes, krakeenden, kuifeenden, wintertalingen en tafeleenden, blauwe reiger, en toen was ik toch koud geworden van het langzame fietsen en steeds weer stilstaan.
Het is lastig typen met die zware poot van Pim op mijn linkerhand 8) Hij rukt weer op en ligt nu half op het toetsenbord...

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#368 Bericht door Yleor »

Canto Ostinato op de beiaard van Amersfoort is ook heel bijzonder, maar het mooist vind ik de uitvoering met vier piano's. Die met de luchtfoto's is tegelijk een streling voor het oog:
http://www.youtube.com/watch?v=JDCsOL2vBJc

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#369 Bericht door Petra »

Ik houd zelf niet zo van piano Marian... Maar de link die Roely hier geplaatst heeft heb ik vanmorgen ook zitten bekijken; indrukwekkend! Moet tot mijn schande zeggen dat ik nog nooit van Simeon ten Holt gehoord had. Nu gelukkig wel. Heel, heel mooi! De 4 piano's ook dus. :wink: Enne, Pimmetje is 'n verwend nest. :lol:

Geintje verhaal uit de manege. Paardje poetsen, dus ook hoeven krabben. Ben ik bezig met een achterbeen, tilt paardje staartje op en laat zijn afgewerkte voer vallen. Ik kon net opzij duiken, anders was ik flink ondergekladderd. Onnodig te zeggen dat we allemaal vreselijk gelachen hebben!

Vanavond nog Earthflight gezien? Slechtvalk in een wolk spreeuwen en nog bot vangen ook. :hihi: Machtig mooi allemaal.
Ik duik er vroeg in, ben moe (en nog een beetje koud). Truste alvast en slaap lekker. :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#370 Bericht door marian53 »

Ik zie het zo voor me Petra onder de kak :lol: :lol:

ik vind die canto wat herhaling betreft , op de Bolero van Rafel lijken . die vind ik net wat mooier ook :wink: maar eigenlijk kan je het ook niet vergelijken met elkaar .
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#371 Bericht door roosje »

Alles gelezen maar teveel om op te regageren. De foto's van rijgers, wilde zeeen, hilarische toestanden van Petra, zieke Soraya maar gelukkig weer aan de betere hand, Roely in de lappenmand met hoofdpijn, maar desondanks wel veel vogels gezien. Etc etc.

Ben eigenlijk een beetje (erg) boos, ik kreeg dus van die kok Robert Kranenborg een antwoord op mijn mail. Ik wil hem dus terug antwoorden maar kan gewoon de woorden niet vinden. Zijn antwoord druipt van de arrogantie. Kan iemand mij suggesties aan de hand doen waar hij geen replique meer op heeft. Ik wil de brief niet hier plaatsen maar stuur hem wel per PM aan degene die geintersseerd is.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#372 Bericht door Petra »

Hebben we poep aan Marian. :lol: Roos, stuur maar door! Vandaag niet zo gek veel tijd, morgen wel. Kan ik me ondertussen goed opladen (in boosheid). Ik lust dat soort mensen rauw! :lol: Hoop dat ik je kan helpen/inspireren.

Nu een tip die ik met jullie wil delen, misschien op dit moment wel iets voor Soraya? Dozemansje had weer een 'kras' op haar koppie die niet dicht wilde. Ik raakte weer een beetje in de diepe zorgen. Want, zo begon vorig jaar de ellende met haar ziekte immers?
Enfin, ik eerst Propolis (bijenproduct) geprobeerd. Noppes, ze bleef krabben, de kras bloeden.
Ineens een ingeving: honing. Dan wel de koud geslingerde versie (verhitting vermindert de genezende werking). Twee dagen zachtjes ingemasseerd (met plakkoppie tot gevolg) en: de wond is dicht en rustig. Bijkomend voordeel, het maakt geen koekje uit als ze iets binnenkrijgen. Enne, 't werkt ook voor jezelf, probeer maar uit (lastig wondje dat niet dicht wil).
Koud geslingerde honing kun je zeker vinden in een biologische/groene winkel (o.a. van De Traay).

Noot voor Dorine: misschien eerst op 1 plekje uitproberen en kijken wat het doet? Eén maal daags. Hoe is 't trouwens met Soraya?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#373 Bericht door roosje »

Petra, inmiddels doorgestuurd. En kijk maar wanneer je tijd hebt. Maakt niet uit. Misschien maar helemaal niet antwoorden want ik denk dat wat je ook schrijft niet aankomt bij omhooggevallen types. :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#374 Bericht door Dorine »

stuur maar door Roosje,
ik wil wel lezen wat ie te zeggen heeft.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#375 Bericht door roosje »

Dorine, is verzonden :)

Gesloten