Stamtafel November-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#1 Bericht door marian53 »

Ik ben net thuis , eigenlijk met een heel dubbel gevoel , ten eerste ben ik ontzettend verwent door de mensen , mn huis is een grote bloemenzee . wijn, bonbons, n leuke plait , en boekenbon van 50 euro n doos met heerlijke badcreme etc , de aankomende curcus van de fotografie hoef ik ook niet te betalen . en dat nadat ik toch duidelijk had aangekondigd niets te willen .
Het dubbele gevoel komt voort omdat men vandaag zowat de hele muziekafdeling is ontslagen ,
Er zijn mensen bij die al 25 -30 jaar les geven bij De Muzerije .
Ben benieuwd wat er over blijft van de keramiek afd Theater en dans die zijn volgende week aan de beurt .
Ik heb echt niet de illusie dat ik wel zou mogen blijven , dus ik heb gedaan wat voor mij het beste was.En dat is de flexpensioen in te gaan.
En dan komt toch iedereen afzetten met cadeaus , heel lief natuurlijk en ook gegund van hun kant , maar een beetje verdrietig voel ik me wel , ik kan niet echt juichen .Maar ook weer zo ontzettend lief van ze , hebben ze net gehoord dat ze ontslagen zijn en komen mij toch nog even knuffelen , dit doet toch wat met je .Tjonge wat ben ik trots op deze mensen .
Ik ga even bij komen van de emotie's
Morgen weer een dag
:lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#2 Bericht door Dorine »

Marian, het is toch super dat collega's je zo in de watten gelegd hebben.
En, ben toch maar heel blij met je flexpensioen, het was voor jou de beste optie.
Ik denk dat het kwartje nog bij je moet vallen maar dat zal wel snel komen.

Sterkt ermee, het zal nog wel even heel emotioneel voor je zijn.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#3 Bericht door Liesbeth60 »

Wat lief van je collega's Marian.
Ja, ik kan me het dubbele gevoel wel voorstellen.
Maar ik weet zeker dat je er snel van zult gaan genieten.
En tot die tijd gooi je het er maar lekker hier allemaal uit.
Wij staan met ons allen voor je klaar. :D

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#4 Bericht door Gawo »

Wat heerlijk dat je zo verwend bent door je collega's.
Moet je een gevoel geven van waardering.

Ik denk als je alles even een plekje gegeven hebt dat je er ook van kan genieten, en ja heel sneu dat zij te horen kregen dat het werk voorbij is.
Dat was ook voor jou de reden om met flexpensioen te gaan.
Ik ben ervan overtuigd dat dit voor jou de beste oplossing is.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#5 Bericht door Yleor »

Heel dubbel inderdaad dat mensen van wie de baan op de tocht staat iemand anders die noodgedwongen vertrekt toch zo hartelijk uitluiden. Je collega's hebben jou even helemaal op de eerste plaatst gezet Marian en hun eigen sores vergeten! Eerst maar eens koffie zo meteen, en dan kijken of je tegen iemand aan kunt kletsen. En dan even de wind door je haren. Tjee, het lijkt me heel emotioneel, het afsluiten van dit deel van je leven. Maar je nieuwe leven is begonnen! Marian, zet 'm op :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#6 Bericht door marian53 »

Dank jullie allemaal , ja over het uitspreken van waardering heb ik absoluut niks te klagen , ik neem ook mn petje af voor ze .
Goed idee van je Roely ik wilde eigenlijk , beginnen aan de slaapkamer stof vrij te maken :lol:
Maar ik drink ,mn koffie op en pak lekker de fiets even uitwaaien dat is altijd al de beste remedie geweest. Dat brengt je weer bij jezelf :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#7 Bericht door Dorine »

Fiets ze Marian,
neem wel een pluutje of regenkapje 8) mee.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#8 Bericht door Zwiersje »

Wat fijn Marian dat jouw collega's jouw zo verwend hebben :D
Ook zij zullen jou ontzettend gaan missen.

Hoop dat je snel je draai gaat vinden.
eerst maar even alles rustig op je in laten werken.
Morgen neem ik afscheid van twee collega,s waar ik 22 jaar mee hebt samengewerkt.
Zie er nu al tegenop :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#9 Bericht door Yleor »

En Marian? Muizennesten uit je hoofd gewaaid? Nu nog steeds die slaapkamer hè :wink: . Zet die ramen maar wagenwijd open :lol:

Waarom gaan je collega's weg Anita? Sterkte ermee in ieder geval, het is niet anders. Maak het maar zo gezellig mogelijk.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#10 Bericht door Zwiersje »

Wij hadden de mogelijkheid om ons op te geven voor een vertrekregeling.
Ik heb er niet voor gekozen, maar andere weer wel.
Inmiddels zijn er al een aantal vertrokken.
Morgen de laatste twee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#11 Bericht door roosje »

Marian het is allemaal erg dubbel. Ik hoop in elk geval dat je je er doorheen slaat en zo te lezen heb je plannen genoeg. Maak er het beste van. :!:

Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#12 Bericht door roosje »

Gisteren terug gekomen van twee dagen lol met nog vijf meiden/oud collegaatjes van de Porceleyne Fles. We waren te gast bij een van de meiden in Herpt, bij Heusden. Lekker gelunched en daarna aan de borrel en lekker gegeten, wijntje enz dan de matrassen op de grond en pitten. Veel plezier gehad foto's bekeken enz. Gaan we elk jaar doen. :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#13 Bericht door Petra »

Lieve Marian,

Ben een beetje laat met m'n reactie. Begrijpelijk hoe een afscheid er diep in kan hakken, ook al heb jij goede vooruitzichten.
Heel dubbel ook dat er weer mensen wegmoeten. Het is, hoe verdrietig ook, een verschijnsel van deze tijd.

Neem vandaag rust om alles op je in te laten werken, geef je gevoel ruim baan, de emoties moeten er gewoon uit.

Wat ontzettend lief dat er zo aan je gedacht is, dat de collega's je zo fantastisch uitgezwaaid hebben; geeft toch aan hoe ze over je denken. Ook nog een fotografie cursus, je hartenwens.

Kom lekker bij. Goed idee van Roely de wind en regen je hoofd schoon laten waaien/regenen. Het weer is er slecht genoeg voor (hier storm en regen). Ik wens je een lang, gezond en gelukkig leven in vrijheid.

De komende 2 dagen zal ik hier weinig zijn, werken (late diensten, raar he?), maar ik denk natuurlijk aan je!

Roos, grappige foto voor Marian, zie haar al zitten. Wat heb je het leuk gehad met je ex collega's; net een soort schoolreisje! Hou 't er maar in ja.

Fijne dag allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#14 Bericht door Falcon »

Marian, wat is dat toch fijn dat je collega's je zo verwend hebben, heel lief.
Triest dat zij ontslagen zijn en ik hoop dat ze elkaar hierin wat kunnen steunen.
Roely heeft wel vaker goede ideëen, leuk hoor. Koffie en uitwaaien
Ik kom wat traag op gang vandaag, maar dat komt wel goed.
Koffie bijna op en vanmiddag maar een blokje om. :wink:

Anita, afscheid nemen is nooit leuk zeker als je mensen al lang kent.
Weet je al wat jij straks gaat doen? Je was met solliciteren bezig dacht ik??

Roos wat gezellig zo'n uitje. Leuk dat ik een van je oud collega's eens ontmoet heb en volgens mij kwamen de anderen die middag ook als verrassing.
Goed om wat voor herhaling vatbaar is in ere te houden!

Petra werk ze de komende dagen en véél plezier.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#15 Bericht door marian53 »

Heerlijk Roos ik zie me al zitten , zoiets zou ik echt wel doen als ik in de mogelijkheid was :lol: :lol:
In 2000 toen mn man net was overleden ben ik met een alleenstaande groep naar Thailand geweest , we zijn geëindigd met 5 vrouwen,die jaarlijks n paar keer n dagje bij elkaar komen, en1 keer per jaar ergens een weekendhuisje huren , reuze gezellig , na het weekend heb je pijn in je kaken van het lachen .
Dus ik zou dat zeker erin houden als ik jullie was Roos

Ja Anita ik kan je goed begrijpen , van welke kant je het ook bekijkt het blijft pijnlijk , ik zou zeggen jij ook heel veel sterkte morgen .alvast een dikke knuffel van mij .

Roely's advies opgevolgd de boel de boel gelaten en lekker n dik uurtje wezen fietsen , De weergoden waren me wel niet zo goed gezint , dus n heerlijke bui over me heen gekregen :lol: Ik las dat Dorine me al had gewaarschuwd .
Gelukkig had ik n fietsbroek in mn fietstas .
Ik ben er in ieders geval van opgeknapt .

de ramen boven lekker open gezet ven de stof waait wel weg :wink:
even langs de winkel geweest , spullen gehaald voor een lekker soepje, heerlijk .
Zal straks mn zoon wel even bellen die lust ook wel een pannetje , mag hij komen halen :lol:
Ik ga het niet brengen :lol: :lol: anders zegt hij straks daar komt Kniertje aan (op hoop van zegen)
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#16 Bericht door Lucje »

Hallo Marian, hier is het beloofde bloemetje nog! Als ik je verhalen zo lees red jij het wel thuis :)

Afbeelding

Anita, jammer dat er weer collega's weg gaan, sterkte er mee! Roosje lekker gelachen met oud-collega's. Ja, daar knap je echt zo van op en dat moeten jullie zeker vaker doen :D Petra, werk ze, laat niets vallen en we horen wel weer wat je allemaal meegemaakt hebt!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#17 Bericht door Yleor »

Nou, heerlijk Marian! Alles schoon daarboven, soep in de pan en kind aan huis, wil je nog meer? Gisteren hadden wij lekker soep, eergister al getrokken, gisteren nog balletjes en groente erbij en smullen, alles op. Geen Kniertje bij ons.
Kun jij voorlopig blijven Anita? Toch maar vrolijk uitzwaaien die twee, al valt er misschien een traan. Ze zullen wel niet voor niks voor de vertrekregeling hebben gekozen.

Vandaag toen het weer opknapte op zoek gegaan naar de IJmuidense Pestvogels, nee heb je, ja kun je krijgen als je er wat voor doet. En wat denken jullie: ondanks het pestweer toch de Pestvogels gevonden, op gehoor want anders zou ik ze niet hebben ontdekt. Zo jammer dat er geen zonnetje scheen. Ja, laat in de middag, maar toen was ik alweer te Bloem. Ik zet wat foto's bij andere vogels.
Pim zeurde daarstraks om uitgelaten te worden, maar ik wacht tot alle honden zijn uitgelaten. Nu ligt hij ronkend in zijn mand bij de verwarming. Er is trouwens weer een Simon's Cat:
http://www.youtube.com/watch?v=FatA6Pyw ... st-newavtr

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#18 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: :lol: wat een kat en die hond kostelijk :lol:

Nog dank allemaal voor de bosjes bloemen :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#19 Bericht door Gawo »

Filmpje Simon's Cat geweldig

Je pestvogels al bewondert

Tja zal even wat treurig voor je zijn Anita als je de twee collega's uitzwaait .

Marian fijn dat je alle adviezen opgevolgd heb wat doorwaaien en luchten betreft :wink:

Roos fijn twee leuke dagen met de meiden achter de rug, houd dat erin.

Petra ben benieuwd naar je werkverslag , maar dat lezen we dan wel.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#20 Bericht door Dorine »

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#21 Bericht door Yleor »

Toen die duif eenmaal in de schoorsteen zat trok die schoorsteen niet meer en hebben ze hem maar buiten gebruik gesteld....? Wel een bijzondere vondst. Wat zou ik lachen als ze de code niet kunnen kraken. Maar wie weet is er toch iets ergs uit voortgekomen dat die duif niet te bestemder plekke is gekomen. Of juist iets goeds, wie zal het zeggen.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#22 Bericht door Gawo »

Zullen ze daar achter kunnen komen of er juist iets goeds of mis is gegaan doordat de post niet aangekomen is .

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#23 Bericht door Dorine »

Ik vind het wel opvallend dat die ring met kokertje rood is,
je zou toch denken ze gebruikten een onopvallende kleur,
maar daarintegen is dan zo'n duif ook weer moeilijker te vinden.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#24 Bericht door Petra »

En Marian, beetje bekomen van alles? Hoop van wel! Nu nog 't weekend voor de deur, pannetje soep en kind, wat wil een mens nog meer?

Wat een bijzondere vondst van die postduif! Ben benieuwd wat de boodschap op gaat leveren, ze zullen 't heus nog wel kunnen kraken vermoed ik? Arm duifie, wordt 'ie misschien nog geëerd.

Gisteren was 't een tam werkdagje. Bedrijfstraining van een ICT bedrijf, maar 40 man. Was ook vroeg thuis en er is weinig 'gebeurd'.
Bij thuiskomst vond ik het overlijdensbericht van een bewoner uit de flat. Hij was al enige tijd ziek (kanker) en ik verrichtte wel eens hand en span dienstjes voor zijn vrouw. Gisteren is hij dus overleden (75 jaar). Het is vooral voor zijn vrouw heel erg, die 2 waren zó ontzettend 'samen', het beste huwelijk wat ik ooit meegemaakt heb. Nu moet ze verder zonder hem. Zo zielig. Ga maandagavond naar het condoleancebezoek.
Ben er van aangeslagen.

Vanmiddag begin ik om 17:30, een cabaret diner. Dat zal wel doorlopen tot de vroege uurtjes. Vanmorgen dus maar flink uitgeslapen. Dadelijk mijn veertjes poetsen en hoppekee....

Ondertussen me wel prima vermaakt met Simon! Dank Roely.

Fijne dag allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#25 Bericht door Lucje »

Leuk die Simon's Cat, Roely :lol: Is Pim nog naar buiten gegaan of is hij lekker binnen gebleven? Hier vielen gisteren behoorlijk felle buien. Dorine, wat bijzonder dat er een duif is gevonden uit de 2e wereldoorlog. Ben benieuwd wat er in dat berichtje staat! Petra, dat is een triest bericht! Erg voor je buurvrouw :cry:
There will be sunshine after rain.

Gesloten