Stamtafel November-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#326 Bericht door Dorine »

Jammer Marian, dat ie het niet gered heeft.

De ochtend verliep hier ook anders dan gepland.
Terwijl wij boodschappen deden belde Daphne op, Soraya stond helemaal onder de bulten.
Na de boodschappen maar snel naar stal en inderdaad, ze stond helemaal onder de bulten en grote bulten, de rechterkant leek wel een maanlandschap en
er waren zelfs plekken bij waar behoorlijk wat vocht uitgekomen was.
Ze was chagrijnig en aan de bulten mocht je niet komen.
In deze mate kon je niet meer zeggen we wachten even af dus de veearts gebeld
Nu hadden we deze week een nieuwe deken voor haar gekocht en het lijkt erop alsof ze daar niet tegen kan.
Veearts heeft haar een cortisonespuit gegeven en het moet nu toch binnen 1 à 2 dagen aanzienlijk minder zijn.
Gelukkig is de huid nergens kapot gegaan anders hadden we haar ook nog moeten wassen met speciale zeep.
Ze staat nu zonder deken en halster op stal en ze mag niet nat worden.
Dat ze allergisch kan reageren weten we, als het dazenseizoen begint en ze gestoken wordt heeft ze daarna ook altijd bulten, maar dat is dan niets vergeleken met nu.
Over een paar dagen maar haar oude dekens proberen en als alles goed weg is dan maar weer de nieuwe proberen,
die we uiteraard gelijk maar bij de winkel afgegeven hebben zodat ie gewassen kan worden.

Als het inderdaad een allergische reactie op het nieuwe deken is, is dat voor ons niet helemaal onbekend,
voor Menno moest ook alles wat nieuw was eerst goed uitgewassen worden voordat ie het aan kon trekken.

Straks maar weer even gaan kijken hoe het gaat.
Die van ons heeft weer wat en geen mens die het ooit eerder heeft gehoord dat zoiets, allergische reactie op een nieuw deken, voorkomt.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#327 Bericht door nicole »

Arme Soraya,hopelijk heeft de dierenarts gelijk en is het op een paar dagen gedaan,het zal wel verschrikkelijk jeuken,als ze haar flank maar niet open schuurt.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#328 Bericht door marian53 »

Ach wat zielig Dorine , logisch dat ze chagrijnig is , stakkertje , denk je dat je het goed doet met een nieuwe deken krijg je dit weer , dit kan je ook niet weten van tevoren , ik hoop dat het met het wassen van de deken is opgelost. . nou een extra wortel heeft ze wel verdiend,

Messchien n domme vraag , maar kan je zon deken niet zelf wassen ???
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#329 Bericht door Dorine »

Zo'n deken past eigenlijk al niet in een normale wasmachine en als zou het passen .............
weet jij wel hoeveel haren er al aan de binnenkant zitten na 2 dagen.
En dan zitten er verschillende grote zware metalen sluitingen aan, nee, eigenlijk niet te doen in je eigen wasmachine.
Ooit heb ik er eentje zelf gedaan maar die ging de badkuip in.

Ik vind het altijd al erg als ik wat zadeldekjes moet wassen, die worden eerst goed afgeborsteld en daarna met de oude stofzuiger nog nagedaan.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#330 Bericht door marian53 »

Oke bedankt nu begrijp ik het , dat heb je weer met die leken hebben nergens geen verstand van.
Ik had er geen idee van zowie zo niet van die haren en die gespen . :oops:
carpe diem

Gebruikersavatar
wolfje
Berichten: 323
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 10:07:52
Locatie: Dieren. gld

deken

#331 Bericht door wolfje »

Beste Dorine
Kijk eens even of je kan zien waar de deken gemaakt is.Ik vermoed dat het uit India of een land daar uit de buurt komt. Want dan zit het vol met kleur en chemische stoffen die hier verboden zijn .En het kan heel goed zijn dat jouw beestje daar heftig op reageert .
gr vd wolf

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#332 Bericht door Dorine »

Kan best Wolf, maar ik heb het deken niet hier dus kan het niet zien,
zoiets staat meestal op het etiket, in het boekje wat er bij zat staat niets in.
En het is toch ook niet zo dat het deken van een onbekend merk is.

Zojuist even op stal geweest en het was al minder en we mochten er al aankomen.
Morgen moet Daphne maar even goed met haar wandelen want ze zit overal vol met vocht.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#333 Bericht door Falcon »

Nou dat is ook wat Dorine. Kan me voorstellen dat Daphne gelijk aan de bel trok.
Gelukkig is er wat tegen te doen en ik hoop dat wassen voldoende helpt zodat ze niet weer allergisch reageert.
Nooit bij stil gestaan dat dieren ook allergisch kunnen zijn voor bepaalde stoffen.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

Soraya

#334 Bericht door marga »

:shock: Dat is me toch ook wat Dorine !! Ja allergie gaat vaak samen met vochtopslag, bij mens en dier. Duurt even voor het helemaal weg is. Succes samen.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#335 Bericht door Zwiersje »

jeetje wat sneu zeg.
Gelukkig hebben jullie heel adequaat gereageerd.
hoop dat het snel met haar beter zal gaan.

@ Marian, wat jammer dat het beestje het niet heeft gered.
meer kon je niet doen voor het beestje
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#336 Bericht door marian53 »

Ik hoop dat Soroya wat op is geknapt .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#337 Bericht door Zwiersje »

Ik zat even terug te denken aan ongeveer 3 jaar geleden.
Ik had een nieuwe spijkerbroek gekocht en die avond aangedaan toen in naar mijn vriendin ging.
De volgende morgen stond ik onder de douche en zat helemaal onder de uitslag op de benen en de onderarmen.
op een gegeven moment leek het of ik in de brand stond, maar tegelijkertijd rillen van de kou.
Het werd alleen maar ergen en toen kon ik ook niet meer lopen want zakte steeds weg, continue tegen flauwvallen aan.
Uiteindelijk kwam ik op de 1e hulp ziekenhuisa terecht en bleek dat mijn bloeddruk volledig was ingeklapt.
kreeg meteen een adreline injectie om alles weer op pijl te helpen en een paar dagen prednison om de allergische reactie tegen te gaan.
Was echt helemaal op daarna.
Maar ook toen werd het geweten aan een stof die waarschijnlijk in de nieuwe spijkerbroek zat.
heb het nooit uit laten zoeken, maar moest het eigenlijk wel doen.

Dus ik kan me wel heel goed indenken dat het van zo'n deken kan komen.[/img]
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#338 Bericht door Dorine »

Het gaat al stukken beter, het maanlandschap is zo goed als weg, nog wel een paar flkinke dikke bulten en natuurlijk nog veel vocht onder de huid,
maar ze is niet meer chagrijnig en je mag weer aan haar komen.
Toen ze vanochtend in de longeerbak losstond ben ik met mijn handen over haar hele lijf gegaan, incl haar buik en ze bleef gewoon staan en liet alles toe.
Ze deed pas aan toen er door de wind ergens weer wat klapperde en ze schrok.
Daarna heeft Daphne nog een half uur met haar gewandeld voor de doorbloeding.
Komt allemaal weer goed.

@Anita. spijkerbroeken is algemeen bekend.
Nadat Menno zo'n beetje over zijn allergie heengegroeid was waren het toch nog steeds de spijkerbroeken die problemen gaven.
Hij is opgegroeid met hydrocortisonzalf maar toen ie wat ouder werd ben ik overgegaan op cardiflorzalf omdat zijn huid te droog en te hard werd van de hydrocortison.
Inmiddels heeft hij nergens last meer van, gelukkig.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#339 Bericht door Zwiersje »

Gelukkig! :D
Wat fijn dat het nu weer beter met haar gaat.
Hoop dat de restanten van de zwellingen nu ook snel verdwijnen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#340 Bericht door marian53 »

Gelukkig dat het weer goed gaat met saroya

Anita dan mag je wel goed oppassen want ik heb het ook ooit gehad van een Narcose middel , ik weet nog dat ik wakker werd bont en blauw en ze hadden niks gedaan ,is wel 30 jaar terug , ze noemde dat een anafylactische shock , let goed op dat je dat niet meer krijgt want het is heel gevaarlijk , ik heb jaren n SOS plaatje bij me moeten dragen , in Nederland.
Als ik nu naar het buitenland ga heb ik een medicijnen paspoort + een USB stickje bij me en daar staat alles in , messchien n tip het klinkt raar

Maar zet alles op n klein USB stickje wat voor medicijnen eventuele foto's allergieen etc bv mensen met suiker de hoeveelheid insuline de hele ratteplan etc als je naar het buitenland gaat.

je kan ze ook bestellen voor een paar euro kan je downloaden
http://www.medikeeper.nl/Prijs.html
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#341 Bericht door Zwiersje »

ja ik hoop ook echt nooit meer dat mee te maken.
Ik begreep achteraf dat het gevaarlijk was. op dat moment gelukkig niet.
Ik moet het ook nog eens goed uit laten zoeken.

Nu was ik voortaan echt alles vantevoren :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#342 Bericht door Lucje »

Wat een verhaal Anita, dan schrik je toch wel heel erg als je zoiets meemaakt. Ben je daarna nooit bang geweest als je iets nieuws aantrok? Dorine, die arme Soraya, ik hoop dat het goed blijft gaan met haar. Wat zal dat dier zich ellendig gevoeld hebben! Marian, wat lief dat je toch terug bent gegaan om die meeuw op te halen! Jammer dat hij het niet gered heeft maar jij hebt je best gedaan en die jongen ook! Roely, wat erg dat je foto's mislukt zijn. Ja, dat kan gebeuren in de opwinding. Ik hoop dat je hoofdpijn wegblijft. Er schijnen ook veel mensen grieperig te zijn dus misschien was het zoiets wel. Beterschap in ieder geval. Petra, ben benieuwd wat je nu weer meegemaakt hebt :D
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#343 Bericht door Gawo »

Wat fijn dat het inmiddels beter gaat met Saroya :D

Van allergie weet ik heel veel van.
Onze zoon Guido , inmiddels 31 jaar oud, is heel erg allergisch.
In die tijd als een kind zeven maanden was mocht het twee keer in de week een stukje vlees/vis of ei.
De tweede keer dat hij ei kreeg heeft hij een anafylactische shok gehad met drie keer een ademhalings stilstand.
In die tijd bestond er nog geen databank.
Voor dat hij naar de kleuterschool ging is hij in het ziekenhuis getest.
Ik moest een cake bakken met drie eieren, die werd in zoveel plakken verdeelt en dat weer in stukjes.
Dat betekende dan dat hij 1/100 ei binnen zou krijgen.
Daar reageerde hij op met verkleuringen in het gezicht, maar mij werd door de dokters gezegd we gaan door, want verkleuringen is niet erg het gaat om die ademhalingstilstand. Inmiddels had hij al een rode kop.
Enfin de derde dag hadden ze het zover op gebouwd dat hij een half ei kreeg.
Binnen een half uur spugen wit worden en weer anafylactische shok.
Toen gebeurde er heel veel, alle kinderartsen etc werden op geroepen, veel fotorolletjes vol geschoten, want elke arts of aankomend arts moest dit zien, want velen kende het van boeken, maar niet in werkelijkheid.

In die tijd was er ergens in Amsterdam ook een jongetje wat zo reageerde op ei.
Dus heel veel zorgen gehad in de tijd dat hij klein was, ik mocht niets geven waar ei in zat en als baby zelfs geen verpakte of ingeblikte groenten.
Inentingen die op ei zijn gezet mag hij zelfs nu nog niet.
Ei eet hij nog niet, wel gebak sinds een jaar of wat, houd er wel rekening mee, dat hij per week niet te veel dingen eet waar ei in verwerkt is.
Allergie is en blijft een heel probleem voor mensen die er gevoelig voor zijn.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#344 Bericht door Petra »

Jeetje mina, wat er in korte tijd allemaal niet kan gebeuren. Wat een schrik met Soraya! Volgens mij waren jullie er - gelukkig - razendsnel bij. Wat zal 't arme diertje zich rot gevoeld hebben. Hoop zó dat het lek nu boven water is met haar. Geef haar 'n knuf van me.
Toen ik het relaas begon te lezen was mijn 1e ingeving: allergische reactie. Op de manege staat ook zo'n diertje die hypergevoelig is. Die deken zou ik niet meer willen hebben Dorine, wie weet....
Hoe is 't nu met haar? Superbeterschap gewenst!
Maar goed dat Menno over zijn gevoeligheid heen 'gegroeid' is; cortison is zo'n troep. Maar ja, als je het nodig hebt (net als Soraya).

Wat zielig Marian dat 'jouw' meeuwtje toch overleden is. Tja, het zat er in maar toch...

Anita, jouw verhaal: een horror geschiedenis. Het zal je gebeuren. Inderdaad jammer dat je het niet uit hebt laten zoeken, dan had je geweten wat precies de boosdoener was.
Ook al zo'n ernstig relaas van José. 't Zal je maar gebeuren dat je kind zo onderuit slaat.

Klopt Jan wat je schrijft over kleding uit India, ik had er over gelezen. Overigens: bij het bekijken van 'Simon's Cat' (dank Liesbeth :lol: ) moest ik gelijk aan jullie tuin denken. :lol:

Nou, een heel verhaal weer, goed voor een stormachtige dag (en in de hoop dat het een grijns op jullie gezicht tovert :wink: ).

Het nachtje wel! Een disco diner. Ik blijf me verbazen over de veelzijdigheid in de evenementenbranche; je kunt het zo gek niet verzinnen. Om 15:00 begonnen. Deze keer weer een zwaar gezelschap van 180, maar weinig werk voor de zwarte brigade; het diner werd in buffet gepresenteerd. Wel uitruimen natuurlijk (jakkie, al die vieze vooral vette borden). Achter de bar gestaan, swingend staan schenken en tappen. Gaaf hoor! :lol: Natuurlijk de onvermijdelijke spoelkeuken in. Ik ga steeds sneller werken, de geheimen van 'het spoelen' zijn geopenbaard (dat ik dat nog kan leren na zo veel jaar m'n eigen huishouden te bestieren). Rond 23:00 alles schoon. Nee, niet klaar!
Voor vandaag stond (nu: staat) een zwaar feest op het programma met ca. 500 gasten en we begonnen dapper aan de voorbereidingen.
Mensen, wat heb ik gesleept, ge- en verbouwd, koelkasten gevuld met van alles en nog wat. Zucht. Nu de grote grap. De garderobehaakjes (heet het zo?) moesten van nummertjes voorzien worden, begroot dus op 500. Ik heb dit werk omgedoopt tot 'nummertjes maken'. Het was inmiddels al 01:30. Samen met een collegaatje dapper aan de slag. We bedachten een waterdicht systeem om het de garderobe collega van vandaag makkelijk te maken. Ja ja, waterdicht... :roll: Bij het vertrek om 03:00 zag Baas in één oogopslag dat we het niet goed gedaan hadden. Collegaatje en ik keken elkaar niet-begrijpend en dom aan; het was toch perfect? Er was over nagedacht. :idea: Nog een keer kijken... Bleken de jassenhaken dubbel uitgevoerd en wij hadden er maar één nummertje bij geplakt. We konden door de grond zakken. Gelukkig had ik 'wisselgeld' en merkte fijntjes op: 'Ach ja, de koffie was van de week ook ver te zoeken'. Baas kon er om lachen, gelukkig! Enfin, die nummertjes waren niet goed gemaakt. :hihi:
Om 05:30 lag ik eindelijk uitgeblust onder m'n wolletje. Enne, Teen was/is een ramp, het tapen heeft niets geholpen. Ik liep te strompelen, :cry: blaren...houd m'n hart vast, als dat maar goedkomt.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#345 Bericht door Gawo »

:lol: :lol: en jullie dachten heel slim die nummertjes gemaakt te hebben voor die haakjes.

Oef, wel heel naar als je veel loopwerk hebt met zere teen.

Zo surprise en gedicht af, dat is een pak van mijn hart :wink:


Roos , gisteren pompoensoep gehad, en ik vond het heerlijk :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#346 Bericht door marian53 »

Nou Jose dat is dus ook zn hele leven opletten , ja zon shock is echt gevaarlijk, je kan er aan overlijden. Nu is hij groot , maar toen hij klein was zal het wel een crime zijn geweest , n kinderfeestje , hup de ouder weer inlichten wat zoontje wel of niet mag eten .t zal niet meegevallen zijn .
En zeker niet om het uit te leggen aan n klein kind .

Pompoensoep nog nooit gegeten .

Petra het ging weer prima daar :lol: :lol: ik hoop dat je vandaag ook nog door komt met je teen , 500 mensen is niet niks.
Maar wel gezellig zo te merken :lol: ik hoor het morgen wel , want het zal wel laat worden .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#347 Bericht door Zwiersje »

Tjee Jose, wat verschrikkelijk!
Wat zullen jullie geschrokken zijn. En dan nog de testen...... verschrikkelijk!

Petra, wat heb je het weer heerlijk leesbaar geschreven.
hihihi ik lees nu al tussen de berichten door dat jouw baas echt wel schik met jou heb
:lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#348 Bericht door Yleor »

Jaja Peet, je neemt wat hordes tegenwoordig. Knap hoor dat je het allemaal maar doet, sta je om middernacht nummertjes te maken ;) En wat die evenementen betreft gaat er inderdaad een wereld voor je open, wat mensen al niet verzinnen. Misschien moet je je teen recht laten zetten, of een aanpassing in je schoen laten maken. Laten we hopen dat deze podoloog het bij het rechte eind heeft en dat er niet nog iets anders aan de voet is....

Allergie: Goh, wat een verhaal met Soraya Dorine. Gelukkig dat je zelf snel in de gaten had wat de oorzaak kon zijn, het kan natuurlijk ook in voedsel zitten zoals Guido van José heeft. Een naar verhaal José, je schrikt je een ongeluk als je kind er zo aan toe is. En Anita, ik zou inderdaad maar eens laten uitzoeken waar jij allergisch voor bent, want als anderen je vinden als je in shock bent kunnen ze maar beter weten wat er aan de hand kan zijn. Een paar weken geleden kreeg ik over mijn hele lijf, behalve in mijn gezicht, rode vlekken, ik schrok ervan en dacht onmiddellijk aan het nieuwe pak wasmiddel dat ik in gebruik had genomen, zoiets heb ik wel eens eerder gehad. Maar Erik begon vragen te stellen en samen kwamen we tot de slotsom dat het iets anders moest zijn geweest. Nu verdenk ik de vanillesaus die over mijn apfelstrudel in de strandtent van IJmuiden zat. Ik geloof dat ik het hier al gemeld heb trouwens. Een naar fenomeen, allergie. Vrienden van ons hebben hun eerste kind eraan verloren toen hij anderhalf was, pinda's. Zijn keel zwol op en hij kon niet meer ademen. Het is al bijna 28 jaar geleden nu, maar het is alsof het gisteren was.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#349 Bericht door marian53 »

Tjee wat naar Roely , je vergeet zoiets nooit .Toch hoor je het steeds meer allergieen .
Gelukkig gaat het me Soraya wat beter heb ik begrepen .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#350 Bericht door Gawo »

Oh wat erg Roely, ja dat is wat een allergie in ernstige vorm doet je zwelt helemaal op .
Guido werd eerst rood met de ademhalingsstilstand spierwit en daar na kreeg hij blazen over zijn hele lijfje en al die blazen werden één grote blaas, zoals zo'n michelain poppetjezo dik.

Gesloten