Stamtafel November-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#301 Bericht door Falcon »

:lol: :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#302 Bericht door Yleor »

Nou jongens, jullie hebben de afgelopen week niet stilgezeten! Op pagina 8 begonnen met lezen, en nu is het pagina 12, hadden jullie peper in het eten?
Ik heb ook niet stilgezeten hoor, maar heb me een beetje koest moeten houden vanwege pijn in mijn hoofd.
Veel succes Anca, met je studie en het inpassen ervan in je dagelijks leven, petje af!
Goeie stap Roos, dat fietsen, ik ben benieuwd hoe het allemaal voor je uit gaat pakken!
Petra, als je niet meer kan lopen kan je altijd nog gaan schrijven over je belevenissen van afgelopen tijd. Ik heb me weer kostelijk vermaakt.

Gisteren baalde ik zo vreselijk. Was uit vogelen in het Amsterdamse Bos, prachtig mooi weer was het de hele dag, toen ik 's middags op mijn mobiel zag dat er een Ruigpootbuizerd was gemeld bij Schiphol. Ik erheen gefietst, zie ik de buizerd al staan bidden op een weggetje dat doodloopt op de Polderbaan. Dus meteen fotograferen. Nu hang ik de camera altijd om mijn schouder en dan wil er wel eens wat verschuiven. Ruigpootbuizerd komt op een gegeven moment bijna over me heen vliegen! En ik maar klikken. Nou, jullie voelen hem al, toen het beest voorbij was en ik de foto's controleerde bleek de camera op M te staan, met als instelling 1/1250 bij f22. Dus vrijwel zwarte foto's. Oooooooooh, wat voelde ik me toen erg. Wanneer komt er nou een Ruigpootbuizerd over je heen, met het zonnetje erop????? Ik verdien natuurlijk ook niet beter, want ik moet de camera controleren voordat ik ga schieten. Tuurlijk!
Dus ladies fotografes: doe wat ik heb nagelaten, altijd even knopjes kijken voordat je begint met afdrukken. Al zie je de Lammergier verschijnen. Of juist dan!!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#303 Bericht door Falcon »

Ach Roely, wat is dat balen! Ik had je graag zulke mooie foto's gegund en jij jezelf natuurlijk ook. :cry:
Gelukkig heb je de vogel zelf gezien en heb je vast een mooi plaatje ervan in je hoofd, maar dat is toch anders.
Eerst knopjes controleren.. tja, vergeet ik regelmatig en zelfs toen ik het bewust controleerde, had ik een keer rode ogen reductie over het hoofd gezien.
Maar goed dat was achteraf nog te corrigeren. (waarom het ooit uitgezet heb weet ik niet.....)

Dat is vervelend hoofdpijn... Weet je waardoor het komt?
Hoop dat het voorlopig niet terug komt en je weer heerlijk op pad kan.
Volgende week wordt het kouder en wordt er sneeuw verwacht, dus dat kan ook weer mooie foto's opleveren.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#304 Bericht door Yleor »

Ja, die hoofdpijn. Ik hoop dat het komt omdat ik me verkouden voelde, ook in mijn hoofd, je kent dat wel. Maar ik was erg benauwd dat de migraine (nu al veertien jaar zonder!) weer terugkwam, de beginverschijnselen waren er. Heeft een dag of vijf geduurd, en ik heb me een beetje gedeisd gehouden. Maarja, moest nog stukjes schrijven, en een bezwaarschrift opstellen. Nu ratel ik dat gelukkig zo uit het toetsenbord, maar die druk erop is vervelend. Gelukkig kon ik dus wel een paar keer naar buiten met knap weer.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#305 Bericht door Piet »

1/1250 bij f22
Lekker korte tijd, dus geen bewegingsonscherpte
f22, mooi klein diafragma, dus veel dieptescherpte.
Moeten toch wel mooi scherpe foto's zijn geweest.
Jammer dat ze een beetje onderbelicht zijn :lol:

Laatst kregen wij bij eenzelfde probleempje (ja gebeurd hier ook) de tip om ervoor te zorgen dat je Av Tv en M instellingen altijd staan op een gemiddelde instelling.
Staat je instelwiel dan ooit verkeerd, dan heb je meestal toch nog wel een redelijk belichtte foto .
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#306 Bericht door marian53 »

Ach wat jammer Roely ik snap dat je baalt , kan je hem niet wat bij trekken met fotochop dat lukt ook nog wel eens als iets te donker is .

Ik zal je tip meenemen in mn leerproces .

Ik hoop dat je verschoont blijft van die hoofdpijnen , want dat is geen lolletje , dikwijls krijg je zoiets na een stress periode , dus hou het rustig .

ik hoop wel dt het dan mooie sneeuw is :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#307 Bericht door Dorine »

Balen Roely.

Zou de hoofdpijn met het weer van doen hebben, ik heb er ook al heel de week last van.

Maar eerst eens zien van die sneeuw, ik zag het vanochtend ook staan op de telegraaf en
die hebben het heel wat vaker mis dan goed met die lange termijnvoorspellingen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#308 Bericht door Yleor »

Piet, M-instellingen staan bij mij altijd gemiddeld, maar kennelijk worden er meer knoppen tegelijk rondgedraaid. F22 gebruik ik nooit. Gelukkig kon Photoshop er nog wat mee doen, maar er zit dan erg veel ruis in de foto:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#309 Bericht door Yleor »

Misschien heeft mijn hoofd inderdaad wel last van het weer Dorine, maar ik heb eigenlijk nooit hoofdpijn, dus het was wel een vreemde ervaring.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#310 Bericht door Dorine »

Als ze zo over je heen komen en je camera staat niet goed .... oei en
niet goed voor de hoofdpijn :wink:
maar met de kodakfilter gaat er nog wel wat ruis uit hoor

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#311 Bericht door Falcon »

Roely, als de camera goed had gestaan, dan was het echt een hele mooie foto geweest, zo vlak boven je.
Ook ik had woensdag de hele dag hoofdpijn (migraine achtig, maar was ook verkouden). Slaap dan een dag heel veel en ben dan de andere dag meestal weer helder in mijn hoofd.
5 dagen is lang...hoop dat echte migraine weg zal blijven.
Bezwaarschrift schrijven.... Hopelijk niet al te heftige zaak.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#312 Bericht door Petra »

Heerlijk weer al die leuke 'klets'dingetjes (écht niet onaardig bedoeld hoor! :wink: ). Gave reacties weer op mijn nachtelijke avontuurtjes, dank :bighug: ; hoe ouder hoe gekker (ik dus). :lol:

Ach gossie Roely, knopje over 't hoofd gezien... :roll: Wat niet wegneemt dat het alsnog een gave foto is! Oké, kwalitatief misschien geen hoogstandje, qua gebeurtenis wel. Je hebt 'm in ieder geval gevangen.

Die migraine 'angst' herken ik. Had er ook last van. Achteraf bekeken kwam heb bij mij voornamelijk door het gejaag van hormonen. De laatste jaren is 't rustig (afkloppen). Doe het vooral rustig aan, pas goed op jezelf! De tip van Herma is misschien een goede: veel slapen.

Goed, weer wat te vertellen. Ben wel lekker bezig, excuses dat ik jullie lastig val, maar Dozemans zegt niets terug. :wink: En, ik maak zó veel mee! Het lijkt net of ik 'ineens' in een mallemolen terecht gekomen ben.
De Teen. Vandaag eindelijk eens naar een podotherapeut geweest, een suggestie van de huisarts. Een lang verhaal kort gemaakt: de stand van de teen is verkeerd. Gevolg: sterke druk/wrijving. Gevolg: wildgroei van weefsel (nee, dus geen likdoorn, ik had toch gelijk). Gevolg: Peet ging vrolijk zelf sleutelen met scheermes, naald en pincet. Gevolg: zenuwen totaal 'overstuur' (pijn). Gevolg: Peet nog harder sleutelen. Gevolg: nog meer pijn. Gevolg: ... Tja, het laat zich raden.
Oplossing: Teen ingepakt met uitsparing om de plek drukvrij te leggen en een teenspreider (twee tenen vastgetaped) en:... niet sleutelen!!
Na een maand terugkomen, hopelijk is de plek dan genezen. Dan.. Weet ik nog niet. :wink: Dus Roely: ik blijf voorlopig nog lopen. :wink:

Ik schrijf mijn relaas met een reden. Als je met een rotklacht aan je voeten zit: stap naar een podo!! Wilde nu dat ik 't eerder gedaan had, maar ja, gedane zaken... :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#313 Bericht door Dorine »

Peet, ik dacht dat je al ooit naar de podo was geweest maar dat die ook niets kon.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#314 Bericht door marian53 »

Peet volgens mij kan je beter die teen laten verwijderen dat ding geeft toch alleen maar al jaren last :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#315 Bericht door Petra »

Nee Dorine; die had ik nog niet gehad. :wink: Wel enkele pedicures (die meldden dat er niets aan de hand was :? ). Eigenlijk is 'mijn verhaal' een opvolging van medische missers: zelfs van dermatologen, die hadden minimaal de weefsel wildgroei moeten opmerken. Niets aan de hand/niets aan te doen... Bla bla bla. Werd zachtjes toegegeven door de podo. :shock:

Klopt Marian; heb al enkele malen het verzoek ingediend maar werd geweigerd; er worden geen gezonde ( :?: ) lichaamsdelen geamputeerd. Zelfs niet toen ik dreigde de teen zelf af te knippen met een snoeischaar. Tja... Als dit niet werkt, doe ik 't misschien wel. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#316 Bericht door Dorine »

Dan moet je wel eerst even een fles whisky achterover slaan Peet, doet het minder pijn.
Maar dan wel opletten dat je de juiste teen te pakken hebt :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#317 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
wolfje
Berichten: 323
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 10:07:52
Locatie: Dieren. gld

zwarte foto's

#318 Bericht door wolfje »

Wat een sof na al die moeite Roely!
Het maakt jouw rotgevoel niet minder, maar ... mij is hetzelfde gebeurd in Duiven toen bij het gevecht op leven en dood tussen Bea en de vreemde valk.
In de opwinding en rennend naar de plek waar ze al vechtend neerkwamen heb ik niet gekeken naar de instelling van de camera, alleen maar geknipt en geknipt.
En daarna blijkt er niks fatsoenlijks op het scherm te staan. Gewoon door de opwinding en haast. Maar ik heb er weer van geleerd ...
Toch mooi dat je met fotoshop nog iets hebt kunnen redden!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#319 Bericht door Gawo »

Tja ontzettend jammer van het speciale moment dat dan net de instellingen niet goed staat of geen kaartje in je camera hebben, zit dan doodleuk nog thuis in de pc. :?
Het over komt dus iedereen wel eens :wink:

Ik ben een beetje druk deze tijd i.v.m. de Sinterklaas en verjaardag visites afleggen, heb dus ietsje minder tijd voor forum.
Maar er is niets aan het handje, behalve je hoofd breken over suprise maken en gedicht :?

Ach geniet ook wel weer van al dat gekke gedoe :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#320 Bericht door Petra »

Wordt lastig dan Dorine; inderdaad de kunst om de goede te pakken (knip... met al dat dubbelzien :LachMeDood: ).

Ik herken het ook wel Jan en Roely: in het heetst van het moment je camera instelling verkeerd hebben staan. Ik probeer me altijd voor te nemen de instelling na gebruik altijd terug te zetten naar 'automatische piloot'; dan heb je meestal wel iets. :roll:

Jij gaat het creatief druk krijgen José, klinkt niet verkeerd. Als ik je kan helpen... Ik kan rijmen en dichten zonder mijn hemd op te lichten. :hihi: Als het even niet meer lukt, lieg je gewoon alsof 't staat gedrukt. :wink: Veel plezier! :wink:

Hoorde net dat het morgen een onstuimig dagje gaat worden: storm & regen... Heerlijk (sorry :oops: ); moet nl. weer werken vandaag (tot vroege uurtjes), kunnen we morgen lekker gezellig lang onder wolletje blijven liggen. Want ja, nu het wat kouder wordt vind ik Dozemans steeds naast me onder de deken, dicht tegen me aangeplakt. Heerlijk zo'n poezenvelletje tegen je aan. :lol:

Fijn weekend alvast allemaal! :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#321 Bericht door marian53 »

Ik zit op de dierenambulance te wachten, was even naar de stad gefietst . kom ik onder de tunnel bij het station door hoor ik ineens wel 100 meeuwen als ik er onder uit kom en zie een meeuw op de grond liggen , hij leefde nog , je kan er zo maar niet bij want er staan hekkens tussen het fietspad en de weg , er komt een grote bus aan en nog wat autos ik dacht o jee dus ik fiets door want dat wil ik niet zien , na een eind gefietst te hebben dacht ik , en als het nu eens een slechtvalk was , dus ik weer terug , hij zat ingedoken op de weg .
Ik heb mn fiets neer gezet, en omgelopen ondertussen was een jonge jongen tussen het hek doorgekropen en heeft hem opgepakt . we hebben hem samen tussen een hoop zakdoekjes in in mn fietstas gestopt en ik he hem meegenomen , ik en bang dat hij het niet haalt , want hij laat zn koppie hangen nu .
Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#322 Bericht door Petra »

Ach gossie, arm diertje. Een kokmeeuwtje zo te zien? Je bent een Lieverd Marian, want hoe dan ook, als 't het haalt heb je hem gered. Als 't niet goed gaat heeft het in ieder geval vrede gekend.

Hou ons op de hoogte alsjeblieft?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#323 Bericht door marian53 »

Helaas was er bang voor hij ging dood waarschijnlijk toch een inwendige bloeding hij bloede ook uit zijn vleugel verder was er nik aan te zien , toen hij dood was heb ik even goed gekeken en gevoeld aan de vleugel die was gebroken.
Arm ding hij is in iedersgeval niet plat gereden.
Ambulance afgebeld die waren er ook nog niet , moest hem in kranten pakken en in de groenbak doen .
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#324 Bericht door Liesbeth60 »

Ach, wat jammer Marian.
Maar jij hebt je best gedaan, daar heeft het niet aan gelegen.

Dan maar even iets vrolijks. :wink:

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/h4E-uiaIxNc?ve ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/h4E-uiaIxNc?ve ... l_NL&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#325 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: :lol:
carpe diem

Gesloten