Stamtafel December-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#526 Bericht door Lucje »

Anita, ik moest zo lachen om je verhaal! Maar het zal je gebeuren dat er midden in de nacht iemand je kamer binnenkomt :) Alle anderen toch ook fijne dagen gehad. Petra, wat een lieve buurman heb jij! Ik heb de Kerstdagen een beetje gammel doorgebracht, maar 1e kerstdag toch nog uit eten geweest. Was wel heel blij toen ik weer naar huis kon. Wij hadden de tweede 'zitting' wat wil zeggen om 8 uur. Toen wij daar aankwamen moesten de tafels nog goed gezet worden, bedienend personeel behoorlijk in paniek want het was allemaal flink uitgelopen en het was stikheet! Ik moest nog aan jou denken Petra met al dat gehol en gevlieg :lol: Ik ben zo gaan zitten dat ik als ik een hoestbui kreeg gelijk naar de toiletten kon rennen. Was gelukkig niet nodig. Tweede kerstdag veel op de bank liggen suffen en gisteren ging het wat beter. Heb nu zakjes die ik op moet lossen voor de hoest. Vandaag druk want manlief had weken geleden een nieuwe relaxstoel gekocht en die werd vandaag bezorgd. Ik dus weer slepen met die andere stoel van hem. Heb hem toch ook maar in de kamer laten staan want ik vind hem heerlijk zitten. En wat denk je: nu ligt Lucje er prinsheerlijk in :lol:
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#527 Bericht door Petra »

Gefeliciteerd Roos dat je auto weer de keuring door is. Altijd een spannend moment vind ik zelf. Ik ben volgend jaar aan de beurt (m'n auto dan he? :lol: ). The Judge ken ik niet. Even snel opgezocht; ik blijk 't dus écht niet te kennen.

Jammer Gerda dat je zo beroerd was. Hoesten is erg uitputtend. Moest wel een beetje grinniken om je verhaal in 't restaurant; ik kon ongeveer voelen hoe de 'zwarte brigade' in de stress was. :lol: :lol: Hoe herkenbaar, ook dat 't eigenlijk altijd uitloopt.
Dan De Stoel; prachtig zoals Lucje erbij ligt. Ze ziet er fantastisch uit overigens. :thumleft:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#528 Bericht door Zwiersje »

Hoop dat je snel van het hoesten afkomt Gerda. Is inderdaad zoooooo vermoeiend.
Kan me ook wel indenken dat je een beetje in de rats zit als je dan juist op die momenten van die hoestbuien krijgt.

Tja Roos, volgende keer zeker een bakkie bij jullie doen. :D
ik kwam op de terugweg ergens bij roermond ook zo'n Toren als in de Mortel tegen.
Dat is toch niet die bij jou in de buurt.
Ik dacht dat bij jou Ittervoort stond, toch?

Ha ha ik moet even lachen bij relaxstoel.
Wij hebben ook pas onze nieuwe stoel gekregen, maar geen relaxstoel.
We waren in de winkel en Roel ging ook op zo'n stoel zitten.
Ik zie opeens in mijn ooghoek een paar benen de lucht doorgaan :roll:
En ja hoor meneer ging even de stoel uitproberen.
op het moment dat hij naar achter gaat, was hij denk ik te zwaar voor de stoel want hij ging met stoel en al achterover.
Vond trouwens wel dat hij een mooie salto maakte :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#529 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#530 Bericht door Petra »

Een gevallen man... :LachMeDood: Roel als circusartiest? :hihi: Wat maken jullie toch geinige dingen mee. :lol: Nachtelijke zwerftochten in badjas, omtuimelen... Het moet niet gekker worden. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#531 Bericht door Zwiersje »

Tja wat dat betreft zijn we een lekker stel :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#532 Bericht door Lucje »

Nou ja Anita, dat is echt lachen! Mannen...die van mij komt net thuis, gaat in de nieuwe stoel zitten, wil een beetje achterover leunen en de stoel zakt scheef voelt hij. Inderdaad, het is duidelijk te zien ook :? Zo meteen de buurman maar bellen, die hebben de meubelzaak waar wij die stoel hebben gekocht. We hebben er weken op moeten wachten en ik vrees het ergste. Stressless heet zo'n ding dan ook nog :lol: :lol: Roosje, wij keken ook altijd naar John Deed, leuke man en prima serie! Geniet er maar van.
There will be sunshine after rain.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#533 Bericht door Zwiersje »

och jeetje Gerda :? dat is balen.
die stoelen van tegenwoordig stellen ook niets meer voor.
Hoop dat het probleem snel verholpen wordt
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#534 Bericht door Liesbeth60 »

De vraag blijft: ligt het aan de stoelen of aan de mannen? :hihi:
Wel balen hoor van zo'n nieuwe stoel.
Ik hoop dat je snel een andere krijgt Gerda.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#535 Bericht door marian53 »

Nou je hebt minstens 10 jaar garantie op een Stresless zelf heb ik er een die is al 15 jaar oud ergens heb ik nog ergens het garantie certificaat liggen , en het model kan je nu nog steeds kopen, Het leer is nog steeds prima en ze zitten heerlijk of je nu groot of klein bent de stoel past , Maar dat mag dan ook wel voor die prijs :wink:
Ik weet zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen Gerda .
Even het model laten zien.
Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#536 Bericht door marian53 »

Staat ook stom zon lege stoel , eigenlijk wilde ik laten zien dat hij er naar 15 jaar nog best goed uitziet , en dat je best een goede keus hebt gemaakt Gerda :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#537 Bericht door Gawo »

Valt best mee hoor Marian , staat helemaal niet raar zo'n lege stoel en hij ziet er zeker goed uit. :)
Dus Gerda zal best goed komen met je nieuwe stoel :wink:

Weer een hilarisch verhaal van Anita, jullie maken wat met met zijn twee :lol: :lol:

Fijn Roos dat de auto door de keuring is , kunnen jullie er weer een jaar tegen aan :)

Met de albums waren de kids helemaal blij, tja als je het door kijkt komen de herrinneringen weer boven :D

Ik heb net alle tafelkleden en servetten van die drie dagen gestreken :roll: , is niet mijn lievelingsklus.
Nu liggen ze weer in de kast, pff, klaar voor een volgende keer.

Als ik dan met tafelkleden dek, strijk ik dat ook weer voor ik ze op tafel leg, anders zitten er de vouwen in :shock:
Stom hé?
Dat doe ik alleen met speciale etentjes hoor, normaal gebruik ik eigenlijk helemaal geen tafelkleed meer, allemaal veel te veel werk :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#538 Bericht door Petra »

Nou Gerda, niet echt 'Stressless'. :shock: Balen, zeker als 't een spiksplinternieuwe is of... misschien kunnen mannen niet in zulke stoelen zitten, want die van Marian ziet er nog puik uit! :LachMeDood:

Nou José, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je de tafelkleden dubbel strijkt. Want als je zo je best doet voor de aankleding, dan zou ik 't ook gedaan hebben. Nix mis mee! :wink:

Ik had vanmorgen een aanval van schoonmaakwoede. Mijn ramen gezeemd, vitrage gewassen, alles goed gestofzuigd... Ik ga schoon het nieuwe jaar in. Nu ikzelf nog, want heb maar even gewacht met douchen. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#539 Bericht door marian53 »

Tjonge wat zijn jullie aktief strijken , ramen zemen , erg veel heb ik nog niet gedaan, ben wel bezig met n lekkere appeltaart , straks zoon even bellen :lol: maar dan moet ik wel een stukje zekeren anders pikt ie de hele taart in , en och ik hoef ook maar te bellen als er wat met de pc is dus n keer extra verwennen , dat mag volgens mij wel :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#540 Bericht door Kuiko »

Daarnet even naar Deurne geweest. (Gemert - De Mortel - Bakel - Deurne). Op de terugweg, niet ver van de toren stond een auto scheef in de berm, mensen erbij en .... een aangereden hertje op de grond. :cry: :cry: :cry:
Zo te zien fataal voor het beestje. :(

Terreinwagen van de politie kwamen we verderop tegen...

Zielig

Oh, en verkeersbord HB-weg stond helemaal scheef (vermoedelijk met een auto tegenaan gereden). Als je me nu vraagt wat er op dat bord staat....????
(Gesloten voor vrachtverkeer of zo?????)
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#541 Bericht door Gawo »

Jakkes wat vervelend Ton.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#542 Bericht door Petra »

Las 't op draadje De Mortel Ton. Helemaal begrijpen doe ik 't niet, maar zoals jij 't schrijft lijkt automobilist(e) een uitwijkpoging gedaan te hebben? Nooit leuk!

Ach Marian, zo'n 'aanval' is bij mij redelijk zeldzaam hoor; ik geef er dan ook aan toe. Ben nu eindelijk zo goed als klaar en jummie, wat zou een stukje appeltaart goed smaken. Met lekker veel kaneel.... :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#543 Bericht door Dorine »

Dat denk ik ook Ton, verboden voor vrachtwagens.

Tja, jammer van dat reetje maar als je de berichten leest van de Amsterdamse Waterleidngduinen .....
daar gaat het helemaal niet goed met de mannelijke damherten.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#544 Bericht door AnneMarie »

Hier (voorlopig) wel een goed bericht.

http://www.faunabescherming.nl/

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#545 Bericht door Petra »

De damhertjes... Als ik 't goed gelezen heb sterven de (vnl.) bokjes van de honger, of het nu door de bronstijd of gebrek aan voedsel komt is mij niet duidelijk. In 't laatste geval... Bah! Lijkt de Oostvaarderplassen wel.

Jouw berichtje AnneMarie lijkt positief, maar het woordje 'voorlopig' bevalt me niet...

Dank jullie beiden voor het nieuws.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#546 Bericht door AnneMarie »

De Damherten zijn door een of andere onverlaat daar in de duinen losgelaten, met als gevolg dat nu de Edelherten (bijna) zijn verdwenen.
Als je in dat gebied loopt, struikel je a.h.w. over de herten. Het zijn er veel te veel. Zielig dat er nu zoveel sterven, om wat voor reden dan ook.
Misschien heet dit wel 'survival of the fittest' of zoals biologen het noemen 'natuurlijke selectie'. Triest!
:( :(

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#547 Bericht door Lucje »

Ton, jammer van dat hertje en maar hopen dat het gelijk dood is geweest en niet lang geleden heeft. Zulke dingen kun je jammer genoeg nooit voorkomen. AnneMarie, triest dat er zoveel damherten sterven :( Petra, schoonmaakwoede? Heb ik jammer genoeg helemaal geen last van. Komt wel weer in het nieuwe jaar als de kerstboom de deur uitgaat. Met de stoel is alles goed gekomen. Buurman kwam gisteravond direct kijken en het bleek dat er een of andere pin niet goed gemonteerd zat, was eruit geschoten. Hij heeft hem vanochtend mee naar de zaak genomen en kwam hem om 11 uur alweer brengen :D Dus Liesbeth, deze keer lag het niet aan de man al dacht ik zelf eerst wel zoiets :lol: Marian, zo'n soort stoel is het, beetje ander model maar hetzelfde merk dus. Toch wel fijn om te horen dat hij jou zo goed bevalt en hij ziet er nog prima uit! Was de appeltaart lekker?
There will be sunshine after rain.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#548 Bericht door Zwiersje »

Tjee dat is zeker weer triest om dat zo te zien van dat hertje.
Als het de mensen zelf waren die erbij stonden moet het voor hun toch ook heel zwaar geweest zijn.
Ik moet er niet aan denken :cry:
Afbeelding

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#549 Bericht door Zwiersje »

Ben ik echt al dagen op zoek naar een electrische citruspers.
Eentje die goed maar ook ooglijk eruit ziet.
Zagen we gisteren bij de Makro een apparaat waar je alles mee kon, ook fruit persen.
Gisteren die hele zooi uitgepakt. Machine kan echt alles, behalve electrisch fruit persen :lol: dat moet je als enige met de hand doen.
Kan ik vandaag weer verder op jacht 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#550 Bericht door Petra »

Dank voor je aanvulling over de herten AnneMarie. Hmm, niet om vrolijk van te worden.

Gelukkig is de stoel weer hersteld Gerda, stel je voor!!

Nou Anita, klinkt als een miskoop? :shock: Vreemd hoor! Ik heb even voor je gekeken en vind deze wel mooi :lol: . Blokker schijnt ook citruspersen te verkopen?
Mooie citruspers?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten