Stamtafel December-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#51 Bericht door Petra »

De mishandelde grensrechter is dus overleden. Mijn hemel, wat triest!! Hier nog 1tje die zich afvraagt waar dit allemaal naar toe moet; als zelfs 'het geweldige sport' dood tot gevolg heeft voor een werkend iemand... Misschien beginnen met onszelf en nog harder roepen, handelen tegen geweld.

Edit: lees net dat hij niet is overleden, maar 'klinisch dood'. Tja....
Lees hier verder

Over die rare site? Begrijp er écht niets van. Uitgebreide systeemscan leverde ook niks op en alles werkt naar behoren.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#52 Bericht door Gawo »

Ook ik snap niets van zo'n mentaliteit.
Mensen offeren hun vrije tijd op, zodat andere hun sport kunnen beoefenen en als ze het niet met een bepaalde beslissing eens zijn doen ze dit.
Heb er geen woorden voor.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#53 Bericht door AnneMarie »

Hier dan wel een aardig berichtje vanuit Amsterdam

http://www.at5.nl/artikelen/91542/zwaan ... rnixstraat

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#54 Bericht door Petra »

Geinig... Als 't tenminste goed gaat met Zwaantje? Dank AnneMarie!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#55 Bericht door Zwiersje »

ach gos,
waarom zou zo'n beestje daar toch neerkomen he?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#56 Bericht door Falcon »

Gelukkig dat de zwaan gered is.

Dit filmpje kreeg ik via Marcel.
Misschien al wel bekend bij jullie maar is dan vast wel weer opnieuw leuk.
Speciaal voor Petra en ook voor Adrie, al zal zij het mogelijk niet kunnen zien.
http://youtu.be/mWhD5bc6Fmg

Wens jullie een goede dag toe.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#57 Bericht door Petra »

Wat gáááf Herma; super dat je 't 'gevonden' hebt en hier plaatst! Ook heel bijzonder dat de grote liefde van Adrie (uiltje) en mij (zwart poezenbeest :heart:) in één schitterend filmpje voorkomt. :lol: Dank!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#58 Bericht door Zwiersje »

Dit blijft prachtig om te zien :inlove:
echte Dierenliefde :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#59 Bericht door Yleor »

Dat staat onderaan in de commentaren Anita, waarschijnlijk is de zwaan tegen de bovenleidingen van de tram gevlogen. Op dat kruispunt hangen er nogal wat.

Adrie, het allerbeste gewenst! Probeer maar moed te houden. Ik hoop dat je fijne mensen in je omgeving hebt.

Petra, dank voor de link, makkelijk opzoeken zo. Zo zie je maar weer dat er nog veel meer narigheid is dan ziekten als kanker of hart- en vaatziekten.

Een schande dat zulke rotjongens iemand kunnen doodslaan! Mijn eerste reactie was zo boos: meteen 15 jaar opsluiten en alleen water en brood. En alles wat ze later verdienen linea recta naar die getroffen familie. Je mag het nooit zeggen, maar al die clubs waar Marokkanen en Turken in spelen zijn moeilijker te hanteren dan de clubs met autochtonen. Erik fluit al jaren voetbalwedstrijden voor de KNVB en kent veel clubs. Als hij een club van allochtonen te fluiten krijgt weet hij al van te voren dat hij heel streng moet optreden, vanaf het eerste fluitsignaal. Hij waarschuwt niet maar deelt meteen gele kaarten uit. Alleen uitermate strak leiden geeft wedstrijden die niet uit de hand lopen, hij duldt ook geen enkel commentaar dan. En het gekke is dat die knullen dan wel vaak boos zijn, maar toch ook respect voor hem hebben. Maar bedreigd is Erik toch ook wel hoor, ook door mensen aan de zijlijn. Één keer is hij omringd door eigen spelers (van het team waar ook onze kinderen in spelen) van het veld geleid, anders was hij in elkaar geslagen. Eigenlijk verdienen die vrijwilligers die voetbalwedstrijden leiden elke week een pluim, ze moeten zich zoveel laten welgevallen dat je gewoon niet begrijpt dat de competities überhaupt nog geleid worden. Kinderen moeten weer worden opgevoed, onze zonen zullen nóóit iemand in elkaar slaan, dat staat zo ver van ons af. Het gekke is, hoorde ik op de radio, dat zoiets in Duitsland nooit gebeurt, daar is de sportcultuur kennelijk anders en strakker. Vanaf de F-jes moet aan die jongetjes geleerd worden dat de scheidsrechter of de leider ALTIJD gelijk heeft en ALTIJD gehoorzaamd moet worden. Waarom zou je anders voor je plezier gaan voetballen?

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#60 Bericht door Falcon »

Roely, dank je wel voor je reactie. Kan me er ook goed in vinden in wat je schrijft.
Ik wist niet meer dat Erik ook fluit en dat ook hij dus heel wat te verduren heeft gehad.
Goed van hem om de jongelui toch strak te kunnen houden en zo de wedstrijden leuk te houden, complimenten!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#61 Bericht door roosje »

Gelukkig dat de zwaan is gered door de brandweerlieden. Nu maar hopen dat er geen blijvend letsel is.

Wat een prachtig verhaal van de uil en kat. Hartverwarmend om te zien. Dank Herma voor het plaatsen.

Ik heb de link van Petra, (daarvoor ook mijn dank) uitgebreid gelezen. Dat is inderdaad een hele nare aandoening.

Roely, toen het bericht van de scheidsrechter in het nieuws kwam moest ik ook gelijk aan Erik denken. En nu schrijf je zelfs dat Erik ook bedreigd is. Vreselijk, ik weet ook niet wat er mankeert aan de samenleving en hoe de mentaliteit van die gasten veranderd kan worden. Misschien heeft dat zijn basis wel in het NL onderwijs en natuurlijk de opvoeding thuis. Ook hier in Belgie hebben de kinderen meer respect voor leraar en ouderen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#62 Bericht door Petra »

Graag gedaan (de link). Da's waar ook ja, Erik is (ook) scheids. Laat hij de spelers inderdaad flink onder de duim houden, wie weet helpt het. Dank voor je toelichting Roely. 't Is toch wat, bedreigd worden en dat met 'sport'. Grr, lekker sportief (maar niet heus)!
Nee, ik begrijp er ook geen snars meer van. Misschien het bijna geheel ontbreken van respect voor de medemens in onze maatschappij. Ik hoor/zie het op alle fronten. Zou 'De Nederlander' gewoon lomp zijn? Ik weet 't niet (meer). Mijn ervaring met Belgen is ook dat zij voorkomender en beleefder zijn. Waar zou 't 'm aan liggen? :roll: Denk dat opvoeding een grote rol speelt ja.

Ben ook blij dat die arme zwaan gered is. Kleine suffie (zwaan dus :wink: )!

Vertrek zo naar de manege. 't Gebeurt niet vaak, maar zie er nu enorm tegenop. Het is zulk slecht weer, in en in koud, somber, nat. Enfin, als ik er ben zal 't wel weer meevallen. :wink: Warm aankleden (m'n truien liggen op de kachel). Tot later misschien? :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#63 Bericht door Falcon »

Nou sterkte dan maar.... koud weer is niets voor ons.
Ik kan ook slecht op gang komen deze dagen, maar ach het wordt tzt vast weer beter.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#64 Bericht door Dorine »

Yleor schreef: Je mag het nooit zeggen, maar al die clubs waar Marokkanen en Turken in spelen zijn moeilijker te hanteren dan de clubs met autochtonen.
En dat geldt helaas niet alleen voor het voetbalveld :(
Ik scheer ze niet allemaal over één kam, absoluut niet want er zijn ook die meer fatsoen hebben dan de autochtoon.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#65 Bericht door Lucje »

Ja, afschuwelijk wat er gebeurd is op dat voetbalveld. Het valt me wel op dat zulke extreme dingen alleen bij voetbal voorkomen en niet bij andere sporten. Als je ziet dat zogenaamde 'supporters' onder politiebegeleiding naar een wedstrijd moeten, wat een waanzin! Roely, goed dat Erik zo streng is en ik hoop dat alles goed blijft gaan als hij moet fluiten. Anne-Marie en Herma, leuke links :) Petra, hoop dat het is meegevallen vanmiddag. Hier werd het om 3 uur al donker, bàh! Nou ja, na het weekend zet ik weer een kerstboom in de kamer. Als het weer niet mee wil werken moeten we het zelf maar gezellig maken :D Dorine, mooie foto van de sneeuw!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#66 Bericht door Petra »

Gerda, volgens mij vind dit abnormale agressieve gedrag bij meerdere sporten plaats, neem nu kickboksen, ook pas iemand doodgeschoten. :? Agressie vind je écht overal, in 't OV, sport, uitgaansleven... Triest.

Nou, ik heb 't overleefd hoor! Wel 'n hagelbui op de knar gekregen. :lol: Koud dat 't was! Ben nu pas ontdooid (met de kachel op sambal :wink: ).

Ik denk dat het door 't weer kwam, maar Armani (andere paardjes ook) was volslagen onhandelbaar. Hij zette er de pas in, niet normaal! Voor 't eerst had ik 't gevoel dat hij met mij liep (en niet andersom, grijns). Heb dus hard moeten werken. Ruiter Henk had 't ook in de bol en maakte Armani's voorwaartse gedrag nog erger door steeds met de tong te klakken (dus aansporen). :lol: :lol: Enne, Henk begrijpt 't niet he als ik zeg: niet doen. :wink:
Armani is dominant en vond 't vandaag nodig mij steeds te corrigeren (happen naar de baas). Heb geleerd als paard te reageren: gewoon een tikje op 't voorhoofd. :roll: Kortom: de jongens hebben 't me moeilijk gemaakt, Jullie mogen lachen!

Dorine, herken je opstandig gedrag van Soraya onder verschillende weersomstandigheden?

Zo, nu lekker onder wolletje! Slaap lekker of: goedemorgen. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#67 Bericht door Dorine »

Het is winter en koud en dan zijn paarden meestal wel lekker fris, m.a.w. ze hebben er lekker veel zin in.
Maar happen naar is niet goed en mag absoluut niet, helaas is dat wel iets wat je vaker tegenkomt bij manegepaarden of -pony's.
Al die verschillende mensen, de één doet dit de ander weer dat en niet ieder paard is daar van gediend en
als het koud is kunnen ze dan wel wat feller reageren maar dat het er al in zit is niet goed.
Soraya was als manegepony ook geen schatje, als ze de kans kreeg schopte en beet ze maar bij Daphne heeft ze dat nooit gedaan,
omdat Daphne gelijk de allereerste keer op niet mis te verstane wijze Soraya duidelijk maakte dat ze dat bij haar niet mocht.
Kwartje viel gelijk bij Soraya en dat was het begin van vriendschap en wederzijds vertrouwen en inmiddels is ze al bijna 10 jaar van ons.
Dat wil niet zeggen dat Soraya altijd maar alles over zich heen laat komen hoor, ze laat ook wel merken als ze het bv niet fijn vindt om gepoetst te worden
of dat ze een poetsbeurt na 5 minuten welletjes vindt, maar dan gaat ze op en neer lopen om dat duidelijk te maken.

Maar een andere vraag Petra,
de paarden/pony's worden die in de koude wintermaanden eerst warm gereden voordat die ruitertjes er op gezet worden?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#68 Bericht door Petra »

Dank voor je uitgebreide antwoord Dorine, super! Inderdaad, het weer heeft dus invloed. :lol:
V.w.b. de rest: had 't er met instructrice over: Armani is geen manegepaardje. Precies om wat jij schrijft: de een doet dit, de ander dat. Hij zou net als Soraya, één 'baasje' moeten hebben die direct alle fratsen (happen) de kop indrukt. Met Soraya is het gelukkig goedgekomen. Armani is denk ik nooit opgevoed; hij liep voor 'n karretje en omdat de eigenaar geen tijd had voor hem is hij bij ons gekomen. Was 'n zielepiet, een 'zuiger' (kun je je nog herinneren dat ik erover schreef?) omdat hij niet voldoende kon werken (verveling). Hij stond dan ook eerst met een luchtzuigband om de nek. Doodzielig. Nu hij meer dan genoeg werkt is dát helemaal over.
Daarnaast houdt hij helaas 'rare fratsen'. Zo is hij waanzinnig territoriaal in zijn box en slaat naar alles wat binnen komt. Niet naar mij hoor! Heeft hij 1x geprobeerd toen was 't over. :wink:

Overigens toen hij gisteren naar me hapte heb ik hem ernstig gecorrigeerd, daarna was het ook over. Hij is heel intelligent. Maar ja, als de volgende met 'm loopt... Kon ik maar altijd voor hem zorgen (meen ik!), dan zou ik 't met hulp van de instructrice goed krijgen.

Antwoord op je vraag: nee, ze worden niet warm gestapt. Hoeft misschien ook niet want ze gaan nooit direct van 't land aan het werk. Ze worden' uitgelaten' en op stal gezet. Overigens, 'mijn' ruitertjes stappen alleen maar, nix draf/galop of figuren. Dus, gaat 't goed of..? Ik hoor graag je deskundige mening.

Wat leuk om hier met jou over te kunnen 'kletsen'. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#69 Bericht door Kuiko »

Weer via Twitter zo'n berichtje gevonden: (ik heb besloten me vandaag nergens aan te ergeren, maar toch).

http://www.rijnmond.nl/nieuws/04-12-201 ... erug-video
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#70 Bericht door Dorine »

Dat ie ontsnapt was en gevaarlijk dat had ik al ergens anders gelezen,
maar dat ie hem nu ook al niet terug wil .........
zucht.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#71 Bericht door Gawo »

Ton het valt dan niet mee om je niet te ergeren als je dat dan leest :?

Heerlijk lezen die verhaaltjes over Armani :lol:

Hier is alles toch met een klein laagje sneeuw bedekt, ik dacht gisteren dat het alleen natte sneeuw was, maar vannacht toch koud genoeg geworden :wink:
Ze voorspellen voor vannacht veel sneeuw, ik ben benieuwd, vind het altijd prachtig om te zien, maar je moet niet de weg op moeten.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#72 Bericht door Petra »

Tja, die Oehoe... mensen moeten ze gewoon niet houden maar daar schiet deze jongen niets mee op. :? Ik heb 't idee dat 'ie in het wild kan overleven? Zo ja, dan is hij misschien beter af; laat maar vrij.
Dank voor de link Ton.

Tja, dat Italiaans design (Armani) heeft nu eenmaal kuren. :lol: :lol: Hier ook 'n laagje sneeuw maar 't vriest niet. Zonnetje probeert nu door te komen. Van mij mag die rommel zo verdwijnen. :?

Gisteren een mailtje van Baas: eindelijk weer werk volgende week. Als ik 'ingeloot' word dan maar liefst 3 dagen. Hoop dat ik van de partij kan/mag zijn. Ik werk zó graag! Alles natuurlijk in kerstsfeer. Woensdag wordt alles opgebouwd. Grillige markt hoor die evenementenbranche.
Gisteren ook mijn kerstboom gescoord. Dit jaar geen echte maar iets dat er op lijkt (was lekker goedkoop :wink: ). Heb er eigenlijk helemaal geen zin in, maar ja, 't is zo'n feest voor Dozemans dus ... Hij staat nu nog op 't balkon, voel er weinig voor nu al in kerstsferen te raken. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#73 Bericht door Dorine »

Het zal nog flink moeten gaan sneeuwen wil dit laagje van 1 à 2 cm een pak van 10 worden

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#74 Bericht door Gawo »

Hier is er ook nog geen 10 cm gevallen, maar ligt al wel een laagje en het sneeuwt nog steeds.
Gelijk het bewijs waarom ik een grondkooi voor de kleine vogels heb, want deze twee kauwtjes storen zich niet eens aan mij, brutale rakkertjes :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#75 Bericht door Gawo »

Als je goed kijkt zien jullie onder de taxis het egelhuis, 2 december voor het laatst een egeltje gezien, dus nu ook de laatste in winterslaap :lol:

Afbeelding

Gesloten