Stamtafel Januari-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#251 Bericht door marian53 »

Dankzij de hulp van Piet en Dorine , die tot midden in de nacht voor mij nog alles aan het uitzoeken is geweest , heb ik een digitale reflex camera gekocht.Mijn grote dank daarvoor.

Het is de canon 60D geworden met een 18-200mm lens.
Hij zou gisteren middag aankomen , maar dat was pas savonds om 20.30 tjonge wat kan dan n dag lang duren :lol:

Nu alles instellen op mn gemakkie ,Gisterenavond nog alles in elkaar gezet , en gecontroleerd , en dan nog leren hoe de rest werkt :lol:

Ik zeg gisteren tegen mn zoon ik heb n andere camera gekocht , krijg je gelijk te horen ach jee Ma is voorlopig weer onderdak met dr speeltje :wink:
Ze vergeten dat ze altijd zelf zitten te spelen met dr telefoontjes :lol:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#252 Bericht door Zwiersje »

Gefeliciteerd meid met jouw fantastische aankoop. :D
Onmiddels ben je ook met de cursus begonnen dus wij gaan er vast klaar voor zitten.
Kom maar op met al dat moois :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#253 Bericht door marian53 »

:D :D :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#254 Bericht door Gawo »

Marian van harte gefeliciteerd :D

En ik kan je zeggen de canon 60D heb ik ook en bevalt mij ontzettend goed, op man en kids na mijn grootste kameraadje. :wink:
Ligt heel lekker in de hand en je kan er zelfs ook mee filmen, waar ik hem niet voor gekocht heb, maar nu toch heel fijn is dat het erop zit. :D

Hiervoor had ik de canon 350 D, en heb ik nog steeds, want die gebruik ik af en toe ook nog, zeker als Jan en ik bijvoorbeeld naar de dierentuin gaan.
Op de ene camera de kidlens en op de andere de telelens :wink:

Marian je zal zien dat je een dijk van een camera hebt gekocht, oké er zijn nog betere , maar daar is het budget een beetje anders . :lol:
Heel heel veel plezier ermee :wink:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#255 Bericht door roosje »

Marian, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Veel fotografieplezier met dit mooie toestel. :)

Joke, welkom terug. Ik hoop dat je wat meer frequent aanwezig zal zijn. Maar voel je niet verplicht hoor. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#256 Bericht door Dorine »

Marian,
Gefeliciteerd met je nieuwe camera :D
Heel veel plezier ermee en met die fotocursus en vooral je enthousiasme komt het allemaal goed.

Joke, leuk dat je er weer was.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#257 Bericht door Petra »

Leuke verrassingen hier! Joke weer 'in het land'; wat gaaf! Ach, je hebt nog even de tijd voor aanvang van het broedseizoen om op je gemakje even bij te lezen. :lol: :lol:

Marian, geweldig :!: Gefeliciteerd met je prachtige camera!! Wat zul je er een plezier van beleven. We zien graag je resultaten hier.
Grappig, toentertijd hebben Dorine en Piet me ook uitgebreid geholpen met mijn keuze (camera/lens) en ik moet je zeggen, dat hebben ze toppie gedaan! :thumleft:. Fijn toch dat er hier altijd mensen zijn die je kunnen en willen helpen.

Gelukkig Roos dat het beter gaat met je Lief. Tja, als je al weken ziek bent wordt het niet 'ineens' beter. Laat hem maar flink aansterken.

Ik heb 14 uur geslapen, een warme douche genomen en moet jullie zeggen dat ik me stukken beter voel. Geen koorts, nog wel wat 'zwakjes'. Ach, die garderobedienst hoort erbij. Op zich is het natuurlijk binnen, maar steeds die deur open en stilstaan... Ook 'n beetje eigen schuld :oops: , als ik een jasje (of zo) aangetrokken had zou niemand er wat van gezegd hebben, vermoed ik. :shock:

Het is hier steen- en steenkoud. Felle oostenwind, wel zonnig. En: opvallend weinig vogeltjes. Er hangt genoeg, maar weinig klanten. Valt op. Vraag me af hoe het zou komen. Hebben jullie enig idee?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#258 Bericht door Gawo »

Moest toch even terrug lezen, want ik had wat gemist :oops:

Roos fijn dat het ietsje beter gaat met Peter :)

Joke fijn dat je terug bent, je zal mij niet zo kennen, want ik ben sinds een maand of tien actief op het forum :wink:

Petra fijn dat veel slapen goed geholpen heeft, zorg dat je genoeg weerstand blijft houden :)

Wij hebben pech vandaag, gelukkig maar materiaal schade.
Sind 2008 een hele nieuwe laminaat vloer in kamer, gang en keuken.
Toen we het gingen leggen was het een heel drama dit was een nieuw soort met een ander systeem van messen hoe dat in elkaar klikt :)
Kamer lag erin, zo via hal de keuken in en toen gingen de messen stuk, braken af.
Naar de winkel terug nieuwe pakketten gekregen, want het was bekend bij firma dat er af en toe verkeerde pakketten tussen zaten, de kamer zat er mooi in dus dat hoefde er niet uit :D
Oké goed geregeld dus, maar na drie maanden zagen we langzaam maar zeker kieren verschijnen, dus weer gebroken messen :shock: :?
Expert erbij en die concludeerde dat ons een verkeerde ondervloer is geadviseerd, we hadden alleen zo een soort dikke zilverfolie er moesten ook van de dikke boardplaten onder, tja stomme fout van de winkelbediende dus.
We kregen de vloer vergoed, maar moesten wel zelf de ondervloer betalen, want die hadden we de eerste keer dus ook niet betaald.
Dus in vier maanden tijd twee en een half keer die vloer gelegd :?
Kasten leegruimen stoelen naar boven etc.

Vorige week zag ik ineens weer een naad komen in de keuken, dus Jan en ik balen :shock:
Een paar dagen later nummer twee en nu sinds gisteren nummer drie.
Tillen we de keukenmat op is dat bourd drijfnat, denken we nog dat het van de sneeuw is wat onder je schoenen zit.
Vanmorgen heeft Jan de plint van het keukenblok toch maar los gehaald en is het onder en achter het keukenblok ( inbouw)helemaal nat, we schrokken ons wild :shock:
Uit eindelijk na wat zoekwerk zijn we er achter dat de afvoer van de vaatwasser los zit :? Die bevestiging zit er vanaf 1986 door de stichting (= de huisbaas) gemaakt.

Nu maar een mailtje gestuurd naar de verzekering, want op zaterdag is daar niemand :? Moeten we maandag maar bellen.
En nu maar even met de hand afwassen, dat is minder erg, maar hoe dit opgelost gaat worden :?:
Als ze bij die aansluiting moeten komen moet misschien wel een deel van het keukenblok eruit :?
Jakkes bah je hebt niets aan dit soort trammelant, of het nu vergoed wordt of niet, alhoewel ik natuurlijk wel hoop dat de verzekering niet moeilijk gaat doen :(

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#259 Bericht door marian53 »

Getver Jose wat een pech. logisch dat je baalt oke ja vergoed zal het wel worden maar weer een hoop werk , waar je allemaal niks aan hebt .ik kan alleen maar zeggen sterkte , wat sneu allemaal. :?
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#260 Bericht door Petra »

Jakkes, wat een - huishoudelijk - drama! Hm, als ik 't zo lees heeft je huisbaas 'n steekje of wat laten vallen? Misschien dat zijn verzekering voor de kosten kan opdraaien? Waterschade is altijd heftig, water piept overal tussendoor. Enfin, zit je van 't weekend met een zootje. Hoop dat alles snel weer glad getrokken gaat worden.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#261 Bericht door Falcon »

Marian, wat fijn voor je een nieuwe camera! En goede hulp bij het uitzoeken gehad, fijn om te lezen.

Roos goed te horen dat het met Peter weer wat beter gaat.

José dat is dikke pech hebben! Het is zo'n gedoe alles eruit en vervangen..
Hoop ook voor jullie dat de verzekering haar deel aan het herstel bijdraagt.

Met mijn moeder gaat het redelijk. Dit weekend is mijn zus er en komende week verwacht ik dat ze alweer wat meer zelf kan/gaat doen.
Wil komende week nog wel voor haar eten koken, afwas en boodschappen doen. Huishouden doet de hulp, dus hooguit nog wat was en strijk erbij voor mij.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#262 Bericht door marian53 »

Fijn dat het wat beter gaat met je moeder Herma, want je bent er toch maar druk mee , niet dat je dat erg vind , maar stukken minder druk in het hoofd , onbewust maak je je toch dikwijls veel zorgen .

En met Peter de man van Roosje gaat het ook gelukkig wat beter. :lol:
carpe diem

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#263 Bericht door Joke »

Ga zeker weer vaker aanwezig zijn hier als alles het toe laat.
Wat een lieve reacties van jullie, heb jullie echt gemist.
Inmiddels gaat alles hier een beetje zijn gangetje.
De problemen waren niet zo zeer wij maar bij Vincent Charlotte en Hayden.
Beide meer dan een half jaar geen inkomen geen recht op uitkering en dan kun je zelf wel bedenken wat daar van komt. Veel verdriet en zorgen uiteraard maar ze wonen nu met z'n drietjes bij ons in huis en we zijn heel druk met alles weer op de rails krijgen.
Het blijft toch je kind schoonkind en kleinkind.
Nu werken ze allebei weer en oma zorgt voor de kleine man, nou ja klein hij word al weer twee volgende maand.
Onze gezondheid heeft wel wat te lijden gehad door alles.
Bij Roel zijn bloeddruk en weer hartklachten maar nu redelijk onder controle.
Bij mij de suiker die om hoog vloog en niet wilde dalen maar nu gelukkig weer goed is. Ach en de rest hebben we het niet over.
Alles loopt nu en we hopen op een goede afloop voor de jongelui.

Met mijn Lottekind gaat het goed.
Ze heeft een prachtig nieuwe borst en na alle ellende van bacterie en open staande wonden op buik en borst ziet ze er weer super uit.
Sinds januari werkt ze weer de volle week op haar werk, ze heeft veel leuke visagie opdrachten in haar vrije tijd en schildert ook nog.
Kortom we gaan er vanuit dat het ergste met alles geweest is.
Altijd de positieve kanten blijven zien dan komen we er wel.

Bij lezen is haast niet te doen maar probeer het wel.
Heerlijk ook om weer veel oude bekende hier terug te lezen maar ook nieuwe vertellers aan het woord te horen en lezen.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#264 Bericht door marga »

Hallo Joke, goed dat je er weer bent, maar wat een zware tijd heb je gehad. Hopelijk gaat het voor jou en de familie weer bergopwaarts nu.

Josee jullie zijn helemaal in de aap gelogeerd. Bbbrrr! wat een rotverhaal over die vloer en dan nu nog lekkage ook. Sterkte!

Marian gefeliciteerd met je nieuwe camera, we krijgen vast veel moois te zien. Leuk !!

Anita heb je het gaius nog te pakken gekregen? Die arme lieve katjes van jullie, ik kan me helemaal voorstellen hoe ze in paniek waren.

Verder veel lief en leed gelezen. Wat gebeurt er toch altijd veel. Iedereen sterkte! vooral in de winterkou, Petra.
Jan schampert altijd over de woorden schaatsPRET, ijsPRET, etc :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#265 Bericht door Petra »

Het gaat dus al wat beter met Herma's Mams.

Je verhaal gelezen Joke, jeetje, wat kan een mens allemaal verzetten in het leven! Gelukkig gaat 't nu wel weer met en bij jullie.

Hey Marga, nog iemand die de winter graag aan zich voorbij laat gaan? :wink: Meen te begrijpen dat Jan het ook maar zo/zo vindt? Inderdaad, nix pret, om te janken vind ik 't.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#266 Bericht door Joke »

Fijn te lezen dat je je weer wat beter voelt Peet!.

Roosje jij sterkte met Peter hoor.

Herma ook jij sterkte gewenst.

Verder iedereen een goede nachtrust en sweet dreams
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#267 Bericht door Lucje »

Marian, ik hoop dat je veel plezier hebt van je nieuwe camera. Nou ja, we zien vanzelf je foto's wel verschijnen :lol: Roosje, gelukkig dat het de goede kant op gaat met Peter! Anita, ik moest zo lachen om je filmpje :lol: Joke, leuk om je hier weer terug te zien. Ik kan me voorstellen dat je je niet erg happy voelde de afgelopen tijd maar misschien wordt nu alles beter. Ze hebben in ieder geval weer werk en dat is al heel wat in deze tijd. Fijn ook te horen dat het met Charlotte zo goed gaat! José, wat een ellende hebben jullie. Nu maar hopen dat alles goed komt en de schade vergoed wordt! Petra, gelukkig niet ziek geworden. Voortaan toch maar lekker warm kleden, of een warm jasje of vest meenemen. Ik ben die kou ook een beetje zat en er zit nog meer sneeuw aan te komen, brrr...voor mij hoeft het niet! Herma, gelukkig gaat het wat beter met je moeder! Ton, jij zou een goede detective zijn :D
There will be sunshine after rain.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#268 Bericht door Zwiersje »

Wat leuk Joke dat je weer even wat laat horen.
Fijn om te lezen dat het nu allemaal in een wat rustiger vaarwater is gekomen.
Charlotte is een kanjer. Ben blij voor haar dat ze weer langzaam aan in haar ritme gaat komen en dat ze zich ontzettend goed voelt en blij is met het resultaat van de correctie :D

Oeps Jose, dat is met recht balen :?
Dat wordt nog een flinke klus. Hoop voor jullie dat de verzekering hier ook nog wat in kan betekenen.

Zou Petra al opgewarmd zijn? :lol:
Och meid ik moet er niet aan denken om in een bloesje de hele tijd in zo'n hal te staan.
Ik neem echt mijn petje voor je af.
Ze mogen blij zijn om zo iemand als jij in het team te hebben :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#269 Bericht door roosje »

Tjee Joke alle respect voor jullie om ondanks de ellende die jullie is overkomen zo positief te blijven. Gelukkig is alles in wat rustiger vaarwater gekomen. Goed te lezen dat het de positieve kant op gaat.

Petra, goed te lezen dat je niets over hebt gehouden van het afzien in de garderobe.

Jose, wat een miserie nou weer. Ik hoop voor jullie dat de verzekering de schade zal dekken.

Het sneeuwt hier nu als een gek en met die harde wind stuift het ook nog behoorlijk. Arme birdies en dieren. :(

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#270 Bericht door Zwiersje »

Hier begint het langzamerhand ook te sneeuwen.
Ik heb ook altijd zo met de birdies te doen.
Vanmorgen waren er nog veel Pimpeltje, Kooltjes, Vinkjes, Mereltje, Roodborstje en twee Torteltjes.
Nu helemaal niets hier.

Gisteren gooide ik wat brood op het schuurdakje. Nou binnen een mum zwart (of beter gezegd wit) van de meeuwen
Afbeelding

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#271 Bericht door Joke »

Goeden middag allemaal. Ook hier vallen weer grote vlokken sneeuw en is het grijs.
Heb tot half twaalf geslapen vanmorgen :shock:
Kan me niet herrinneren wanneer dat is gebeurt.
Wel lekker hoor.
Ga weer eens even wat aan mijn laptoppie zitten neuzen.
Fijne dag allemaal en voorzichtig als je de weg op moet.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#272 Bericht door Petra »

Vreemd, ik ben dus niet de enige die de gevederde vriendjes mist.... Ook hier: had strooivoer gestrooid (staat gek he? :lol: ) en joepla, een kudde meeuwen... Ze lusten het niet eens. Hier alleen nog eksters, kraaien, wat merels en vooral houtduiven. Ik blijf wel voeren, ze hebben tenslotte ook honger.
Komt misschien omdat de snijdende oostenwind zo hard waait? Het is hier echt vreselijk (weet wie het zegt :wink: ).

Hoor net dat de weersomstandigheden in Limburg kritisch zijn, hoop dat het niet gaat doorzetten.

Had voor morgen een controleafspraak voor het Dozevrouwtje gepland. Nu, die ga ik afzeggen. Durf niet met mijn kwetsbare diertje (komt niet buiten) de kou in. Je zou zeggen: lekker in de warme auto... Nu, vergeet het maar, die krijg ik bijna niet warm meer (ook al een oud beessie :wink: ). Maar even wachten tot het wat minder koud is. Vinden jullie dit overdreven of doe ik er verstandig aan? Kortom: ik heb er zó schoon, schoon genoeg van!! Heb besloten vandaag lekker binnen te blijven. :wink:

Edit 13:30 Hier valt nu fijne sneeuw (of ijzel....?).
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#273 Bericht door Piet »

:lol: :lol:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/eryxAcsTcOA" frameborder="0"></iframe>
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#274 Bericht door marian53 »

:D :D :D
Nou eerlijk is eerlijk dit is wel mooi gemaakt .

OOk ik heb n beetje pech met het weer Ik hoop dat het straks n uurtje niet sneeuwt dan kan ik wat proef opnames gaan maken :lol:

Ik vind het weer nog altijd beter dan het weer met de kerst de hele dag die regen baba nu extra dikke jas aan muts of oorkleppen op en je kan toch naar buiten .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#275 Bericht door Zwiersje »

Geweldig dat filmpje met de beer :lol: \
Hoe verzinnen ze het.


@Marian, ik heb geen oorkleppen en ben gedwongen om dan maar binnen te blijven 8)
Afbeelding

Gesloten