Stamtafel Januari-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#351 Bericht door Falcon »

Jammer van die reiger, alweer een die zich verslikt.
De snoek in de snoekbaars en nu de reiger in een snoek... :shock:
IJspaleis is mooi , maar de reden minder. :-(

Marian, leuk dat je gevraagd wordt om te werken, maar heel goed dat je je grenzen aangeeft.

Roos, ik zal de felicitaties overbrengen.
Fijn dat Peter weer wat opknapt, maar het heeft wel lang geduurd zeg!
En jij ook weer fijn op pad, en ik hoop voor je dat het zaterdag doorgaat.
Anders maar wachten tot het voorjaar, hoewel dat zal nog wel een tijdje duren. Na 5 febr. mogelijk opnieuw een winterse periode.
(Maar komende week wordt het 'warm' ong 10 graden, speciaal voor Petra. :wink:)
Hoe gaat het met schilderen, kom je nog een beetje aan je hobby toe?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#352 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen!

Eerst de felicitaties aan Daphne en Anita. Jullie zijn knapperds! :lol: Een zeven is zeker niet verkeerd Anita! Machtig goed! En Daphne, nu snel je praktijk halen dan kun je de auto pakken. :hihi:

Ja hoor Marian, ik weet dat Goldies knap aan de maat zijn, zeker reutjes. :lol: Ze zijn denk ik groter dan ik. :LachMeDood:. Heb genoten van zijn foto's! Leuke naam trouwens. Geinig dat je kunt komen werken; altijd leuk een extra'tje, toch? Inderdaad, dat schoonmaken, laat maar zitten. :wink:

Blij te lezen dat het Peter beter gaat. Ach ja, mannen zijn natuurlijk altijd zieker dan vrouwen, grijns. Wens hem maar beterschap Roos.

Ach gossie, die arme reiger. Dacht 'ie eindelijk wat te eten te hebben... 't Is ook wel 'n joekel zeg die snoek. :shock: Het ijspaleis... Ziet er wel mooi uit (alleen jammer dat de aanleiding niet zo tof is. :? )

Zo, ik ben boven water. :lol: Ben 'n beetje uit m'n hummetje, moe, pijn in m'n polsen en voeten... 't Ging niet lekker gisterenavond. Met uitserveren bijv. hield ik 'n bord scheef met als gevolg alles druipend van de botersaus :roll: (gelukkig niet over de gast, jullie mogen lachen :wink: ) en halverwege de trap kletterde bijna een bord met entrecote op de vloer; het gleed weg. Baas kon gelukkig 'redden'. Ook nog m'n vingertoppen 'n beetje verbrand aan een heet bord... Zucht. Hopen dat 't morgen beter gaat. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#353 Bericht door Lucje »

Petra, maar goed uitrusten en dan zal het morgen wel beter gaan. Iedereen heeft wel eens een slechte dag toch? En volgende week weer temperaturen boven nul, dat is ook iets om je op te verheugen :D
There will be sunshine after rain.

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#354 Bericht door Joke »

Hoi hoi, Vandaag weer op controle geweest bij de diabetes verpleegkundige en de nuchtere suiker was gedaald van 11.9 naar 7.4 goed resultaat. Van de vijf kilo die ik was aangekomen in de laatste maanden van vorig jaar had ik er nu na twee weken weer drie af. Kortom allebei zeer te vrede.
Vanmiddag bij de huisarts weer een spuit in de linkerschouder gekregen. Slijmbeurs ontsteking was nog niet weg maar had wel dik drie maanden op de vorige spuit kunnen leven en dat was toch wel goed resultaat.

Heb jullie weer allemaal gelezen en ben blij dat bij Jose alles weer keurig in orde word gemaakt.

Peetje hou de moed er in meiske we hebben allemaal wel eens een rot dag tussendoor en idd er komen hogere temperaturen aan maar wel weer erg nat dan.

Roos fijn dat Peter weer wat beter is en ja mannen zijn altijd erger ziek dan wij.

Och Herma had ik dus over het bericht van Marcels verjaardag heen gelezen maar natuurlijk alsnog felicitaties voor hem.

Ben ik nu echt niets meer vergeten?????? Dan kruip ik lekker naast mijn lief in bed en hoop weer op de linker kant te kunnen maffen.
Fijn weekend voor iedereen en een dikke smak :inlove:
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#355 Bericht door Gawo »

Joke fijn dat je suiker gedaald is en je gewicht :)

Ik heb echt mijn week niet :?
Enfin keukenvloer moet drogen, ze komen volgende week het vocht meten, hopenlijk doen die apparaten snel hun werk, maar ze zeiden al kon wel twee tot drie weken duren.
De loodgieter die woensdag morgen om acht uur kwam moest met een looplamp de afvoer maken, want net een kwartier ervoor hield de grote lamp er in de keuken mee op :?
Moet een nieuwe komen, want de starter is stuk en dat zit allemaal ineen, kan je dus niet alleen de starter vervangen.
Voordeur wilde gisteren niet meer open, dievenklauw was hor en dol gedraaid en zat in de deur.
En al de foto's die ik de laatste tijd geplaatst heb met imgur zijn verandert in rode kruisjes :shock:
Dus Jan en ik hebben vandaag een dag om herstelklusjes te doen , want morgen moeten we naar kleinzoon verjaardag vieren :lol:
Soms heb je allemaal zo een periode, hopenlijk gaat het nu weer de goede kant op :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#356 Bericht door Falcon »

Ja dingen die tegenzitten komen in drievoud... dus nu ben je er wel vanaf... :wink: Maar leuk is anders.

Hoop dat het weer het toelaat om morgen naar Zwolle te gaan. Is toch het leukst om op de dag zelf te kunnen gaan.
Marcel zou vandaag naar Vlaardingen, maar heeft in overleg met degene daar besloten om niet te gaan. Niet onnodig risico nemen...

Nou sterkte met klussen.

Joke, fijn dat het goed met je gaat!!!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#357 Bericht door marian53 »

Joke geweldig dat je suiker is gedaald , bij mij laat hij het steeds meer afweten , het kreng (alvleesklier ) denkt ik word lui op mn ouwe dag knap het zelf maar op :lol:

Jose je hebt wel pech de laatste week, het is altijd zo , van het een komt het ander , als bv je was machine het laat afweten , kan je geheid zeggen de droger komt er ook aan , maar gelukkig morgen n lichtpuntje de verjaardag van je kleinzoon :lol:

Petra het komt allemaal goed volgende week 10 gr voor je .
Toch blijf ik liever gaan voor vorst met zon :wink: Hoewel het voor de dieren fijner is als de sneeuw weg is.ondertussen gewoon bij blijven voeren.


Momenteel schijnt hier het zonnetje, zo meteen maar eens naar buiten gaan

:lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#358 Bericht door Falcon »

José, er zitten 2 pestvogels in stadshagen, dus wie weet kun je morgen nog even op zoek..
http://waarneming.nl/waarneming/view/73431292
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#359 Bericht door Piet »

Moet een nieuwe komen, want de starter is stuk en dat zit allemaal ineen, kan je dus niet alleen de starter vervangen
José, Jan,
De TL's waar de starter vast in zit hebben een thermische beveiliging om ervoor de zorgen dat de starter niet stuk gaat.
Je moet die even resetten.
Meestal ergens een gaatje waar je even met een uitgebogen paperclip in kunt drukken.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#360 Bericht door Gawo »

Piet ik heb je al een pbtje gestuurd :)

Herma bedankt voor de tip, ik hou het morgen even in de gaten, wie weet :wink:

Hier momenteel geen zon, maar grote dikke vlokken sneeuw :shock:

Ik kreeg net telefoon dat maandag de vloer ingemeten wordt, zodat het mannetje van het leggen van het laminaat weet hoeveel hij nodig heeft en dat apart kan houden.
Wat een tempo zet dat bedrijf in opdracht van verzekering er achter zeg, wat dat betreft helemaal toppie :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#361 Bericht door Petra »

Joke, da's goed gezondheidsnieuws! Hou vol! 't Gaat blijkbaar de goede kant op, super! :thumleft:

Arme José, heb met je te doen. Het lijkt wel alsof 'de man met de hamer' je huis teistert. Ach, zolang alles vervangbaar is en de gezondheid goed blijft, slaak maar een diepe zucht. Nog even en alles is weer als voorheen; sterker nog: mooier! Fijn dat iedereen zo meewerkt. :lol:

Koning Winter heeft hier zijn laatste, gemene stuiptrekkingen: flinke sneeuwbuien en op 't balkon (dus enigszins beschut) min 3gr. Het zou morgen +8 worden? :shock: Verheug me er op!
Ik heb veel moeite met al die hongerige diertjes. Sinds een paar dagen scharrelt hier ook een hongerig konijntje rond. Heb geprobeerd het te voeren maar die gevederde piraatjes kapen alles weg :lol: . Nog even volhouden....

Moet vanmiddag om 16:00 beginnen tot in de vroege uurtjes, hoop dat het niet zo glad is/zal zijn vannacht. Ook dat ik een 'betere bui' heb; wat een afgang was het eergisteren. Dat terwijl ik voor het eerst mijn 1e eigen 'grote wijk' had om te bedienen. Vandaag schijnt het een woeste feestpartij te worden. Ben benieuwd. :lol: :lol:

Sterkte allemaal met de kou/gladheid! Fijn weekend. :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#362 Bericht door Falcon »

Nou Petra, succes dan maar! Hopelijk geen trappen op en af om te bedienen.
Vindt dat wel erg onpraktisch, vraagt toch om problemen?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#363 Bericht door marian53 »

Namens mij ook succes Petra, en stel je regels , dat je weer niet in de kou aan de deur gaat staan . :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#364 Bericht door Lucje »

José, ik hoop zo dat alle ellende voor jullie nu achter de rug is! Morgen maar lekker de verjaardag van je kleinzoon vieren en misschien leuke foto's maken? De foto's die in kruisjes veranderen komen volgens mij vanzelf weer terug! Petra, succes vanavond/vannacht! Hier ook al vanaf vanochtend een uur of tien sneeuw. Er is alweer aardig wat gevallen maar morgen zou het warm water gaan regenen???? Joke, goed gedaan dat afvallen en fijn dat je suiker zo gedaald is!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#365 Bericht door Gawo »

Nu Gerda die kruisjes blijven kruisjes, maar ik heb ze vandaag allemaal op nieuw geplaatst en daarom zie je ze nu wel weer :wink:
Was even wat werk, maar nu ziet het er weer uit zoals het bedoelt was, leuk om te kijken en lezen :wink:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#366 Bericht door Dorine »

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#367 Bericht door Gawo »

Dat vind ik ook zielig :(
Ik vroeg mij al af hoe de schildpad het zolang zonder voedsel had uit gehouden, maar onderaan het bericht stond het antwoord.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#368 Bericht door Falcon »

Dat het beestje het overleefd heeft! Maar echt zielig, zolang alleen op een zolder waar waarschijnlijk niet veel licht is...
Straks overlijdt hij nog aan teveel eten en stress, want drukte om hem heen is ie vast niet gewend.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#369 Bericht door marian53 »

Ach wat zielig , ik snap ook niet hoe dat het overleefd heeft .En termieten dan moet het wel een heel oud huis zijn .
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#370 Bericht door marian53 »

Van facebook gejat

:lol: :lol:
Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#371 Bericht door Dorine »

Dat is ook zielig ...........




:lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#372 Bericht door Falcon »

:lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#373 Bericht door Gawo »

:lol: :lol:


Zo ook kruisjes herstelt op draadjes slechtvalken nederland en buitenland :)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#374 Bericht door Yleor »

Zo, alles net bijgelezen, heel wat pagina's.

Anita, ook van mij nog van harte gefeliciteerd! Geweldig dat je nu verder kunt. Jij zult wel een tevreden week achter de rug hebben :-)

Daphne voor deel 1 geslaagd, nu maar verder met de praktijk en hopen dat haar examen niet met rotweer is.

Vervolgverhaal over de keuken, maar wel een snel vervolgverhaal, dat doen ze daar goed bij die verzekeringsmaatschappij José. Gelukkig dat jullie nog een vloer onder de houten vloer hadden liggen! Ik zou alles maar vernieuwen nu, een koelkast van 27 mag wel vervangen worden, je krijgt er eentje voor terug die zuiniger is.

Lieve verhalen over je kleinzoon Joke, geniet er maar van, van alletwee trouwens, maarja, die ene gaat weer mee met papa en mama. Fijn dat je lijf wat meer onder controle is. Merk je dat nou ook in positieve zin?

Petra, zet 'm op! Laat je niet verslaan door een fout, een misser, een uitglijer, maar geniet van wat goed gaat en van het plezier met de anderen. Met de tijd word je handiger, kun je beter tegen de hitte en krijg je een ijzeren grijns waarmee je alle moeilijkheden in het gezicht kijkt.

Net als Roos ben ik er ook weer op uit geweest. De winterblues voorbij ben ik nu al een paar dagen achter elkaar op de fiets gestapt om te gaan vogelen en fotograferen. Maar goed, want vandaag was het maar treurig met al die sneeuw die viel, en dat grijze licht. Lekker thuisgebleven en zoons op bezoek gehad. Onze oudste heeft donderdag het examen van zijn beroepsopleiding notariaat gedaan en heeft heel goed gepresteerd, men was onder de indruk. Nu kan hij over een paar jaar notaris worden.

Nu even een lekker glaasje wijn, ik toost op alle slagers en op Marcel (zal die wel een wenkbrauw over ophalen ;-))

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#375 Bericht door Petra »

Wat een wonderlijk verhaal over de schildpad! Intens zielig, maar wat een wonder! Kan het de eigenaren niet kwalijk nemen, ze dachten immers...

Leuk Marian! :lol: :lol:

Dank voor je hart onder de riem Roely! Je hebt gelijk, het zal allemaal beter gaan en ik moet me niet laten ontmoedigen door 'een slechte dag'.
Goed, over vanavond. Had me ingesteld op mijn 1e woeste partijm de vuurdoop: een drank- en fuifpartij met 400 gasten, was voorspeld.
Ik begon om 17:30, de ene collega na de andere rolde naar binnen, we waren geloof ik met z'n tienen.
Om 20:00 ging de deur open. Wie er kwam....?? Uiteindelijk slechts 180. Baas heeft 6 man personeel 'naar huis gestuurd', ik was er één van. Jammer. Ik houd gewoon van 'hard werken'. :wink: Zit ik hier nu te zitten, vroeg thuis. :roll: 't Was overigens spekglad, 2x geslipt met fietsie (niet gevallen hoor :wink: )

Een leuk nieuwtje: jullie kennen mijn liefde voor Blijdorp en dat ik niets met voetbal heb. Misschien dat er v.w.b. het laatste verandering komt, want, Blijdorp is hoofdsponsor van Feyenoord geworden. :lol:
Lees hier als je meer info wilt
Enne, mijn winterblues is bij lange na nog niet voorbij, eerst voorjaar....

Zo nog maar wat tv gluren met een blije DD op schoot. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten