Stamtafel Januari-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#401 Bericht door Petra »

Lieve Liesbeth,

Wat vreselijk! Wat zal jullie leven op de kop staan. Ontslag wens je niemand. Goed dat Rob nog wel geprobeerd heeft iets te bereiken. Net als Herma hoop ik dat er iets van een sociaal plan/financiele regeling getroffen kan worden. Het is niet nix!
Ik wens jullie dan ook heel, heel veel sterkte, ook met jouw diagnose COPD.

Op de bank zitten? Even ja, om uit te huilen. Dan schouders recht en op zoek naar... een nieuw begin. Ontslag lijkt aanvankelijk het einde van de wereld, is op dat moment ook zo. Maar... Dikke knuf! Ook van mij: :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#402 Bericht door Joke »

Hoi Liesbeth, Wat akelig allemaal. Zal voor je man niet mee vallen na zoveel jaar gewerkt te hebben. Hoop echt dat hij snel wat vind. Veel succes gewenst.
En jij COPD dat is niet zo best he meis. Veel onderzoeken en test moeten doen en weten dat het nooit meer weg gaat. Probeer positief te blijven alle twee. Sterkte voor jullie en liefs van mij.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#403 Bericht door Liesbeth60 »

Dank voor jullie lieve reacties!
Bij een ontslag door faillissement gelden er absoluut geen regels meer die bij een "normaal" ontslag wel gelden.
Niks geen Sociaal Plan, Afkoopregeling, Oprotpremie of wat dan ook.
Gewoon wegwezen en een salarisgarantie van maximaal 6 weken. (Uitgekeerd door het UWV)
Het is dus echt van de ene dag op de andere: zoek het maar uit. :?

Wat betreft de COPD: dat is inderdaad levenslang.
Met de juiste medicijnen moet het redelijk onder controle te houden zijn,
maar helemaal weg gaat het nooit meer.
Ik heb vorige week al een gesprekje in het ziekenhuis gehad, maar moet nu wachten tot de uitslag officieel bij de huisarts is.
Die mag mij dan weer doorverwijzen naar de longarts. En die gaat dan weer volgende testen uitvoeren.
Pff, waarom zouden we het makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#404 Bericht door marian53 »

Tjonge Liesbeth , wat een pech toch 55 jaar en eruit liggen , en probeer maar eens ander werk te krijgen, ik had nog mazzel dat ik al 63 was , maar bijna 12 jaar overbruggen is wat teveel , ik begrijp zeker dat je in zak en as zit , het is niet alleen het financiele plaatje maar ook de menselijkheid wat er bij komt kijken .Laat het goed uitzoeken , wat je rechten zijn.
Ik kan jou en Rob alleen maar heel veel sterkte wensen
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#405 Bericht door marian53 »

Het lijkt wel of de duvel altijd op n hoop schijt , Zit mn buurmeisje al zo in de problemen door haar man in het ziekenhuis kind van 2 en in verwachting

, Krijgt de hond Quismo wie ik uitlaat net een epileptische aanval , dit is nu de derde keer enkele weken terug heeft hij het ook gehad en ze zijn toen ook naar de arts geweest , maar die kon er niet gelijk uitsluitsel op geven .
Nu zijn ze weer naar de dierenatrs met hem ,ppppfff ik hoop niet dat hij het krijgt als ik hem uitlaat , ik heb al meer van die dingen mee gemaakt dat ze net mij uitkiezen om te vertrekken. ik wacht maar af , :cry:
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#406 Bericht door Falcon »

Liesbeth, ik dacht al dat het zo zo zijn zoals je net schreef, maar ik hoopte, tegen beter weten in, toch op iets beters voor jullie.

Marian, dat is ook wat zeg... Hoop dat het met Quismo straks weer wat beter zal gaan.
Misschien dat hij daarom ook liever thuis was dan bij jou. Geven ze honden ook medicijnen tegen epilepsie?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#407 Bericht door Petra »

Wat waardeloos Liesbeth, ook ik had 't graag anders gezien.

Dan nog Quismo... Ik heb ervaring met epilpesie; mijn vorige poezenkind had 't. Heb Marian een pb'tje gestuurd...

Ik wens jullie allemaal sterkte!!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#408 Bericht door Liesbeth60 »

Nou, dat is lekker Marian. Mocht hij een aanval krijgen als jij bij hem bent: blijf uit de buurt.
Een hond met een epileptische aanval kan iemand (onbedoeld) aanvallen of verwonden.
Epilepsie bij honden komt vaak voort uit stress. Het is heel goed mogelijk dat hij juist nu die aanval krijgt omdat zijn baasje in het ziekenhuis ligt.
Vaak krijgen heel gevoelige honden epilepsie.
De hond van mijn broer heeft ook epilepsie. Bij al zijn aanvallen zaten zijn baasjes in een stressvolle situatie, zoals b.v. bij het overlijden van mijn moeder.
Hij krijgt wel medicijnen maar echt voorkomen kun je die aanvallen niet.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#409 Bericht door marian53 »

Quizmo is weer thuis ik ga hem zo even uitlaten , aan het bloed was niks te zien , hij heeft wel n pilletje gehad tegen epilepsie, arm beestje ik gooi het ook op stress .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#410 Bericht door Yleor »

Lieve Liesbeth, wat een ellendige tijd hebben jullie achter de rug en nog voor de boeg. Ik hoop dat jullie dat waar je toch niks aan kunt veranderen naast jullie neer kunnen leggen en dat je kunt focussen op hoe je verder gaat met wat je hebt. Dat jullie ook samen blijven praten, je vliegt mekaar in zo'n situatie maar al te snel in de haren. Blijf genieten van de kleine dingen, dat heb ik heel bewust gedaan in een voor mij vervelende tijd, en dat gaf precies voldoende positiviteit. COPD moet ik op gaan zoeken, maar zo te lezen geeft het narigheid. Veel sterkte samen!

En dan de inhuldiging van een koning. Op 30 april zit ik in Hongarije :lol:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#411 Bericht door Falcon »

Hongarije? Wat ga je daar doen?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#412 Bericht door Lucje »

Liesbeth, wat een slechte berichten! Die COPD gaat inderdaad nooit meer over, maar ik geloof dat er wel mee te leven valt. Een van mijn schoonzussen heeft het ook en zij heeft nooit gerookt :? Wel goed dat jullie gestopt zijn want alle beetjes helpen! En dan het ontslag van je man, verschrikkelijk om er zo jong al uit te moeten. Ik wens jullie allebei heel veel sterkte hiermee!
Marian, onze hond die 10 jaar geleden gestorven is, had ook soms een epileptische aanval en de dierenartsen hebben ook nooit kunnen ontdekken waar het aan lag. Zij zeiden ook dat het door spanning kon komen wat dus in het geval van Quizmo heel goed zou kunnen! Wij konden het altijd merken als onze Jasper een aanval kreeg want hij kroop dan altijd helemaal tegen mij of mijn man aan en heeft nooit gedreigd te bijten. Hij was zelf doodsbang. Ik hoop dat de medicijnen helpen en dat je verder geen narigheid met hem hebt.
Ja, ik vond het ook wel ontroerend die toespraak van Beatrix. Ze heeft het goed gedaan tijdens haar regering. Nu maar afwachten hoe het zal zijn om een koning te hebben :lol: Klinkt zo raar: koningsdag!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#413 Bericht door Yleor »

Falcon schreef:Hongarije? Wat ga je daar doen?
Vogelen :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#414 Bericht door Falcon »

Roely, dat dacht ik al.. :D
Ga je met je vogelwerkgroep, of met een aantal vrienden?

Ja Gerda, ook al weet je dat Beatrix niet altijd koningin zou blijven is het toch nog wennen dat we straks een koning hebben.
Maar ik gun haar van harte een rustiger tijd en het zal voor haar ook wennen zijn, net als ieder ander die met pensioen gaat en dat een ander je werk overneemt.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#415 Bericht door Dorine »

Jeetje Liesbeth,
er komt ineens wel een heleboel ellende over jullie heen.
Met een faillisement heb je verder niets, je mag dan blij zijn als je je salaris en vakantiedagen uitbetaald krijgt.
Heel veel sterkte ermee en hopelijk komt er snel wat positiefs op jullie weg.
en als het weer dan ook een beetje mee wil helpen

Alvast veel vogelplezier in Hongarije Roely.

Het zal best wennen zijn, koningsdag, maar ja wat moet ie anders?
Koninginnedag is toch voor een koning ginne dag :wink:
moet je wel dialect kennen, maar jullie snappen hem vast wel.

Gister alle rotzooi in de tuin opgeruimd, poeh wat kunnen vogels een bende achterlaten :?
Hier regent het al sinds gisteravond en vannacht een stevige wind en
ik vind het vandaag kouder dan vorige week en alles is nu zo klam, bah ... laat het dan maar een paar graden vriezen hoor.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#416 Bericht door marian53 »

Sorrie Liesbeth door de zorgen voor Quizmo was ik helemaal vergeten te reageren op de COPD , wat vervelend nu dat je dit ook nog eens erbij krijgt , Het zit je niet mee de laatste tijd , Mocht je er eens uit willen of even n andere omgeving bekijken mn huis staat voor je open . soms n weekendje ergens anders doet een mens wel eens goed ....

Lekker Roely ook even eruit Hongarije , ben er nog nooit geweest alvast veel plezier , ik zal jou oranjebittertjes wel opdrinken :wink:

Quizmo was (is mij verteld) na zn aanval , heel druk , eet zn bak leeg alsof hij nooit te eten krijgt, en drinkt veel . hij krijgt nu elke dag n pilletje , dus afwachten.
Toen ik hem kwam halen voor de wandeling was hij best heel levend maar ik heb de helft maar gelopen want hij zakte in als n plumpudding in ellkaar , er zat geen fut meer in . van het ene moment op de ander leek hij 10 jaar ouder , liep heel braaf naast me en dat koppie hoe hij me aankijkt , zo moe en zielig , nee goed is hij niet .
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#417 Bericht door Lucje »

Ik heb ook wel eens gehoord dat als een hond die aanvallen op latere leeftijd krijgt, dit niet zo'n goed teken is, maar misschien komt het toch gewoon wel door alle veranderingen. Dan maar kortere wandelingetjes maken met hem. Het is wel een hele zorg voor je Marian! Ja hoor, ik snap hem Dorine :lol:
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#418 Bericht door Yleor »

Ik snap hem ook, maar ik heb dan ook in Tilburg gewoond 8)

Wat sneu voor de hond Marian, hij zal wel helemaal niet begrijpen wat er aan de hand is met 'm. Jammer voor je dat je nu in plaats van een vrolijke hond een zieke hond moet uitlaten, ik hoop dat hij niet de geest geeft in jouw bijzijn. Je buren hebben nu toch wel veel zorgen hoor, sneu. Je hebt in ieder geval mooie foto's van hem!

Dank jullie wel voor de vakantiewensen, die ga ik eerst benutten in La Palma over een paar weekjes :D, daar gaan we een trektocht maken.

Ik heb vanmiddag erwtensoep gemaakt, heerlijk! Het is guur buiten, bah. Dus lekker binnen gebleven, met mooie cyclaampjes naast me, die fleuren de hele zaak op.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#419 Bericht door Piet »

Liesbeth en ook Rob,

Wat krijgen jullie het nu ineens zwaar te verduren, en knap dat je het hier zo allemaal bespreekbaar maakt.

Ik kan goed begrijpen dat jullie nu toch wel behoorlijk in de put zitten.
Zelf kreeg ik afgelopen jaar na 5 jaar vechten bij Logica mijn ontslag.
Al die tijd dat ik bij Logica zat heb ik geprobeerd een andere job te vinden, maar dat lukte vanwege mijn leeftijd ook steeds niet.
Zodra je 45+ of zelfs 50+ bent krijg je steevast te horen dat men op zoek is naar talentvolle jonge mensen.
Mijn antwoord dat ik wel talentvol was, maar nog aan het leren was voor "jong" hielp toch meestal niet :wink:
Voor mij rolde uiteindelijk het balletje toch nog goed.
Logica ontsloeg mij met een leuke vergoeding, en ik kon blijven werken bij ASML (weliswaar nu met een tijdelijk contract).
Rob ik wens je heel veel succes in het vinden van een nieuwe job, het zal (zeker in deze tijd) niet meevallen.
Eén geluk heb je nog wel, je valt nog in de oude WW regeling, waardoor je toch 38 maanden recht hebt op WW,
maar ook dat is slechts 70% van je huidige inkomen.
Hopelijk trekt de economie in die tijd wat aan, zodat je toch binnen die tijd weer een leuke job kunt vinden.
Blijf daar in ieder geval vertrouwen in hebben, en ga vooral niet bij de pakken neer zitten.

Tja en dan Liesbeth; COPD.
Hopelijk ben je er nog redelijk op tijd bijgeweest, en helpt het stoppen met roken om erger te voorkomen.
Zelf had ik vroeger astma, maar daar ben ik in de loop der jaren wel overheen gegroeid.
In jouw geval zal het helaas niet meer beter worden, het enige waar je nog aan kunt werken is zorgen dat het niet nog erger wordt dan nu.
Voor de symptomen zijn overigens wel goede medicijnen.
Heel veel sterkte gewenst in je strijd.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#420 Bericht door Zwiersje »

Tja .... Ook ik ben veel in gedachten geweest bij Rob en Liesbeth.
Wist wat er aan de hand was en hoopte zo dat Rob gewoon zijn baan mocht blijven houden, maar helaas :evil:

Ik vind het echt klasse van jullie dat jullie nog steeds niet roken, ondanks alle spanning die jullie voor de kiezen krijgen
Voor jou Liesbeth is het helemaal klasse want COPD is niet niks.
Hoop dat je de juiste behandelmethode krijgt waarbij je je beter gaat voelen :wink:

Piet voor jou is het gelukkig allemaal goed verlopen
Je hebt het gelukkig ontzettend naar jouw zin bij ASML.
Hoop voor Rob dat er ook iets op zijn pad komt!

Gisteren sprak ik nog een collega bij de bank die na 38 jaar ons ook gaat verlaten.
Zij is net zo oud als ik (52) en werkt 24 uur in de week bij ons.
Per 1 april gaat zij eruit. Gaat ze een sollicitatiebrief sturen naar een andere bank en wordt ze daar voor full-time aangenomen :shock:
Dus soms is het inderdaad mogelijk om toch nog een baantje te vinden ook al zijn we boven de 50.
:wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#421 Bericht door Gawo »

Liesbeth dat is niet mis COPD, ik hoop dat het met medicatie een beetje onder controle blijft, heel veel sterkte.
En dan Rob nu geen werk meer, jakkes zit alles tegen.
Net wat andere zeggen, niet bij de pakken neer zitten en hou moed, hopenlijk komt er snel iets anders op jullie pad.
Ik stuur in ieder geval in gedachten de zon jullie kant op :wink:

Roely alvast veel vogelplezier in Hongarije, en op je trektocht in La Palma :)

Marian wat sneu voor Quizmo, hoop dat ze snel een goede balans in zijn medicijnen ervoor vinden, dat duurt soms een bepaalde periode, maar dan heb je kans dat hij zijn verdere leven er aardig aanval vrij door komt.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#422 Bericht door Zwiersje »

Ah gossie.
Dit vind ik echt sneu voor Quizmo :?
Kan me indenken Marian dat het pijn doet als je zo,n beestje zo triest en moe naar je kijkt.
Afbeelding

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#423 Bericht door Zwiersje »

:? Pfff wat een regen en een storm hebben we toch weer in ons landje.
Ik heb toch liever de kou en sneeuw.
Als het goed is komt er vanaf midden volgende week weer een koude periode aan met sneeuw.
Moeten dus nog even geduld hebben voordat het voorjaar wordt.

Roely ik wens jou ook alvast een fijne vakantie toe. :D
Ga je nog bekende vogelaars tegen komen dit jaar? :wink: :D
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#424 Bericht door Liesbeth60 »

Het mag buiten dan guur en nat zijn, hier voelt het als een warm nestje waar je je heerlijk thuis voelt.
Dat gevoel heb ik van al jullie lieve reacties.
Piet, dat jij ook door zo'n ellendige tijd heen moest! Geweldig dat alles uiteindelijk toch op z'n pootjes terecht is gekomen.
Maar het gaat je toch niet in de koude kleren zitten.
Je voelt je miserabel, afgedankt, oud en niets waard. :cry:
Zo is het hier tenminste zo ongeveer...
Rob heeft gisteren nog een uitgebreid gesprek met iemand van de bond gehad.
Ze bieden op alle fronten hulp behalve voor het ontslag. :? Daar is niets aan te veranderen zeggen ze.
(En daar betaal je dan zoveel jaren braaf je contributie voor...)

Vanmorgen de huisarts weer gebeld en daar is eindelijk de uitslag van het longonderzoek binnen.
Vanmiddag mogen we al op bezoek komen. :wink:
En dan maar hopen dat de afspraak bij de longarts over niet al te lange tijd is.
Volgens het ziekenhuis zit ik op ongeveer 50% van de mate waarin je COPD kunt krijgen.
Het kan dus slechter, maar ook zeker beter. :wink:

Fijne dag allemaal. :bye:

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#425 Bericht door Joke »

Ik ga heel hard voor je duimen Liesbeth dat het mee mag vallen voor jou
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gesloten