Stamtafel Februari-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#26 Bericht door marga »

Er was weer heel veel te lezen :o Van mooie gebeurtenissen tot zorgelijke situaties.
Ik kan jullie gewoon niet bijhouden, maar reken maar dat ik me bij alles betrokken voel!
En ik wens iedereen sterkte en/of succes en geluk, al naar gelang de situatie.
Echt fijn om mee te lezen en leven. :)

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#27 Bericht door Joke »

Oma gaat naar bed.
Fijn weekend en sweet dreams! :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#28 Bericht door Liesbeth60 »

Haha, het blijven toch bijzondere mensen, die Japanners. :lol:

Gefeliciteerd Peet! Dat soort nieuws horen wij graag. :lol:
Ik ben echt blij voor jullie.

Ik heb gelukkig ook goed nieuws te vertellen.
Mijn zus en zwager staan op het punt om opa en oma te worden!
Hun oudste dochter was gisteren uitgeteld. En vandaag is "het" begonnen.
Het is nog maar in het beginstadium, maar daar moet het toch mee beginnen hè? :lol:
We weten al wel dat het een jongetje wordt, maar de naam is nog een verrassing.
Zo spannend allemaal! :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#29 Bericht door Falcon »

Fijn Liesbeth, ook goed nieuws.
Dat je snel terecht kan in het ziekenhuis en bij de longarts, maar dat je zus straks oma wordt.. is nog leuker.
Hoop dat je binnenkort kan schrijven hoe de kleine man heet en dat moeder en zoon het goed maken.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#30 Bericht door Petra »

Nou ja Dorine... :lol: :lol: Kwam niet meer bij; het bleek dus ook nog serieus. :shock:

Dank jullie wel voor alle gelukwensen voor DD; ze is er blij mee! :lol:

Hallo zeg, volgens mij hier op 't forum een 'Oma-boom'. :hihi: Hoewel Liesbeth natuurlijk niet helemaal Oma wordt, toch 'n beetje... Zeker spannend! Laat ons weten?

Joke, ben blij dat het Hayden al beter gaat. Je ziet, die kleine rakkers herstellen beresnel! :lol: Oftewel: blazen veertjes van de lipjes (of het achterwerk :wink: ).

Geinig nieuws uit Blijdorp: Giraffen weer naar buiten

Beetje voor Joke: :lol:

Bron Foto: Diergaarde Blijdorp

Afbeelding

Edit 12:27 Liesbeth schreef op draadje 'Rietje Pietje' dat het bij haar gesneeuwd heeft. Nu hier ook! :shock: Grrr.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#31 Bericht door Gawo »

Petra wat een heerlijk fijn nieuws van Dozemans :D
Die giraffen zullen wel weer even een beetje gek in de kop zijn nu ze weer naar buiten mogen, heerlijk voor ze

Oh Liesbeth wat spannend, :lol: we zullen het wel snel van je horen hoe het jongetje gaat heten en hoe het met moeders en kind gaat :)

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#32 Bericht door Liesbeth60 »

De dochter van mijn zus woont in Engeland.
Daar is vlak bij haar in de buurt een spiksplinternieuw "birthing center" geopend. Zij is de eerste die daar een waterbevalling krijgt.
Vanmorgen om 7 uur kreeg ik een berichtje van mijn zus dat de a.s. moeder in dat birthing center was gearriveerd. Even later was ze alweer thuis. :lol:
Om 11.00 uur was ze weer in de kliniek en om 13.00 uur lag ze in de "hot pool".
Dat is tot nu toe het laatste nieuws. We wachten in spanning af! :D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#33 Bericht door Dorine »

Wellness bevalling dus :shock:

Heel wat anders dan een operatietafel of zo'n ongezellige steriele verloskamer van 20 jaar geleden.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#34 Bericht door Liesbeth60 »

Ja hoor, hij is geboren! Vanmiddag om ongeveer 15.15 uur zag de kleine Leo het daglicht. :lol:
De bevalling liep niet helemaal zoals het zou moeten, maar moeder en kind zijn in orde.
Ik vind het een hele leuke naam omdat het goed in het Nederlands en Engels gebruikt kan worden.
Altijd handig in een tweetalige familie. :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#35 Bericht door Falcon »

Gefeliciteerd Liesbeth!
Mooie naam Leo en ent wat je zegt, handig in beide talen te gebruiken.
Fijn dat het goed met moeder en zoon gaat.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#36 Bericht door Gawo »

Hartelijk gefeliciteerd, en heel fijn dat moeders en kind oké zijn :D
Het is altijd zo een spannende gebeurtenis. :D
Leo leuke naam, kort en krachtig :wink:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#37 Bericht door Dorine »

Gefeliciteerd :D

Leuk tijdstip overigens.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#38 Bericht door Yleor »

Welgefeliciteerd Liesbeth! Met de snelle afspraken, en met de geboorte van je achterneefje Leo! Welkom op de wereld!

Ik hoop dat het een leuk verjaarsfeest was van Jayson Joke. Hayden zal wel doodmoe in slaap storten straks, allemaal belevenissen voor zo'n mannetje. En zijn grote neef is waarschijnlijk ook helemaal op. Morgen een hersteldag :-) Het wordt toch rot weer, dus dan kan je rustig thuisblijven.

Fijn dat De Dozemans weer verder kan met haar dozenonderzoek, en dat haar bazinnetje weer stress kwijt is. Zonder stress is het beter trappenlopen. Kun je niet zo'n plateau om je nek/schouders hangen met een stuk of vijf borden erop? Wat ze vroeger hadden met garen en band enzo, en in stadions met limonade en snoep? Hoe heet het ook alweer? Zo iemand? Die alle deuren langsging? Ja, een marskramer, het schoot me na tien seconden te binnen. Dat krijg je als je ouder wordt.

Vanmiddag iemand op bezoek gehad, daar moet ik even van bijkomen, mijn tenen moeten weer recht komen te staan.

En dan zo maar eens koken, witlof, met een eitje en kaas. En dan gebakken aardappeltjes denk ik. En chocoladevla toe. Heb ik nooit, maar Erik heeft boodschappen gedaan.

Eet smakelijk!

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#39 Bericht door Lucje »

Petra, geweldig nieuws! Geef haar maar weer een dikke knuf :lol: Liesbeth, gefeliciteerd! Leuk zo'n babytje in de familie :) En ook fijn dat je al zo snel voor onderzoek mag. Roely, tenenkrommend bezoek gehad, dat was vast niet zo gezellig! Nog gefeliciteerd met jullie zoon! Joke, gelukkig gaat het weer beter met het kleine manneke. Ik hoop dat het vandaag een leuke dag was bij je andere kleinzoon. Nog gefeliciteerd!
There will be sunshine after rain.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#40 Bericht door Zwiersje »

Wat leuk Liesbeth :D gefeliciteerd! l

Ook fantastisch nieuws over Doosje :D
Super!!
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#41 Bericht door Liesbeth60 »

Jammer, maar het tijdstip klopt niet helemaal.
Engelse tijd 14.13 uur, Nederlandse tijd dus 15.13 uur.
Gewicht: 4,4 kilo! :shock:
Ik zou bijna zeggen: Hollands welvaren, maar dat gaat natuurlijk niet op. :roll:

Roely, zijn je tenen alweer recht? :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#42 Bericht door Falcon »

Nou dat is een flinke jongen, Liesbeth.

Roely, wat kun jij leuk formuleren hoe het bezoek voor je was.
Nou ja, hopelijk heb je lekker gegeten en chocolade(vla) is goed voor je stemming, dus die tenen staan vast wel weer recht.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#43 Bericht door Dorine »

Roely,
tenenkrommend bezoek lijkt me niet zo leuk ......... maar ja, chocoladevla maakt het wel weer goed.

Jeetje, een baby van bijna 9 pond :shock:
dat zal dan inderdaad geen gemakkelijke bevalling zijn geweest.
Ik zat even te tellen met de kids van mij ........... :(
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#44 Bericht door marga »

:flower: Gefeliciteerd Liesbeth !!

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#45 Bericht door Joke »

Liesbeth gefeliciteerd met het neefje nou ja zeg maar rustig neef.
Fijn dat alles goed is met moeder en kind.

Roely tenen weer recht getrokken? Ik ken dat gevoel meis.

Was gezellig gisteren hoor en Hayden heeft zich geweldig gedragen. Net zijn vader. Poes lief bij een ander maar thuis een dondersteen.
De hele dag niet geslapen terwijl hij anders nog anderhalf tot twee uur slaapt 's middags.
Wel helemaal gaar toen we weer thuis waren en hij had al gegeten en lag al in bed voor mama en papa thuis waren.
De een stond bij de Lidl te wachten tot ze op gehaald werd en de ander stond met panne langs de Rijkstraatweg tussen Geldermalsen en Culemborg. Auto deed niets meer geen wonder want hij was totaal leeg gereden. Vriend erbij met diesel maar toen startte de auto niet meer. Uiteindelijk is hij thuis gebracht door een bergingsbedrijf met een hele lieve man die alles heeft gedaan en ja hoor hij doet het weer. De ander is door een vriend van de vriend opgehaald en ook veilig thuis gekomen.
Enerverend dagje geweest en ben blij dat dit weer een nieuwe dag is. Geniet van de zondag!
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#46 Bericht door Yleor »

Nounou, de wet van Murphy was weer in werking getreden Joke, gelukkig zijn er dan nog behulpzame handen in de buurt! Hou je haaks vandaag met Hayden de dondersteen :)

Ja, de tenen staan weer recht, en lekker gegeten, met nog slagroom op de vla ook. Iedereen hartelijk dank voor de felicitaties voor Steven, meneer wilde even afwachten wat hij allemaal kado kreeg van zijn vrienden voordat hij iets aan mij ging vragen. Van zijn vader kreeg hij de taxirit Schiphol-naar huis kado, ze kwamen vrijdagnacht om tien over half een aan.

Lekker dikkertje Liesbeth, de kleertjes maat 56 kunnen linea recta terug in de doos. Voor het volgende kind zullen we maar zeggen. Die van mij wogen ook zoiets, 4300 gram, hoefde je niet bang te zijn als je ze oppakte. Koen was wel klein, 2770 gram, maar die was 5,5 week te vroeg.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#47 Bericht door Petra »

Wat een nieuwtjes allemaal! Allereerst: Liesbeth, gefeliciteerd met het bommetje van een jochie :lol: :lol: . Leo, heel mooie naam, moet gelijk aan een 'leeuw' denken en die vergelijking is niet verkeerd, een leeuw is immers schitterend?

Roely, zie je me al lopen met mijn marskramersbak? :lol: Heb ik overigens al eens gedaan hoor, liep ik met een houten bak op de buik en riemen over de schouders. Bak gevuld met kleine hapjes. Ook niet je van het! Dank voor je felicitaties. Geinig zoals je schrijft 'verder gaan met dozenonderzoek'. :lol: :lol: Slim jochie die Steven. :wink:

Gerda, dank je!

Tja Joke, da's niet helemaal 'pech' natuurlijk je auto helemaal leeg rijden en dan verkeerde benzine er in. Daar hebben de kinderen niet bij nagedacht. Enfin, zoiets overkomt iedereen wel eens denk ik (sprak zij uit ervaring). :lol: Gelukkig een 'happy end', dat lees ik graag.

Zo, dan het werk. Een zware avond, het 'borden lopen' ging me wonderwel goed af en dat omdat ik aan alles en iedereen maling had. Ging gewoon op mijn eigen tempo en pas lopen als ik voelde dat alle borden in evenwicht waren. Opzouten allemaal! :lol:
Ben weer boos geworden, was het commentaar meer dan zat. Baas zei o.a.: 'Ik heb geen zin in discussie, want ik ben moe'. Nou ja, ik wilde niet discussiëren, alleen maar vragen/leren. Duidelijk, ik irriteerde hem. De rest van de avond heb ik alleen het noodzakelijke met hem besproken. Ben nu knap moe en pijn overal. :?
Het is goed dat er in februari verder geen werk meer is, kan ik even afstand nemen en alles laten bezinken. Misschien moet ik er maar mee stoppen. Enfin, we zien wel.

Nog een verdrietige nabrander. Rond 02:00 ging ik naar huis, overal brandweer. Een woonhuis verderop in lichterlaaie. Zo triest, de bewoners liepen buiten, slechts gekleed in een broek (dus met bloot bovenlijf, blote voeten). Een vrouw droeg haar hondje onder de arm, ook schaars gekleed in de stromende regen.
De politie wist te vertellen dat er geen doden waren, alles gered. Mij werd aangeraden naar huis te gaan: de verstikkende rook is slecht voor u.

Lees nu op Internet dat er toch 2 kattenkinderen omgekomen zijn in de brand: Lees hier verder, inclusief video. Ben er knap door aangeslagen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#48 Bericht door Joke »

Peetje hij had niet na gedacht nee maar niet verkeerde brandstof er in hoor hij heeft een diesel.

Tjonge oma is gesloopt vandaag. Zelden is Hayden zo vervelend geweest terwijl papa en mama toch thuis waren.
Gillen schreeuwen in alle kasten zitten overal mee gooien en ga zo maar door.
Eten ho maar maar wel steeds naar de kast met de koekjes doos en dan moet oma dus zeggen dat hij niet krijgt. PFFFFFFT
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#49 Bericht door Joke »

Peet ik ben bang dat je baas niet helemaal spoort als je werknemers wilt behouden zal hij op z'n minst af en toe wat vriendelijker moeten wezen en niet alles afblaffen.

Verschrikkelijk voor die mensen van het huis. Brand het beangstig mij nog altijd en dan die arme poezen. Verschrikkelijk kan me voorstellen dat je daar akelig van bent.
Rustig aan meiske en pas goed op je zelf. Niet over je heen laten walsen en verwerk je verdriet.
Dikke kuzz
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#50 Bericht door Joke »

Welkom GerritE
Fijn dat Dorine niet meer zoveel gebelt word maar dat je zelf verslag komt doen :D :wink:
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gesloten