Stamtafel Februari-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1 Bericht door roosje »

José, nou zo te horen staan alle neuzen de zelfde richting op vwb de huisbaas en de verzekering. Het zal een hoop werk zijn maar daarna is het heerlijk genieten van een nieuwe vloer en opgeknapte keuken.

Joke, wat sneu dat de kleine man weer ziek is. Ik hoop dat ie gauw weer beter is. Je hebt het er maar druk mee.

Marian, fijn dat je genoten hebt in Utrecht. Je mooie foto's heb ik al bekeken.

Petra, goed dat je de baas even met gepast weerwoord (is aan jou wel besteed) hebt duidelijk gemaakt wat jouw mening is. Stress, daar kon ik ook niet mee werken (ik klap dan totaal dicht).

Het is hier een beetje erg stil. Heb daardoor ook niet veel te melden. Vrijdagavond wel een hapje uit eten vanwege Peter zijn verjaardag a.s. zaterdag. Dat is lang geleden en kijk er wel naar uit. Zaterdag en zondag bezoek van vrienden daar kijk ik ook erg naar uit. Weer even bijpraten over van alles en nog wat.
O ja, vorige week zaterdag nog op de vergadering geweest van Natuurpunt, afdeling Noord Limburg. Was interessant. Er werd verteld over de diverse projecten en aan het eind een voordracht van een vleermuizenkenner over de vleermuis. Er zijn wel 22 soorten in Vlaanderen. Alleen moet ik me meer inleven in het dialect, was soms moeilijk te begrijpen 8) :lol:
Verder ook blij met dit bericht:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/Diere ... oden.dhtml

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#2 Bericht door Dorine »

Leuke baas heb jij Petra :?

José, succes met alle ongemakken, maar wel fijn dat alles zo goed geregeld wordt.
Ennuh, ik weet niet of je katten hebt,
als dat wel zo is dan houdt ze maar goed in de gaten tijdens de werkzaamheden .....

Afbeelding
zag ik zojuist in de krant staan
Laatst gewijzigd door Dorine op vrijdag 1 februari 2013, 9:51:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#3 Bericht door Gawo »

Ach wat vind ik dit zielig, Dorine.
Wat zal dat beestje angstig zijn geweest.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#4 Bericht door marian53 »

Ach wat zielig , ik snap niet dat dat beestje niet heeft gemiauwd al die dagen .gelukkig is het goed afgelopen.

Roos ik had ook ondertekend , het word eens tijd dat ze er wat aan gaan doen dit is al jaren lang bekent en we hebben de bijen toch al zo hard nodig .
Ik wens je trouwens ook een fijn etentje en n heel leuk weekend en gefeliciteerd nog met Peter.

Roely ik hoop dat je zoon die baan krijgt , wel spannend allemaal.
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#5 Bericht door Dorine »

de Jager, Nu.nl

Afbeelding

ik zie het al helemaal voor me :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#6 Bericht door Zwiersje »

:lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#7 Bericht door Gawo »

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#8 Bericht door Lucje »

Leuk plaatje Dorine :lol: :lol: :lol: Wat een zielig verhaal van die kat, gek dat die mensen helemaal niets gehoord hebben! Roosje, jij krijgt dus wel weer een gezellig weekend met vrienden :D Ja, de bijen hebben het zwaar, die moeten echt geholpen worden! Roely, ik hoop dat je zoon die baan krijgt. Ik kan me wel voorstellen dat Pim niet aan een tuigje naar buiten wil, hij loopt normaal natuurlijk altijd los en katten zijn zo eigenwijs :) Petra, wat een verschrikkelijke man is die baas van jou, laat maar goed merken dat je dit niet pikt! En dat doe je volgens mij heel goed :lol:
Laatst gewijzigd door Lucje op vrijdag 1 februari 2013, 12:51:38, 1 keer totaal gewijzigd.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#9 Bericht door marian53 »

:D :D :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#10 Bericht door Petra »

Hij's leuk Dorine (de cartoon van onze a.s. koning :lol: ). Het verhaal van de ingebouwde kat: jeetje mina, kreeg er kippenvel van! Altijd mijn grote angst dat ik DD ergens opsluit. Voordat ik de deur uitga controleer ik altijd de verblijfplaats van Madam. Ze kunnen zich inderdaad op de meest onmogelijke plekken verstoppen!

Spannende tijd voor je jongste Roely. Ik hoop natuurlijk ook dat hij die baan krijgt. Dat hij lang moet wachten zegt tegenwoordig niet veel. Soms duurt het 2 maanden voordat je wat hoort. :? En Pim is een verwend nest (hoor wie het zegt). :lol: :lol:

Klinkt leuk Roos, eindelijk weer een lekker ontspannen weekendje met een - hopelijk - herstelde Peter. Veel warmte en plezier gewenst!
Dank voor je bijenlink. Las 't een beetje met gefronste wenkbrauwen; er wordt gesproken over een tijdelijk verbod....

Tja, Baas... Toch ben ik blij met 'm, alleen al omdat hij me aangenomen heeft, me een kans geeft. Ook: hij laat me elke partij werken met de vroegste begintijd (zodat ik wat meer uren kan maken). Ik vergeef 'm zijn scheve schaats dan ook en ga voortaan gewoon lekker tegen 'm in, proberen me niet meer op te laten jagen (word ik helemaal 'nerveus' van). :lol: Maar Marian, m'n mond stevig opentrekken doe ik niet meer. De wijze les geleerd dat als ik m'n hoofd boven het maaiveld uitsteek deze vrolijk afgehakt wordt. :? Geen zin meer in.

Weekend? Hm, voor mij niet. Morgen een pittige dienst draaien, cabaretdiner lopen (dus weer trappen hollen met hete borden, zucht :? ).

Tot zover. Wens jullie alvast fijn weekend!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#11 Bericht door Falcon »

Roely, dat lijkt me een hele mooie reis te worden en hoop dat je al die verschillende vogels ook echt gaat zien.
Fijn dat je ook nog een trektocht voor de boeg hebt en nu lekker in Bloem kan uitwaaien. Die Pim toch, ze weten zo goed wat ze wel en niet willen.
Erg prettig dat je tegenwoordig zo makkelijk in contact kan blijven, zelfs al zitten ze in Marokko. Wel aangenaam weer daar zeker.
Nu nog wachten op uitslag sollicitatie. Tja zolang er geen nee is, kan het altijd nog een ja worden.

José fijn dat ze niet moeilijk doen en jullie straks weer een compleet nieuwe vloer hebben.
Hoop dat je weer wat moois kan vinden, want dat zal wel binnen een bepaalde prijsklasse moeten vallen.
En hoop ook dat de huurbaas goed mee zal werken, kan alles er weer een aantal jaren tegen.
Verhaal van de poes achter de afwasmachine... zielig, maar gelukkig toch nog op tijd ontdekt en niet na 30 jaar zoals de schildpad.
Zal jou dus niet gebeuren...

Joke, fijn dat je goed voor je zieke kleinkind kan zorgen, hoop dat ie snel weer de oude is.
Veel plezier morgen nav de verjaardag van Jayson .

Petra, je leert in ieder geval goed voor jezelf opkomen. Nu moet de baas nog leren, leidinggevende te zijn, ipv baas.
En blijf wel zeggen wat je ervan vindt, je hoofd zit er nog steeds aan hoor, hooguit met een paar bulten.. :wink:
Hoop dat ie ook op een andere locatie werk voor je heeft.

Roos, gezellig dat je uit eten gaat vanavond ter ere van Peters verjaardag. Feliciteer hem alvast maar van ons.
Dus je bent vorige week weer een stukje wijzer geworden, fijn dat het zo interessant was.
Gelukkig blijkt de actie van AVAAZ succes te hebben. Als we ergens goed zuinig op moeten zijn, dan zijn het de bijen wel.
Nu moet het verder nog wel door de lidstaten geaccepteerd worden las ik, maar er is goede hoop!

Dorine, de cartoon die je plaatste is leuk. :lol:
Zullen er vast nog wel meer volgen de komende maanden.

Hier lekker rustig bijkomen, heerlijk zo'n dagje even niet zoveel "moeten" dingen.

Fijne dag allemaal!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#12 Bericht door Zwiersje »

Verhip :oops: heb helemaal het verhaal van de kat gemist.
Wat zielig voor dat beestje, moet je toch niet aan denken :cry:
Juist bij verbouwing ed. moet je zoiets goed in de gaten houden.
Een kat is ontzettend nieuwschierig en zal overal in of op kruipen.

toen wij thuis bezig waren was het luik naar kruipruimte onder het huis regelmatig eruit.
Ik liep geloof ik iedere 5 minuten even te checken of Ella en Benga nog wel boven waren :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#13 Bericht door marga »

:( Bah, wat een bezopen verhaal van de kat, het arme dier. Die heeft nooit meer vertrouwen in de mensen om hem heen.
We hebben ook net een flinke verbouwing achter de rug en hadden onze Puce wel 10 keer kunnen inbouwen onder de verhoogde vloer ...
Net als Anita: je let toch steeds op wat er gebeurt en als je het dier mist ga je toch meteen zoeken...
Dat ze het dier niet gehoord hebben, die moet toch gejammerd hebben!
Ja je ziet ik kan me daar flink nijdig over maken. Sorry. Nou ja, maar snel vergeten.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#14 Bericht door marian53 »

Ach Marga heel begrijpelijk , zelf zou ik controleren en nog eens controleren maar zijn ook katten die soms n paar dagen weg blijven , alleen snap ik ook niet dat ze hem niet gehoord hebben ,

Petra je hoeft je hoofd niet boven het maaiveld uit te steken voor een ander, zo bedoel ik het niet , maar wel voor jezelf , en gewoon met n goed gesprek kom je er ook .Nu heb ik soms het idee dat je je laat gebruiken , oke je word er dan ook voor betaalt , maar het kan ook zonder onredelijkheid .Hij hoeft niet je zelfvertrouwen elke keer te ondermijnen .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#15 Bericht door Falcon »

Marga, als ze een kat(er) hebben die ook veel op stap is, dan staak je het zoeken, wanneer je weet dat mijnheer vaker een paar dagen op stap kan zijn.
Neemt niet weg dat ze extra alert hadden moeten zijn met inbouw, want katten vinden juist deze nieuwe plekjes reuze interessant.
Wij zijn er ook erg alert op. Maar ja onze katten kunnen niet naar buiten, dus als ze 'zoek' zijn dan heb ik waarschijnlijk een deur van de logeerkamer open en dicht gehad, zonder te zien dat die kleine naar binnen glipte.. :oops:

Onze rode kater die we vroeger hadden, was regelmatig een paar dagen op stap, maar toen dat meer dan een paar dagen werd, wel de hele buurt door en aanbellen. Niets, daarna de kring groter gemaakt en ja hoor had een eind van huis een prima kosthuis erbij gevonden en die mensen zich maar afvragen van wie de kater was. Zij blij en wij blij dat we hem na bijna twee weken weer terug hadden. Maar hij bleef de grote weg oversteken en dat is hem uiteindelijk fataal geworden. Maar heeft ondertussen wel een prima vrijbuiters leven gehad. Dat wel..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#16 Bericht door Gawo »

Joke hopenlijk wordt je kleinzoon snel weer beter, is zo zielig als die kleintjes ziek zijn, alhoewel het erbij hoort :?

Petra je zal zelf het beste kunnen beoordelen hoe te doen en reageren met je baas, jij lijkt mij niet echt een doetje dus zul je zelf heel goed aanvoelen of baas misschien slechte dag had :wink:

Roely zolang je zoon nog niets gehoord heeft op zijn sollicitatie is er nog hoop :)

Roos jij hebt een heerlijk weekend in het vooruitzicht, lekker eten, en gefeliciteerd vast met Peter en ook nog lekker bij kletsen met vrienden :wink: , dat is altijd oude jongens krente brood, dus gezellig :wink:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#17 Bericht door roosje »

Leuk die cartoon Dorine :lol:
En zo zielig voor die kat. :(

Ben ook benieuwd of je zoon iets gaat horen op de sollicitatie Roely. Ik zal voor hem duimen.

Petra, sterkte morgen. Ik lees elke keer dat je met volle borden de trappen op moet hollen. Kunnen ze daar niets op verzinnen. Lijkt me ergonomisch niet helemaal juist. Ofwel lijkt me een slijtageslag.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#18 Bericht door Yleor »

Wat zielig, die kat achter de plinten van het aanrechtkastje! Wel gek dat ze hem niet eerder gehoord hebben, maar misschien hadden ze altijd wel de radio aan.
Morgen wordt onze jongste (Steven) 24. Het is een populaire dag voor feesten en partijen :-)
Heb ik me om af te vallen op de wortelen gestort (ik moet iets te knabbelen hebben), zit ik nu weer een reep pure chocola met hazelnoten naar binnen te werken. Zo schiet het natuurlijk niet op. Weinig koken dan maar, ik heb toch nog niks in huis.
Roos, smakelijk eten!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#19 Bericht door Falcon »

Roely, ook de felicitaties voor Steven, wens hem een fijne dag toe.
Ach, 1 keer een reep chocolade kan een keer, morgen maar weer verder met de worteltjes...
En eet smakelijk straks..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#20 Bericht door Liesbeth60 »

Lekker opeten Roely en je nergens wat van aantrekken. :lol:

Vanmorgen heb ik ontdekt dat we een goede longafdeling in het ziekenhuis hebben.
Mocht ik aankomende maandag bellen voor een afspraak, werd ik vanmorgen al door hun gebeld.
Is dat nou service of niet? :lol:
Volgende week vrijdag krijg ik het volgende longonderzoek en dinsdag de 12e mag ik op bezoek bij de longarts.
Is weliswaar op Rob zijn verjaardag, maar dat is dan jammer. :wink:
Ik ben zo blij dat het allemaal al zo snel kan want het lijkt wel of ik met de dag benauwder wordt.
Of dat nou van alle spanning is of wat anders? Geen idee. :roll:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#21 Bericht door Gawo »

Roely gefeliciteerd met Steven :lol: , lekker hé zo een reep :?:

Wat een service dat ze jou bellen en dan nog wel op vrijdag Liesbeth, zit je niet het hele weekend te piekeren, en weet je nu hoe en wanneer je moet komen en wanneer je de uitslag van je longarts krijgt :)
Soms kan piekeren tot erger lijden, dus dat benauwder hoop ik voor je dat het nu wat minder wordt :)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#22 Bericht door marian53 »

Lekker snoepen Roely zo erg is zon reep ook niet natuurlijk wel als je het elke dag eet en ook alvast gefeliciteert met je jongste :lol:

Liesbeth ik denk ook dat er wat stress bij komt kijken nu en dat het daarom erger lijkt , maar dat kan je natuurlijk zelf het beste beoordelen.
Ook jou Rob alvast gefeliciteert , een feestje met dit weer is ook niet weg :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#23 Bericht door Petra »

Tja, dat verhaal van de 'ingebouwde' kat gaat er bij mij ook niet helemaal in. Wat ik schreef: een kat bemoeit zich overal tegenaan en kruipt overal op en in. Waar ik DD allemaal al niet vandaan heb moeten halen... :roll: 't Is wat Anita schrijft: steeds checken waar die apekoppies uithangen. Net als Marga zeg ik maar: vergeten. :?

Marian, 't klopt wat je schrijft over mijn werksituatie. Maar ik kan niet alles bij Baas neerleggen. Merk dat ik een evenwicht moet vinden tussen mijn 'rugzakje' (lees: bak ellende) en wat er nu gebeurt. Ik doe vooral zachtjes aan, dan breekt het lijntje niet. :wink:
José, ik kan het dus niet helemaal goed beoordelen. Moet eerst wat spoken verdrijven alvorens objectief te kunnen handelen. Zucht. :oops:
'n Heel goede van je Herma; mijn hoofd zit er inderdaad nog aan. Die bulten... Trekken vanzelf weg. Dank jullie wel voor de ruggesteun. :wink:

Roos, het is inderdaad een zotte situatie met hete borden over trappen hollen. Heeft denk ik veel te maken met de inrichting van het pand. Beneden: grote zaal, grote keuken. Boven: kleine intieme zaal, geen keuken. Zo 1/2/3 lijkt er niets op te verzinnen. Met je eens: slijtageslag. Enfin, zal het wel weer overleven. :wink: Dank voor je bezorgdheid.

Roely, pure chocolade en hazelnoten zijn beide met een lage glycemische (insuline verhogende) waarde en met stofjes waar je je beter van voelt. Dus: af en toe uit je dakje gaan is alleen maar goed voor je gezondheid. :lol: :lol: Nix mis mee: geniet ervan, da's 't belangrijkste. Heb je al eens chocolade 86% geprobeerd? Da's kicken!! :lol: De hazel- of andere noten eet je er dan maar los bij. :wink:
Alvast gefeliciteerd met Steven; maak er maar een stevige partij van!

Liesbeth, dat je nu benauwder lijkt komt misschien omdat je COPD nu aandacht opeist, op de voorgrond treedt dan voel je alles sterker? Denk ook wel dat de spanningen in jullie leven geen positieve bijdrage zullen leveren. :? Sterkte!!

Tot slot een gave afsluiting van mijn geklets. Vanmiddag waren mijn Liefste en ik bij dierendoc voor de reguliere kankercontrole. Mijn Kleintje Konijntje is nog steeds schoon. Wat een sterk diertje! :heart: Ik was ook bang dat ze afgevallen was (ze eet zo verdraaide slecht). Gelukkig had ik geen gelijk: ze weegt nog steeds 3,125kg. Tot slot zijn ook - onder zwaar protest, grommen en grauwen - haar dolkjes van nageltjes geknipt. Nu kan ze beter haar evenwicht bewaren met klimmen en klauteren (en mijn voordeel: ik word niet meer geperforeerd :wink: ).
Ik kan mijn geluk niet op en jank er vrolijk op los; DD is oké. :heart:

Nu maar eens de keuken in en ook voor mezelf zorgen. :wink: Wens jullie een fijn weekend, sterkte voor wie het nodig heeft. :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#24 Bericht door Joke »

Peetje gefeliciteerd met je mooie bericht van DD doet een mens echt goed he Geef haar maar een knuf van ons en een likje van Minoes die toch wel ouderdoms verschijnselen krijgt. Ach dat mag best als je al 17 bent.

Je baas heb je goed aangepakt hoor meis bijt maar van je af, ik weet dat je zeker wel stress hebt en van aanpakken weet.

Arme kat wat een verhaal zeg dat beestje zal ook wel een bakje stress hebben gehad.

Cartoon erg leuk Dorine ik zie het voor me.

Steven alweer 24 wat vliegt de tijd he Roely gefeliciteerd van ons.
Ik hoop dat je zoon de baan krijgt en pim is een dondersteentje hoor.

Liesbeth het is al gezegd ik denk dat je er nu meer last van hebt door alles waar je mee te maken hebt en dat is natuurlijk niet raar.
Wat heerlijk dat je al gebelt bent en snel voor vervolg onderzoek kan komen.
Het zal nog een lange weg zijn hoor meisje.

Roosje geniet van de fijne dingen die je gaat doen denk dat dat wel even mag.

Ben ik nog wat vergeten???????
O ja Hayden is alweer knap ondeugend en aan het gillen maar ook lekker met je knuffelen en spelen.
Mama was nog net op tijd thuis om hem zelf in zijn bedje te leggen en dat was wel heel fijn.
Nu ligt hij te slapen met zijn poezen knuffel in zijn armpjes.
Morgen dus met hem naar Nieuwegein naar zijn grote neef van drie.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#25 Bericht door Dorine »

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten