Stamtafel Maart-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#251 Bericht door roosje »

Petra werkse en rustig aan want het zijn flink wat uurtjes die je moet maken.

Inmiddels zijn de eerste sneeuwvlokken hier gestaag aan het vallen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#252 Bericht door marian53 »

Zo dat is zeker knap José op die leeftijd nog naar canada . petje af hoor voor zon moeder , en wat fijn dat ze dr zusje nog gezien heeft , het zal niet mee gevallen hebben voor je moeder wetende dat dit misschien de laatste keer was , troost haar maar namens mij .

En ja het is snijdend koud , maar ik heb mn ski-jack maar weer tevoorschijn gehaald , dan gaat de schoonheidsprijs maar aan me voorbij :wink: maar het is wel lekker op de fiets.

Afgelopen week n boek gekocht Creatief met Adobe PHotochop CS6,en kreeg het boekenweek geschenk erbij , daar kan ik morgen de hele dag mee met de trein , ik had wel wat warmer weer gewild maar trek er toch mooi even tussen uit , ski jack aan ,ik neem de kleine camera maar mee ,dat is iets makkelijker met dit weer. waarheen weet ik nog niet :lol:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#253 Bericht door Zwiersje »

Zo daar neem ik ook mijn petje voor af Jose :D
Is voor jouw moeder ook een goed gevoel, dat ze dit in ieder geval nog kon doen.
Het is sneu als je dan ziet dat je zuster achteruit gaat

mijn moeder kan dat ook best wel. Zij wordt volgende week 80, maar zij zal niet meer zo snel alleen gaan vliegen, omdat ze te veel moet slepen met rollator enzo.
Maar ze pakt wel alleen de bus naar Spanje of zo :lol:
Ik heb liever dat ze in de buurt blijft.
We hebben het voor een paar jaar terug meegemaakt, zat ze ergens alleen bij Tormelinos, belde ze in de avond in paniek op. Ze was verdwaald en kon het hotel niet meer vinden.
Ja dan sta Je hier helemaal machteloos. 8)
Volgende week gaat ze een paar weken naar Ameland. is safer voor haar :lol:

Hoop marian dat je morgen ondanks de kou een hele leuke dag tegemoet gaat met veel moois om te fotograferen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#254 Bericht door Falcon »

Fijn José dat je moeder nog naar haar zus kon.
Maar zo te lezen was dat de laatste keer, zal niet makkelijk geweest zijn om afscheid te nemen.

Anita, jouw moeder ook nog zo ondernemend..
Ameland is een mooi eiland, hoop dat het weer dan beter wordt, want dat is voor vakantie wel zo fijn.

Over weer gesproken.... straks waarderen we de lente gewoon extra!! :D
Heeft toch ook wel wat, dat het niet zo vanzelfsprekend is... :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#255 Bericht door Yleor »

Nu ik dit allemaal lees, van de begrafenis van Herma, de tante van José en de moeder van Anita, en verder weet wat er bij sommige mensen hier speelt, moet ik weer even denken aan waar Erik en ik het vanochtend over hadden, dat wij het zo vanzelfsprekend vinden dat er met ons niks aan de hand is, behoudens wat klein leed, maar dat je zomaar wat kan overkomen en dat je leven dan in een tel 180 graden draait. Ik was gisteren weer naar ons bestuurslid Jan die nog steeds niet naar het revalidatiecentrum kan maar die ik stukje bij beetje weer wat kracht zie krijgen. Heb een revalidatiesessie in het ziekenhuis meegemaakt, ik kwam net toen hij werd opgehaald: uit bed getakeld, in een rolstoel naar de oefenzaal en daar geoefend met rechtop leren zitten, handen in elkaar grijpen en met de sterkere rechterkant de zwakke en tamelijk levenloze linkerkant stimuleren. Het is wat als je dat ziet en vergelijkt met vroeger. Maar ik zie ook het herstel ten opzichte van vorige week en de week ervoor. Lange weg te gaan. Je kan er zomaar zelf zitten.

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#256 Bericht door marga »

Ja zo is het Roely. Soms ben je je er nog meer van bewust dat al het goede dat we toch elke dag krijgen en beleven niet vanzelfsprekend is.
Elke mooie, goede dag is een geschenk en geluk. Wij beleven ook barre weken met 3 overledenen, waarvan 2 met hartstilstand. Vooral Jan treft het hard.
Maar we hebben elkaar en nog veel meer goeds en liefs om ons heen. Om dan weer heel dankbaar voor te zijn.
We wensen iedereen die moeilijke dagen beleeft veel sterkte en troost en kracht.

Sander
Berichten: 2360
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 0:24:05
Locatie: Gouda

#257 Bericht door Sander »

heb het maar weggehaald sorry!
Laatst gewijzigd door Sander op zondag 24 maart 2013, 13:37:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#258 Bericht door marian53 »

Ik heb deze al gezien en werd er toen niet blij van en nu nog steeds niet , ik hoop toch zo dat er dit jaar wel deskundige mensen de vogels ringen. :twisted: :twisted:

Ergens snap ik niet waarom je dit plaatst Sander is mis de clou
carpe diem

Sander
Berichten: 2360
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 0:24:05
Locatie: Gouda

#259 Bericht door Sander »

ik zelf mis iets schijnbaar Marian... ik zie alleen maar ringen in gezelschap van kinderen die niets fout doen, gaat ook heel rustig en zie geen paniek ook niet bij de kuuks, het lijkt mij ook leerzaam!

maar goed iedereen zijn of haar mening natuurlijk !

no hartfeelings!!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#260 Bericht door marian53 »

ik heb niks tegen de kids Sander , maar ik vond het ringen op zich geen prettig gezicht.
hoe dat valkje aan een poot bungeld om te kijken wat het weegt , een verkeerde beweging en het pootje breekt, en hoe hij de ringen bevestigd, dat vond ik verschrikkelijk hoe de ringer er mee om ging.Het lijkt net of hij het pootje er bijna afrukt

Als ik dan hier kijk bij onze ringers , hoe men ringt , dan gaat dat anders, en voor mij gevoel minder stressig .meer met gevoel .

Men zal het altijd zo wel doen daar , maar voor mij mag het met wat meer voorzichtigheid , als je begrijpt wat ik bedoel .

ik vind het ook niet erg die kids die erbij zijn , want dat gebeurd op meerdere plaatsen.Dat doet geen pijn of zo En uiteraard is het belangrijk dat ze er van leren. ZE doen ge noeg moeite voor die kleintjes om ze te ringen als ik het zo bekijk, maar de ringer, mag wat mij betreft wel les komen nemen hier .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#261 Bericht door Gawo »

Marian weet je al waar je vandaag naar toe gaat :?:
In iedergeval heel veel plezier :)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#262 Bericht door marian53 »

Ja Amsterdam naar het Rembrandhuis , als ik tijd heb nog even naar n ander museum wil het vandaag ook niet te laat maken , en veel binnen dingen doen in iedersgeval :lol:
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#263 Bericht door Liesbeth60 »

Veel plezier Marian! :bye:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#264 Bericht door Zwiersje »

Meerkoetje zal ook wel gedacht hebben.....

AH GOSSIE
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#265 Bericht door roosje »

Gelukkig wel gered. Arm beest. :)

Marian, veel plezier.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#266 Bericht door Falcon »

Marian, een fijne dag gewenst, maar je bent vast al op pad..
Ach, dat katje, slim om een tijdelijk veilig plekje op te zoeken, gelukkig is ie wel op tijd gevonden en weer terug bij het baasje.

We krijgen vanmiddag gezellig bezoek... :D
Ben nu de kachel hoog op aan het stoken, want ze zullen wel koud geworden zijn, bij hun bezoekje aan de valken in Deventer... ra, ra... :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#267 Bericht door Zwiersje »

Ik denk vast die twee schatten uit Helmond :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#268 Bericht door Falcon »

Jij mag niet meer raden... :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#269 Bericht door marga »

Hoe was je lange werkdag gisteren Petra? Hoop dat je vandaag lekker kon uitslapen met DD. :D
Nee de zwitserse romance kan het engelse probleem niet goed maken. Maar ik ben natuurlijk wél heel blij met alle valken waar het goed gaat.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#270 Bericht door Petra »

Ach gossie, dat arme katje, wel bijzonder slim om in het nest te kruipen! Heerlijk dat het herenigd is met z'n Personeel.

Veel plezier of: nagenietse Marian. We zien je foto's wel?

Jij ook een warme, fijne dag toegewenst Herma.

Dank voor je belangstelling Marga. Ben gebroken; we waren pas om 02:30 klaar (vannacht dus), nog even napraten met wijntje erbij en toen naar huis in een snijdende storm (zo leek 't wel). Van de bruiloft zelf heb ik weinig meegekregen, je bent dan zo hard aan 't werk dat alles je ontgaat, mij althans.
Om 05:00 eindelijk in bedje, jawel, met DD tegen me aan geplakt. Heerlijk geslapen en om 13:30 toch maar opgestaan, onder protest van m'n kroelmonstertje. Nu maar rustig aandoen, m'n lijf doet pijn.

Fijne zondag nog allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#271 Bericht door Yleor »

Die kattenavatar die jij hebt Marga, doet me heel erg denken aan de kat die ik een week geleden op de foto zette op de Oosterbegraafplaats:


Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#272 Bericht door Yleor »

Ja, rust maar flink uit, het is een soort sportschoolact die jij doet Petra, tillen met gewichten en lopen en misschien wel steps!

Gezellige middag Herma! Nouja, hij is al bezig

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#273 Bericht door Liesbeth60 »

Petje af Peet, ik doe het je niet na. :tiphat:

Een liefdevol verhaal over het slimme katje Anita.
Heerlijk dat er nog mensen zijn met het hart op de juiste plaats. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#274 Bericht door marian53 »

Dank jullie wel mensen , ondertussen ben ik weer thuis , n prachtig huis het Rembrantshuis maar veel te druk ,volgens mij dacht iedereen hetzelfde al ik , van de kou merk je binnen niet echt veel , maar buiten des te meer, normaal zwerf ik nog uren door Amsterdam maar nu niet , even wat gegeten en lekker naar huis terug :lol: ik zal van de week wel wat foto's plaatsen.

En ach dat katje wat n droppie , fijn dat ze hem geholpen hebben .

Leuk Herma dat je visite krijgt verwen ze maar lekker :wink: Ik was inderdaad al uren weg kon net de trein halen van iets voor 10 .
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#275 Bericht door AnneMarie »

Marian, het was vandaag 1 van de Open Monumentendagen. Het viel mij ook al op dat er zoveel mensen in de omgeving van de musea op de been waren. En niet vergeten in de cafe's en restaurants. Ik denk dat iedereen dacht: 'Lekker warm binnen!' :lol:

Gesloten