Stamtafel April-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#151 Bericht door Gawo »

Anita, die blazers zorgde de verzekering voor, want vloer moest droog eer er een nieuwe zou komen.
Dat alles nu langer duurt is , omdat een keuken uitzoeken en bestellen niet binnen twee weken kan.

Roely hele fijne vakantie en maak hele mooie foto's :wink:

Morgen krijg ik voor vijf daagjes twee goldens te logeren en ook kleinzoon komt morgen één nachtje logeren, als het weer het zaterdag toe laat gaan we naar de dierentuin.
De voorspellingen zijn dat het droog is zaterdag, maar wel heel wat graadjes minder in temperatuur dan vandaag, ach voor dierentuin hoeft het niet warm te zijn, alles kan je kijken met jas aan :wink:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#152 Bericht door Yleor »

Dank je wel Anita! Ik ben al dingen aan het klaarleggen, en aan het bedenken welke tas en welke rugzak ik mee ga nemen.
De opera was weer geweldig! We hadden de voorstelling (Die Walküre) al eens gezien, en waren toen overweldigd. Dat was nu wat minder, maar nu konden we het verhaal veel beter volgen. De voorstelling was weer magisch, er werd goed gezonden en prachtig gespeeld, zowel op het toneel als in de orkestbak. Vuur op het toneel, dat fascineert toch wel hoor.
Auto weer gemaakt, kostte wel weer het equivalent van drie volle tanken (ik heb 70 liter) maar nu kan hij weer even mee.

Vanavond hoorde ik voor het eerst de gierzwaluwen hier boven de kolonie achter het huis!!

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#153 Bericht door Yleor »

José en verder iedereen dank voor de vakantiewensen! Ik ga genieten, dat weet ik zeker!

Zo José, het kan niet op, dat logeren bij jou :-) Veel plezier in de dierentuin!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#154 Bericht door Gawo »

Fijn dat je auto toch weer even mee kan Roely :)

Ook ik wilde zeggen dat ik vandaag de eerste gierzwaluwen vanuit mijn tuin zag, een stuk of acht, oh heerlijk dat geluid :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#155 Bericht door marian53 »

Roely ook alsnog heel veel plezier met je vakantie .
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#156 Bericht door Liesbeth60 »

Fijne vakantie Roely! Geniet en kom met veel foto's terug. :lol:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#157 Bericht door Falcon »

Roely, ik wens je een hele fijne tijd toe!
Ja genieten doe je sowieso, want daar sta jij altijd open voor.
Naar je mooie foto's én verhalen kijk ook ik uit.
Wij gaan 12 mei Anita.. maar lappy gaat mee, dus hier blijven jullie me vast wel zien... :wink:
Vandaag een dagje naar vrienden en gelijk ook de verjaardag van 1 van mijn oppasmeisjes vieren. Heb er zin in.
Ondertussen stroomt het plein hier vol met kinderen en het koningslied is al tig keer voorbij gekomen, dus de melodie zal ik wel weer lang in mijn hoofd hebben... zucht...
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#158 Bericht door Dorine »

Roely,
een hele fijne vakantie en geniet ervan!
We lezen en zien vast wel al het moois wat je hebt gezien, toch.

Herma, voor jou komt ie ook al dichtbij.

Gierzwaluwen nog niet gezien. Horen doe ik die vogels al helemaal niet :(
is een overblijfsel van mijn laatste zwangerschap, gehoor kan minder worden,
is bij mij toen ook gebeurd maar nooit meer teruggekomen zoals het was.
Inmiddels hoor ik wel weer sprinkhanen, was ook lang niet het geval.

Het regent hier al even, balen voor al die buitenactiviteiten met de Koningsspelen,
vind het wel sneu voor de kinderen.
Balen ook voor Menno, vandaag stuntdag en vanmiddag voetballen tegen de leraren.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#159 Bericht door Falcon »

Ach Dorine dat wist ik niet, en juist als je zoveel van vogels houdt.. :(
Is het vooral een bepaalde toonhoogte wat je niet hoort, of is alles zachter..
Slechtvalken hebben voldoende volume, die hoor je volgens mij wel... :)
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#160 Bericht door marian53 »

Gelukkig Herma , Voor ik het mocht vergeten jij ook een heel fijne vakantie alvast gewenst en kom gezond terug :lol:

Die kids heel gezellig bij mij heeft 30 jaar een school gestaan op zon kleine 100 meter , achter mijn huis lag een groot gras veld en dat werd menig maal gebruikt door de schoolklasjes , nu is dat al zon 7 jaar geleden verplaatst en zijn er huizen voor in de plaats gekomen , maar ik mis het nog steeds die geluiden , ik ervaar het toch als gemis nu .
Dus ik kan me het voorstellen , dat het lied in je hoofd blijft hangen , maar koester het , het is iets prachtig , dat je pas mist als het er niet meer is . :wink:

Ja gehoor , ik ben blij dat het allemaal nog goed is , ik merk het bij mn broer ook , bij de vogels ga ik 9 van de 10 keer af op het gehoor . helaas heeft hij door zn leeftijd een gehoorappelraat , ik ben zo gewend te zeggen tegen hem bv luister dan , dan kijkt hij mij weer heel verfronst aan en zegt ik hoor dat niet .
Ik zou het dan ook best een heel gemis vinden als ik dat niet meer zou horen .Ook vermoed ik als je zoals ik bril dragend ben dat je dan je gehoor verscherpt .

En Dorine dan schijnt het toch te verbeteren als je nu wel de sprinkhanen hoort , ik kan daar wel blij om worden .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#161 Bericht door Dorine »

Daarna is er oorsuizen bijgekomen en daar heb ik ooit gehoortesten voor gehad.
Het zijn bepaalde hoogtes die ik niet hoor, daaronder wel alles en daarboven ook nog een stuk.
Tenminste toen, het zal inmiddels wel weer minder zijn geworden :lol:

Ik heb er geen last van hoor, het oorsuizen is niet van dien aard dat ik er gek van wordt, helemaal niet.
Maar het was op vakanties in Griekenland altijd zo dat ik te horen kreeg van Piet en de kids
dat de krekels en sprinkhanen zoveel herrie maakte in de avonduren en ik hoorde ze echt niet.
Gelukkig inmiddels dus wel weer.

Wij zijn ook ooit 7 jaar achterburen geweest van een basisschool. Met de tuin grenzend aan de speelplaats.
Nooit problemen mee gehad en als het vakantie was dan was het zo stil :?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#162 Bericht door Dorine »

Lang leve de gemeente :(

Slaag je voor je rijexamen kan je pas op 3 mei terecht op het gemeentehuis voor het aanvragen van een rijbewijs.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#163 Bericht door marian53 »

He verdorie wat rot voor zon meisje , wat zal ze balen :? , nou maak je borst maar nat Dorine :roll:
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#164 Bericht door Yleor »

Daphne, welgefeliciteerd! Heb je niet een voorlopig rijbewijs meegekregen?
Ach Dorine, ze komt die dagen ook nog wel door, even lekker feestvieren :wink: Ik wist ook niet van je gehoorproblemen. Dat is wel balen, want ik merk aan mezelf hoe heerlijk ik het vind dat ik de vogels kan horen fluiten, zelfs goudhaantjes nog. Heel erg jammer voor je, je ontdekt zo ook minder vogels. Kun je met een gehoorapparaatje ook die tonen niet meer terugkrijgen?

Petweer vandaag, maar heb op de sportschool lekker in de sauna gelegen, daarna wel weer nat geworden, maar och, wat kan dat schelen. Morgen op pad! Het is gek, maar ik kan pas op het allerlaatste moment inpakken. Er ligt al heel veel klaar, maar ik kom er gewoon niet toe. Nu hoef ik pas om half twaalf weg, en dan treedt het mechanisme van uitstel weer in bij mij. Doe nooit iets voordat het echt moet, beetje stom eigenlijk.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#165 Bericht door Dorine »

:shock:
Horen doe ik prima hoor, alleen een paar dingen niet en daar heb ik geen problemen mee.
Geen drama van maken :wink:

Hier bij de gemeente moet je voor paspoorten, rijbewijzen etc. via internet een afspraak maken.
De eerste de beste mogelijkheid was pas op 3 mei.
Als je slaagt krijg je tegenwoordig al helemaal niets meer mee, dat gaat allemaal al digitaal van het CBR naar de gemeente.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#166 Bericht door neeltje »

Oh ik begrijp dat het balen is voor Daphne wens haar wel proficiat!!

@Roely, hele fijne vakantie en succes met pakken :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#167 Bericht door marian53 »

Afbeelding
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#168 Bericht door AnneMarie »

Afspraken maken via Internet...prima. Heb je bij het aanvragen en ophalen niet zo'n lange wachttijd. Wat mij betreft, een prima systeem. Aan wachten heb ik een hekel. :roll:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#169 Bericht door Dorine »

Klopt in die zin ook wel Annemarie,
maar nu is de wachttijd om een afspraak te maken soms heel lang.
En daar moppert dan iedereen weer over.
Vorig jaar moest mijn rijbewijs verlengt worden en een maand van te voren dacht ik laat ik maar eens een afspraak maken,
pffff met wachttijd voor het aanvragen, ik kon pas na ruim 3 weken terecht en dan nog 5 werkdagen eer het klaar ligt redde ik het nog net.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#170 Bericht door AnneMarie »

Dorine, dit gaat hier wat sneller. 6 mei de afspraak en na 5 werkdagen kun je het rijbewijs ophalen. Er zijn hier dan ook meer dan 20 loketten (centrum). Ik denk dat als Koninginnedag er niet was geweest dat je volgende week al een afspraak had kunnen maken. Ja, in een grote stad wonen heeft ook zo z'n voordelen. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#171 Bericht door marian53 »

Brigitte Kaandorp
Van mij mag hij .

http://youtu.be/Hjqf5F7PPGw
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#172 Bericht door Gawo »

Complimenten aan Brigitte , heel goed geschreven en gezongen :D

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#173 Bericht door roosje »

Roely, heel veel plezier in Hongarije, ik hoop dat je je ogen uit zult kijken aan al het moois en vele vogels. :foto:
Goede reis en mooi weer :sunny:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#174 Bericht door roosje »

Gisteren onverwacht naar Hengelo geweest naar een vriendin. Genoten van het mooie weer en lekker op terrasjes de tijd doorgebracht met een drankje en een hapje. Ook nog in Ootmarsum geweest waar de lokale kunstenaar Ton Schulten zijn nieuwe museum heeft geopend. Het was groot feest en we hebben vanaf het terras vele keurige dames en heren voorbij zien trekken in hun mooiste jurken en pakken. Zijn kunst vind ik minder, dat is smaakgebonden. Maar voor Ootmarsum is het alleen maar gunstig zo ook voor de andere galeries, restaurants en winkels. Altijd gezellig daar rond te struinen. Hier het artikel in de krant http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=162816
Vandaag ook niet veel thuis geweest. Boodschappen etc.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#175 Bericht door marian53 »

Mooi Roosje , ik ben niet zo goed op de hoogte van Ton schulten ,ik vind zn kleuren erg mooi , maar het is net wat je zegt smaakgebonden .
Maar je hebt een leuke dag gehad en dat is het belangrijkst :lol:
Tja en die boodschappen he .
carpe diem

Gesloten