Stamtafel Mei-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#176 Bericht door Petra »

Geloof 't ook wat José schrijft (over de Blooper bedoel ik). Ook ik zat met kippenvel; wat zorgen ze daar ook goed voor de valkjes! Een speciaal team zelfs. En wat ringen betreft: volgens mij zijn ze bij Peter en Jan in de leer geweest? :lol:

Is het bij jullie ook zo koud? Hier af en toe wel wat zonnetje. Dozemansje ligt buiten. Ben er niet zo blij mee, vind het veel te koud maar ze weigert om binnen te komen. Eigenwijsje. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#177 Bericht door Dorine »

Tuurlijk is Jan de Hoop de blooper,
maar om dan dit moois weg te zetten als een blooper ........ dat doe je toch niet.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#178 Bericht door Yleor »

Ze klinken overal hetzelfde, die valken :-)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#179 Bericht door Falcon »

Heerlijk geen last van een taalprobleem..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#180 Bericht door Petra »

:lol: :lol: Even een snelle groet; moet zo aan de arbeid. Vandaag voor de verandering een dagdienst.

Het weer is hier hopeloos; ik word er moedeloos van. 't Is nog erger dan herfst! Op balkonnetje maar 8gr. :?
Waar ik 'n beetje van baal is dat de verwarming niet meer écht warm wordt. Heb stadsverwarming en die staat volgens mij op hoogzomerstand. :? Arme Dozemansje.

Rest me jullie een fijne dag te wensen! :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#181 Bericht door Yleor »

Werk ze Petra.
Hier schijnt de zon. Aan alle kanten zijn ze huizen aan het (ver) bouwen, dus een kabaal van jewelste, dat gaat al weken aan. Het einde is nog lang niet in zicht. Aan de achterkant piept ook de jonge heggemus, dat hoor ik toch liever hoor. De blaadjes van de esdoorn zijn nog mooi lichtgroen, zeker nu de zon er nog wat doorheen schijnt. Ik ga er nu maar van genieten, want de weersvoorspellingen waren niet zo best en ik moet straks nog een heel end fietsen. Regenbroek maar mee. En toen was er .....
Afbeelding

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#182 Bericht door Zwiersje »

Roely weet je ook hoe ik zo,n mooie cappucino kan maken :lol:
Dat wordt heel veel oefenen denk ik
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#183 Bericht door roosje »

Roely, Lekker zo'n kopje koffie. Dat hebben we wel nodig met deze kou. Las dat in Schotland zelfs hagel en sneeuw was gevallen.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#184 Bericht door AnneMarie »

Nou, hier dan geen sneeuw, maar inmiddels 2 hagelbuien plust een beetje zon. :?

Ja toch sneeuw. Gisteren: ik las in het Parool dat men de vallende/vliegende Iepenzaadjes 'Springsnow' noemt. Vind dit wel toepasselijk. :wink:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#185 Bericht door Dorine »

Het lijkt wel of we de winter weer ingaan, brrr het is vandaag hier nog niet boven de 9 graden geweest.
Een tijdlang zelfs maar net 6 graden, maar goed dat we Soraya gister maar weer een deken opgedaan hebben.
Geniet er maar van Herma,
zoals een schoolvriendin van Daphne vandaag zei over de zomervakantie: we gaan overzomeren :wink:
En voor vannacht geven ze nachtvorst aan ...... dat wordt tig potten binnen zetten en het nodige buiten afdekken ......
ahum weergoden, de ijsheiligen zijn allang naar huis hoor.

En ook Argusonline speelt op het koude weer in:
Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#186 Bericht door roosje »

Het is vreselijk die kou. Moet elke keer aan al dat jonge spul in nestjes denken en dan hebben kuikens in nestkastjes het nog getroffen, alhoewel er door de kou ook tekort is aan insecten en rupsen.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#187 Bericht door Gawo »

Het is een koud en donker voorjaar, brrr.
Vanmorgen even vijf minuutjes droog geweest en tegen zes uur vanavond werd het droog, tussen door zelfs hagel gehad :?
En dan schrijft Roely vanmorgen dat daar de zon scheen, hier was een bleek zonnetje na zessen te zien.

De leiding van de verwarming bij Guido is dinsdag gemaakt dus morgen gaan de mannen daar het laminaat leggen, hopenlijk gaat alles zoals het hoort te gaan en geen tegenslagen meer :)
Voor zo allemaal lekker slapen :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#188 Bericht door Falcon »

Dorine: :lol: :lol:

José ik hoop dat de vloer niet te nat geworden is en ze morgen het laminaat goed kunnen leggen.
Je keuken komt juni pas??

Ook hier bereikt het nieuws van de barre kou daar.. Kom hier logeren zou ik zeggen.

Vanmorgen vroeg opgestaan, maar de kanarie wil maar niet op de foto, gaat steeds ver weg zitten..
Wel mooi de zon achter de berg op zien komen..
Vandaag veel gelezen, (spannend boek) en eind van de middag een eindje om met de auto. Een gedeelte van het Peneda-Gerês nationale park gezien.
Weer mooi ruig en de gele brem maakt het plaatje helemaal af.
Tot slot boodschappen gedaan en daarna lekker buiten de deur gegeten. Vandaag 13 jaar getrouwd.. en nu lekker na genieten met een glas tinto.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#189 Bericht door roosje »

Hij is leuk Dorine. :lol:
Zag vanmorgen op het nest van De Lady, Schotland wat sneeuw liggen.
Die eieren moeten nog maar even wachten met uitkomen.

Herma, wil je die warmtegolf een extra duwtje geven. 8)
Heerlijk dat jullie zo genieten. Relaxen met een spannend boek. Natje, droogje, leuke trip, alleen nog even die kanarie toespreken en vragen te poseren.
Maar dat zal ook wel lukken. Geniet er maar van.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#190 Bericht door Petra »

Dank Roely! Mooie capo, heb je die zelf gemaakt?

Zucht Herma, het is wat. Wij met winterjassen en kachel aan, jij zo genietend in het zonnetje. 't Is je helemaal gegund hoor, maar vind 't wel zielig voor ons. :cry: Genietse verder!

Ja hoor Dorine, winterbanden. :LachMeDood:

Dadelijk weer aan 't werk. Deze keer een avond-/nachtpartij. Mijn arme voeten. Ik heb nu geen tijd alle draadjes af te gaan, sorry. Dus bij deze: bedankt allemaal! Ik kom morgen wel weer boven water. :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#191 Bericht door AnneMarie »

Marian met vakantie? :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#192 Bericht door Petra »

Nu je het zegt... Ik mis haar ook. Nog even snel op Facebook gekeken, zie haar daar ook niet. Attent van je AnneMarie. Marian?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#193 Bericht door Yleor »

Nee, ben je mal Petra, ik ga mijn eigen cappuccino niet zo versieren :wink: Zo lang werk, dan issie koud als ik hem opdrink.
Over kou gesproken .... laat ik mijn mond maar houden. Gisteravond was ik het zo zat dat Erik een vakantie heeft geboekt voor over vier weken. Mallorca, wandelen. Nu schijnt de zon trouwens, maar die warmte is maar schijn. Hoewel, gisteren stond ik met mijn dikke winterjas aan even in het Sloterpark bij de Iberische tjiftjaf, en mijn hoofd kwam in de zon, lekker wárm! Maar wel een regenbroek aan, voor de koude regen.
Eigenlijk heb ik wel zin om de bijeneters op te zoeken, in omgeving Zeist, maar ik heb geen zin in een stuk rijden. Het is een vrolijk gezicht op de foto's, een hele groep in de boom :D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#194 Bericht door Dorine »

Tot op heden is het hier best aardig weer .......

Ik denk dat Marian even de kou ontvlucht is, tenminste dat hoop ik.

En ik ben toch bang dat die kuikentjes het zo niet zullen gaan redden,
hoe leuk en lief het ook ziet.
Poes adopteert jonge eendjes
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#195 Bericht door Zwiersje »

Oh wat is dit verschrikkelijk mooi om te zien :D
Ik hoop zo dat dit verder goed gaat.
:inlove:

Hier is het nu ook lekker weer.
Heb meteen een beetje de rotzooi opgeruimd die de vogeltje kunnen maken.
Ik hoop ook dat marian even lekker genieten is in wat betere temperaturen als hier
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#196 Bericht door Gawo »

Wat bijzonder is dat van die kat met twee kittens en jonge eendjes, ben eigenlijk heel benieuwd hoe dat verder zal gaan :D

Marian zou met vakantie gaan, maar ik dacht dat dat pas in juni zou zijn, mis haar ook al vanaf dinsdag.

Herma heerlijk hoor vakantie :wink: , vind het zo leuk dat je toch hier verschijnt en je verhalen verteld en natuurlijk nog gefeliciteerd met jullie trouwdag :flower:
Keuken zal wel Juni worden, want nog niets gehoord van de uitvoerder en die moet het inplannen en dat duurt zo een veertien dagen :wink:

Vloertje ligt er keurig in bij Guido dus die kunnen nu verder ruimen en schoonmaken, want dat gruis van muren uitbreken gaat overal zitten :?

Vanmiddag moest Wendy naar het ziekenhuis, want de huisarts had suiker geconstateerd in haar urine. Ze was naar de huisarts gisteren gegaan, want ze voelde zich al een paar dagen niet zo goed en dacht aan blaasontsteking.
Zij belde om vijf uur wat overstuur , want inderdaad ze heeft zwangersschapsuiker.
Ze moest leren om zich zelf insuline toe te dienen, moet ze vier keer per dag doen en zeven keer per dag in de vingers prikken om te controleren.
Morgen is Dennis de hele dag weg en daarom vroeg ze of ik wilde komen, omdat alles nog zo onwennig is.
Dus morgen zit ik in Zwolle, Jan gaat mee, want dan ziet hij Kyan weer en die kleine begint nu ook echt naar opa te vragen :lol:
Wie weet heb ik dan even een momentje dat ik bij Hendrix kan kijken, moet het weer wel mee spelen :wink:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#197 Bericht door Yleor »

Herma en Marcel gefeliciteerd, hoop dat de wijn om te proosten op jullie 13e trouwdag lekker was, kan haast niet anders in Portugal. Blijf nog maar even daar, ook volgende week wordt het hier nog niet warm, de vijfde maand op rij die te koud is dit jaar. Vuilnisman ....?!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#198 Bericht door Falcon »

Ach José dat is niet fijn voor Wendy. Hoelang is ze nu zwanger?
Maar wat heerlijk dat je dan zo even een dagje extra naar haar toe kan gaan, zal haar goed doen.
Jullie blijven zo wel bezig...
Gelukkig dat de vloer bij Guido nu klaar is, zodat Jan morgen met jou mee kan naar Zwolle en Kyan ook z'n opa weer eens ziet.
Zou leuk zijn als je bij Hendrix kan kijken, maar kom je nog aan Amersfoort zelf toe?

Vanavond wat met de foto's aan de slag geweest.
Vandaag ook een grijze gors gezien, zag ik op 1 van de foto's.
En een kneu en nog een vogel met veel geel..foto is te onscherp.
Verder opnieuw een putter, roodborstje komt ook elke dag langs, musjes, boerenzwaluw, koolmees, kwikstaart, kanarie, buizerd en vast nog veel meer, want ik zie lang niet alles..

Zal binnenkort eens mijn best doen om wat foto's te plaatsen..

Dank jullie wel voor de felicitaties...
Wijn en het weer zijn nog steeds prima, dus we blijven voorlopig nog wel even hier... :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#199 Bericht door Gawo »

Zat mij toch niet lekker dat we Marian niet zien :?
Ik wist dat ze eens iets gezegd had over vakantie, dus stamtafel door gespit.
En ja hoor April blz 5 zegt ze:

O dan zal ik er maar vast bij zeggen dat ik de 22 mei voor 6 dagen naar Tjechie ben we verdelen ons mooi over de wereldbol , ook voor min vogels word er gezorgd
Nu hoop ik dat de aankomende vakjes dan nog niet uitgevlogen zijn .

Ja roodkapje ,
_________________
carpe diem

Dus ze is gelukkig lekker op vakantie :wink:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#200 Bericht door Dorine »

Ja, nu je het zegt herinner ik het me ook weer :lol:

Herma geniet maar lekker van het weer en de wijn en nog gefeliciteerd.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten