Stamtafel Juni-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1 Bericht door Dorine »

Zelfs in een kluis bij de bank liggen je spullen niet veilig ........... :shock:

Eeuwenoud zilverwerk weggegooid
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#2 Bericht door Falcon »

Te gek voor woorden...
Het ligt toch niet voor niets in een kluis.. Je informeert dan toch eerst bij de eigenaar, als je iets wilt opruimen? Heel vreemd!
Erg jammer dat er zoveel geschiedenis weg is... dat valt niet te vergoeden..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#3 Bericht door marian53 »

te gek voor woorden .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#4 Bericht door Petra »

Over 't zilverwerk... Was net uitgebreid op Radio 2. Hoe de Rabo het in 't hoofd haalt een kluisje op te breken, de hangsloten op de koffer door te knippen en 't dan bij 'oud vuil' zetten. Geen reclame voor de bank!
Er was een dame van de vuilophaaldienst die vertelde dat de mensen getraind worden om spullen van waarde te herkennen en niet zomaar alles in de wagen te kukelen. Hopelijk duikt de koffer nog op! Zonde.

Vandaag ben ik verder afwezig. Weer een zware partij draaien. Iets van 300 man, een Antilliaanse 'Award' uitreiking. Ze komen met eigen band en eigen kok. Zal mij benieuwen! Wordt weer een vroegertje. :wink:

Dus: bij deze wens ik jullie alvast een fijn weekend!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#5 Bericht door Dorine »

http://www.natuurbericht.be/?id=10685 :cry:

maar weer de petitie tekenen, het minste wat je kunt doen, denk ik.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#6 Bericht door roosje »

Gelijk de petitie getekend Dorine. Wat een wereld wat een moraal ik word er zo bedroefd van :cry: :cry: :cry:

Nou veel ben ik deze week niet op het forum geweest. Maandag en dinsdag lekker op stap want het was prima weer. Afgelopen donderdag naar Brummen geweest naar een vriendin. Veel plezier en mooi weer. Tot laat in de tuin gezeten. Foto's gemaakt. Gisteren boodschappen gedaan. Huis ook maar weer eens een beurt gegeven. Vandaag bezoek gehad van vrienden, morgen bezoek dus een redelijk drukke week. En natuurlijk elke avond genieten van Springwatch op de BBC. Dit seizoen lekker lang in totaal 3 weken. Geweldig.

Wel af en toe gelezen hier. Herma nog steeds genietend van de vakantie. Petra druk met feesten en partijen en tussendoor de zorg om de teen. Jose, haar keuken die er aan komt.
Tja, dat zilverwerk, wat voor mensen zijn dat die tegenwoordig bij de bank werken :geek: Een beetje helemaal niet van deze wereld zeker.

Ga zo maar eens de draadjes langs.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#7 Bericht door Petra »

De laatste foto bij de link van Dorine, walgelijk! Sorry, :oops: heb niet getekend. Moest weer te veel privé info vrijgeven. Heb ik dus een beetje moeite mee. :oops:

Vanmorgen om 04:45 hoorde ik de 1e merel zijn lied zingen, de 1e kraaien krassen. Kort daarna gevolgd door koerende duiven. Verder: stilte. Ik zag het rap ochtend worden. Wilde niet, ben toch maar om 06:30 naar bed gegaan.

Tja, begonnen om 14:00 en om 03:30 waren we klaar. Wat een partij! 't Bleek de uitreiking van de Dutch Carribean Pearls Award.
Minister Plasterk en burgemeester Aboutaleb waren van de partij. Dhr. Plasterk wapperde me trouwens weg met m'n warme snackjes, dat terzijde. :lol: Helaas nog geen filmpje kunnen vinden, want er werd volop gefilmd en gefotografeerd.
Het lijkt erop dat ik zwaardere taken toebedeeld krijg van Baas. Deze keer was ik de persoonlijke verzorgster van de crew (25 man) en de band (7 stuks). Ik heb ze in de watten gelegd! :lol:
Verder ook druk in de weer geweest met serveren (snacks, drank), snacks bakken, glazen opvissen, afval van de vloer opruimen, vaat (spoelen en drogen), schoonmaken, garderobe, broodjes maken, bar aanvullen....
Wat 'n vak he? Grijns. Maar heb nu geen voeten meer over en ben doodmoe. Rustig aan gedaan vandaag. :wink:

Ik wens jullie allemaal een fijne avond, vooral de jarige Herma en Roos! :bighug:

Edit: nog een mooi filmpje gevonden: Vrijlating van een vrouwtjes Lammergier in Nationaal park Hohe Tauern Oostenrijk
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#8 Bericht door Falcon »

Nou Petra, jij hebt weer hard én lang gewerkt!
Mooi filmpje, wat een grote vogel en heerlijk dat ze weer van haar vrijheid kan genieten.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#9 Bericht door roosje »

Petra, dat was weer hard aanpoten. Wat een werk. !

Mooi filmpje en weer een bijzondere vogel die de vrijheid krijgt.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#10 Bericht door roosje »

Mooi filmpje over de levensloop van Cicades


<object width="640" height="360"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KAp9JWnuBME?hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KAp9JWnuBME?hl ... on=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#11 Bericht door Gawo »

Dat is zeker een mooi filmpje :D
Het is wat 17 jaar onder de grond en maar zes weken boven de grond.

Onvoorstelbaar hoe ze dit in beeld hebben kunnen brengen .
Wij zien dit in een paar minuutjes, maar als je dan bedenkt hoeveel tijd en beeldmateriaal en reizen in zo'n filmpje zit.
Natuurlijk hebben ze niet 17jaar op één plek zitten wachten, maar op meerdere plekken gefilmd, met super veel geduld.
Ook daar denk ik wel eens aan als ik dit soort filmpjes zie, knap hoor :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#12 Bericht door Petra »

Wat een bijzonder filmpje Roos! Precies wat José schrijft, hoe zoveel jaren in zo'n kort, maar mooi filmpje zichtbaar worden. Bijzonder diertje. Prachtig, bedankt.

Deze week wordt knap onrustig voor me, 2x werken, sollicitatiegesprek (ik verwacht er niet veel van hoor) en andere zaken. Zal me zelf dus niet zo vaak laten zien (denk ik?). :wink: Maar geen zorgen dus, niets aan 't handje.

Ik wens iedereen in ieder geval een goede tijd, tot later! :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#13 Bericht door Liesbeth60 »

Heel mooi filmpje Roos. Bedankt voor het plaatsen.

Veel sterkte en succes met wat deze week op je lijstje staat Peet.
Ik zal aan je denken. :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#14 Bericht door Petra »

Dank je Liesbeth.

Hoe de natuur soms raar kan uitpakken: Op Ameland lammetje geboren met Januskoppie. Ik vind 't wel zielig.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#15 Bericht door marian53 »

Ach wat zielig ..

Wat een prachtig filmje Roosje ik had het gister gemist :lol:

Ik vermoed dat Dorine ook n paar dagen er tussen uit is ik mis dr al sinds zondagmorgen :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#16 Bericht door Yleor »

Ik meld me maar weer even, voordat jullie ongerust worden. Lekker een week in Bloemendaal gezeten, en daarna nog maar weinig zin in de mail en het secretariaatgedoe, maar ik ben toch maar weer begonnen.
Jij bent ook lekker aan de gang Petra, leuke personen op het Antilliaanse feestje :lol: Zo was ik zaterdagavond op een ander feestje, met Max en Lex als hoogwaardigheidsbekleders, ik heb ze van nabij kunnen zien :wink: . Verlegen paar nu ze eigenlijk niet meer kunnen zijn wie ze zijn: gewoon vrolijke mensen.
Bijlezen doe ik nu maar niet, zielige filmpjes kan ik nu even niet aan zo laat op de avond.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#17 Bericht door marian53 »

Leuk je weer even te zien Roely , ja ergens wel zielig die twee , ik hoop dat ze de goede tussenweg vinden , maar met Maxima gaat dat wel lukken , het valt ook niet mee voor ze , als je bij toeval eens n pestdag hebt , moet je maar lachen , en o wee als je dat een keer niet doet , dan heb je gelijk de media op je nek die je wel even afbreekt .
Nee ik benijd ze niet .

Maar dat ongeruste valt wel mee :wink: Roely komt en Roely gaat . of het moet echt te lang duren , dan trekken we gewoon aan de bel :lol:

En ondertussen gewoon lekker verder leven , en de leuke dingen er uit pikken , de negatieve zetten we gewoon op n zijspoor.

Dus voor vandaag heb ik al n hap zon bestelt zodat de humeuren omhoog vliegen :lol: nog een mooie dag vandaag .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#18 Bericht door Zwiersje »

Mijn humeur begint te stijgen marian :lol:
Je hebt goed werk geleverd :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#19 Bericht door Gawo »

Deze foto gisteren van Kyan genomen bij de Ijsselcentrale met de telelens, want die zat op de camera om de luie valkjes te fotograferen :lol: :lol:
Hij had maandag middag een gat in zijn koppie gevallen :( aan de punt van de televisie meubel.
Tja dat soort dingen zullen wel vaker gaan gebeuren, want hij heeft ook een stuk van zijn voortand een half jaar terug gevallen.
Het is ook zo een wilde bras, zit vol energie en maar rennen :wink:
Huisarts zat te twijfelen tussen lijmen of zwaluwstaartjes, het laatste is het geworden.
Dus oma moest daar dan wel een foto van maken :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#20 Bericht door Dorine »

Och jee, hopelijk geneest het goed.
Herkenbare plek, Menno heeft op zo'n zelfde plek ook eens een flinke diepe wond gehad.
Dat wilde niet dicht gaan, gelijmd, zwaluwstaartje, weer gelijmd en toen begon er "wild vlees" te groeien.
Toen ie in diepe slaap was heb ik het zelf maar goed schoongemaakt, dat wilde vlees weggehaald en toen weer zwalustaartje er op,
had geholpen maar is wel altijd een litteken gebleven.

Een paar foto's van onze paar dagen weg, het was genieten.
Afbeelding
Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#21 Bericht door Petra »

Ach gossie... Kyan neemt 'opgroeien door vallen en opstaan' wel erg letterlijk! :lol: Staat wel stoer hoor. :wink: Knap ventje trouwens.

Ik heb nu heel even 'rust', hard nodig. Gisteren een partij op de Erasmus Universiteit (mijn 2e werkadresje, door Baas geregeld. Tja, ik kom nu onder professoren :lol: ). Een diner gelopen. Warme en lieve mensen, maar veeleisend. Twee keer de tafelopstelling moeten veranderen. Samen met een collega tafels verslepen. Ben gebroken, vooral m'n rug!

Vanmiddag een sollicitatiegesprek bij een uitzendbureau gehad. Mijn hemel! Het mes werd me op de keel en het vuur aan de schenen gelegd. Zo van: waarom zouden we ons wel inzetten voor jou en niet die duizenden werklozen? Tja, ik ben niets meer of minder dan een ander dus had geen passend weerwoord. Zijn conclusie: ik kan mezelf niet verkopen. Ja hoor, vertel me eens wat nieuws :? ? Daar gaat 't toch niet om? Vind ik althans. Gewoon je werk goed doen en daar ben ik wel goed in. Grr!! Toch gaan ze moeite voor me doen. Zo zie je maar weer, waarheid duurt 't langst. :wink:

Goed, vanavond en morgen ben ik 'vrij' en ga 't ervan nemen. Zaterdag een zware dienst; een uitvaart. Weer een jonge vrouw (in de 50) en met iets van 350 gasten. Ben er niet meer bang voor, heb het al 1x meegemaakt (triest genoeg) dus ik weet van mezelf dat ik 't aankan.

Zo, dat was 't voor vandaag weer. Fijne avond allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#22 Bericht door Gawo »

Heerlijk dat jullie genoten hebben Piet en Dorine, fijn om even energie bij te tanken :wink:
Mooi foto's :D

Nu Petra neem het er vanavond dan maar even lekker van als je niet hoeft te werken :wink:
Even tijd voor jezelf nemen, misschien met een lekker glaasje wijn :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#23 Bericht door Petra »

Dank José... :wink: Dorine, misschien heb ik iets gemist. Maar waar waren jullie? Turkije? Mooie foto's!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#24 Bericht door Zwiersje »

Wow Petra...Je bent er toch maar druk mee :?
Ik hoop toch zo dat er iets op je pad komt.
Die party's kunnen soms ook wel eens uitkomst bieden.... gewoon een beetje netwerken, je weet maar nooit :wink:

Wat een heerlijk ventje is het toch Jose :D
Het is er gewoon eentje die met vallen en opstaan groot wordt :wink:

Prachtig Dorine :D
Het lijkt op Greece, maar volgens mij waren jullie toch ergens anders :D

Zo morgen mijn laatste werkdag voor de vakantie.
Tevens het afscheid van mijn collega's waar ik met sommigen al 32 jaar mee werk.
De afdeling sluit op 1 juli maar ik heb vakantie tot 9 juli...... :D
Kijk dat is wel weer heerlijk..... meer als 4 weekjes vrijheid :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#25 Bericht door marian53 »

Heerlijk toch n paar daagjes weg , fijn dat je genoten hebt ,het ziet er leuk uit dat koepeltje :lol:

Ach die kleine wat is het toch een mooi manneke , ik hoop ook dat het streepje mooi word :lol:

Sterkte voor morgen Anita zon laatste dag kan zolang duren als je vakantie krijgt , geniet ervan :lol:
carpe diem

Gesloten