Stamtafel Juni-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#226 Bericht door Petra »

Gelukkig Roos dat 't weer gaat.

Nu heb ik vandaag een huildag, alles 'n beetje zat, beetje te veel. Heeft iedereen wel eens denk ik. :wink:
Dan kijk in de ogen van Mams gorilla hoe ze haar kindjes vasthoudt... De sluizen staan nu helemaal open. :wink: Wat mooi! Dank Liesbeth.

Dank ook voor de harten onder de riem bij het werken. Lieve mensen, het was de vreselijkste partij die ik ooit meegemaakt heb.
Verschillende gezelschappen, waarvan er 2 door (ik vermoed) overmatig drankgebruik zich volledig misdragen hebben.
Een dronken, lompe vrouw verstoorde de voorstelling op een irritante manier, er werd gescholden (ik bedoel écht gescholden!). Voor de gasten niet leuk.

Ik ondervind zelf ook hinder. Diezelfde lompe vrouw versperde mijn doorgang tijdens uitserveren van het diner (3 hete borden), keek me van onder naar boven aan en... bleef staan. Ik zei netjes: 'Pardon mevrouw". Ze zei op een kleinerend toontje: 'Nou ja zeg, pardon?" en stapte treiterend langzaam opzij.
Iemand uit haar gezelschap wilde bij het dessert perse een mes (dessertbestek was dit keer vork/lepel). Ik antwoordde netjes dat dit niet ging. Ik werd de rest van de avond belachelijk gemaakt; ze vonden 't erg grappig allemaal.
Diezelfde lompe vrouw, nog beschonkener, ging ook nog met het '3-luik van chocolade' dessert zichzelf en haar tafelgenoten met chocolade onder smeren. :shock:
Ik snel het dessert verwijderd. Zo kan ik nog 'n tijdje doorgaan. We baalden allemaal en hebben op een 'logisch moment' (uitserveren koffie) de drankkraan dichtgedraaid. Tja, wat kun je anders?

Wat welk weer leuk was: een nieuw collegaatje. Een schat van een (jonge) vrouw. Ik heb haar grotendeels in mogen werken. Om 02:30 waren we klaar. Ach, achteraf konden we er wel om lachen.
Heel leerzaam voor mij: hoe handel je onder dit soort 'extreme omstandigheden'. Nu, dat weet ik dan ook weer. :wink:

Ik heb dit geschreven om jullie een beetje te amuseren hoor, want het is natuurlijk iets wat je zelden meemaakt.

Vandaag me rustig houden, wat rommelen in de huishouding; moet ook gebeuren!

Fijn weekend allemaal.

Edit: bij dit artikel schaam ik me rot dat ik Rotterdamse ben. Lees en huiver over die idiote dierenhandelaar die zijn dieren liet uithongeren.

Dierenhandelaar in Rotterdam
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#227 Bericht door Liesbeth60 »

Lieve Peet, dat heeft helemaal niets met Rotterdamse zijn te maken hoor. :wink:
Die vent spoort gewoon niet en had in iedere andere plaats in Nederland kunnen wonen.
We kunnen beter een gezamenlijk schuldgevoel hebben dat we Nederlanders zijn en dat zoiets in ons land kan bestaan. Het is ronduit een schande! :evil:
Verder is er niets mis met een dagje lekker janken. Het lucht gewoon heerlijk op. :lol:
Dat overkomt ons allemaal wel eens...
En gisteravond? Onthouden wat je ervan geleerd hebt en de rest snel vergeten.
Een dikke :bighug: voor jou.

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#228 Bericht door Lia »

Jammer dat het zo moest lopen Perta.
Maar wel weer geleerd voor de volgende keer.

En dat van die dierenhandelaar had ik gelezen.
En dat is niet alleen in Rotterdam.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#229 Bericht door Zwiersje »

Tja die kerel is laatst op het nieuws geweest.
Zo verschrikkelijk wat hij op zijn geweten heeft. Dit doet geen normaal mens. :? Verschrikkelijk!

Nou wat een feestpartij heb jij weer achter de rug zeg :roll:
Zo,n mens zou je toch ik weet niet wat.......... drank kan een hele hoop verzieken :cry:
Gelukkig heb jij je er verder goed doorheen gelopen meid :wink:
Lekker even uitrusten nu :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#230 Bericht door Gawo »

Van die dierenhandelaar heb ik ook op het nieuws gehoord, :evil:

Wat een mens Petra :roll: en dan moet je nog vriendelijk blijven :?
Fijn dat jullie na afloop er wel om konden lachen, maar voor je nieuwe collegaatje wel moeilijk dat dit haar kennismaking met het nieuwe werk was.

Ach zo lief, wij kregen net ontbijtservive van mijn moeder, is bijna 84 jaar oud.
Had eitjes gekookt en sinaasappels geperst en beschuitje gemaakt.
Ze woont in dezelfde straat, maar moet toch met tasje vol spulletjes een stukje lopen.

Normaal had ik vanaf vrijdag weer de beschikking over gas etc , want zou keuken klaar zijn.
Vanavond gaan we maar bij Guido en Odette eten, die hadden dat al aangeboden voor van de week, maar wij zeiden nee we redden ons wel.
Oma kookt af en toe voor ons en we gaan wel een keer naar chinees of warme vis halen bij visboer.
Ik wil namelijk niet elke dat het ritme van mijn moeder om gooien :wink:
Maar ja we weten nu niet hoe lang dit gaat duren. :?

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#231 Bericht door Lucje »

Petra, geen gezellig feest dus. Kan me best voorstellen dat je gisteren een baaldag had. Die dierenhandelaar, ik heb er geen woorden voor! Dat iemand zoiets kan doen :cry: Liesbeth, ik heb ze op tv gezien, zo lief en die foto is ook prachtig! Roosje, gelukkig gaat het weer beter met je. José, wat een schat van een moeder heb jij. Ik hoop voor jullie dat er gauw duidelijkheid komt over de tijd die het gaat duren. Gaat het met Wendy en je nieuwe kleindochter nog goed?
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#232 Bericht door Falcon »

Goedemorgen allemaal.

Wat lief van je moeder José!!
Dit zijn pareltjes die het leven zonder keuken weer bijzonder maken.

Petra, wat een zware klus zo, als een gezelschap zich niet weet te gedragen. Een nieuwe leuke collega erbij, is weer wel fijn en dat jullie met elkaar kunnen lachen, scheelt weer.

Roos fijn te lezen dat de dip niet al te lang heeft geduurd.

Leuk een gorilla tweeling, de foto ook!
En Kyan die al groot wordt...

En wat een stortvloed aan regen bij jullie Lia en dat alles blank stond en putdeksels weg.Tropisch warm en dan zwaar onweer en regen..

Hier hebben we weer volop zon en krijgen nog een hele warme laatste week.
Temperaturen boven de 30.. Gelukkig in de bergen zelf wat koeler, dus ik denk dat ik daar wel vaker te zien zal zijn om te wandelen.
Gisteren ook een flinke wandeling gemaakt (14 km), terwijl het ook al goed warm was, maar ik neem meestal 1,5 á 2 liter water mee voor onderweg en nog wat extra voor het begin en eind in de auto. Pet op en goed ingesmeerd, dus ik pas goed op mezelf.
Het was op zich niet een hele bijzonder mooie wandeling, maar wel weer een andere omgeving met meer akkerbouw, roggeveldjes ed.
Er zat 1 flinke klim bij, maar het uitzicht was de inspanning waard.
De weg naar het startpunt, was even zoeken, doordat een bordje camping niet meer de goede richting aangaf.
Maar ik was niet de enige, achter mij kwamen nog twee auto's en dachten ook dat ze op de weg naar de camping waren, wat mij weer bevestigde dat ik wél goed reed.. :wink:
Maar "Truus" was het niet eens met mijn keuze, en had dit keer wél gelijk bleek achteraf.
Maar aangezien het een smalle onverharde weg was, draai je ook niet zomaar om. Eenmaal bij een boerderij, kunnen keren en in colonne weer terug naar de splitsing, waar het fout gegaan was. De goede weg was ook onverhard, maar ietsjes beter te rijden..
Achteraf bleek er ook een geasfalteerde weg naar de camping te zijn, dus die op de terugweg genomen.. (wel 8 km langer)
Ach zo beleef je weer wat en heb ik weer wat ervaring opgedaan met stenen/keien en kuilen omzeilen. :lol:

Verder zit hier bij ons verblijf een bruine kiekendief, die ik af en toe langs zie vliegen. Ook de hop zit hier, maar die hoor ik meer dan dat ik ze zie. (hop roept nu weer, geluid draagt erg ver) De musjes kwetteren de hele dag door, dus echt stil is het hier niet, maar wel rustig. :wink:

Wens jullie allemaal weer een goede dag/week toe.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#233 Bericht door Petra »

Dank Liesbeth...

José, wat heb je toch 'n schat van een Mams! Lees dat je ook geen gas hebt. Jeetje. Kun je niet van iemand een elektrisch oventje lenen? Kun je bijv. een ovenschoteltje maken of desnoods zo'n kant-en-klaar maaltijd opwarmen? Of koken bij de buren? Ik verzin maar wat want volgens mij is er nog geen 'einde' in zicht? 't Is behelpen zo (en kostbaar ook lijkt me).

Herma, ik geniet van je verhaal. Zie je helemaal ploeteren over die hobbelweggetjes. :lol: :lol: Je leidt een totaal ander leven lijkt het, wat zullen jullie genieten! Wij dadelijk ook als je terug bent; foto's (toch? :wink: ).

Hier is het ronduit herfst. Stevige wind en hoosbuien. Tijd voor wat (vreselijke) huishoudelijke klusjes. Vanmorgen de wastafel in de badkamer totaal gedemonteerd en alle onderdelen goed schoongemaakt. Smerig klusje overigens. :?
Spannend toen ik na afloop de kraan opendraaide: geen lekkage. Oké, dacht ik, kan nu ook als wastafelloodgieter aan de slag. :lol: :lol:
Geloof dat ik Roos (Havikarendje :lol: bedoel ik hoor) mis.

Fijne zondag allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#234 Bericht door Gawo »

Dat was weer een heel avontuur Herma :lol:

Zou wel mooi zijn als je de Hop en de Kiekendief op de foto kan zetten.
De Hop ken ik alleen van plaatjes en foto's van Roely, prachtig vogeltje :D

Het houd hier op met zachtjes regenen, ik had eigenlijk naar de binnenstad gewild, kijken of er valken waren, maar dat kan ik wel uit mijn hoofd zetten, lijkt wel herfst :(

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#235 Bericht door roosje »

Tjemig Herma wat een toestand. Doet me gelijk aan zo'n zelfde situatie die wij eens hebben meegemaakt in Italie. Ook een verkeerde weg in gereden. Als ik er nog aan denk krijg ik de bibbers.

Petra, dat was dus geen geslaagd diner. Wat heb je er toch vreselijke mensen bij. :(
Die dierenhandelaar is helemaal gestoord. Wat ik niet begrijp is dat de gemeente hier weer niet tegen optreedt en zo'n man gewoon hier mee mag doorgaan.

Jose, geweldig zo'n moeder die een heerlijk ontbijtje voor jullie maakt.

Lucje, dat is pijnlijk zo'n verzakte onderrug.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#236 Bericht door Gawo »

Met Wendy en Elin gaat het allemaal prima :D
Tot nu toe geen zwangerschap-dip, alleen maar opluchting en blijdschap.
Kyan is ook super trots op zijn zusje, maar wel iets drukker dan dat hij normaal al is :wink:

Gistermiddag bericht gehad wanneer de ploeg komt om asbest te verwijderen, 5 juli :shock:
Als de metingen daarna goed zijn kan dus op maandag 8 Juli pas verder met de keuken gewerkt worden.
Dus gaat nog aardig lange tijd duren, ik ben gisteren ook het huis ontvlucht en naar Hendrix gegaan :)
Ze komen vandaag om vier uur even een nood keukenblokje zetten, ben benieuwd wat voor kookmogelijkheid ik krijg.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#237 Bericht door Dorine »

:shock: 5 juli pas :shock:

jeetje zeg, houden die geen rekening met het feit dat er in die woning gewoon mensen wonen?
Je zou een stuk of drie kleine kinderen hebben ....... :?

Sterkte ermee José en ja, ik kan me voorstellen dat je van de ellende af en toe genoeg hebt en je huis ontvlucht.
Gelukkig gaat het met Wendy en Elin super, hoef je je daar geen kopzorgen meer over te maken,
maar het was wel heel fijn geweest als na al die tijd je keuken eindelijk ook eens op orde zou komen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#238 Bericht door Falcon »

Fijn dat het met Wendy en Elin goed gaat en Kyan blij is met z'n zusje.
Maar wat duurt het nog lang José voordat ze komen voor het asbest en dan de rest pas...
Wat zal jij genieten als straks alles klaar is.
En dat je naar Hendrix gevlucht vond ik helemaal niet erg, met een extra beloning voor jou!
Ga straks eens kijken of het in de bergen koeler is en wil daar een mooie wandeling maken.. Ook is er een groot stuwmeer, dus ik kan altijd daar nog het water opzoeken. Hier wordt 35 graden verwacht, maar er staat wel een prettig windje..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#239 Bericht door Falcon »

Wandeling was erg geslaagd! Goede temp in de bergen en opnieuw 2 vale gieren gezien! En nog een heleboel moois.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#240 Bericht door Zwiersje »

Jeetje dat is echt niet normaal meer Jose.
Ik hoop zo voor je dat er nu eens snel zicht in gaat komen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#241 Bericht door roosje »

Jeetje Jose wat een tegenvaller dat het allemaal zo lang gaat duren. :(

Super Herma, dat je op je wandeling zoveel moois hebt gezien. En twee vale gieren helemaal wow.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#242 Bericht door Petra »

Ach José, wat een keukendrama's allemaal. Al zo lang kamperen in eigen huis; moet er niet aan denken! Sterkte er maar mee.
Wel super dat het zo goed gaat met Wendy en de kleine meid, dat is alles waard. :wink:

Herma, jij hebt volgens mij de tijd van je leven. Wat zul je genieten! We zien het wel, bij terugkomst. Toch? :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#243 Bericht door Piet »

nog niets bijgelezen, net terug van een dagje weg (efteling en etentje) maar daarna kwam Menno met deze link.

Geweldig!

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/snVlDX4bb08?hl=nl_NL& ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/snVlDX4bb08?hl=nl_NL&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>
examenfraude CD 2013
Laatst gewijzigd door Piet op donderdag 27 juni 2013, 6:47:26, 1 keer totaal gewijzigd.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#244 Bericht door Gawo »

Geweldig die examenfraude cd :lol: :lol:

Herma , wat een mazzel dat je twee vale gieren gezien hebt, en nog zo heerlijk gewandeld, wat een vakantie zeg :D
En dan zo lang, heerlijk lijkt mij dat :wink:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#245 Bericht door roosje »

Hij is leuk :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#246 Bericht door Falcon »

:lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#247 Bericht door Petra »

Prachtig die CD; wie heeft 't verzonnen. :lol: :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#248 Bericht door Dorine »

Nog een leuke:

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#249 Bericht door Petra »

Ik zie nix Dorine. 8) Verder ga ik zo weer 'uit de lucht'; aan de arbeid. :thumleft:
Deze keer verwacht ik een stuk gezelliger mensen: een huisartsenfeestje. Dat moet toch lukken? :wink: :bye: Allemaal.

Edit: :LachMeDood: Helaas, triest maar waar.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#250 Bericht door Gawo »

Ik zie hem wel en ik vind hem echt wel vol humor :LachMeDood:

Gesloten