Stamtafel Juni-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#151 Bericht door Gawo »

Ik heb ze inderdaad al koffie gegeven, verschillende keren :wink:
Maar het mocht niet baten, al de werklui zijn weg.

Om half tien was de keuken al helemaal leeg, inclusief de tegels.
Er zat een oude schoorsteen in, en die wilde ik weg hebben.
Begint die knul daar zo'n apparaat op te zetten, een soort grote boor, maar dan met een soort van beitel erop, ontdekt hij dat er asbest in zit.
een afvoerkanaal van asbest :shock:
Dus wat telefoontjes, werklui mochten niets meer doen, de huurbaas werd gebeld die moeten het nu weer eerst overnemen door een speciaal bedrijf te laten komen en die komt woensdag morgen inspecteren.
Nu ja die mannen hadden mij vast voor bereidt, want na zo'n inspectie gaan ze monsters nemen en als daar de uitslag van is moeten zij dat op een speciale manier verwijderen en daarna komt iemand dan meten en pas als dat goed is kunnen deze werklui hun werk afmaken :?

Dan zijn we dus een aantal dagen verder, dus die gene die de week erop vloer zou gaan leggen hebben we ook maar afgebeld.
Logisch hoor dat dat allemaal zo werkt, maar ik baal als een stekker en ben ineens ook vreselijk moe.
Maar aan elk nadeel zit een voordeel, ik kan voorlopig niet koken en hoef ook geen keuken te soppen 8)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#152 Bericht door marian53 »

Zo dat is even balen , ik begrijp dat je je ineens moe voelt , wat een tegenvaller , ik denk dat je nu even flink op je strepen moet gaan staan anders gaat dit nog weken duren , en dat kan niet dus ze moeten maar snel met n oplossing komen .Het zit je ook niet mee , sterkte José. :goodman:
carpe diem

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#153 Bericht door Lia »

Dat is een enorme tegenvaller voor je.
Hopelijk duurd het geen weken voor men verder kan gaan.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#154 Bericht door Petra »

Ach arme José; kan zo goed begrijpen hoe je je nu voelt. Dacht je aan het einde van de 'keukenpuinhopen' te zijn, dan wordt er asbest gevonden. Hoe triest! Daar kan niet voorzichtig genoeg mee omgegaan worden. Is het wel veilig voor jullie? Dat zou ik eerst even checken.

Je kunt nu niets anders doen dan de rit uitzitten. Kan alleen hopen dat het allemaal snel gaat gebeuren. Heel, heel veel sterkte gewenst!

Nou Marian, zo'n werkplek zou ik ook wel willen. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#155 Bericht door Falcon »

José wat een tegenvaller! Ik hoop niet dat ze straks ook nog vinden dat je tijdens het opruimen je huis uit moet.
Heb het idee, dat ze veel meer heibel mbt asbest maken, dan nodig zou zijn..
Maar goed jij zit er maar mee.

Roely, mooie stad hè Den Bosch..
Marian dat was een mooie werkplek, was het werk ook leuk?

Roely, ik hoop dat het nichtje van Erik niet erg hoeft te lijden.. nog wat gehoord?
Is Pim weer de oude?

Roos we blijven tot eind juni weg..
De zon is hier nu weg en dus weer bij jullie, donderdag komt ie weer hierheen.. :lol: , oké niet leuk voor jullie, want dan is er opnieuw regen bij jullie.

Hier gaat het verder goed, mijn hand geneest nu, en er mocht een kleinere pleister op. :) Maar wel donderdag weer terugkomen...
Volgens mij mag ik pas thuisblijven als het echt helemaal dicht zit.

Zondag een heerlijke wandeling gemaakt, gaan er vast nog wel meer volgen eind deze en komende week..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#156 Bericht door marian53 »

Ja Herma het was heel erg leuk :lol: jammer genoeg is er niet veel van over , wat er nog is dat zijn zzp , niet dat daar wat mis mee is , begrijp me niet verkeerd , maar, De het was toentertijd opgezet om voor iedereen kunst en cultuur toegankelijk te maken ,de helft werd dus ook gesubsidieerd , en zoals iedereen weet dat is het eerste wat gekort werd. van de 130 mensen vorig jaar zijn er nog 35 ongeveer over .
Heel veel muziekdocenten hebben nu de handen ineen geslagen en ergens anders opnieuw begonnen , de leerlingen namen ze mee , en gelijk hadden ze .
Dit aankomend seizoen 2013-2014 vraag ik me af wat er nog over is .

Petra mijn vakature staat open je kan soliciteren,
De Muzerije , huis voor de amateurkunst.

Medewerker In- en Externe Communicatie (36 u/pw)
Gastvrouw/-heer (32 tot 36 u/pw)
Projectleider (36 u/pw) dus kies maar .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#157 Bericht door Falcon »

Ach ja Marian, dat is waar ook, heel erg jammer dat er zoveel mensen moesten vertrekken.
Maar met die vacatures voor Petra... snap ik niet helemaal
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#158 Bericht door Zwiersje »

Jeetje Jose.... wat is dat toch weer balen :?
Dit verwacht je toch ook niet vantevoren. Hoop dat ze het wel snel verwijderen voor je zodat je weer verder kan met jullie keuken.

Oh Herma wat heb je toch een heerlijke vakantie..... zo lang :D
Geniet er nog maar even lekker van meid :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#159 Bericht door Falcon »

Gelukkig mag jij binnenkort toch ook weg?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#160 Bericht door Gawo »

Soms komen dingen zoals later blijkt weer wat beter uit.

Om vijf uur vanmiddag telefoon van Wendy, zij moet morgenochtend om zeven uur zich melden in het ziekenhuis.
In overleg hebben de kinderarts en diabetesarts vorige week dinsdag dit al besloten als de baby zich niet in die week spontaan zou melden.
Ze is nu 37 weken eigenlijk wilde kinderarts pas met 38 weken, maar haar suiker krijgen ze niet onder controle en dat is voor de baby ook niet prettig, daarom een week eerder.
Ze heeft gekozen voor natuurlijke bevalling, is beter voor longen van baby, bij natuurlijke bevalling krijgt de baby stress en daardoor extra puss voor longen, nu ook geen herstel periode van keizersnede-operatie, is dus voor haarzelf een voordeel.
Kinderarts was heel blij met haar besluit.
Als haar lichaam snel reageert heb je kans dat de kleine morgen of overmorgen geboren wordt, maar kan ook als lichaam niet snel reageert donderdag of vrijdag worden.

Ik ga morgen hier vroeg de deur uit om om kwart over zes in Zwolle te zijn voor Kyan.
Hebben ze daar geen kopzorg om.
We weten geen van allen hoe snel het zal gaan, maar vanaf morgenavond nemen andere opa en oma de zorg voor Kyan over, die zijn net vandaag terug van vakantie en hebben nog twee weken thuis vakantie :)

Dus ik zal even niet veel aanwezig zijn op het forum, dan weten jullie dat ik nu daar even druk mee ben :wink:
Als ik de kans krijg zal ik wel bijlezen, maar niet veel reageren.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#161 Bericht door Falcon »

José, ik had je via mail nog willen vragen naar Wendy, maar inmiddels dus hier al antwoord van je..
Hoop dat de bevalling snel op gang zal komen en dat het met de baby goed zal gaan. Best wel spannend, maar fijn dat je naar haar toe kan en dat de andere opa en oma ook graag bij Kyan zijn..
Nou wens je geduld toe... en wens Wendy maar sterkte..
Hoop dat je snel kan melden dat er weer een kleinkind bij is, wat hopelijk niet teveel geleden heeft onder het suikerprobleem.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#162 Bericht door Dorine »

Jeetje José,
dan is het eindelijk zover met je keuken heb je dit weer :?
Hopelijk kunnen de mannen in witte pakken het karwei snel klaren zodat de rest ook weer vooruit kan.
En hopelijk wordt je snel weer oma en verloopt alles naar wens.
Sterkte en succes ermee.

Nou Herma,
wat voor weer je richting Nederland gestuurd hebt weet ik niet maar van mij had je het mogen houden :wink:
Het was vanochtend al niet koud en toen vanmiddag de regen wegtrok werd het warmer en dus benauwd.
Nu is het hier nog steeds 22 graden en voor morgen verwachten ze 30 graden of meer.
Tja, ik wil wel zomer maar niet zo.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#163 Bericht door Zwiersje »

Wat spannend toch Jose.
Ook namens mij voor Wendy veel sterkte...maar ook voor jullie.
Hoop je snel hier te zien met blij nieuws :wink:

:bighug:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#164 Bericht door Falcon »

@Dorine, :( Stuur het dan maar terug.... geen probleem :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#165 Bericht door marian53 »

Herma dat was een antwoord op Petra die antwoordde dat ze wel zon werkplek wilde, vandaar de verwijzing :lol:
En wat fijn dat je nog n paar weken hebt , lekker dat lange vakantie houden . Ik lees dat het met de beet van de hond ook goed gaat , dus profiteer er maar lekker van , zit je nu nog in omas huisje???
ik heb die site opgeslagen vond het zo apart ,Er bleek ook nog dat zn n opahuisje hadden :D

Dat word een drukke dag morgen José ik hoop dat alles goed gaat en dat je snel weer oma word het is , zo spannend allemaal . alleen die suiker baart me toch wel zorgen , dus ik duim dat het snel gaat sterkte alvast voor morgen .
En dank je dat je even waarschuwde over je halve offline , lees maar mee we horen je wel als je weer tijd hebt, sterkte en alvast een opstekertje
:flower:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#166 Bericht door Petra »

José, wat een spanning weer allemaal. Deze zal denk ik niet helemaal als verrassing komen denk ik? Fijn dat je voor je kleinzoon kunt en wilt zorgen. Lijkt me fantastisch je Mams als kraamhulp te hebben. Ik hoop dat alles helemaal goed gaat met de bevalling en dat beide - moeder en kind - snel oké zullen zijn.

Hoop dat het allemaal te combineren is met de keuken stress. :?

Ik snapte 'm hoor Marian! :lol: Helaas, Den Bosch is te ver weg. :wink:

Inderdaad, wat heeft Herma een heerlijk tijd! Zalig zo lang in zo'n mooie omgeving te mogen verblijven. Wat het weer betreft: ik vind 't helemaal goed. Ik word er niet mee gestraft hoor. Zal vanmiddag met de paardjes wel anders worden. Voor ruiters en paarden bedoel ik dan. Gelukkig is het een groot park met veel bos; dat wordt dus rondjes lopen door het bos.

Sterkte gewenst voor de mensen die last van warmte hebben.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#167 Bericht door Falcon »

@Marian
We waren maar 3 nachten in oma's huisje. Zitten nu weer op ons "oude" stekje in Travancinha.
Zie linkje.. 5de adresje http://goo.gl/maps/KaB1Q
Zitten hier nu in het bovenste gastenverblijf en zit nu heerlijk op het terras (met puntdak erboven) met uitzicht op de bergen te typen..
Hier kun je meer over dit verblijf van Derk en Ineke lezen en zien.
https://www.facebook.com/deouwequinta
De foto's van het terras boven laten zien hoe heerlijk ik hier zit..
Degene die mij kennen, komen me vast nog wel ergens tegen op deze pagina, als ze goed zoeken... :wink:
Ik had het toen in ieder geval erg naar mijn zin, maar sta er niet op mijn voordeligst op.. :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#168 Bericht door Petra »

Gevonden Herma.... :lol: :lol: Enige foto! Was wel in 2012, klopt dat?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#169 Bericht door Falcon »

Ja, klopt en heel misschien dit jaar weer zo'n foto..

O ja iedereen heel erg bedankt voor alle bijdragen in de verschillende draadjes op het forum. Reageer even niet op elk onderwerp, maar lees wel en ben blij met alle filmpjes, foto's en tekst..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#170 Bericht door marian53 »

Ja ik kan volledig begrijpen waarom je het daar leuk vond Herma ik had je ook gevonden , wat zal jij mooie voetjes hebben gehad :wink:
Ik wist wel dat je rond aan het gaan was in potugal maar heb er waarschijnlijk over heen gelezen dat je terug was op je stekkie . Ben je nu al aan het plukken of was dat in oktober , ik had begrepen ergens dat je gevraagd was daarvoor.?
Laatst gewijzigd door marian53 op dinsdag 18 juni 2013, 12:57:55, 1 keer totaal gewijzigd.
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#171 Bericht door Dorine »

en daarna met de voetjes in het chloorwater :lol:

is er ook een zwembad bij Herma?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#172 Bericht door Falcon »

De foto is van vorig jaar. Eind september, begin oktober wordt er geplukt.
Nu zijn de druifjes nog erg klein, dus ze hebben de 3 maanden nog hard nodig om te groeien en rijp te worden. Maar het ziet er wel goed uit.
De wijn van vorig jaar smaakt overigens uitstekend!! Maar die is gemaakt van de druiven in de zwarte bakken, Derks eigen wijngaard, die je in een morgen wel geplukt krijg met z'n 5'en. Hij maakt de wijn ook zelf en laat die in houten vaten rijpen, mmmmm. Dus jullie zijn van harte welkom in Hattem om de wijn te proeven, want er gaat uiteraard een voorraadje mee naar Nederland. :D
Degene waar ik mooie voeten :wink: van gekregen heb is bij een buurman/vriend van Derk. De grote pluk is weer bij een andere buurman en dan ben je met zo'n 10 à 15 mensen, 4 dagen aan het plukken. Dan ontbijt je om 10:00 in de wijngaard, eet je tussen de middag warm bij de buurman thuis en weer warm eten daar rond 19:30. Maar er wordt al wel om 18:00 gestopt met plukken hoor.
Nou zo weten jullie weer een en ander..

@ Dorine... Nee hoor geen chloor nodig..
En jammer genoeg geen zwembad hier, maar wel bij hun vrienden dichtbij, en daar mag ik lekker zonnen en zwemmen.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#173 Bericht door marian53 »

Ik heb eens op faceboek na gesnuffeld wat een heerlijke plaats , dit zou mij ook wel liggen , ik heb zelfs paarden gezien daar :lol: iets voor jullie Dorine .
en een mooi optie , een zwembad erbij , dat kan het helemaal niet stuk :lol:
Stel het maar eens voor Herma :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#174 Bericht door Dorine »

Alleen de zee is wat ver weg.
Als wij op zomervakantie gaan willen we ook heel graag zee zien.
Geniet er nog maar van Herma.
Hier is het nu ook zomer, warm en zon en lekker koud water :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#175 Bericht door Gawo »

We zijn om 17.40 uur opa en oma geworden van kleindochter Elin gewicht 4030 gram.
Eerste suikercontrole prima , geen beademing nodig gehad, kinderarts zei dat alles prima was :D :D
Wordt vanavond en vannacht nog verschillende keren gecontroleerd op suiker.
Voor Wendy is het heel zwaar geweest, maar toen wij vanavond in het ziekenhuis waren met Kyan om zijn zusje te laten zien :wink: , vond ik dat Wendy er heel goed uitzag, was lang geleden dat ze er zo uit had gezien.
Hypo's gehad onder de bevalling, maar goed alles achter de rug en zover ziet het er allemaal heel goed uit.

Gesloten