Stamtafel Juli-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#176 Bericht door Lucje »

Zo, ben ik eindelijk weer eens op het forum en lees ik dat er flink onenigheid is geweest om een filmpje? Ik zit ook op fb en heb leuke contacten, niets mis mee. Ik bemoei me er ook verder niet mee, weet niet eens waar het precies over gaat! Roely, ik hoop dat jullie toch nog even fijn er uit kunnen zijn, ondanks al het verdriet wat jullie hebben! José, wat fijn dat je keuken nu eindelijk geplaatst is. Het ziet er heel mooi uit! Roos op de Solex? Wel lekker met dit weer :lol: Ik kan niet goed tegen die hitte, heb het de afgelopen tijd druk gehad met allerlei dingen en ben het allemaal een beetje zat. Gisteren hebben we wel heerlijk gevaren op de Linge! Nog een cadeautje voor vaderdag van dochter en vriend :D Het was wel behoorlijk warm, maar op het water was het best uit te houden en ook op de terrasjes waar we af en toe zaten was het heerlijk. Lucje ligt uitgestrekt op het raamkozijn, haar vaste slaapplekje als het warm is en ik ga de boel opruimen en ook maar proberen te slapen.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#177 Bericht door Gawo »

Ook ik wens jullie een fijne tijd in Kopenhagen toe Roely.

Gisteren heerlijk genoten van mooie keuken en mooie vloer, maar vanmorgen nog voor half zeven roept Jan vanaf de badkamer dat ik vandaag Alliance moet bellen, want het lekt op de badkamer :shock:
Plankje onder spiegel zat vol water. De leiding die daar hoog boven hangt lekt en het water drupt op dat plankje.
Na speurwerk op zolder kijken en zien we dat de ketel lekt, Jan snel kraantje dicht draaien van watertoevoer naar ketel.
Alles op zolder aan die kant bij ketel drijfnat :shock:
Ik kijk op de slaapkamer die daar onder zit en zie één grote blaas in het behang en natte plekken op plafon.
Wij hebben in het hele huis glasvezelbehang en dan gesausd.
Jan mes gepakt en drie sneetjes in het behang gegeven zodat water er uit kon.
We willen emmers pakken uit de schuur en ik zie dit in de elf dagen oude gestucte muur in keuken :?
Afbeelding

Kijken we nog weer op die slaapkamer zien we dat overgordijn drijfnat is en ik wil daar naar toe lopen, sta ik in een grote plas water.
Uit een schroefgat van rail overgordijnen sijpelt gestaag het water, is dus schijnbaar het laagste punt.
Schroef helemaal eruit gehaald en emmer eronder en verder samen alles op dweilen daar.
Wel inmiddels verwarmingsmonteur gebeld.
Jan gaat om acht uur naar zijn werk, normaal heeft hij er dan al een uur op zitten.
Om negen uur komt controleur, en blijkt een rubber ringetje van 0.02 eurocent de boosdoener.
Hij heeft gelijk de rest van dat soort ringetjes ook maar vervangen.
Enfin hij weg en toen ben ik spullen op zolder die in het natte gedeelte stonden gaan verplaatsen.
Daarna de heuga tegels boven een emmer naar beneden gaan sjouwen.
Ik ben met de hele morgen bezig geweest en was bekaf.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#178 Bericht door Yleor »

Nou José, de wet van Murphy heeft toegeslagen bij jullie :shock: Ik hoop dat jullie ook uit dit dal kunnen opstaan, het wordt zo langzamerhand wel een beetje te veel van alles wat mis kan gaan. Dit verzin je voor een film nog niet eens, zo veel achter elkaar. Ik heb vandaag ook vier uur staan te boenen op het bovenste balkon, dat al twee jaar bij de schoonmaak was overgeslagen, maar dat was eigen verkiezing. Ik hoop nu toch echt dat dit het aller-allerlaatste slechte nieuws is :shock: Nu moet er wel een jaarlang jubelen tegenover staan vind ik. Sterkte met het drogen, gelukkig schijnt de zon.
Dank jullie allemaal voor de vakantiewensen :-)

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#179 Bericht door Dorine »

Nee toch José :shock: :(

Ik heb met ongeloof je bericht gelezen, hoeveel pech en ellende kan een mens hebben.
Dat alles maar een beetje netjes op mag drogen, maar vaak is dat niet zo en blijven er lelijke kringen achter.
Sterkte ermee maar volgens mij moet jij het zo zoetjes aan wel gehad hebben.

:bighug: en een Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#180 Bericht door Falcon »

Och José toch, wat een pech!!! Net nu je alles klaar hebt, dit eroverheen..
Dat bedenk je toch niet.... ondanks de wet van Murphy..
Volgens mij ben je nu helemaal gaar van alles.
Hoop ook dat er verder geen lelijke kringen achterblijven of andere schade is die niet te verhelpen is..
Ook van mij een :bighug:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#181 Bericht door Lucje »

Ach José, hoe is het mogelijk dat jullie zoveel pech achter elkaar hebben. Eens moet het toch ophouden zou je zeggen. Ik hoop voor je dat de natte plekken mooi opdrogen!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#182 Bericht door Petra »

Eerst, voordat ik 't vergeet: Roely, ook van ons een fijne vakantietijd gewenst. Ik hoop dat het niet al te verdrietig gaat verlopen.

José, ik heb met stijgende verbazing je lekkagedrama gelezen. Inderdaad, zoiets verzin je niet. Hoe is 't mogelijk! Ik zou er nu toch wel moedeloos van worden.
Tja, wat kan ik meer doen dan je sterkte wensen.

Gerda, Doosje houdt zichzelf koel door ergens in een luchtstroming te gaan liggen. Heb hier alles open. Ach, ik vertrouw er maar op dat de beestjes weten wat ze doen.

Dorine, gisteren was het hier ook knap warm. Op 't balkon in de schaduw 33,6gr.C. Ik brandde m'n armen aan de rand. Vandaag nog een topdag, morgen ons klaar maken voor regen en onweer?
Op zich heb ik absoluut geen last van de warmte, maar er komt dan ook niets uit handen. Denk dat dit 't beste is en vooral: drinken. Gisteren iets van 2 liter water weg geduwd. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#183 Bericht door marian53 »

Nou ik sla achterover van verbijstering hoe is het mogelijk , het spreekwoord van de duivel schijt op dezelfde hoop ,komt bij jullie wel heel erg over, wat een ellende , ik denk dat je op zon moment ook wel een deuntje kan janken .
eindelijk alles in orde en nu dit weer .
Meid heel veel sterkte , en ik hoop dat het netjes opdroogt voor jullie . :goodman: :flower:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#184 Bericht door Zwiersje »

Jeetje Jose wat vind ik dit toch verschrikkelijk voor jullie :cry:
Lijkt wel of er geen eind aan die ellende wilt komen.

Hoop dat na het opdrogen de schade een meevalt.
Sterkte meisje!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#185 Bericht door Petra »

Lees net een artikeltje over zonnebrandcrèmes. Of 't allemaal waar is? Kweenie, maar waar rook is... Ik vond 't wel handig om te lezen en ben blij dat ik geen nodig heb (ben ook 'voorzichtig' met zonnetje :wink: ).

Welke zonnebrandcrème te kiezen?

En nog even een stukje frustratie over de arbeidsmarkt en hoe serieus je genomen wordt. Had om 16:27 een sollicitatie verstuurd, om 17:36 de reactie: afgewezen. Hier vallen me de schoenen van uit. Ben heel p*ssig en dat heb ik laten weten ook. Verstandig? Hm, denk 't niet. Voelde het beter: yep. :hihi:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#186 Bericht door Dorine »

Nou, ik had het dus ook gelezen.
Nog even en we mogen helemaal niets meer.
En als ik het zo lees mag van sommigen de al oude veel gebruikte zinkzalf dus ook de vuilnisbak in.
Ik neem de verhalen maar voor wat ze zijn.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#187 Bericht door roosje »

José, wat erg, dacht je alles achter de rug te hebben en te gaan genieten van al het moois en dan zo'n vreselijke lekkage. Heel veel sterkte en ik hoop dat alles als het opgedroogd is nog mee zal vallen.

Roely, een fijne tijd in Kopenhagen. Fijn dat jullie dit doen voor neef en nichtje.
Wat zal je balkon nu glimmen :)

Het solex rijden was puur nostalgie. Ook de geur en het gepruttel :lol:. Was weer even wennen maar dan gingen we er ook voor. Een uitgestippelde route over binnenwegen langs mooie boerderijen, huizen en prachtig landschap. Het was erg warm maar door het rijden kregen we een lekker windje en dat scheelde een hoop. Kleurtje ook opgelopen en geen zonneallergie :o Dorine, door de Peel met zo'n ding is inderdaad niet geslaagd.
Inmiddels zit ik te typen op mijn nieuwe PC :) Supersnel met mooi 24 cm breed scherm. De kleuren zijn alleen wat anders moet waarschijnlijk nog even aangepast worden. Uiteraard lekker op terrasjes vertoeft. Landgoed Twickel en Singraven bezocht en veel gefotografeerd. Dat wordt een klus om uit te zoeken.

Het onweer van vanavond viel hier gelukkig mee. Maar op sommige plekken was het bar en boos zoals in Weert. In huis is het nog steeds een sauna maar ik hoop dat het vannacht wat afkoelt.

Maar goed dat ik geen zonnecreme heb gebruikt gezien dat artikel 8)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#188 Bericht door Falcon »

Fijn dat je genoten hebt Roos!! En blij met de nieuwe pc.. :D
Kleuren kun je zelf instellen? Lijkt me lastig, maar wel belangrijk zeker met foto's.

Van de zonnebrandcrème wist ik al, zal eens kijken wat er in die van mij zit..
Maar het schijnt dat als je in de schaduw zit en je de (blauwe) lucht kan zien je al voldoende UV krijgt om te verkleuren zonder dat je snel verbrand.
Maar ja als je wandelt of zwemt dan heb je niet altijd schaduw.. :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#189 Bericht door Petra »

Heerlijk Roos, ik zie je al tuffen; zeker, nostalgie! :lol: Ik ben zelf 'gezegend' met een zonnebestendig velletje. Daarnaast ben ik wel een zonne aanbidster, maar zorg ervoor dat ik niet overdrijf. Werkt goed! Smeren doe ik nooit.
Super dat je geniet van je nieuwe PC! Ik heb ook 'n groot scherm (al een tijdje) en vind het nog steeds super.
Tip: maak je eigen screensaver van/met je mooiste foto's; heb je constant een grote, wisselende fotolijst. :lol:

Inderdaad Herma, in de schaduw krijg je ook voldoende UV binnen voor de vitamine D aanmaak. Ach, ik zeg zelf altijd: alles met mate. Wel lastig met zwemmen en wandelen ja. Misschien dan je goed kleden (bedekt) en petje op en de piektijden vermijden?

Ben benieuwd hoe 't met de regen en/of noodweer bij jullie gesteld is. Hier is het vandaag aanmerkelijk koeler. Vanmorgen bewolkt, nu staat zonnetje te stralen.
Hoop dat het échte noodweer jullie bespaard is gebleven. Sterkte allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#190 Bericht door Petra »

Ben ik weer. We delen zó veel lief en leed hier. Vandaag (en de afgelopen tijd) wat te verstouwen gehad. Zal proberen het luchtig te schrijven. :wink: 't Is ook aardig persoonlijk; ik zit er niet zo mee. Hoop jullie ook niet?

Heb eerder geschreven dat mijn uitkering per 5 augustus eindigt. Omdat ik volgens de (UWV) wet niet voldoende inkomen (horeca) heb, word ik drastisch gekort. Dusdanig drastisch, dat ik de huur van mijn huidige woning niet meer kan betalen.

Heb zó veel pogingen ondernomen om werk te vinden, alle op niets uitgelopen. Tja, ik kan dan de boel op de spits drijven en het laten komen op uitzetting. Heb eieren voor m'n geld gekozen en een lang verhaal kort gemaakt: vanmiddag ons nieuwe huis gevonden. Ik heb vooral gelet op Doosje's welbevinden: we krijgen 2 balkonnetjes. Beide zijn heel eenvoudig 'valbestendig' te maken. En een schattig detail: in een van de twee slaapkamers is een roostertje boven de (centrale) verwarming bevestigd, daar kan mijn Liefste op liggen.
Het is een zonnig, goed onderhouden huis uit 1956 in een rustige omgeving (Schiebroek) en wordt door huisbaas aangepast. Krijg een nieuw keukenblok en wasmachine aansluiting in de badkamer. Eén klein nadeel: 't is op de 2e etage en er is geen lift. Het zij zo. De vorige bewoonster was 84 (naar verzorgingstehuis) dus trappenlopen moet mij ook lukken. :wink:

Ik hoop per 1 september een einde aan deze verhuisnachtmerrie te kunnen maken. Daarna hoop ik weer alles op de rit te krijgen.

Nog even een huishoudelijke mededeling: sommigen van jullie hebben het nummer van mijn vaste telefoonaansluiting. Weet helaas niet meer precies wie. :oops: Per 01 augustus wordt de aansluiting opgeheven (bezuiniging). Ik blijf wel via mijn mobiele nummer en email (onveranderd) bereikbaar.
Overigens bestaat de kans dat mijn Internet verbinding er op 1 augustus uitvliegt. Dus geen zorgen als ik er even niet meer ben. :wink:

Jeetje, een heel verhaal geworden. Het doet me goed dat ik het met jullie kan en mag delen. Jullie zijn me allen oprecht dierbaar.
Nu verder met uithuilen. De noodzakelijke beslissing doet me pijn; heb nu wel een huis, maar geen thuis. Komt wel.

Een paar fotootjes van ons nieuwe huis:
Slaapkamer met poezenplankje op de verwarming en toegang tot 'n lief balkonnetje:
Afbeelding

Uitzicht aan de achterkant: heerlijk groen met eksters en kraaien
Afbeelding

De hal:
Afbeelding

De keuken met eiken parket op de vloer: prachtig! Moet trouwens ook blijven, er ligt asbest onder (moest vanmiddag aan je denken José!). Keukenblok wordt vervangen en plafond gesausd.
Afbeelding

Doosje's balkonnetje aan de voorkant:
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#191 Bericht door Zwiersje »

Meisje ,meisje zit echt met een brok in mijn keel.
Maar dan wel van blijdschap :D
Wat een fantastisch nieuws!

Dit gaat een heel knus huisje voor jullie worden.
:bighug:
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#192 Bericht door roosje »

Tjemig Petra, wat een veranderingen. Gefeliciteerd dat je een flat hebt kunnen vinden en het ziet er prima uit en zelfs groen en buren die van bloemen houden (zo te zien). Schiebroek niets mis mee. Een ruim opgezette wijk. Goed bereikbaar met lijn 5 (ja ik weet dat nog :wink: ) Winkels in de buurt. Peppelweg. Geweldig dat je huisbaas een nieuw keukenblok voor je plaatst en de witkwast laat hanteren. Ik wens jullie veel geluk in jullie onderkomen en dat het maar gauw weer een thuis mag worden. Sterkte met alle voorbereidingen en de aanstaande verhuizing.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#193 Bericht door Falcon »

Petra, moeten verhuizen is niet leuk, maar wel fijn dat je een mooie nieuwe plek gevonden hebt. Hoop ook dat het opnieuw een thuis voor je mag gaan worden.
Leuk die foto's erbij, hebben we gelijk een kleine indruk hoe het er uitziet. En groen in zicht is vast ook erg welkom.
Heb je mensen in de buurt die je kunnen helpen met verhuizen ed?
Zou fijn zijn, want er is al zoveel waar je steeds alleen voor staat.
Sterkte met alles!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#194 Bericht door Petra »

Lieve Anita en Roos; dank jullie wel voor 't hart onder de riem. Ja, ik weet dat 't goed is maar kan nu niet stoppen met janken. Ben bang om wat ik m'n Meiske moet aandoen: ontwortelen. Ze heeft al zo veel meegemaakt.

Roos: 't is nu bij begin- en eindpunt lijn 25. :wink:

Lieve Herma, dank, ook voor jou. Nee, ik sta er alleen voor. Gelukkig genoeg heb ik wat spaarcentjes en laat me professioneel verhuizen. Dan word ik snel uit m'n lijden verlost: binnen 3 uur vertrokken. Is goed voor m'n Meiske.

Zucht, wilde dat het voorbij was.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#195 Bericht door Zwiersje »

Zij zal best wel snel gaan wennen hoor Peet.
Zolang jij bij haar bent en haar rustig haar nieuwe omgeving laat bekijken komt het echt snel goed.
Daar ben ik niet zo bang voor.
Waar je voor moet zorgen is dat op het moment dat ze in haar nieuwe omgeving komt er geen drukte is van meerdere personen :wink:
Een kat is inderdaad graag in zijn/haar eigen omgeving, maar geloof me jij bent ook heel belangrijk voor haar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#196 Bericht door Petra »

Heb ik allemaal aan gedacht (hoop ik?) Anita. Ik neem Meiske pas mee als de verhuizers (en anderen) op het nieuwe adres vertrokken zijn. Dan is het zij, de rommel en ik. Ik alleen voor m'n Meiske. Mijn hemel, hoop zo dat ik de verhuizing vredig voor m'n Liefste kan laten verlopen. Ze houdt van haar balkonnetje; dat is voor de verhuizing tijd helemaal 'valvrij' . Kan alleen maar hopen dat het goed gaat.

Nog even doorbijten, dan hebben we rust.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#197 Bericht door Zwiersje »

:wink: komt goed
Afbeelding

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#198 Bericht door Zwiersje »

Wij hadden vroeger toen we in Rotterdam woonde een kat Mickey.
Ik ging hem als klein grietje ophalen bij andere mensen. Hij was vijf weekjes oud. Och wat was ik trots :D
Wij woonden toen op een bovenwoning en hij kwam nooit buiten, kon ook niet.
Toen wij verhuisden naar arnhem, was hij al een jaar of zeven.
Pfff was ook zo bang, maar dat ging allemaal goed, hij was zo gewend.
Maar ook weer op een bovenwoning waar hij ook niet naar buiten kon.
Toen kregen mijn ouders het leuke idee im in de weekenden naar een camping te gaan. Van vrijdagavond tot zondagavond. Tja en Mickey moest wel mee van mij natuurlijk 8)
Hij had de tijd van zijn leven. Op de camping ging hij altijd in de avonden op pad, terwijl hij voorheen nooit buiten kwam. En iedere morgen kwam meneer weer terug en kwam dan bij mij in de tent liggen. Soms met muisje en soms ook niet :lol:
Daardoor weet ik ook zeker dat wij ook heel belangrijk zijn voor hun om zich ergens thuis te voelen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#199 Bericht door Petra »

Ik hoop met je mee Anita... ben nu alleen zó bang. Is morgen misschien over. Wilde dit mijn Meiske niet aandoen, niet na alles wat ze meegemaakt heeft. Ze verdient rust, vrede. Dat kan ik haar niet meer geven. Nu hopen dat ze een nieuwe vrede kan verwerken. Als het mijn Liefste goed gaat, vind ik het best. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#200 Bericht door roosje »

Ik weet zeker dat je het goed voor DD geregeld zal hebben Petra. En vooral haar spulletjes, zoals dekentje etc op een rustig plekje dan is de stress het minste.
Jammer dat ik zover woon anders was ik je zeker komen helpen met inpakken of wat dan ook. Vind het rot voor je dat je geen hulp hebt. Ik hoop dat de verhuizers je goed zullen bijstaan.

Ah lijn 5 is inmiddels lijn 25 geworden. :lol: Min tante heeft vroeger in de Krabbestraat gewoond, daar kwam ik als kind vaak vandaar dat ik het daar een beetje ken.

Gesloten