Stamtafel Juli-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#201 Bericht door Dorine »

Jeetje Petra, ik weet niet goed wat ik zeggen moet ....
Fijn voor je dat je andere woonruimte hebt maar het is ook zo dubbel :?
Jammer dat je je spaarcentjes nu aan een verhuizer uit moet geven, het had zo goed anders besteed kunnen worden.
En Dozemans ..... die went wel, als baasje maar in de buurt is zal zij zich ook op haar gemak voelen en bekende dingen voor haar gaan toch gewoon mee.
Sterkte ermee.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#202 Bericht door Petra »

Lieve Allemaal: dank! Weet van voren niet meer dan ik van achteren leef. Ga naar bedje, mogen is alles anders. Voor nu: dank voor de warmte.
:bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#203 Bericht door Gawo »

Petra als je gedwongen moet verhuizen is dat veel moeilijker dan dat je zelf kiest om dat te doen.
Dus snap heel goed dat dit heel moeilijk voor je is.

Je ziet nu tegen alles op en ik hoop zo dat het allemaal mee zal vallen straks.
Je maakt je zorgen over Dozemans, logisch, maar ik denk dat Dozemans een poes is die zich ook heel erg aan mensen hecht in dit geval het vrouwtje.
Dat heb ik tenminste altijd zo begrepen uit de verhalen die jij over haar schreef.

Ik denk dat zij zich prima zal vermaken zo met al dat groen , dus ook waarschijnlijk veel vogels en wind die met de bladeren "speelt".
Ze zal genoeg te zien hebben en als jij je daar str aks lekker thuis voelt met je eigen spulletjes om je heen, zal zij ook wel snel zich op haar gemak voelen.

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#204 Bericht door Lia »

Vreselijk Perta zoiets.
Maar was bepaalde dingen waar Dozemans graag in/op ligt niet.
Zo heeft hij in je nieuwe ''huis'' toch iets wat vertrouwd is.
En dat is heel belangrijk, en katten wennen snel.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#205 Bericht door Petra »

Dank voor de harten onder de riem. :bighug: Inderdaad Lia, haar spulletjes niet wassen en ook wat door mij gedragen kleding 'rondstrooien', dat er zo veel mogelijk bekende luchtjes 'hangen'. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#206 Bericht door marga »

Dat is niet niks Petra zo te gaan verhuizen. Maar zo te zien heb je een goeie keus gemaakt in alle opzichten. Daarbij veel groen rondom en de flat heeft de sfeer van bestaande woningen. Dat hebben nieuwe huizen nooit. En als het straks fris gemaakt is zul je zien hoe snel het je thuis wordt en helemaal voor Dozemans. Ze hebben een veel groter aanpassingsvermogen dan wij mensen. En inderdaad: als jij er maar bent is het overal goed.
Puce was 18 toen we verhuisden naar Dieren. Na een paar dagen alle hoekjes verkennen - opwindend leuk voor hem - voelde hij zich eerder thuis dan wij. Dus wees niet te bang - zoals Anita schreef: het komt goed!
Woonden we maar wat dichter bij je ... maar als je hulp nodig hebt kom ik hoor.
En morgen voel je je vast al rustiger en sterker. Heel veel sterkte en probeer lekker te slapen zo.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#207 Bericht door marian53 »

Tjee Petra wat heftig allemaal , ik wens je veel sterkte , mocht je mijn hulp nodig hebben geef maar even en pb .
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#208 Bericht door Lucje »

Petra, je nieuwe huis ziet er goed uit, ook het uitzicht is mooi en Schiebroek is inderdaad een leuke buurt. Mijn ouders hebben er gewoond. Toen alle kinderen het huis uit waren zijn ze naar een serviceflat gegaan op de Wilgenlei. Inderdaad leuk winkelen op de Peppelweg :D Ik zou Doosje ook pas meenemen als alles op orde is en dan zal het vast wel goedkomen. Ik begrijp je zorgen heel goed, ik ben ook zo'n troela met Lucje :) Katten zijn van nature heel nieuwschierig dus misschien vindt ze het wel fijn om alle nieuwe kamers te onderzoeken. Ik zou haar alleen in het begin niet te lang alleen laten. Ik hoop dat je heel gelukkig wordt in je nieuwe huis, samen met je lieve Doosje!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#209 Bericht door Petra »

Twijfelde aanvankelijk of ik 'alles' wel zou moeten schrijven hier. Ben zó blij dat ik het gedaan heb. Alle lieve woorden, de steun die geboden wordt. Moet er alweer van :cry: , ben nog steeds een tranendal.

Ben heel blij met de geruststellingen die jullie schrijven voor Dozemansje, voel mezelf nu ietjes rustiger. Bedankt, uit het diepste van mijn hart!!

Vanmorgen ben ik gebeld door de huisbaas, alle papieren zijn in orde en ik krijg 't huisje nu definitief. Wat een emoties allemaal. Dinsdag het contract tekenen.

Nu proberen een beetje tot rust te komen want, ik voelde de bui al lang hangen en heb het huidige huis helemaal verhuis klaar. Alles gesopt, opgeruimd en weg gedaan (verkocht, weggegeven, weg gesmeten) wat ik niet meer wilde/nodig heb enz. Was ook al zo heftig (jeugdherinneringen).

Vanaf dinsdag wordt het buffelen, maar geloof dat ik alles goed voorbereid heb. Enfin, ik ben er klaar voor.

Ben jullie dankbaar voor alle steun en begrip. Denk ook zeker dat als ik tegen iets oploop waar ik geen raad mee weet: hier zitten zo veel wijze mensen. Kan ik altijd advies vragen.

Hier flinke regen overigens met knappe klappen gehad. Nu weer droog. Hoop dat het bij jullie niet al te erg wordt.

Fijn weekend alvast!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

anniet
Berichten: 547
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 18:59:27
Locatie: Le Coteau (Fr)

#210 Bericht door anniet »

Ik kom hier eigenlijk nooit,
maar dankzij Petra heb ik haar verhuisverhaal nu gelezen. :wink:

Peet, je nieuwe huisje ziet er leuk uit, in een rustige omgeving en de bus voor de deur, prima gedaan!
Weet je nog, mijn eigen verhuizing vorig jaar?
Dat was een super expeditie, katten moesten vliegen en al!

Even wat praktische info:
De badkamer is een goeie plek om Doosje te laten zijn terwijl de verhuizers de spullen (meestal met veel lawaai) meenemen. Alles wat eruit moet er dan wel van te voren uithalen, zodat de deur niet meer open hoeft. Desnoods blijf je gezellig bij Doosje zitten als de verhuizers het alleen af kunnen. In het nieuwe huis zullen ze je waarschijnlijk wel even nodig hebben voor het plaatsen van de meubels. Maar als je liever achter wilt blijven met de poes zoals ik begreep kun je wel alvast een inrichtingstekening maken met de preciese plaats voor alle meubels, dan hebben de verhuizers je daar niet nodig. (sleutel geven).

Feromonen zijn misschien ook goed: Mij had de dierenarts aangeraden om er 2 weken voor de verhuizing al mee te beginnen. Je plaatst ze door middel van een spray (op het dekentje bijv) en/of stopcontactverdamper. Dat zijn F3 feromonen (merk = Feliway). Kost wel wat helaas, maar helpt Doosje misschien om zich wat gelukkiger en kalmer voelen, ook in de eerste weken na de verhuizing, als alles nog nieuw en vreemd is.
Ik ben er na de verhuizing al snel mee gestopt, want ik was daarna steeds aanwezig.


edit: denk dat je dit allemaal al zelf bedacht hebt hoor! :lol:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#211 Bericht door Falcon »

Wanneer verhuis je Petra? Is dat 1 augustus of per 1 september?
Fijn dat je hier kan schrijven, merk dat het je helpt, fijn toch!

Ga straks naar een vriendin die haar hond vandaag moest laten inslapen. :cry:
Zal een moeilijke tijd aanbreken voor haar. Hond was haar alles, zeker ook doordat ze verder alleen is.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#212 Bericht door Petra »

Dank je wel Anniet! :wink: Yep, de badkamer is al 'in beeld'. :wink: Over die feromonen: hm, denk dat ik er niet aan begin. DD reageert overal zo heftig op...

Herma, het wordt per 1 september. Ja, het helpt inderdaad om hier het verhaal kwijt te kunnen.
Wat vreselijk voor je vriendin; begrijp het denk ik heel erg goed. Sterkte, voor jullie beiden.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#213 Bericht door marian53 »

Tjonge Herma , dat is niet zo goed zoals je weet is pas mijn oppashond helaas moeten inslapen , ik heb het er , en nog heel veel moeite mee dus wens haar maar veel sterkte .

Petra alles komt goed hoor.
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#214 Bericht door Lucje »

Ach Herma, wat triest, zeker als ze dan helemaal alleen achterblijft! Marian, dus je oppashond is er ook niet meer. Je was er zo aan gehecht geraakt. Petra, dan heeft het bij jullie harder geonweerd dan hier.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#215 Bericht door Gawo »

Herma heel fijn dat je er voor je vriendin kan en wil zijn.
Ik weet uit ervaring hoe een inpact het heeft een hond te moeten verliezen.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#216 Bericht door Falcon »

Dank jullie wel voor de lieve opmerkingen.
Het was fijn om bij haar te zijn vanmiddag, het deed haar goed.
Ondanks dat ze verdriet heeft, is ze blij dat haar hond geen pijn meer heeft.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#217 Bericht door marian53 »

José hoe is het nu met je lekkage afgelopen ??? ik hoop met dit weer dat alles goed op is gedroogt ???
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#218 Bericht door Dorine »

Och jee Herma,
moeilijk als je je maatje in moet laten slapen, ook al weet je dat het goed is.
En helemaal moeilijk omdat ze alleen is, dan is en betekend een huisdier zo veel meer.

Ja José, hoe is het afgelopen? Alles netjes opgedroogd?

Hier valt eindelijk de langverwachte regen, jippie :D
Er viel links en rechts van ons wel het nodige hemelwater maar wij kwamen er de laatste dagen met een paar verdwaalde druppels vanaf.
Als we hier de wijk uitrijden is het net alsof de herfst is begonnen, gele en bruine bladeren aan de bomen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#219 Bericht door Petra »

Arme vriendin van je Herma. Het is altijd dubbel: de vrede omdat het diertje niet meer lijdt en je eigen verdriet. Heb echt met haar te doen. Goed dat je bij haar was.

Een rare ochtend hier qua weer. Eerst zonnetje. Vervolgens een inkt zwarte lucht (moest eigenlijk 't licht aan). Ik dacht: o jee, gaan we! Paar rake donderklappen, fikse bui. Maar niet zo erg als ik verwachtte: m'n balkon is niet eens overgelopen. Dus: het viel mee hier.

Nu alles lekker fris, miezer regentje. Temp. is gedaald naar 21gr. op het balkon. Vreemd dat bij jou de bladeren verkleurd zijn Dorine, hier is alles nog mooi groen.

Zit je er weer droogjes bij José?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#220 Bericht door Dorine »

Hier heeft het ook al sinds lang niet meer geregend.
Het is maar net waar de buien vallen.
Afgelopen week stond het in Deurne binnen no time blank, hier een paar kilometer westwaarts is geen drup gevallen.
Maar dat hebben we heel vaak, zien we op buienrader links en rechts van ons de nodige buien en wij piepen er bijna altijd tussendoor.
Is ook mooi te zien als we naar stal rijden, van goudgele bermen en geel/bruine bladeren wordt het steeds groener hoe dichter we bij stal komen.

Was vorig jaar ook een keer, in de Mortel stond alles echt blank, hier niets.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#221 Bericht door Petra »

O, dan is alles bij jullie verkleurd door de droogte begrijp ik?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#222 Bericht door Falcon »

Ook Hattem krijgt heel vaak niet de regen die vlakbij wél valt..
Maar nu is hier net ook de regen aangekomen met flinke windvlagen.
Snap de horeca alleen niet, beginnen pas bij de eerste druppen in actie te komen... gevolg, parasols om stoelen die wegwaaien, wat serviesgoed kapot, rennend personeel, die toen ze klaar waren, zelf drijfnat waren.. Nou ja de schade bleef beperkt, maar zij kunnen toch ook buienradar volgen en even iets eerder beginnen met bv de parasols in te klappen, zeker als er hoosbuien met hevige wind voorspeld is...
Inmiddels onweer erbij... maar het koelt wel lekker af. :D
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#223 Bericht door Petra »

Oeps, gezellige bende daar bij jou Herma. :lol: Zie 't tafereel voor me.

Was net op het nieuws, weer een van m'n lievelingsartiesten overleden: J.J. Cale, 74 jaar. Vooral bekend door dit nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=sDyAUrE2f5M.

Hier nog steeds droog. Sterker nog: zelfs zonnetje!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#224 Bericht door Gawo »

Wij hadden het ook net gelezen dat J.J. Cale overleden was. :(

De kringen in het plafon van de slaapkamer zijn met gele randen op gedroogd, de muur waar grote waterzak was is een smalle uitgerekte blaas.
Jan zegt dat is makkelijk te herstellen, gek daar zie je helemaal geen kringen.
In de keuken zijn twee gele kringen, maar de stucadoor had mij toen verteld dat muren helemaal wit op moesten drogen en als ze dat niet deden, dat we dan het hem moesten laten weten, want dan moest hij het sausen.
En vorige week vrijdag hadden we de timmerman die de laatste dingen kwam doen en alles regelde en coordineerde al laten zien dat de randen niet wit waren en ook een paar plekjes niet.
Hij zei dat hij het door zou geven en ja toen kwamen maandag deze plekken bij.
Dus ik hoop dat ze nog komen om te sausen zijn deze plekken ook gelijk weg :wink:

Ook hier geel gras en heel veel geel blad op de grond door droogte.
Vroeg in de middag fiks onweer en enorme regenbuien, nu al weer een uurtje droog.

Herma je had het eigenlijk moeten filmen, want ook ik zie het voor me :wink: :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#225 Bericht door marian53 »

Nou afwachten Jose er zal toch ooit wel een end eraan komen .nog even en dan is het gedaan, hoop ik voor je , dan komt echt de rust pas , je weet niet wat je overkomt joh , je lichaam zit al zo vol andraline de laatste weken ,van al die stress , dat je gewoon moet afkicken .

Ja hier was ook alles geel en ook de bladeren erg veel ,maar met wat water komt dat groen in het gras zo weer terug, alleen de bomen als de blaadjes geel zijn worden ze niet meer groen jammer ,

Nou Herma lijkt me ook wel leuk om dat te zien , vliegende parasols etc .
carpe diem

Gesloten