Stamtafel Juli-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#226 Bericht door Falcon »

Marcel stuurde me deze link...
http://youtu.be/fXynrsrTKbI
Vind het heel bijzonder dat ze dit kunnen maken en zo kunnen spelen.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#227 Bericht door Gawo »

Helemaal mee eens Herma, heel bijzonder

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#228 Bericht door Petra »

Stijf kippenvel Herma!

Enne, denk je 'alles' al meegemaakt te hebben. Hoe vinden jullie deze: was een boodschapje doen. Een jonge vrouw en een klein meiske (3, 4 jaar?) (moeder/dochter?) liepen me tegemoet. Ik hoor de vrouw boos uitroepen: 'I kill you bitch!!' Ik keek om me heen of ik de persoon zag op wie die mevrouw boos was. Niemand te zien: ze had het tegen het kleine meiske. Wat een wereld, als dát haar moeder was?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#229 Bericht door Gawo »

:shock: :shock: Dat is niet normaal, niet tegen een andere volwassene en al helemaal niet tegen een kind, waar wij als volwassen een voorbeeld functie aan horen te geven.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#230 Bericht door marian53 »

Ja in deze wereld sta ik nergens meer versteld van .


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2176 ... oop__.html

:rolleyes: iets verstopt ??
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#231 Bericht door Petra »

Ik vind dit eigenlijk wel heel lief, de oude dame wordt niet vergeten. Dacht iedereen maar zo om en over elkaar. :lol:

Wat kan een mens ineens moeten hollen/rennen/vliegen. Vanmiddag een afspraak bij de dermatoloog; krijg dan eindelijk te horen wat de ellende op 'teen' veroorzaakt. Als inderdaad een wrat, dan word ik gelijk 'geholpen'. Het kreng zal dan weg gelaserd worden en behandeld met een celremmer. Zucht. Als niet, dan 'ikke nie wete nie'. Ben benieuwd. Zal jullie laten weten. :wink:

Morgen contract voor het nieuwe huisje tekenen, krijg dan gelijk de sleutels en dan... de mallemolen. Zal amper tijd van leven hebben, mijn hoofd tolt. Wel besloten dat ik dit huis per 1 september opzeg, scheelt weer een maand huur. Of ik wel of niet klaar ben in het nieuwe vind ik niet zo spannend, we hebben in ieder geval een dak boven ons hoofd.

Rest me jullie een fijne dag te wensen! :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#232 Bericht door roosje »

Tja dat is wel bijzonder zo'n huis met oma. Ben benieuwd of iemand daar trek in heeft.

Petra, dat wordt inderdaad flink aanpoten met regelen en organiseren. Sterkte met alles. Ik ben ook benieuwd wat de heren doktoren je gaan melden.

Ik ben druk met foto's uitzoeken, (heb er veel te veel genomen 8) )

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#233 Bericht door Petra »

Foto's kun je nooit te veel nemen Roos... :lol:

En: mijn eigenwijsheid heeft gezegevierd!! Dit verhaal wordt om te smullen. :lol: Het biopt van 'teen' heeft uitgewezen dat het een ordinaire wrat is, dan van het gemene soort. De arts in opleiding (AIO) en ik hebben letterlijk een rondedansje gemaakt. Hij zei: 'Mevrouw, u was niet gek, ik ben niet gek'. Meneer de prof dus wel, grijns. Overigens, een heel erg leuke AOI, 't is dat ik al zo 'oud' ben. :oops:

Enfin, hoe behandelen. AIO stelde voor wederom bevriezen. Maar nu goed. Ik in protest: nee, dat heb ik al 6 keer gehad en 't eindigde in alle gevallen met een groot gat in de teen en heel, heel veel pijn.
AIO weer naar prof. Wat er toen gebeurde: prof kwam binnenhollen met een kudde AIO's (5 geloof ik? :lol: ) achter zich aan om, hij zei letterlijk: 'De beroemde teen te aanschouwen'.

Hij kwam met de behandeling: plaatselijk verdoven (om mijn zenuw niet te beschadigen) en dan met stroomstoten verbranden, afschrapen, verbranden, afschrapen... net zo lang tot de bodem bereikt wordt. Het zal wel een grote wond worden, kan me niet boeien. Alles voor pijnvrij lopen. Gaat in één behandeling.
Als dit niet werkt is een laserbehandeling de volgende stap. Maar: wordt in geval van wratten niet vergoed. Moet dus zelf betalen. Ja hoor. :wink: :roll: Kosten: €50,- ex. BTW. :lol: Ik vind 't goed.

Enfin, we zijn nu ruim 3 jaar verder en veel, heel veel geld. Voornamelijk mijn geld; het kostte me in alle gevallen mijn eigen risico. Verder heb ik nl. nooit wat (voel me gezegend).

De behandeling wordt ingepland, krijg ik bericht over. Is goed; doe ik er nog wel bij met verhuizen. :roll: De beuk erin.

Ben geloof ik voor het eerst sinds maanden een beetje vrolijk.... Word nu eens letterlijk afgebrand. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#234 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: :lol: fijn dat je de humor er van inziet Petra .
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#235 Bericht door roosje »

Nou Petra, het klinkt allemaal heftig. Een ding is zeker het is dus een wrat. Nu maar hopen dat de behandeling resultaat geeft. Lijkt me toch verstandig dit na de verhuizing te doen want dat je er pijn van zult ondervinden lijkt me ook een ding dat zeker is.

Ik had vanavond onverwacht koffiebezoek van Herma die was met haar zus hier vlakbij voor het werk van haar zus. Het was weer erg leuk Herma je weer gezien en gesproken te hebben. Ik hoop dat je veilig thuis bent gekomen. Hier heeft het rond 23.00 uur weer geonweerd en hard geregend.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#236 Bericht door marian53 »

Wat leuk Roos , zon onverwachte bezoek is dikwijls zo gezellig :lol: , hier heeft het niet geregend gisteren .
:)
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#237 Bericht door roosje »

Voor degenen die het nog niet wisten :wink: : http://www.telegraaf.nl/binnenland/2177 ... oed__.html

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#238 Bericht door marian53 »

Tjoh fijn om te horen , ik wist het nog niet :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#239 Bericht door Falcon »

Ja dat was heel onverwacht, dat ik naar Roos kon gaan. En erg leuk om elkaar weer eens te zien. De tijd vliegt dan voorbij, dat krijg je als het gezellig is!
En we zijn weer goed thuis gekomen zoals je merkt Roos.. :wink:
Geen regen gehad en heerlijk rustig op de weg..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#240 Bericht door Petra »

Wat gezellig Herma en Roos! :lol: Die onverwachte bezoekjes zijn de leukste!

Tja Marian, wat kan ik anders dan er om lachen? :wink:

Nee Roos, ik ga niet wachten. Ik ben zo gewend om met (heftige) pijn toch door te hobbelen/strompelen. Heb nu lang genoeg gewacht. Wat ik schreef: de beuk gaat er in, in elk opzicht. Ik kan maar beter alles gehad hebben in de hoop dat ik eindelijk wat (relatieve) rust kan vinden. :wink:

Hm, vind het artikeltje over de slechtvalk 'n beetje vaag; er zijn vast en zeker ergens aantallen genoteerd. Moet ik maar es achteraan gaan... Wel gaaf om te lezen: de mens kan dus ook herstellen wat hij vernield heeft in de natuur.

Van Facebook: NRC geeft Charity Awards uit. Kandidaat is o.a. 'Varkens in Nood'. Misschien interesse om je stem uit te brengen?
Dat kan hier. Dank je wel.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#241 Bericht door Yleor »

Om met het laatste te beginnen nu ik weer online ben: Varkens in Nood steun ik al vele jaren. De stichting heeft heel veel bereikt en daar ben ik blij mee!

Petra, sterkte met de wratverwijdering. Die ducttape heeft mij dus echt geholpen hè, het is bijna niet te geloven. Zo lang zitten modderen met middeltjes en dan is deze tape om de een of andere reden de uiteindelijke oplossing geweest. Alleen gleed het steeds onder mijn hiel uit, en zitten sommige sokken en slippers onder de kleeflijm. Kannieschele :-)
Fijn dat je eigenlijk zo snel een leuk huisje hebt gekregen. Als ik nog terughaal hoe onze Pim (o, wat een held is hij maar niet heus) op mijn appartementje reageerde: hij heeft heel voorzichtig alle ruimtes onderzocht, liep langzaam langs de muren, zo veel mogelijk in dekking, en rook heel intensief aan alles wat hij tegenkwam. Schrok in het begin van alle geluiden en kwam dan poolshoogte nemen. Ik heb hem 'onderweg' af en toe geaaid en toegesproken. Na een dag was de angst weg en keek hij al belangstellend uit het raam. Ik hoop dat De Dozemans gauw went (en jij ook natuurlijk), zij heeft ook nog steun aan al het bekende meubilair. Lekker dat ze op de verwarming kan liggen :-). Neem je je camelia nog mee, of heeft die de afgelopen winter niet overleefd? Fijn twee balkons, altijd zon of schaduw, ik mis dat in Bloemendaal wel.

José, ik hoop dat ze de hele boel voor je verven, als je mag kiezen zou ik een afneembare verf nemen. Heb je je nieuwe bovenkastjes al?

Lekker even in de auto gezeten Herma :lol: Leuke omgeving bij Roos hè?
Een huisdier kun je zo missen, kost een hoop tranen als het jouwe doodgaat. Ik had al pijn in de buik toen Pim alleen maar ziek was.

Kopenhagen was een groot succes! Onze neef en nicht zijn lekker verwend door ons en hadden gisteren volop enthousiaste verhalen voor hun ouders. Ik heb me ook nog gedragen als een puber, want ik heb volop gillend in de achtbaan gezeten, wat eng! We hadden betaald voor vrije toegang tot alle attracties, dus ik moest ook het een en ander proberen ;-). Van sommige attracties staat je hart bijna stil, zo'n vrije val vanaf een meter of vijftig hoog bijvoorbeeld. Tivoli is een heel leuk (attractie)park, heel relaxed, en geschikt voor pasgeboren tot stokoud. Bigband met zangeres, en prachtig vuurwerk als afsluiting. Het bestaat al 170 jaar!

Pim wil eten zegt hij :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#242 Bericht door Petra »

Varkens in Nood heeft veel bereikt ja! Ik probeer hoe dan ook hen te steunen, een organisatie die vooral 'elegant' de consument probeert bewust te maken (in plaats van met gruwelplaatjes). :wink:

Dank Roely. Tja, wrat met ducttape afplakken werkt vaak bij 'hopeloze' gevallen. Fijn dat jij tot de gelukkigen behoort! :lol: Ik kon de tape niet verdragen, werd gek van de drukpijn.
Dan de verhuizing. Geen flauw idee hoe Doosje zich zal gedragen. Denk dat het wel scheelt dat ze een beetje dovig is en steeds 'relaxter' wordt. Kan niet anders dan hopen dat het goed zal gaan. :wink: Enfin, net als ik heeft zij geen keuze.
Nee, Camelia is dood. Geeft ook niet; heb niet zo veel plek op de kleine balkonnetjes. Groot genoeg voor De Dozemans; dat telt.

Geinig dat je zo'n leuke tijd in Kopenhagen had! Een achtbaan laat iedereen zich gedragen als puber. :lol: :lol:

Ben trouwens ook benieuwd naar José's vorderingen met keuken en lekkage.

Enfin, het is de laatste paar dagen wel erg 'over mij' gegaan. :oops: Dank jullie wel voor alle begrip. Ik zal de komende tijd wat 'rustiger' zijn met posten; vanmiddag het contract getekend voor het nieuwe huis en de huur van deze woning per 01 september opgezegd. Heel emotioneel. :cry:
Rest mij niets anders dan weer opnieuw beginnen. Zal me af en toe wel laten zien hier; vanaf nu wordt het buffelen!

Lieve mensen: alle goeds, gezondheid en sterkte voor wie het nodig heeft.

Liefs en :bye: voor nu.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#243 Bericht door Dorine »

Leuk hè Roely .... achtbanen 8)
Ennuh, de Efteling is ook heel leuk hoor en ook geschikt voor jong tot oud.

Petra, succes met je verhuizing.
Nou, ik zou ook met de teen wachten tot je over bent.
Alles maar tegelijk laten komen .... tja dan ben je er wel vanaf maar soms kun je ook teveel hooi op je vork nemen.
Strekte ermee!

O ja,
gratis fotoboekje bij de Hema :idea:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#244 Bericht door Gawo »

Ik ben al even heel druk geweest, want ik heb nu beneden alles schoon en wil ik boven ook alles schoon hebben :wink: .
Dus alle kasten , wat bewaard een mens toch veel :shock:
Spullen uit gezocht voor kringloop en wat van zolder zoals restant plinten oude vloer en nog wat troep naar reiniging gebracht.
Vandaag de boekenkast op pc kamer, allemaal klappers met recepten :roll: .
Die ik wil bewaren gesorteerd en de rest van allerhande allemaal weg gedaan, want tegenwoordig heb je daar apps voor.
Nu nog onze slaapkamer en de bijbehorende kasten en dan één kast op de overloop en dan ben ik helemaal rond geweest :lol:

Dorine ik heb het gratis album van de Hema al een week of drie in huis :D
We waren 16 Juni naar de dierentuin geweest met Dennis en Wendy, toen nog hoog zwanger, en Kyan en van die dag een album voor Kyan gemaakt.
Toch fijn als je het gratis krijgt :wink:

Petra geeft niets als het de laatste paar keertje meer over jou is gegaan, als het maar opluchting bij jou geeft.
Ik was ook aardig aanwezig door al die keren waterschade :wink:
Wat je wrat betreft zou ik ook even wachten tot dat je verhuisd bent, maar ik begrijp dat jij daar anders over denkt.

Roely wat heerlijk dat Kopenhagen zo een succes was, geweldig dat jij je als puber hebt gedragen :lol:
De twee bovenkasten zijn 19 Juli al vervangen, mazzel dat ze zo snel leverbaar waren, toen is ook de plint erop gezet.
Een dag ervoor is de vloer gelegd.

Leuk Roos onverwacht bezoek van Herma en ja als het gezellig is , vliegt de tijd :)

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#245 Bericht door roosje »

Ik zie het al helemaal voor me Roely handen omhoog en gaan wheeeeeeee. Fijn dat de je nicht en neef zo genoten hebben van het uitje naar Kopenhagen en jullie dus ook.

Leuk dat gratis fotoalbum. Dank voor de tip Dorine.

Jose, dat klinkt als dat je nu echt de laatste loodjes hebt gehad.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#246 Bericht door Yleor »

Ik heb ook een code voor een Hema-album opgehaald, dank je wel voor de tip Dorine. En ja, de Efteling is ook leuk, maar toch anders. Ik ben daar voor het eerst in 1962 geweest, op schoolreisje :D Een jaar of vijftien geleden was ik er voor het laatst, toen de Eurotop in Amsterdam was en onze basissschool een paar dagen moest sluiten omdat die binnen het veiligheidsgebied lag. De hele school gratis naar de Efteling :lol: . Maar in de houten achtbaan heeft mijn nek toen een opdonder gekregen, maanden last van gehad.

Pff, ik word al moe als ik je alleen maar lees José. Al die kasten. Ik krijg nachtmerries van het denken aan mijn eigen kasten. Dat doe ik dus maar niet. Hier in Bloem is gelukkig maar weinig :-)

Ik smeer zo eens wat boterhammen en ga naar de Amsterdamse Waterleidingduinen, zoeken naar de Keizersmantel. Het lijkt me heerlijk weer, beetje zonnetje en niet te warm.

Werk ze Peet! Beetje liedjes fluiten erbij, dan hou je het wel uit. Aai DD van mij en toeter maar in haar oor dat Pim hier vanonder het wandmeubeltje haar toebromt. Hij is diep in slaap :lol:

Gesloten