Stamtafel Augustus-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

Stamtafel Augustus-2013

#1 Bericht door Gawo »

Roely, vandaag heb ik geen kasten schoon gemaakt :wink:

Moest snel de kraammand verder in orde maken voor zoon en schoondochter, want die kregen vandaag van te horen dat ze moesten gaan denken om de bevalling in te laten leiden.
Odette heeft vanaf week 28 ook zwangerschapsuiker, maar gelukkig niet in zo een mate als Wendy had, zij moest alleen aan dieet.
Maar dat blijft ook iets te wisselvallig en nu sinds een week is haar bloeddruk aan de hoge kant, niet verontrustend, maar toch.
Ook was vanaf het begin geconstateerd dat zij een streptokokkenbacterie bij zich draagt en daarom moet zij aan het infuus vier uur voor dat het kindje geboren wordt.
Ze gaat nu de 38 ste week in.
Morgen krijgt ze nog de uitslag van bloed en urine .
Ik denk dat ze aan de hand van die uitslagen toch gaan beslissen om het in te laten leiden, spannende tijd dus.
Pfff, was het maar achter de rug.

Wendy heeft nog steeds te hoge suiker waardes namelijk ruim 7 of ruim 8 , zij is gisteren daarvoor en voor haar schildklier bij internist geweest.
Ze willen het nog even afwachten het is nog maar zes weken na de bevalling, ze moet over een paar weken weer terug voor contole.
Met de kleine Elin gaat gelukkig allemaal goed :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#2 Bericht door Petra »

Ha Allemaal, ben ik weer even. Heb nu 'pauze' (net ontbeten, erg he?) en nu even hier zijn.

José, 't is me misschien helemaal ontgaan (warhoofd), maar wist niet dat je 2x in korte tijd oma (en Jan opa) gaat worden. Mensenkinderen, je gaat 't druk krijgen! Dan ook nog al dat gedoe in huis....
Ben benieuwd hoe 't deze keer gaat verlopen. Dat Wendy nog suiker heeft, balen! Maar ja, voordat een lijf zich hersteld heeft van een zwangerschap?
Komt misschien nog goed.
Dan ook nog al dat 'gedoe' thuis; vergelijkbaar met mij, grijns. :wink: Sterkte met alles.

Jammer dat ik zo weinig tijd heb, anders zou ik ook zo'n Hema boekje 'scoren'. Leuk hoor! Bedankt voor de tip Dorine.

Enne, ik ga die Teen écht laten vermoorden :lol: ; de afspraak staat voor de 9e. Hoppekee, weg ermee. Dat trek ik wel hoor, als dit 't ergste was?
Hier verloopt alles verre van vlekkeloos. Gedoe met energieleverancier (systeem problemen of zo), de aannemer die 't keukenblok en zo moet vervangen laat taal noch teken van zich horen, ondanks aandringen van huisbaas. Ik word er moe van.

Inmiddels tapijt gekocht. Iets uitgezocht wat heerlijk zacht is aan DD's pootjes. De kleur is ergens tussen lichtgrijs en volgens fabrikant lichtbruin:
Afbeelding


De 16e wordt 't gelegd, verhuizer komt de 20e inpakken en we vertrekken definitief op de 21e naar het nieuwe onderkomen.
Een goede vriend gaat volgende week de balkonnetjes 'valproof' maken en een likje verf rondstrooien. Kortom: de vaart der volkeren. :lol:

Voor Pimmetje: een slaperig kopje terug. Tot later allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#3 Bericht door marian53 »

Mooi zo Petra , het gaat verder redelijk lees ik :lol: mooi tapijtje trouwens . :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#4 Bericht door Dorine »

Woonde ik maar aan zee ........

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#5 Bericht door Falcon »

:lol: Dacht ik ook, toen ik net ook deze kaart bekeek om te zien hoe warm het nu buiten is.. en nu zet jij het kaartje hier neer... Twee zielen een gedachte... :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#6 Bericht door Petra »

Jeetje, in zuidoosten heftig! Hier net de eerste spettertjes gehad. Ietsjes meer wind en het is 1gr. afgekoeld. Even dreigende wolken, nu weer zonnetje. Vreemd hoor.

Hebben jullie ook zo'n last van insecten? Hier een leger agressieve vliegen, zojuist knalden ze me zelfs in m'n oor. :shock: Word gek van het gekriebel. Je zou bijna denken dat ik ergens een lijk heb slingeren. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#7 Bericht door Falcon »

Roely, wat fijn dat jullie zo'n goede tijd in Kopenhagen gehad hebben!
Niets heerlijker dan zelf ook nog jong zijn en in de achtbaan gaan. :lol:

Petra, sterkte met alle voorbereidingen voor het verhuizen en dat de ingreep voor je teen goed mag verlopen.
Hoop echt dat het niet teveel zal zijn..

José, Odette dus ook al zwangerschapssuiker, hoop dat het kindje maar snel en gezond mag komen...
Oma is er maar druk mee.. :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#8 Bericht door Yleor »

[quote="Dorine"]Woonde ik maar aan zee ........

Het was hier vandaag heerlijk :P

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#9 Bericht door Dorine »

Ja Roely, wrijf het er nog maar in :wink:
Het was niet prettig vandaag met ruim 36 graden en nu nog steeds is het 27 graden.

José,
oma worden valt niet mee :? en mama worden al helemaal niet.
Hopen dan maar dat alles goed gaat en dat de kleine niet aan het gewicht komt van die kleine laatst in Duitsland,
wat woog die ook al weer, iets van 13 pond :shock:

Petra succes met verhuizen en met je teen.
Hopelijk komt het nieuwe aanrechtblok toch netjes op tijd.
En ja, hier ook volop ongedierte, van alle soorten en maten is er voorraad in overvloed :(

Vanochtend kreeg ik een sms van Daphne, ze had een dode gierzwaluw gevonden en het zag er nog heel mooi uit.
Ze heeft hem mee naar huis genomen omdat ik het beestje graag eens van dichtbij wilde zien.
Waarschijnlijk was het ergens tegenaan gevlogen want zijn nekkie was gebroken en
het had een kleine verwonding aan zijn vleugel.
Verder was ie super gaaf, nog niet zo lang dood dus.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#10 Bericht door roosje »

Pffff inderdaad wat miste ik vandaag die koele zeebries.
Hier ook 36 graden en in huis was het 31 graden. We zitten in de wind van een grote ventilator anders was ik al gesmolten. En motjes en en ander vliegend gespuis ook hier in overvloed. Dat spul gedijt goed met deze temperaturen.

Petra, dank voor je mail met gegevens. Sterkte voor de 9e met je teen en natuurlijk met de voorbereidingen. Fijn te lezen dat de verhuizers alles voor je inpakken dat scheelt een hoop werk.

Dorine, wat sneu van de gierzwaluw :?

Jose, wat naar dat nu ook al je schoondochter zwangerschapssuiker heeft. En nog een strepokokkenbacerie erbij. Pffff het zit niet mee. Sterkte met alles :!:

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#11 Bericht door Liesbeth60 »

Hoogste tijd voor weer eens iets leuks. :lol:

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/_dm_2G-rIOs?version=3 ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/_dm_2G-rIOs?version=3&hl=nl_NL&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#12 Bericht door Petra »

Liesbeth: :LachMeDood: . Ze blijven meesterlijk!

Dank voor alle goede wensen en harten onder de riem. :bighug: Hier is 't ronduit fris, knap windje. Wat een verschil met gisteren! DD is er blij mee, die ligt nu lekker buiten. :lol:

Even wachten tot de was klaar is en dan op naar m'n 2e onderkomen. Wens jullie een fijn weekend!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#13 Bericht door Yleor »

Ik had Simon's cat vanochtend toevallig al bekeken Liebeth, deze vond ik ietsje gezocht. IK heb ook de allereerste weer gezien, en dan kun het verschil in tekenstijl goed zien. Nog een beetje houterig is die eerste.

Mijn rug weigert al anderhalve week fatsoenlijk dienst te doen, ik kom soms nauwelijks overeind. Het is al heel lang geleden dat me dat overkwam, en ik hoop dat het binnenkort over is. Je voelt je zo'n oud mens hè ;-)

Wordt je nieuwe flat al wat 'eigen' Petra? Ook al is het een afgedwongen stap, het is wel een spannende! Is het eind bij je vandaan of valt het makkelijk te fietsen met emmers en dweilen?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#14 Bericht door Petra »

Hoes't met je rug Roely? Als ik zo'n pijn heb (verkrampte onderrug) dan doe ik rek- en strekoefeningen. Bijv. als een balletje op de grond oprollen; je voelt zo de kramp er uit trekken. Ook: overdreven heupwiegend lopen helpt en/of ergens aan gaan 'hangen'. :lol: Beterschap

Nee, het verhuizen/nieuwe huis doet me niks. Kan er het positieve (maar) niet van inzien. 't Is vooral verdrietig. Vanmiddag gaat m'n olijfboom naar de overburen; het balkonnetje is te klein voor die grote jongen.Ik had 'm iets van 18 jaar. Zo gaat 't maar door.

Vandaag probeer ik me rustig te houden, m'n schouders zijn weer helemaal verkrampt en 't is mooi weer. :lol:

Even een praktische vraag. Weten jullie waar je een ja-nee sticker voor op de brievenbus kunt scoren? Gezocht op internet. Kan 'm wel bestellen, maar ja... :oops: Ga morgen ook nog even bij de Stadswinkel langs, schijnen ze gratis af te halen te zijn.
Maar, misschien heeft iemand van jullie 'm over? Zou ik 'm dan mogen 'hebben'? Portokosten worden vergoed. :wink:

Rest me jullie een fijne zondag toe te wensen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#15 Bericht door Gawo »

Petra, mooi tapijtje heb je uitgezocht en de negende is vrijdag heb ik even in agenda nagekeken, alvast heel veel sterkte en hoop dat je er dan eindelijk van verlost bent.
Ik kan je niet helpen met die sticker.

Roely als je er niet allergisch voor bent raad ik je ibuprofen aan, dat is spierontspannend en als ik echt pijn in mijn rug heb neem ik dat , tip van iemand, en helpt mij dan het beste.

Ik kende simons cat niet en moest er wel om lachen :lol:

Ja dat was wat die baby in Duisland, Wendy liet mij vrijdag een foto zien van "de kleine" :shock:

Ik heb vrijdag ook het eerste lachje van Elin naar mij gescoort :D
Ach dat toetje verandert dan helemaal :lol: en mijn dag kon niet meer stuk :wink:
Odette moet zich dinsdagmiddag in het ziekenhuis melden.
Gisteren zijn Jan en ik naar Guido en Odette gegaan en hebben samen met Guido de voortuin en achtertuin weer mooi en onkruidvrij gemaakt.
Die hebben kleigrond en alles doet het daar heel goed en groeit als kool, maar het onkruid ook :?

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#16 Bericht door Dorine »

Petra,
die ja-nee/nee-nee stickers kun je zo bij de gemeente ophalen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#17 Bericht door Petra »

Dank je wel Dorine, had dacht ik zoiets begrepen. Nu hopen dat de deelgemeente ze ook heeft.
Heb trouwens helemaal over 'jouw' gierzwaluw heen gelezen. Heb je er soms foto's van? Ben wel benieuwd.

José, dat Odette dinsdag naar het ziekenhuis gaat, betekent dit dat de baby gehaald gaat worden of de bevalling opgewekt? Weer een spannende tijd voor jullie!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#18 Bericht door Dorine »

Van de gierzwaluw heb ik veel foto's gemaakt,
zo'n vogeltje krijg je eigenlijk nooit van dichtbij te zien dus nu de kans maar heel goed benut.
Foto's zal ik nog wel plaatsen, het is nu te warm om dat te doen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#19 Bericht door roosje »

Simons kat hij is weer leuk :)

Ben ook benieuwd naar de foto's van de gierzwaluw Dorine. Het blijft triest.

Petra, inderdaad een goede keus met het tapijt. Mooie kleur.

Roely, vervelend dat je het in je rug hebt. Een warm bad of een goede massage wil ook nog wel eens helpen. Maar met dit weer in een warm bad lijkt me minder aangenaam. Sterkte ermee.

Vandaag is een verlaat verjaardagsgeschenk in uitvoering gebracht. Onze R.damse vrienden hadden ons nog een etentje beloofd. Het is een heerlijke lunch geworden op het vernieuwde Katendrecht/Rotterdam Zuid. Daarna rond gewandeld en over de nieuwe aangelegde brug naar Hotel New York gelopen. Veel terrasjes en gezellig druk. De architectuur bewonderd. Het was een fantastische middag.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#20 Bericht door Dorine »

Gister kreeg ik de link van deze video doorgestuurd.
Mooie beelden van een valk die zelf zijn hoogte neemt en dan met hoge snelheid naar beneden duikt.

http://vtm.be/wild-van-dieren/gezocht-d ... -de-valken
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#21 Bericht door Falcon »

Dank je Dorine.
Mooi om te zien, dat valk ondanks dat ie in bezit van een valkenier is, toch nog steeds die snelle duikvluchten kan maken.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#22 Bericht door Gawo »

Ik vond het adem benemend mooi, heb het filmpje een paar maal zitten kijken. :D :D , dank voor het plaatsen

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#23 Bericht door marian53 »

Prachtig dat filmje Dorine .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#24 Bericht door Zwiersje »

Wat een prachtig filmpje! :D
En wat is het toch bijzonder om te zien hoe hard het beestje een duikvlucht maakt en dan ook nog eens zijn/haar doel scherp in beeld heeft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#25 Bericht door Petra »

Prima Dorine; ik zie uit naar je foto's van de gierzwaluw. :wink:

Lees dat Roos door Rotterdam gebanjerd is; ja, 't wordt mooi hier he? :lol: Moet je eerlijk zeggen dat ik nog niet over die nieuwe brug gegaan ben. Toch snel (nu even niet :wink: ) maar eens doen.
Leuk dat je het tapijt mooi vindt; ik hoop ik ook als het ligt.... :?

Oké, ik ben een grote z**kerd, maar ik vond het 3x nix het filmpje van Dorine, die prachtige, trotse vogels achterin een otootje met een kapje over de kop, sorry sorry! :oops: Blijf het dus verwerpelijk vinden. :oops:

Vanmiddag de ja/nee brievenbus stickers gescoord bij de gemeente; dank voor de tip Dorine. :lol:

Roely, hoe is 't met je rug? Vergat in te gaan op een eerdere vraag van je, of ik tussen 'hiero' en 'daaro' met fietsie pendel. Nou nee, beetje te ver, zeker 'gewapend' met emmertjes, doekjes, sponzen... :lol: Iets van 13km.
Ik houd m'n oude auto expres nog aan tot (ruim) na de verhuizing, dan mag 'ie met pensioen. :wink:

Zojuist een oproep op de radio van de Egelbescherming om juist nu egeltjes bij te gaan voeren. Ze hebben nu te weinig eten. Ze lusten graag water en kattenvoer. Dus als jullie die schatjes hebben rondscharrelen?

Fijne avond!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten