Stamtafel Augustus-2013

Bericht
Auteur
Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#151 Bericht door Zwiersje »

Ik had net Petra aan de foon.
Ze vroeg of ik even door wil geven dat het allemaal goed is verlopen.
Doosje is al heel ondernemend de boel aan het verkennen. Heeft ook al wat gedronken en gegeten.
Peet is ontzettend moe, maar ze is zo gelukkig dat het met haar grote schat goed gaat :wink:
Afbeelding

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#152 Bericht door Lia »

Dat is fijn te horen dat het met DD alles goed is.
En tja moeheid bij een verhuizing is niet vreemd.
Maar ben super blij voor hun dat tot nu toe alles goed gaat.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#153 Bericht door Yleor »

Da's mooi om te horen Anita, fijn dat je het even doorgeeft. Doosje heeft dus genoeg ondernemingszin, dan kan bazinnetje dit goede voorbeeld volgen :) . Vergeet je niet af en toe lekker naar buiten te gaan Peet? Even een frisse neus halen, en een lekker hapje voor jezelf. DD wil alleen maar brokjes toch?

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#154 Bericht door marga »

Wat fijn dat het Petra en haar lievelingetje goed gaat. Nou zeg wat zal ze moe zijn. Maar morgen is weer een nieuwe dag, nieuw begin. Fijn om het te horen Anita! Dankjewel. :salut:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#155 Bericht door Falcon »

Fijn te horen dat de verhuisdag goed verlopen is.
Goed advies van Roely.. langs de Schie is het ook mooi.
Bedankt voor het doorgeven Anita!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#156 Bericht door Gawo »

AH dat is fijn nieuws om te lezen dat het Petra en DD goed gaat.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#157 Bericht door roosje »

Anita, dank voor je bericht. Fijn te lezen dat de verhuizing van Petra en DD goed is verlopen. :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#158 Bericht door Falcon »

Vandaag toch nog gips gekregen... :( Bleek toch een breukje te zitten.
Eind van de morgen dus naar de huisarts voor tape, maar nog even checken op eventuele breuk.
Twee test drukplekken deden behoorlijk zeer, zodat de arts me toch wilde doorverwijzen naar de röntgen.
Begin van de middag dus naar Zwolle foto's maken en na vieren met gips en krukken weer naar huis.
Verder gaat het wel goed. Lekker buiten de deur gegeten met een vriendin van ons die vanmiddag langs kwam.
Ze moest wel lang op ons wachten dus dat hebben we gelijk maar goed gemaakt. :D
Nu een week niet op het been staan, want het gips kan dat niet hebben, spul is nogal breekbaar. :wink: Mijn been niet hoor, dat valt wel mee.. :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#159 Bericht door roosje »

Tjemig wat een tegenvaller Herma. Hoe lang moet het gips nu blijven zitten :?: Heel veel sterkte en spoedig herstel. :goodman:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#160 Bericht door Falcon »

Dit een week en daarna loopgips, 3 weken..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#161 Bericht door Lucje »

We zijn nog niet zo lang terug van vakantie en ik heb alleen de laatste berichten doorgelezen. Ik heb je verhaal gelezen en wens je heel veel beterschap Herma. Het is niet leuk maar beter dat ze het nu ontdekken dan na een tijdje. Met Petra en Doosje gaat het gelukkig ook goed lees ik, fijn hoor! Ik hoop dat Petra gauw gewend zal zijn aan haar nieuwe huis en na een poosje uitgerust aan haar nieuwe omgeving kan wennen.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#162 Bericht door Petra »

Ha lieve Mensen!

Schrik 'n beetje van Herma; gebroken enkel? Da's niet misselijk. Ik wens je beterschap. Jeetje.

Lieve Anita, bedankt voor het doorgeven van 'ons' nieuws. Jullie reacties zijn hartverwarmend. Dank jullie wel! :bighug: Ook bedankt voor de lieve e-cards :heart: die ik gekregen heb.

Zoals jullie zien, Internet is vanavond geïnstalleerd. Werkt als 'n tierelier.

Met DD gaat het heel goed! Ze heeft vanmiddag - zelfs voor haar doen - héél veel gegeten en gedronken. Was ik blij om, want dat was er bij haar ingeschoten en ze is al zo tenger. Ze had het te druk met klimmen, snuffelen, mauwen, op m'n rug klimmen. Ze heeft me aangenaam verrast. Hopen dat dit zo blijft. Wel heeft ze een lange nacht gemaakt: ze stond pas om 12:00 op. :lol:

Alles verloopt volgens planning. Vanavond met een sloopploeg (3 stoere mannen) het oude adres 'gesloopt'. De oplevering dinsdag lijkt te gaan lukken. Morgen nog even 'Franse slag' schoonmaken (had eerder alles al pico bello gepoetst), dan op naar dinsdag.

Dit huis is zo veel kleiner dan wat ik had. Moet schipperen met de ruimte. Maar het vordert, ben al 45 dozen kwijt.

Enne, ontspannen is er even niet bij hoor. :lol: Nog even doorbeesten want hoe eerder de verhuisellende achter de rug is, hoe beter. Dan hoop ik te kunnen zeggen: na gedane arbeid is het goed rusten. Dan: verder met de rest van ons (nieuwe) leven, weer wortelen.

Ik heb verder weinig bijgelezen. Sorry daarvoor. Wil nog wel kwijt dat het spreekwoord 'in tijd van nood leer je je ware vrienden kennen' op dit moment heel betekenisvol is.

Tot gauw! :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#163 Bericht door Falcon »

Lucje hoe was je vakantie? Waar was je naar toe?

Petra, wat fijn dat alles tot nu toe zo goed verloopt! Kan me ergens ook wel voorstellen dat je als een speer alles afgerond wil hebben, klaar is klaar.
Maar pas ondertussen dan een beetje op jezelf. :wink:
En dat je ook alweer internet hebt, heerlijk toch.
De woning is heel wat kleiner dus. Heb je wel een berging, waar je eventueel nog wat kan opslaan?
Fijn dat DD de verhuizing ook goed doorstaan heeft.

Dank jullie wel voor de beterschap wensen. Heb in ieder geval redelijk goed geslapen :D Ach dit gaat over, lastig maar meer niet.

Roely, ik denk vaak aan je schoonzusje en familie. Hoe gaat het met hen?
En met jullie?

Barbara hoe gaat het nu met jou? Krijg je wat meer energie en kun je veel buiten zijn?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#164 Bericht door marian53 »

O jee ik zie dat ik achter loop .
Herma alvast beterschap , wat naar voor je , en zitten lijkt mij voor jou toch een straf ,gelukkig valt het allemaal wel mee, want ik neem aan beter eeen scheurtje dan gebroken .

Lucje ik her herken het wel , al ben je voor 5 dagen weg het blijkt of je alles dubbel in moet halen .

Roely nog steeds veel sterkte , ik leef met je mee , het valt ook niet mee zoiets , gelukkig is Pim ontevreden , want dan gaat het goed met hem , als ze een veer weg kunnen blazen, die beestjes hebben ze alweer kapsones :)

Petra gelukkig dat alles goed gaat met Doosje , doe het kalm aan ga af en toe even naar buiten , beginnent met 15 min , dan went Doosje ook weer aan het even alleen zijn .

Verder wens ik ieder die ik ben vergeten te noemen een prachtige zonnige dag toe .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#165 Bericht door Gawo »

Lucje fijne vakantie gehad?

Wat heerlijk Petra dat DD het zo goed doet in het nieuwe huis.
Ook ik kan mij voorstellen dat je snel klaar wil zijn, en dan weer gewoon het leven zijn gangetje laat gaan.

Herma toch maar goed dat het gegipst is, nu kan je moeilijker uit de voeten en moet je wel die rust pakken, hoe vervelend het ook is.
Hopenlijk geneest je enkel voor spoedig.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#166 Bericht door Yleor »

Goh Herma, toch even een tegenvaller. Maar fijn dat het ontdekt is anders zou de trammelant later komen, en erger zijn. Lastig dat je nu niet mag lopen, het is zulk prachtig weer!
Van de tweede chemo was mijn schoonzusje natuurlijk weer heel moe, maar ook erg duizelig. In de tussentijd heeft ze een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen omdat de witte bloedlichaampjes tot waarde 1 waren gedaald, waarde 6 is normaal. Gisteren bloed laten onderzoeken voor de eventuele chemo van vandaag, weet de uitslag nog niet.Ik hoop zo dat ze na de chemo's nog een goede tijd heeft, want anders heeft ze die ellende ook nog eens voor niks doorstaan. We wachten af, meer kunnen we niet doen. Hoewel het al weer 'gewoon' is geworden dat ze ziek is werpt het toch een soort schaduw over je algehele gemoedstoestand. Ik hoef helemaal niet vaak aan de situatie te denken, maar het hele leven is wat matter, ik ben een beetje een huismus aan het worden. (zit nu ook op de stoep ipv lekker op de fiets). Maar d eouderdom slaat misschien ook toe ;-)

Wat klink je lekker positief Petra, ga zo door! Die Dozemans, zo leer je je beestjes nog eens kennen! Taaie ouwe dame wordt nieuwsgierige jonge deerne :-) Nu jij nog Peet :lol:

We zien wel foto's verschijnen Gerda? Heb je het fijn gehad?

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#167 Bericht door Falcon »

Oeps, leuko's maar 1 dat is echt laag...
Hoop ook dat vandaag de waarden weer goed zijn en de chemo door kan gaan. Maar vooral dat het straks toch nog wat extra's kan gaan geven.
Dat het invloed heeft op je algehele stemming, logisch ... het is ook heel heftig.

Heb een rolstoel besteld bij de uitleen en die wordt nu opgehaald..
Dus ik ben straks gewoon lekker buiten aan de IJssel te vinden, bij het pontje.. Dus wees welkom Roely als je op het stoepje uitgekeken bent. :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#168 Bericht door Petra »

Triest voor je schoonzusje Roely. Ik hoop ook dat ze snel herstelt van de chemo en zich wat beter gaat voelen. Verdrietig.
Met huismus is niets mis hoor, ik zoek 't ook steeds vaker 'binnenshuis'.

Een rolstoel Herma? Lijkt me onhandig? Ik vond zelf krukken 'beter'. Hoe lang moet je in het gips? Hoe dan ook, het is heel hinderlijk. :?

Ben bijna door alle dozen heen. Alles staat nu. Maar wat heb ik moeten schipperen met de ruimte. Zelfs zaken boven op kasten moeten zetten. :? Het huis hier is knap hoog; moet mijn opstapje binnen voetbereik houden.
Resten nog iets van 15 dozen met boeken. Die moeten nog even wachten, want mijn gammele boekenrek is door de verhuizing nóg gammeler geworden en moet eerst aan de muur verankerd worden. Dat gebeurt als 't goed is morgenavond. Ben bang dat ik ook nu niet alles kwijt kan. En ik heb al zo veel weg gedaan. Zucht.

Doosje is gisteren en vandaag al op het balkon geweest. Vanmiddag geen succes; ze klom in het gaas om bij de buren te gaan gluren. Wist niet hoe snel ik haar weer naar binnen moest halen. Ze is zo ondernemend, die gekke meid. Zal snel wat foto's plaatsen. :wink:

Dadelijk stap ik voor het eerst op fietsie om wat in de buurt rond te sturen. Wens jullie een fijne zondag!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#169 Bericht door marian53 »

Ach Petra laar dr toch even lekker gluren , ze kan toch nergens heen of stuk maken :lol:
Ja ga maar even lekker fietsen en uitwaaien , daar knap ik ook altijd weer van op .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#170 Bericht door Falcon »

Nou zie het maar als een gezond teken dat DD zo ondernemend is..
Maar jij houdt je hart vast, snap ik...
Doe ik ook, als ik de kat hier uit het raam zie stappen om via de smalle vensterbank naar het andere raam te gaan om daar weer naar binnen te gaan.. :lol:
Fijn dat het uitpakken al zo goed vordert. Ach de rest komt ook wel tzt.
Is er iemand bij wie je een paar dozen neer kan zetten, met spullen die je niet weg wil doen, maar niet zelf kan opslaan?

Verder is de rolstoel alleen voor buiten bedoeld, want dan kan ik bv naar de IJssel of een blokje om geduwd worden, of ik kan gewoon zelf een tijdje buiten zitten.
Vrijdag met Anneloek heerlijk lang aan de IJssel gezeten en zaterdag ook een gezellige dag gehad.
Donderdag kan het huidige gips eraf en dan wordt het loopgips of tape..
Dan ben ik weer een stuk mobieler, maar ik red me goed hoor want mijn knie zit niet in het gips. :D
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#171 Bericht door Petra »

Nou Marian, ze kan van 2 hoog naar beneden kukelen! Dat overleeft ze niet (straatstenen). Ben niet voor niets zo'n angsthaas. :shock: Ze is inderdaad verrassend ondernemend ja. :lol:

Herma, tot nu heb ik met 'schipperen' alles kunnen verstouwen. Ik heb goede hoop dat 't met de rest ook gaat lukken. Heb wel een aardige berging, maar ben gewaarschuwd dat 'ie knap vochtig kan worden (oud huis, van 1956).
Aha, je wilt graag gereden worden. :lol: :lol: Groot gelijk!

Zoals beloofd, hierbij wat fotootjes:

Dozemans tussen de dozen
Afbeelding

Het mini keukentje (toen nog niet opgeruimd)
Afbeelding

Alles inspecteren
Afbeelding

Ze vond 't allemaal best
Afbeelding

De hier zichtbare dozen (met DD erop :wink: ) moeten dus nog uitgepakt worden. De prachtige bos bloemen kreeg ik bezorgd van een lieve vriendin.
Afbeelding

Kijk die blik in haar oogies op het mini balkonnetje, zo van: zal ik springen of niet?
Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#172 Bericht door Falcon »

Wat leuk die foto's van DD! Die laatste is ook een plaatje, zoals ze kijkt..
Succes verder met schipperen, want een vochtige berging.. is niet echt handig.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#173 Bericht door marian53 »

Ik zal het maar eerlijk zeggen Petra van mij was hij dicht gemaakt tot boven aan toe , die Doos wipt er zo overheen of was ze deze hoogte ook gewend in je andere flat ??
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#174 Bericht door Petra »

Ze was 1-hoog gewend Marian maar gedroeg zich op het balkon, deed geen 'enge' dingen zoals op het balkonrandje springen. Ik had de illusie dat haar 'ouderdom' (ruim 15 :roll: ) haar een beetje zou remmen. Dat heb ik verkeerd ingeschat. Of: ze heeft me verrast met haar ondernemingszin. :lol:
Eerst maar even tot rust komen allebei....
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#175 Bericht door marian53 »

Ik vraag me af hoe het met het schilderwerk bij Dorine is , al een poosje niks gehoor van Haar , hopelijk gaat het goed . :?:
carpe diem

Gesloten