Stamtafel Augustus-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#201 Bericht door Lucje »

Herma, veel succes met je loopgips maar toch maar een beetje kalm-aan doen :) Roely, kan me heel goed indenken dat je geschrokken bent! Pim is natuurlijk gewend om naar buiten te gaan en hier neemt hij geen genoegen mee :lol: Goed dat je hem te pakken kreeg. Dan maar veel met hem aan het riempje wandelen :lol: Petra, voorlopig gewoon met je oude boekenkast doen en goed de advertenties nakijken of bij de kringloopwinkels gaan kijken. Marian, ik snap niet dat de mensen die zo'n kat achterlaten nog rustig kunnen slapen. Goed dat jij naar het diertje omkijkt maar inderdaad, als het kouder wordt 's nachts wat dan?
There will be sunshine after rain.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#202 Bericht door Zwiersje »

Ik zag net Peter op tv bij Hart van Nederland :D
Maar dit keer niet over de Slechtvalk :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#203 Bericht door marian53 »

Nou voorlopig mag hij nog komen eten ik weet het nog niet wat ik met die poes aan moet . bellen kan ik altijd nog .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#204 Bericht door Dorine »

Zwiersje schreef:Ik zag net Peter op tv bij Hart van Nederland :D
Maar dit keer niet over de Slechtvalk :lol:
Inderdaad geen valk maar wel te zien met andere schoonheden 8)

ik moest wel even wachten op uitzending gemist maar het was de moeite waard
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#205 Bericht door roosje »

Herma, fijn dat je het loopgips hebt en nu wat mobieler bent.

Petra, gefeliciteerd dat de oplevering achter de rug is. Weer een stap in de goede richting. En er komt vast een oplossing voor je boekenkast.

Dorine en Piet geniet van jullie vakantie.

Roely, wat een toestand met Pimmetje kan me voorstellen dat je hart even in je keel zat. Maar gelukkig kon je heb nog net op tijd vastpakken voordat ie Bloemendaal op eigen houtje ging verkennen.

Ik ben ook lekker de hort op geweest. Afgelopen dinsdag naar de bloeiende heide geweest in Brunssum. Prachtig gezicht.
Gisteren naar De Luysen geweest waar ik o.a. het IJsvogeltje heb gezien. Helaas nog niet kunnen fotograferen maar dat komt nog wel ben van plan binnenkort weer te gaan. Ook een rijger gezien die een rat of iets dergelijks gevangen had. Kon het alleen niet goed zien want het was te ver weg. Ook weer de Kiekendief gezien en een blonde buizerd scheerde vlak onder de kijkhut langs om op een paaltje vlakbij te gaan zitten maar toen ik een foto wilde maken vanuit de kijkhut kraakte de vloer en nam hij de "kuierlatten" Ook weer veel libellen gezien. Vanmorgen boven het huis honderden huiszwaluwen die aan het verzamelen zijn om richting het zuiden te vertrekken.
Nog een bijzonder bericht over de trek van veel wespendieven http://www.natuurbericht.nl/?id=11301 en dit vond ik ook wel een leuk bericht
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... -mus.dhtml
Verder komt familie Vink regelmatig op bezoek op mijn terrras en dan worden twee jonkies gevoerd. Erg leuk.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#206 Bericht door marian53 »

Ach wat lief die mus Roos , wat leuk voor dat jongetje :D

En die wespendieven Prachtig wat is de natuur toch mooi bedankt voor het melden , ik weet niet of men hier die kijkhutten heeft (denk het niet ) maar daar zou ik ook wel eens in willen zitten .
Blonde buizerd nog nooit gezien in het echt , wel op n plaatje . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#207 Bericht door Gawo »

Zeker een bijzonder bericht over de wependief Roos.
Ik heb ook even je foto's van de Brunssumse heide op je blog bewonderd, prachtig :D

Dat was schrikken Roely wat Pimmetje uithaalde, gelukkig goed afgelopen en dan kan je achteraf er om lachen.

Marian wat sneu voor dat katje/poes, wie doet dat nu :evil:

Uitzending gemist moet ik dan ook maar straks even kijken, want wil toch weten in welk gezelschap van schoonheden Peter dan wel was.
Fijne vakantie Piet en Dorine.

Heerlijk Petra dat je die nare klus achter de rug hebt en nu vooruit kan kijken.

Herma wat fijn dat je nu mobieler bent.

Mijn zus gisteren naar Schiphol gebracht en die is weer veilig thuis :)
Het was heel gezellig dat ze er was en hebben natuurlijk veel bij gekletst.
Maar nu ook weer heerlijk dat alles "normaal"is.
Het was een hele drukke tijd van heel veel verjaardagen en feestjes, het was ook meer een familie bezoek voor mijn zus dan vakantie.
Heel veel foto's gemaakt die ik toch nog wel moet uitzoeken, ze staan dan wel allemaal al wel op de pc in het juiste mapje, maar toch.
Twee bijzondere weken waar ook veel de drie kleinkinderen tegelijk te zien waren, en ja wat doet een oma dan als fotograferen een hobby is :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#208 Bericht door Petra »

Ik natuurlijk ook snel naar 'uitzending gemist'. :lol: Voor de mensen die geen zin hebben de hele uitzending te zien: ongeveer op minuut 13 begint 'het'. Jeetje, wat een prachtig mens is die Peter toch!

Nou Roos, je hebt weer veel meegemaakt. Leuk verslag heb je geschreven. Ja, ik zou ook wel 'ns in een kijkhut willen zitten. Misschien binnenkort hier ook maar eens 'de natuur' induiken. :lol: Bedankt, ook voor de leuke nieuwslinken.
De Peppelweg heb ik inderdaad al verkend. Er is momenteel veel leegstand, door de 'recessie' naar het schijnt. Grr.
Kwam er gisteren achter dat er op vrijdag een leuk klein marktje is op het Ganzerikplein (geloof ik?). Was alleen een beetje laat in de middag, velen ruimden al op. Volgende week maar vroeg gaan kijken. :wink:

Die boekenkast is een 'probleem' Gerda, hij is zo gammel/wankel als wat. Misschien dat dit weekend kennissen komen om 'm met beugels aan de muur vast te zetten, dan kunnen de boeken erin.
Gisteren ze wel uit de verhuisdozen gehaald, had zo genoeg van die stinkdozen! Nu ligt alles op de grond gestapeld; ook een oplossing. :lol:
Maandag me laten inschrijven bij het medisch centrumpje hier, dat ook weer gehad.
De aannemer komt nog om het plafond in de keuken te witten en de sloten te vervangen.

Als er nu ook nog iemand komt om de lampen op te hangen ben ik zo goed als klaar. :lol: :lol:
Maar, met de oplevering van het oude huis voel ik me een stuk rustiger.

Lees dat jij dezelfde verzuchting geuit hebt José. Veel plezier met je 1001 foto's. :lol:

Fijn weekend allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#209 Bericht door Falcon »

Even korte reactie voor Petra..
Ik zou een gammele boeken kast niet met beugels aan de muur bevestigen, maar "even" wachten totdat je wel een geschikte vervanging gevonden hebt.
Anders zit je straks met onnodige gaten in je muur en dat in je nieuwe huis..
Dus de boeken nog iets langer op de grond laten liggen, ofzo..??

Rest gelezen, reactie komt later.. fijn weekend!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#210 Bericht door Petra »

Dank voor je goede advies Herma. Maar.. denk dat ik 't probleem op gelost heb. Door gewoon logisch na te denken. Heb nu blijkbaar de 'rust' (nou ja?) om creatief te denken.
De hele stelling afgebroken en opnieuw opgebouwd: alle leggers op de 3 stellingen gelijk. Vervolgens de 3 stellingen met elkaar verbonden/aangespannen met 'tierips/spanbandjes/kabelbindbandjes', die handig plastic dingetjes, één keer vast, nooit meer los. :lol:
Nu de kast slim inruimen: zwaar/groot onderin vervolgens opbouwen. Ben al een heel eind maar heb 't nu gehad. Mijn handen/polsen weigeren dienst, zijn overbelast. Ik kan niets meer vasthouden (typen gaat nauwelijks).

Morgen verder. Vandaag zijn nog wat lampjes opgehangen; ik vorder! :lol:
Verhuizen? Nooit, nooit meer!!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#211 Bericht door Falcon »

Mooi toch zonder gaten in de muur...
Verhuizen...nooit meer?.... maar het maakt je wel creatief... :wink:
Nu eerst even rust nemen Petra... Slaap lekker straks.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#212 Bericht door Petra »

Nee Herma, nooit meer. Dit is de 13e keer en het is genoeg geweest. :roll: Inderdaad even wat gas terugnemen. :wink: Dank je wel, jij ook truste!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten